Στο -19% η αγοραστική κίνηση στις χειμερινές εκπτώσεις

Τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών αντανακλά η κίνηση των μαγαζιών κατά τις χειμερινές εκπτώσεις. Παρά το γεγονός ότι 9 στους 10 εμπόρους προέβησαν σε εκπτώσεις που σε αρκετές περιπτώσεις έφτασαν το 80%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ μεσοσταθμικά η μείωση κυμάνθηκε στο -19%, επαναφέροντας την αγοραστική κίνηση σε φθίνουσα πορεία.

Αν και τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ είναι βελτιωμένα σε σύγκριση με πέρυσι που η κίνηση ήταν στο -32%, η Συνομοσπονδία επισημαίνει ότι η εικόνα αυτή δεν είναι θετική για τα καταστήματα.

Η μεσοσταθμική μείωση της αγοραστικής κίνησης σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2013 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος), κυμαίνεται στα επίπεδα περίπου του 20% (19,2%), ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως ο εκτιμώμενος τζίρος για την τρέχουσα εκπτωτική περίοδο θα διαμορφωθεί σε ένα επίπεδο χαμηλότερο των 5 δις ευρώ, περίπου στα 4,7 δις. 

Πιο αναλυτικά, το 84,7% των ερωτώμενων δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ όσον αφορά στην εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, καθώς το 41,3% δηλώνει πτώση της τάξης του 11 – 20%, το 25,4% μείωση πωλήσεων 21% – 30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξεως του 9,5% που δηλώνει πως η πτωτική τάση του τζίρου τους ξεπέρασε το 40%. 

Τέλος, η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων (83,7%) αποτύπωσε την μικρή ή ανύπαρκτη θετική επίδραση που επέφερε  το άνοιγμα των καταστημάτων την 1η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, στη τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης.

Το ύψος των εκπτώσεων, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (90,3%) προέβη σε γενναίες μειώσεις τιμών που ξεκινούσαν από το -40% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το 50%.  

Είναι χαρακτηριστικό πως περίπου 6 στους 10 εμπόρους (59,7%) υποδεικνύουν ως καλύτερη  περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 25,4%  την περίοδο από 1/2 έως 15/2, μία σημαντική παράμετρος η οποία καταδεικνύει  την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.

Τα στοιχεία δείχνουν:
• Μεγάλα ποσοστά έκπτωσης που έφτασαν και το 80%. Επίσης, υπήρξαν ταμπέλες με τίτλους «τώρα ακόμη πιο φθηνά» και «Δεύτερες εκπτώσεις».

• Στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας παρατηρήθηκαν σχετικά θετικά αποτελέσματα καταναλωτικής κίνησης.

• Κόπωση του καταναλωτή λόγω της διάρκειας των εκπτώσεων με αποτέλεσμα την εξανέμιση του ενδιαφέροντός του.

• Η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων παραμένει η πιο θετική περίοδος μέσα στις εκπτώσεις.