Δεν υπάρχει δύσκολη εποχή, αλλά άνθρωποι με όραμα και όρεξη να εργαστούν

Έλενα Φίλη,  Γενική Διεύθυνση της ΦΙΛΗΣGlass® και Κώστας Φίλης, Διεύθυνση Λειτουργιών της ΦΙΛΗΣGlass®

Έχοντας ως φιλοσοφία την προσωπική επαφή με τον πελάτη και αδιαπραγμάτευτη αρχή την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών η «ΦΙΛΗΣGlass®», που δραστηριοποιείται στο χώρο του κρυστάλλου τον τελευταίο χρόνο, αποτελεί μία εταιρεία που διευρύνει συνεχώς τις εργασίες της. Η ενασχόληση της οικογένειας Φίλη με το κρύσταλλο είναι αποτέλεσμα εμπειρίας πενήντα ετών, καθώς η ιστορία της οικογένειας συνδέεται από το 1960 με την εν λόγω αγορά. 

iw? Πόσα χρόνια δραστηριοποιείται η εταιρεία σας στην επισκευή και αντικατάσταση κρυστάλλων; Πείτε μας δυο λόγια για την ιστορία της.

ΕΛΕΝΑ ΦΙΛΗ: Η «ΦΙΛΗΣGlass®» ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012 και δραστηριοποιείται, τυπικά, στον χώρο τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, η ιστορία της οικογένειας είναι συνυφασμένη, σε επαγγελματικό επίπεδο, με τον χώρο του κρυστάλλου τα τελευταία πενήντα χρόνια. Η οικογένεια Φίλη άρχισε να δραστηριοποιείται στη χονδρική και λιανική πώληση κρυστάλλων αυτοκινήτων, και των παρελκομένων τους, από τη δεκαετία του ‘60, όταν στην Ελλάδα υπήρχαν σε αυτόν τον τομέα λίγες σε αριθμό, και μικρές σε μέγεθος, επιχειρήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η οικογενειακή εταιρεία «παρμπρίζ ΦΙΛΗΣ» κατάφερε από τη δεκαετία του ’70 μέχρι και τη δεκαετία του ’90 να κατέχει πάνω από 50% μερίδιο αγοράς και να έχει την πρωτοκαθεδρία στον χώρο. Αυτός ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους πολυεθνική εταιρεία του χώρου των κρυστάλλων αυτοκινήτων μάς έκανε πρόταση να αναλάβουμε το franchising στην Ελλάδα. Και έτσι, αποδεχόμενοι την πρόταση, το 2001 επεκτάθηκαν οι δραστηριότητές μας και στο κομμάτι της τοποθέτησης κρυστάλλων. Το 2006, πια, η εταιρεία πουλήθηκε στην πολυεθνική και τότε ο πατέρας μου, Γιώργος Φίλης, αποχώρησε, ενώ εγώ και ο αδερφός μου παραμείναμε στη διοίκηση της επιχειρηματικής μονάδας στην Ελλάδα έως και τις αρχές του 2012, εγώ ως εμπορική διευθύντρια και εκείνος ως τεχνικός διευθυντής.

Μετά ήρθε η «ΦΙΛΗΣGlass®». Ο πατέρας μας, Γιώργος Φίλης, έχοντας όλα αυτά τα χρόνια εμπειρίας στη συγκεκριμένη αγορά, αντιλήφθηκε ότι υπάρχει χώρος για να δραστηριοποιηθεί και πάλι, προσφέροντας αυτό που έλειπε και που θεωρούσε ότι είχε χαθεί μέσα στα χρόνια. Η φιλοσοφία της «ΦΙΛΗΣGlass®» είναι να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις γύρω από το κρύσταλλο, με επιπλέον παροχές και υπηρεσίες, στηρίζοντας τις εργασίες της στην ποιότητα και την προσωπική προσέγγιση στην επαφή με τον πελάτη και τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Γι’ αυτό και κάθε αυτοκίνητο και κάθε πελάτης δεν είναι απλά ένα νούμερο για εμάς, αλλά μια ιστορία. Αποφάσισε να ασχοληθεί και με τις δύο δραστηριότητες, τη χονδρική πώληση και την επισκευή και τοποθέτηση κρυστάλλων. Στην
πρώτη περίπτωση υπάρχει ένα πελατολόγιο από μεταπράτες και στη δεύτερη η συνεργασία μας με τις ασφαλιστικές, αλλά και τους οδηγούς που δεν έχουν κάλυψη θραύσης κρυστάλλων.

Όπως καταλαβαίνετε, εγώ και ο αδερφός μου έχουμε γεννηθεί και μεγαλώσει μέσα στα κρύσταλλα. Δεν θα μπορούσαμε, λοιπόν, παρά να κάνουμε αυτό που ξέρουμε καλύτερα. Έτσι, λοιπόν, έπειτα από ένα διάστημα απουσίας, ο  καθένας ξεχωριστά και στον δικό του χρόνο αποφασίσαμε να ασχοληθούμε και πάλι με το αντικείμενο και ενταχθήκαμε στη «ΦΙΛΗΣGlass®», εγώ τον Ιανουάριο του 2013, αναλαμβάνοντας τη γενική διεύθυνση, και ο Κώστας τον Σεπτέμβρη, αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση λειτουργιών.

iw? Ποιες υπηρεσίες παρέχετε και πώς έχετε οργανώσει τις δραστηριότητές σας;

ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΗΣ: Αυτή τη στιγμή, έχουμε πάνω από 80 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα και το δίκτυό μας αναπτύσσεται συνεχώς. Θέλω να σημειώσω ότι, εκτός των μεγαλουπόλεων και κομβικών σημείων, θεωρήσαμε σημαντικό να δραστηριοποιηθούμε και σε περιοχές που δεν διέθεταν μονάδες συνεργείων κρυστάλλων και μάλιστα και σε αυτές τις περιοχές να παρέχεται, πέραν της αντικατάστασης, και η δυνατότητα επισκευής παρμπρίζ. Οι υπηρεσίες που παρέχουμε είναι οι ακόλουθες:
Όσον αφορά τον ιδιώτη:
-  Επισκευή παρμπρίζ
-  Αντικατάσταση κρυστάλλων αυτοκινήτου
-  Ανταλλακτικά κρύσταλλα καθρεφτών
-  Αποκατάσταση γρατζουνιών κρυστάλλων
-  Τοποθέτηση γυάλινων οροφών
-  Αντηλιακές μεμβράνες
-  Τοποθέτηση plexi glass
-  Κατασκευή και τοποθέτηση ειδικών κρυστάλλων για οχήματα ιδιόμορφης κατασκευής
-  Θωράκιση επιφάνειας κρυστάλλων
-  Επισκευή και αντικατάσταση γρύλων παραθύρων. Μάλιστα ήμασταν οι πρώτοι από τα οργανωμένα δίκτυα που το κάναμε, καθώς θέλουμε ο πελάτης να λύνει το πρόβλημά του με μία μόνο επίσκεψη και χωρίς ταλαιπωρία. Διαφορετικά θα έπρεπε να επισκευάσει το κρύσταλλό του και να πάει σε άλλο συνεργείο για να φτιάξει
- τον γρύλο του.
-  Λάστιχα που σχετίζονται με τα κρύσταλλα και τις πόρτες του οχήματος
-  Υαλοκαθαριστήρες
-  Υπηρεσία κινητής μονάδας για επισκευή ή αντικατάσταση στον χώρο του πελάτη
Όσον αφορά το κομμάτι της επικοινωνίας, το οποίο έχει μεγάλη σημασία για εμάς, υπάρχει 24ωρη τηλεφωνική  εξυπηρέτηση, αλλά και ιστοσελίδα που παρέχει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες στον πελάτη και τα «εργαλεία» για να κλείσει on-line ραντεβού με κάποιο από τα καταστήματα της «ΦΙΛΗΣGlass®».

Στόχος μας είναι να μπορεί ο πελάτης να εξυπηρετείται άμεσα και με απλές διαδικασίες. Να σημειώσω, επίσης, ότι καθώς η ποιότητα είναι αδιαπραγμάτευτη παροχή μας, μπορούμε και πιστοποιούμε το αποτέλεσμα για τον πελάτη, δίνοντάς του γραπτώς εγγύηση εργασιών εφ’ όρου ζωής και γνησιότητας κρυστάλλων.

ΕΛΕΝΑ ΦΙΛΗ: Τώρα, όσον αφορά τους συνεργάτες, τις ασφαλιστικές εταιρείες, εστιάζουμε σε δύο βασικά σημεία: την αυτοματοποίηση και την προσωπική επαφή. Πρέπει να σας πω ότι, επειδή είμαστε καινούρια εταιρεία, το μηχανογραφικό μας σύστημα πληροί τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις που ορίζει η Τράπεζα της Ελλάδος, ως εποπτική αρχή, λόγω του Solvency. Όλη η δημιουργία και η διαχείριση του ηλεκτρονικού φακέλου γίνεται από εμάς και ο κάθε πελάτης μας λαμβάνει τα στοιχεία που του είναι απαραίτητα, στη μορφή ακριβώς που τα θέλει. Η αυτοματοποίηση αυτή παρέχει απόλυτη διαφάνεια και ενισχύει τη φερεγγυότητα και την αξιοπιστία μας, που είναι αδιαπραγμάτευτες αξίες για εμάς, φυσικά πάντοτε σε συνάρτηση με την προσωπική επαφή: ο πελάτης γνωρίζει ότι πάντοτε κάποιος από την έμπειρη ομάδα της «ΦΙΛΗΣGlass®» είναι στη διάθεσή του για να τον υποστηρίξει σε ό,τι χρειάζεται.

iw? Για ποιους λόγους να έρθει σε εσάς ο καταναλωτής; Ποια είναι τα συγκριτικά σας πλεονεκτήματα;

ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΗΣ: H «ΦΙΛΗΣGlass®» δραστηριοποιείται σε πολλούς τομείς ισοβαρώς (δεν κυνηγάμε μόνο την αντικατάσταση κρυστάλλων ή μόνο την επισκευή παρμπρίζ), και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε ανταγωνιστικό τιμοκατάλογο. Έτσι ο καταναλωτής που επιβαρύνεται ο ίδιος το κόστος της επισκευής ή της αντικατάστασης, θα βρει σε εμάς την καλύτερη σχέση ποιότητας και τιμής. Είναι πιθανό ένα μικρό κατάστημα να έχει την ίδια τιμή με εμάς, αλλά σίγουρα δεν θα έχει την ποιότητα της εργασίας που προσφέρουμε και το αντίστροφο, μπορεί να βρει την ποιότητα σε κάποιο άλλο κατάστημα, αλλά το κόστος θα είναι μεγαλύτερο. Αυτός είναι και ο στόχος μας: να είμαστε προσιτοί σε όλο το πελατολόγιό μας. Θέλω εδώ να σας πω ότι έχουμε μια «εμμονή» με τα στατιστικά στοιχεία, καθώς με αυτόν τον τρόπο παρακολουθούμε τις ανάγκες της αγοράς και του πελατολογίου μας.

Έχουμε λοιπόν διαπιστώσει πως μεγάλος αριθμός πελατών έρχεται σε εμάς μετά από σύσταση φίλου ή γνωστού, και αυτό αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι οι πελάτες μας είναι ικανοποιημένοι με όλη τη διαδικασία εξυπηρέτησης και το αποτέλεσμα της εργασίας.

Τέλος, παρακολουθούμε συνεχώς τις τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς, ώστε να αναπτύσσουμε τις υπηρεσίες μας. 

iw? Ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν στην απόφαση να ιδρυθεί η «ΦΙΛΗΣGlass®», παρά την τόσο δύσκολη περίοδο για την ελληνική επιχειρηματικότητα;

ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΗΣ: Δεν είμαστε «αλεξιπτωτιστές» σε αυτήν την αγορά, καθώς, όπως προαναφέρθηκε, υπάρχει μια πορεία πενήντα και πλέον ετών. Αφενός, πρωταρχικά, ο Γιώργος Φίλης με την υπόλοιπη ομάδα, και στην πορεία μαζί  και με εμάς, είχαμε την επιμονή και την υπομονή να χτίσουμε σε στέρεες βάσεις μια εταιρεία για την οποία εκτιμήσαμε ότι υπήρχε χώρος δραστηριοποίησης στην αγορά. Αφετέρου, μην ξεχνάτε ότι όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’60 δημιουργήθηκε η πρώτη εταιρεία, οι συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές. Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει δύσκολη και εύκολη εποχή, αλλά άνθρωποι που έχουν όραμα και όρεξη να εργαστούν.

iw? Ποια ήταν η αντίδραση της αγοράς γενικότερα, και ειδικότερα της ασφαλιστικής αγοράς, σε αυτό σας το εγχείρημα;

ΕΛΕΝΑ ΦΙΛΗ: Μετά τον ένα χρόνο λειτουργίας της «ΦΙΛΗΣGlass®», βλέπουμε ότι η προσπάθειά μας βρήκε ανταπόκριση και από τους οδηγούς και από τους συνεργάτες-μεταπράτες και από την ασφαλιστική αγορά. Υπήρχαν σχέσεις με την ασφαλιστική αγορά μέσω των προηγούμενων εταιρειών στις οποίες εργαστήκαμε και με μεγάλη μας χαρά διαπιστώσαμε τη θετική αντίδραση των ανθρώπων όταν τους «ξαναχτυπήσαμε την πόρτα». Επίσης το όνομα «Φίλης» έχει μακρά ιστορία στα κρύσταλλα αυτοκινήτων, και έχει δώσει «δείγματα γραφής», και γι’ αυτό πιστεύουμε ότι η ανταπόκρισή της ήταν και είναι θετική. Μέσα σε ένα χρόνο μάς έχουν εμπιστευτεί αρκετές εταιρείες και ταυτόχρονα εξελίσσουμε τη σχέση μας και με άλλες. Αυτό που θέλουμε, και έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε, είναι αναμφίβολα να εξυπηρετήσουμε όλες τις ασφαλιστικές.

iw? Έχετε κλείσει, ήδη, έναν χρόνο λειτουργίας. Πείτε μας δυο λόγια για τη μέχρι τώρα πορεία σας και για τα σχέδιά σας για το μέλλον.

ΕΛΕΝΑ ΦΙΛΗ: Η πορεία της εταιρείας είναι συνεχώς ανοδική και βλέπουμε διαφορά από μήνα σε μήνα. Να σας πω ότι σε έναν χρόνο λειτουργίας έχει ήδη παρουσιάσει κερδοφορία.

Όσον αφορά τα σχέδιά μας για το μέλλον, αυτά αφορούν το να αναπτύξουμε περαιτέρω τη συνεργασία μας με την ασφαλιστική αγορά. Επίσης, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συμβαδίζουμε με την τεχνολογία, ώστε να μπορούν οι εσωτερικές και οι εξωτερικές διαδικασίες να συνάδουν με την αυτοματοποίηση προς όφελος όλων. Πέρα από αυτά, θέλουμε να ενισχύσουμε και την αναγνωρισιμότητά μας στον καταναλωτή, βάσει συγκεκριμένου πλάνου που έχει ήδη δρομολογηθεί.