back to top
7.2 C
Athens
Πέμπτη 10 Απριλίου 2025

Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου. Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές

Οι ενώσεις εκδοτών έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου Ε.Ι.Η.Ε.Α. (Ένωση Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών), ΕΝ.Ε.Δ. (Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου), Σ.Η.Π.Ε. (Σύνδεσμος Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων), Ε.Ι.Ε.Τ. (Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου), Ε.Δ.Ι.Π.Τ. (Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου) και εκδοτικές επιχειρήσεις μέλη του ΟΣΔΕΛ, μεταξύ των οποίων η εφημερίδα Η Καθημερινή, προχωρούν στην υλοποίηση πανελλαδικής ενημερωτικής καμπάνιας, που στοχεύει στην ενίσχυση της έγκυρης και αξιόπιστης δημοσιογραφίας. Η καμπάνια, η έναρξη της οποίας τοποθετείται στις 3 Μαΐου 2022, πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΟΣΔΕΛ (Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου), στο πλαίσιο του πολιτιστικού και κοινωνικού έργου που επιτελεί προς όφελος των συμβασιούχων του, αλλά και του κοινωνικού συνόλου εν γένει.

- Advertisement -

Με κεντρικό σύνθημα Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου. Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές, η καμπάνια εστιάζει στον κίνδυνο που διατρέχει η ενημέρωση από τη διασπορά ψευδών ειδήσεων και προτρέπει το κοινό αφενός να εμπιστευθεί τους επαγγελματίες δημοσιογράφους και αφετέρου να επιλέξει για άντληση πληροφορίας τα μέσα των επαγγελματιών Τύπου. Η έμφαση δίνεται στο γεγονός ότι η κοινωνική, οικονομική και πολιτική συγκυρία έχει αυξήσει τις ανάγκες για έγκυρη ενημέρωση, ενώ την ίδια στιγμή το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις.

Οι ψηφιακές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο, τη ροή, τα κανάλια και τους ρυθμούς διάχυσης της πληροφορίας. Ο πολίτης αν και θεωρητικά έχει πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών, επί της ουσίας βρίσκεται χαμένος στο χάος του διαδικτύου, εκτεθειμένος σε πληθώρα ψευδών ειδήσεων, έκθετος στον κίνδυνο της παραπληροφόρησης.

- Advertisement -

Παράλληλα, οι νέες συνθήκες, όπως αυτές διαμορφώνονται στη μετά-Covid 19 ψηφιακή εποχή, μετατοπίζουν το κέντρο βάρους από τον Τύπο στους τεχνολογικούς κολοσσούς, οι οποίοι εκμεταλλεύονται το δημοσιογραφικό περιεχόμενο και μονοπωλούν τη διαφήμιση -τις περισσότερες φορές χωρίς να καταβάλουν αντίτιμο στους δικαιούχους. Ως αποτέλεσμα, ο Τύπος βρίσκεται μπροστά σε μία άνιση μάχη, κατά την οποία καλείται να αντιμετωπίσει τις πλατφόρμες, αλλά και κάθε είδους ανταγωνιστή, ο οποίος εκμεταλλευόμενος το χάος του διαδικτύου διασπείρει αμφίβολες ή και ψευδείς ακόμα ειδήσεις. Δεν διακυβεύονται πλέον μόνο η ποιότητα των ειδήσεων και η ακεραιότητα της δημοσιογραφίας, αλλά και οι κοινωνικές και δημοκρατικές αξίες στο σύνολό τους.

Με την καμπάνια αυτή οι εκδότες Τύπου και οι ενώσεις τους στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού για την ανάγκη ελέγχου των πηγών ενημέρωσης και διασταύρωσης των ειδήσεων, στην ανάδειξη του ρόλου του επαγγελματία δημοσιογράφου και του εκδότη Τύπου ως φορέων έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης, καθώς και στην κατάδειξη της συμβολής του περιφερειακού και τοπικού Τύπου. Επιδίωξη εκδοτών και ενώσεων είναι να εγκαθιδρυθεί στη συνείδηση του κοινού η άποψη ότι, σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχει ανάγκη από αξιόπιστη και έγκυρη πληροφορία.

Η ενημέρωση είναι μία σοβαρή υπόθεση, που επηρεάζει άμεσα τη ζωή και την καθημερινότητα καθενός και καθεμιάς. Δεν μπορούμε λοιπόν να την εμπιστευόμαστε (είναι σαν να εμπιστευόμαστε την υγεία, την εργασία, τη ζωή μας), σε αμφιβόλου ποιότητας και εγκυρότητας μέσα. Οφείλουμε να απευθυνόμαστε στους επαγγελματίες του Τύπου και να επιλέγουμε τις πηγές μας με κριτική σκέψη και αίσθημα ευθύνης.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Eurolife FFH ακόμα πιο κοντά σου, μέσα από τα EurolifeHub

Νέα σημεία ενημέρωσης και εμπειρίας για τους καταναλωτές σε The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos

Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις και συμπράξεις για την ασφαλιστική κάλυψη των πανδημιών στο μέλλον

Καθώς η Ευρώπη σαρώνεται από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του Covid-19, έχει «ανάψει» και ο διάλογος στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς για τον βαθμό κάλυψης των απωλειών που προκαλεί

Νόμπελ Ιατρικής σε δύο επιστήμονες που συνέβαλαν στην αντιμετώπιση της Covid-19

Η Ουγγαρέζα Καταλίν Κάρικο και ο Αμερικανός Ντρου Γουάισμαν βραβεύονται με το Νόμπελ Ιατρικής 2023 για τις εργασίες τους στον τομέα των

Eπιστήμονες αναλύουν: Πώς και από πού ξεκίνησε η πανδημία

Δύο μελέτες που δημοσιεύονται σήμερα στην έγκριτη επιστημονική επιθεώρηση Science καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η πανδημία της COVID-19 ξεκίνησε

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πέντε ασφαλιστικές ελέγχουν το 87% της αγοράς

Στις ασφαλίσεις κατά ζημιών, ο δείκτης ζημιών της αγοράς στις 30.9.2024 ανήλθε σε 52% των αντίστοιχων δεδουλευμένων ασφαλίστρων

Ο Αλέξανδρος Μπόζας νέος Γενικός και Εμπορικός Διευθυντής της Infotrust

O κ. Αλέξανδρος Μπόζας αναλαμβάνει τον ρόλο του Γενικού & Εμπορικού Διευθυντή και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας Infotrust.

Η ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS ανακοινώνει την εξαγορά του 65% της Ευρώπη Ασφαλιστικής

Η Ευρώπη Holdings ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση της εξαγοράς ποσοστού 65% της Ευρώπη Ασφαλιστικής, στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού

Το ΠΑΡΟΝ Δυναμικά στην Κορυφή: Βραβεύσεις και Διακρίσεις Eurolife FFH

Μέσα σε ένα κλίμα λαμπρότητας και δυναμισμού, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025 στο Hotel Ermou η Βραδιά Βραβεύσεων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Κοντά στο 1 δις η παραγωγή για την NN Hellas το 2024

Eντυπωσιακές επιδόσεις για ακόμη μια χρονιά κατέγραψε το 2024 η NN Hellas.  Σύμφωνα με την Έκθεση Φερεγγυότητας και Χρηματοοικονομικής

Τα ηνία της ΕΙΝΑΠ αναλαμβάνει ο Γιώργος Σιδέρης

Το «τιμόνι» της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας και Πειραιά αναλαμβάνει ο Γιώργος Σιδέρης, μετά την ομόφωνη εκλογή του.

Greek Exports Forum & Awards 2025: Ξεκίνησε η ψηφοφορία κοινού και κριτικής επιτροπής!

Τα Greek Exports Awards 2025, που διοργανώνονται από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών

Aυτές οι 8 ασφαλιστικές ήταν οι κορυφαίες σε παραγωγή το 2024

Τα 8 κορυφαία ασφαλιστικά brands, σε όρους παραγωγής ααφαλίστρων για το 2024 προκύπτουν από τα αρχικά στοιχεία που απορρέουν

Ένα βήμα πιο κοντά στο καλοκαίρι = Ώρα για δίαιτα

Αυτήν την εποχή, περισσότερο από ποτέ, αυξάνεται το άγχος της απώλειας σωματικού βάρους και, επομένως, της έναρξης δίαιτας.