«Με απλότητα και συνέπεια κατακτάται η επιτυχία»

Χωρίς ευφυολογήματα, δύσκολες μεθόδους και ιδιότυπες διαδικασίες μπορεί κάποιος να διακριθεί ως ασφαλιστικός σύμβουλος, αρκεί να έχει διάθεση να εργαστεί, να ξεκινά βέβαιος για την επιτυχία του και να εφαρμόσει τις δοκιμασμένες «πρακτικές» που οι εταιρείες υποδεικνύουν, διδάσκουν και υποστηρίζουν. 

Αυτό υποστηρίζει στο iw, δίνοντας τη δική του άποψη για την εξέλιξη του ασφαλιστή, ο διακεκριμένος για τις επιδόσεις του ασφαλιστικός σύμβουλος ζωής της MetLife Alico, κ. Διονύσης Τσουκαλάς-Σταθάκης. Η ιστορία του και τα όσα μας αναφέρει δείχνουν το πώς τελικά η «φυσική», χωρίς πολυπλοκότητες, άσκηση του επαγγέλματος του ασφαλιστή συνιστά παράγοντα προόδου. 

Ο κ. Τσουκαλάς ήταν διοικητικός υπάλληλος στη MetLife Alico κατά τη δεκαετία 1980-1990. Αυτό στάθηκε αφορμή να θελήσει να διερευνήσει τις δυνατότητές του ως ασφαλιστής. Έτσι και το 1990 αποφάσισε να μεταπηδήσει σε άλλο επαγγελματικό τομέα και να γίνει ασφαλιστής της εταιρείας. 

Από τότε έως σήμερα διακρίθηκε πολλαπλά. Το 2006 βραβεύθηκε ως «Κορυφαίος Έλληνας Ασφαλιστικός Σύμβουλος Ζωής» από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ασφαλιστικών Συμβούλων, έγινε ισόβιο μέλος του «Κύκλου Επιτυχημένων Ασφαλιστών» της εταιρείας και συνεχίζει ανοδικά. 

Από την πρώτη στιγμή της δραστηριοποίησής του μέχρι και σήμερα, συμμετέχει σε τοπικά, περιφερειακά και παγκόσμια εκπαιδευτικά συνέδρια. Μάλιστα, όπως υποστηρίζει, θεωρεί πάντα ως πρόκληση τη συμμετοχή του σε κάθε εκπαιδευτικό συνέδριο, γι’ αυτό και είναι κάτι που επιδιώκει.

iw? Έχετε διακριθεί επαγγελματικά. Μπορείτε να συνοψίσετε τα γνωρίσματα ενός καλού ασφαλιστή και πώς μπορεί να διακριθεί κάποιος;

Δ.Τ.: Να σας πω τη δική μου εμπειρία. Στόχος μου, από τη στιγμή που αποφάσισα να ενταχθώ στις πωλήσεις, ήταν η επιτυχία. Εξαρχής διαπίστωσα κάποιες απαιτούμενες προϋποθέσεις του επαγγέλματος. Όφειλα να βάζω στόχους που οδηγούν στην επιτυχία, να εργάζομαι όσο σκληρά χρειάζεται για να επιτύχω αυτούς τους στόχους, να υιοθετώ μια διαδικασία στην πώλησή μου, τέτοια που να είναι αφενός μέσα στα πλαίσια που ορίζει η εταιρεία, αφετέρου προσαρμοσμένη στον δικό μου χαρακτήρα. Η συνεχής ενημέρωση για τις εξελίξεις που αφορούν στη δουλειά, η τιμιότητα και η ειλικρίνεια με τους ανθρώπους που συναντούσα ήταν, και είναι, από τα βασικά του επαγγέλματος, τα οποία τηρώ. Τέλος, είναι ζωτικής σημασίας οι προτάσεις που κάνω στους υποψήφιους πελάτες μου, να στηρίζονται στις πραγματικές τους ανάγκες. Αυτά μπορούν να θεωρηθούν ως το περίγραμμα των απλών βασικών χαρακτηριστικών στοιχείων – γνωρισμάτων που, όταν εφαρμόζονται, οδηγούν στην επιτυχή ανάπτυξη ενός επαγγελματία ασφαλιστή.

iw? Το κίνητρό σας να φύγετε από τη διοικητική δομή της εταιρείας και να γίνετε ασφαλιστής ποιο ήταν (το οικονομικό, το ελεύθερο επάγγελμα, η εξέλιξη, τυχαίο);

Δ.Τ.: Αν έβλεπα έστω και την παραμικρή πιθανότητα να μην επιτύχω ως ασφαλιστικός σύμβουλος, δεν θα αποφάσιζα να κάνω αυτό το βήμα. Επομένως, η επιτυχία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, είναι αυτό που με οδήγησε στο να γίνω ασφαλιστικός σύμβουλος.

iw? Πώς αναπτύσσετε τις εργασίες σας; Πώς πουλάτε, πώς βρίσκετε νέους πελάτες;

Δ.Τ.: Σε κανένα σημείο της καριέρας μου, ως ασφαλιστικός σύμβουλος, δεν επιχείρησα να ανακαλύψω μεθόδους και διαδικασίες. Προσπαθώ πάντοτε να εφαρμόζω ό,τι συστήνει η εταιρεία, αξιοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη μεγάλη εμπειρία και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

iw? Η αγορά επιτρέπει σήμερα την πώληση των ασφαλιστικών προϊόντων ή λόγω οικονομικών συγκυριών τα περιθώρια πωλήσεων στενεύουν;

Δ.Τ.: Σε κάθε περίπτωση, και σε κάθε κοινωνία, ο παράγων που ορίζει αν θα υπάρχει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία είναι η αναγκαιότητά τους. Πάντοτε θα υπάρχουν οι καταναλωτές που θα μπορούν ν’ αγοράζουν αυτό το προϊόν ή την υπηρεσία.

iw? Πάσχει η αγορά από σωστούς επαγγελματίες; Πάσχει ο «επαγγελματισμός» ή βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο;

Δ.Τ.: Όπως στην περίπτωση του προϊόντος η αναγκαιότητα ορίζει το προϊόν, έτσι και στην περίπτωση του ασφαλιστικού συμβούλου η αγορά είναι αυτή που καθορίζει ποιος θα διαθέτει το προϊόν. Η αγορά αποφασίζει, λοιπόν, ποιος από τους ασφαλιστικούς συμβούλους θα επιτύχει. Όπως σε κάθε επαγγελματικό χώρο, έτσι και στον δικό μας, πάντοτε θα υπάρχουν οι επιτυχημένοι. Γι’ αυτό είναι κατάλληλο να μπαίνουμε στη θέση του καταναλωτή και να βλέπουμε τα πράγματα από τη δική του οπτική γωνία. Στη MetLife Alico προτεραιότητα έχει για εμάς ο ασφαλισμένος. Πρωταρχικός μας στόχος είναι να κατανοούμε τις ανάγκες του, τις επιθυμίες του, να του παρέχουμε υπηρεσίες υψηλού επαγγελματικού επιπέδου και να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο εύκολη τη συνεργασία του μαζί μας.

iw? Tα προϊόντα ζωής θεωρείτε ότι χρήζουν βελτίωσης; Έχετε κάποια πρόταση;

Δ.Τ.: Ποτέ δεν εστιάζω μεμονωμένα στο προϊόν. Ευθύνη της κάθε εταιρείας είναι να σχεδιάζει προϊόντα που να ικανοποιούν τις ανάγκες του καταναλωτή. Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου, η MetLife Alico το κάνει αυτό με απόλυτη επιτυχία, παρέχοντας καινοτόμα προγράμματα και υπηρεσίες που προσαρμόζονται στις ουσιαστικές ασφαλιστικές του ανάγκες, αλλά και «στα μέτρα» των δυνατοτήτων του, πάντα με υψηλή προστιθέμενη αξία και με την πρόνοια να μπορούν να εναρμονίζονται με τις εξελίξεις, όπως αυτές διαμορφώνονται στο ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον.

iw? Είναι σωστά εκπαιδευμένος ο Έλληνας ασφαλιστής του 2013 και τι θα πρέπει να κάνει για τη βελτίωσή του;

Δ.Τ.: Ένας ασφαλιστικός σύμβουλος οφείλει να είναι έτοιμος να ακούσει, καταρχήν, τον καταναλωτή, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί και να προτείνει την πλέον κατάλληλη λύση για την κάλυψη των ασφαλιστικών του αναγκών. Αν θέλει να επιτύχει και να προσφέρει ουσιαστικό έργο στο κοινωνικό σύνολο που δηλώνει ότι υπηρετεί μέσα από αυτήν την ιδιότητα, οφείλει και να ενημερώνεται και να βελτιώνεται. Αυτή είναι και μία από τις αξίες της MetLife Alico. Θεωρεί ως το πολυτιμότερο κεφάλαιό της το ανθρώπινο δυναμικό της και για τον λόγο αυτό επενδύει συνεχώς στην εκπαίδευση και την εξειδίκευση των ανθρώπων της, ώστε να είναι πάντα ικανοί να προσφέρουν έργο υπεύθυνο, αξιόπιστο και αποτελεσματικό, τεκμηριώνοντας τις προτάσεις τους προς όφελος της προστασίας των ασφαλισμένων.

Με την ευκαιρία αυτής της συνέντευξης, θα ήταν παράλειψή μου να μην ευχαριστήσω όλους όσους στήριξαν, και εξακολουθούν να στηρίζουν, την κάθε μου προσπάθεια.