Γ. Χατζηθεοδοσίου: Διακριτοί ρόλοι ασφαλιστών – διαμεσολαβητών

Δέκα καυτά θέματα ρυθμιστικά των σχέσεων διαμεσολαβητών –ασφαλιστικών τα οποία αποτελούν προϋποθέσεις για την ισόρροπη ανάπτυξη των ασφαλιστικών εργασιών τα επόμενα χρόνια προσδιόρισε ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου γενικός γραμματέας του ΕΕΑ και ιδιοκτήτης της “Mega Borkers” μιλώντας σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη με αφορμή την «Ημέρα Ιδιωτικής Ασφάλισης».

Εξήρε τον ρόλο του διαμεσολαβητή λέγοντας ότι:

-  η διαμεσολάβηση είναι «άποψη και επιλογή» και η προστιθέμενη αξία του διαμεσολαβητή είναι η «διατήρησή του στην αγορά» ενώ παρουσιάζοντας τις ενέργειες που έχουν γίνει προκειμένου ο κλάδος να συνεχίσει χωρίς εμπόδια τόνισε πώς:

– προέχει η αγαστή συμπόρευση με τις ασφαλιστικές, την εποπτεία, και τους καταναλωτές.
Στο πλαίσιο αυτό εστίασε σε έξι βασικά θέματα.

«ΚΑΘΑΡΕΣ»  ΣΧΕΣΕΙΣ  6 ΣΗΜΕΙΩΝ

Είπε, ο κ. Χατζηθεοδοσίου  ότι τα θέματα αυτά αποτελούν την βάση για την πρόοδο των ασφαλιστικών εργασιών και τόνισε πώς «οι διαπραγματεύσεις με την Τράπεζα ήταν πολύμηνες και σε πολλά σημεία προωθήσαμε τις απόψεις μας που εστιάζονται ως εξής: 

1.-Ο πελάτης ανήκει στον διαμεσολαβητή και όχι στην ασφαλιστική εταιρεία όπως μέχρι τώρα προβλεπόταν

2.-Όλα τα κανάλια διανομής λειτουργούν με τους ίδιους κανόνες π.χ. η πιστοποίηση είναι αναγκαία για όλους και ο τρόπος λειτουργίας είναι ο ίδιος με αυτόν του δικού μας καναλιού διανομής

3.-Οι Τράπεζες δεν μπορούν πλέον να υποχρεώνουν  τους πελάτες να ασφαλιστούν σε αυτές ούτε να χρεώνουν τα ασφάλιστρα στον λογαριασμό τους ή στην κάρτα τους .

4.-Τιμωρείται αυστηρά η παραπλανητική διαφήμιση όπως και η παροχή δώρων ή διατακτικών στους πελάτες

5.-Οι Εταιρείες οι οποίες ζητούν από τους ασφαλιστικούς Συμβούλους να αλλάξουν τα προϊόντα τους κυρίως δε τα νοσοκομειακά όταν δεν είναι επ΄ ωφελείας τους είναι βέβαιο ότι θα οδηγηθούν στα δικαστήρια και μάλιστα το ΕΕΑ θα παράσχει δωρεάν Νομική Υποστήριξη . Οι πιέσεις δε των Εταιρειών  ή θα το κάνεις ή θα  καταγγείλω την σύμβασή σου δεν ευσταθούν και δεν μπορεί να υφίστανται».

6.-Η είσπραξη δεν περνάει εξ οφίτσιο στις Ασφαλιστικές Εταιρείες αλλά είναι στην διακριτική ευχέρεια της συμφωνίας με κάθε διαμεσολαβητή».

ΑΝΑΜΟΝΗ 4 ΣΗΜΕΙΩΝ
Προς επίλυση και προσδιορισμό, σύμφωνα με τον κ. Χατζηθεοδοσίου είναι και 4 βασικά θέματα που έχουν ως εξής:

«1.-Η προείσπραξη ασφαλίστρου στην οποία διαφωνούμε τόσο εμείς οι διαμεσολαβούντες όσο και ένα μεγάλο μέρος των Ασφαλιστικών  Εταιρειών

2.-Η πληρωμή των ασφαλίστρων σε 7 επτά ημέρες θεωρείται αδύνατη και από τα δυο μέρη δηλ. διαμεσολαβούντες και Εταιρείες που όμως να θυμίσουμε από το Νόμο 400/70 άλλο αν μέχρι σήμερα δεν είχε επιβληθεί .Ειδικά οι Εταιρείες που δεν έχουν ειδική μηχανογράφηση στην λογική του τυπώνω – πληρώνω  δεν είναι δυνατόν να μπουν στο μέτρο αυτό αφού όπως η απόφαση καθορίζει ότι η προμήθεια θα πρέπει να αφαιρείται από το ποσό πληρωμής του συμβολαίου.

3.-Σε ότι αφορά τους διακανονισμούς για αυτούς δηλ. που πλήρωναν με  μήνα δίμηνο ή τρίμηνο η ΔΕΙΑ αποδέχτηκε να διευκολύνει τις Ασφαλιστικές Εταιρείες ώστε αυτό να αποπληρωθεί σε ένα διάστημα έως δυο χρόνια εάν το SOLVENCY II ξεκινήσει 1/1/2016με μεγαλύτερο εάν ξεκινήσει αργότερα.

4. Η πληρωμή των μεγάλων πελατών όπου κάθε Εταιρεία θα πρέπει να υποβάλλει τον κανονισμό εισπράξεων για αυτούς δηλ. ποιον θεωρεί ,μεγάλο πελάτη και σε πόσο διάστημα πληρώνεται καθώς και τις Εμπορικές Πολιτικές των Εταιρειών όσο αναφορά τόσο τα bonus αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των δικών τους δικτύων των AGENCY όπου επίσης θα πρέπει να υποβάλλουν τους κανονισμούς τους στην ΔΕΙΑ στην αρχή του χρόνου»

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ

Για το δικαίωμα συμβολαίου ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανάφερε ότι «ζητάμε ή σταθερό ποσοστό δικαιώματος κάτω από 10% να επιβληθεί από την ΔΕΙΑ σε όλες τις Εταιρείες ή  προμήθεια στο 100% του συμβολαίου για να σταματήσει αυτό το παραμύθι περί υψηλής προμήθειας ειδικά στο κλάδο αυτοκινήτου. Το δικαίωμα συμβολαίου το οποίο έχει δυσφημίσει το επάγγελμά μας έχει ήδη απομυθοποιηθεί γιατί αποδεικνύει  ότι η προμήθειά μας δε ξεπερνά το 13 έως 15 % στα μικτά ασφάλιστρα όσο είναι σε όλη την Ευρώπη αφού ουσιαστικά πληρωνόμαστε στο 58-65% των καθαρών ασφαλίστρων πράγμα που δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης».

Παράλληλα ο κ. Χατζηθεοδοσίου έκανε μνεία «στα μειωμένα τιμολόγια με τις μειωμένες προμήθειες» τα οποία και χαρακτήρισε ως τον «οικονομικό θάνατο του ασφαλιστή, χειρότερο από τις ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΕΣ πωλήσεις» καταλήγοντας ότι «θα πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτή η πολιτική δεν μας ευνοεί και θα πρέπει να αντισταθούμε σε αυτού του είδους τα προϊόντα».