Χωρίς σύμπνοια δε μπορεί να αναπτυχθεί η αγορά…

Μοιάζει με ευχολόγιο η συνεχής αναφορά στις δυνατότητες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Μπορεί να αναπτυχθεί, μπορεί να συνδράμει στα προβλήματα του κοινωνικού συστήματος περίθαλψης και σύνταξης, μπορεί να γίνει πυλώνας, μπορεί να φθάσει ψηλά…
Τα ίδια και τα ίδια λόγια για πολλά χρόνια. Θυμίζουν πλέον ανεκπλήρωτο όνειρο και γι΄ αυτό έχουν περάσει σχεδόν στην σφαίρα της ευχής. Είτε αυτό γίνεται από την πολιτεία είτε από ανθρώπους που ασχολούνται με τα θεσμικά, η απουσία ουσιαστικού αποτελέσματος είναι ολοφάνερη. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά έχει ανάγκες διαφορετικές από αυτές που σήμερα μέσα από τις διάφορες διαδικασίες προσπαθούν να ικανοποιηθούν. Για παράδειγμα, βασική ανάγκη είναι η απόκτηση «βηματισμού». Δεν υπάρχει βηματισμός ίδιος στο θέμα της ενημέρωσης για την ασφάλιση. Έτσι ο καθένας ενημερώνει με τον δικό του τρόπο. Αναδεικνύονται οι πιο δημιουργικοί, οι πιο διεισδυτικοί, οι πιο εξωστρεφείς, οι πιο ευέλικτοι. Είτε είναι φυσικά πρόσωπα είτε εταιρείες το αποτέλεσμα είναι να προχωρούν αυτοί που είχαν το οποιοδήποτε «χάρισμα» ή τρόπο να πουλήσουν το προϊόν τους ή την υπηρεσία τους. 

Έτσι είναι η ελεύθερη αγορά λένε πολλοί. Όμως εμείς δεν αναφερόμαστε στην ικανότητα του καθενός να φέρει αποτελέσματα. Αναφερόμαστε στο «χτίσιμο» θεσμικής εικόνας, που θα κάνει στην κοινωνία γνωστή την ασφάλιση. Που θα δημιουργήσει το υπόβαθρο για να κινηθούν οι πολίτες προς τον θεσμό, για να αναζητήσουν ασφαλιστική κάλυψη. Και όταν δημιουργηθεί αυτό τότε η κάθε εταιρεία θα προχωρήσει στην προώθηση των δικών της προγραμμάτων θα αναδείξει την διαφορετικότητά της, θα κινηθεί στην ελεύθερη αγορά. Έτσι θα αναπτυχθεί και ο ανταγωνισμός και θα βελτιωθούν τα προϊόντα. Επίσης ένα ακόμα στοιχείο που λείπει από την αγορά είναι η αποκατάσταση της κακής εικόνας. Δεν ασχολήθηκαν οι ασφαλιστές με τους συναδέλφους της ΑΣΠΙΣ. Δεν ασχολήθηκαν ενωμένα τα θεσμικά όργανα του κλάδου για το πρόβλημα αυτό. 

Δεν επιδιώχθηκε η επίλυσή του. Και θα ήταν σημαντικό αυτό καθώς θα έδειχνε η ασφαλιστική αγορά ότι μπορεί να βάλει τα πράγματα στη θέση τους όταν αυτά είναι σωστά και δίκαια. Σήμερα το μήνυμα που πέρασε στους καταναλωτές είναι ότι η ασφαλιστική αγορά άφησε χιλιάδες ανθρώπους στο «δρόμο» άφησε εκατοντάδες επαγγελματίες που πουλούσαν Ασπίς να δείχνουν αφερέγγυοι στα μάτια των πελατών τους. Πώς αυτά οι ασφαλιστές θα πουλήσουν συμβόλαιο οποιασδήποτε εταιρείας σε αυτούς τους πελάτες τους που σύρονται πίσω από υποσχέσεις και αντιμετωπίζουν διαδικασίες άλυτες…

Αυτά και πολλά άλλα είναι που πρέπει να λυθούν. Εδώ χρειάζεται ενημέρωση και εδώ χρειάζεται θεσμική παρέμβαση και ενότητα για να υπάρχουν αποδείξεις για τις δυνατότητες της ασφαλιστικής αγοράς.