Στον σταθμό ΦΙΞ του μετρό της Αθήνας βρέθηκαν για μία ώρα 6 εθελοντές εργαζόμενοι της INTERAMERICAN, με το κόκκινο γιλέκο του πωλητή του περιοδικού «σχεδία», για την πώληση του νέου τεύχους.
Η εν λόγω δράση αναπτύσσεται κάθε χρόνο, κατά την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, σε όλες τις χώρες του κόσμου στις οποίες κυκλοφορούν περιοδικά δρόμου για την κοινωνική ένταξη και τον βιοπορισμό αστέγων και απόρων. Η ιδέα «Πωλητές για μία ώρα» στηρίζεται στην πρωτοβουλία διάθεσης του περιοδικού από αναγνωρίσιμους ανθρώπους των Γραμμάτων και των Τεχνών, δημοσιογράφους, αθλητές και άλλα πρόσωπα που προσελκύουν διαδικτυακά και δικό τους κοινό, καθώς και στελέχη οργανισμών που θέλουν να ζήσουν την εμπειρία του πωλητή δρόμου, συνεισφέροντας ταυτόχρονα.
Με ιδιαίτερα αναπτυγμένο τον εθελοντισμό στην εταιρική κοινωνία των εργαζομένων και συνεργατών της, επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η INTERAMERICAN έφτιαξε τη δική της ομάδα εθελοντών, που διέθεσε στους διερχόμενους αρκετά αντίτυπα του περιοδικού. Με το χαρακτηριστικό γιλέκο του πωλητή, στην έξοδο του σταθμού με τη «σχεδία» στο χέρι ήταν ο Γιάννης Ρούντος και η Χρύσα Ελευθερίου της Διεύθυνσης Εταιρικών Σχέσεων & Υπευθυνότητας, μαζί με τα στελέχη της εταιρείας Φιλίππα Σκαμάγκου, Αγγελική Αμερικάνου, Νικήτα Πέπη και Έλενα Άνθη.
Η INTERAMERICAN συνδέεται με το περιοδικό δρόμου «σχεδία» από το 2014 ως χορηγός, καθώς και με τακτική διάθεση πόστου πώλησης για κάθε τεύχος στα κεντρικά και περιφερειακά γραφεία της, όπου έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα περισσότερα από 2.000 αντίτυπα σε εργαζόμενους και επισκέπτες των γραφείων. Οι πωλητές του περιοδικού κερδίζουν 1,5 ευρώ από την πώληση κάθε αντιτύπου και κεφαλαιοποιούν το υπόλοιπο του τιμήματος για την αγορά νέας ποσότητας αντιτύπων, δημιουργώντας έτσι ένα απλό μοντέλο προσωπικής, κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Οι ίδιοι επιτυγχάνουν με αυτό τον τρόπο να εξασφαλίζουν ένα στοιχειώδες εισόδημα και να λειτουργούν μέσα στην κοινωνία, προστατεύοντας την αξιοπρέπειά τους και αντιμετωπίζοντας τη φτώχεια.
Η «σχεδία» έχει διαδρομή 5 ετών και 56 τευχών έως σήμερα, με ποικίλη, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα θεματική ύλη. Οι πωλητές της προσεγγίζουν το φράγμα του 1 εκατομμυρίου πωλήσεων και 1 στους 10 είναι ηλικίας άνω των 65 ετών, ενώ 9 στους 10 πωλητές αναγνωρίζουν πως κερδίζουν μέσα από τη δραστηριότητα αυτή «περισσότερη κατανόηση και αγάπη από τους συνανθρώπους».
Ο «Διογένης», η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που είναι πίσω από τη «σχεδία», όπως και από την καμπάνια «Γκολ στη Φτώχεια», υποστηρίζεται και για την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου Αστέγων και Απόρων από την INTERAMERICAN από το 2007. Η εταιρεία παρέχει δωρεάν ταξιδιωτική ασφάλιση για τη συμμετοχή της ομάδας στο ετήσιο παγκόσμιο τουρνουά street soccer, που οργανώνεται σε διαφορετικό σημείο του πλανήτη κάθε χρόνο με συμμετοχή αντιπροσωπευτικών ομάδων από πλήθος χωρών, περισσοτέρων από 50.
Η ΜΚΟ «Διογένης» αξιολογείται με την υψηλότερη βαθμολογία (10) με βάση τους πίνακες οικονομικής επίδοσης του Charity Navigator, διεθνούς κύρους αξιολογητή φιλανθρωπικών οργανώσεων και δομών αλληλεγγύης, δεν χρηματοδοτείται από το κράτος, ενώ για κάθε 1 ευρώ που δαπανά δημιουργείται αξία από τις δραστηριότητές της για την ελληνική οικονομία της τάξεως των 5,3 ευρώ (στοιχεία δημοσιευμένα στο τεύχος του περιοδικού «σχεδία» – Φεβρουάριος 2018).