Με brand name και ανταγωνιστικά ασφάλιστρα προχωρά η «ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ»

Από το 2001 η ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ αναπτύσσει δραστηριότητα στην ελληνική αγορά, έχοντας εξασφαλίσει και αξιοποιήσει έναν ισχυρό σύμμαχο. Με το αβαντάζ τού να είσαι «επώνυμος», φέροντας το όνομα μιας ιστορικής μη κερδοσκοπικής δραστηριότητας, όπως η Ελληνική Λέσχη Περιηγήσεως, αλλά και το ανταγωνιστικό ασφάλιστρο που μπόρεσε να δώσει από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας της στην αγορά και ευλαβικά διατηρεί μέχρι σήμερα, η εταιρεία προχώρησε δυναμικά στην αγορά. Από πρακτορειακή εξελίχθηκε σε μεσιτική, αναπτύχθηκε, σύναψε διάφορες συνεργασίες, έκανε επιλογές και γενικά όλα αυτά τα χρόνια εμφανίζει μια ελεγχόμενη κινητικότητα. Οι εξελίξεις δεν αλλοίωσαν ποτέ τις βασικές αρχές βάσει των οποίων αναπτύχθηκε, ούτε και τη στόχευσή της.

Σήμερα βρίσκεται σε νέα γραφεία, στη Λ. Μεσογείων 280, με νέες ιδέες και προοπτικές διεύρυνσης των εργασιών.
Σταθερός καθοδηγητής της, μαζί με την εκάστοτε ομάδα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της, κ. Παναγιώτης Καπάνταης, που με επιμονή και σθένος, προσεκτικές κινήσεις και επιλογές – κατά τις συνθήκες της κάθε εποχής – πήρε τις αποφάσεις που έφθασαν την εταιρεία μέχρι εδώ. Με το δικό του ευγενικό στιλ, τη γνώση του και την άποψη του περιορισμένου ρίσκου, για λόγους σεβασμού προς τον πελάτη, και την παροχή εγγυημένων ασφαλιστικών προτάσεων, ο κ. Καπάνταης εστιάζει στη συλλογική δουλειά και προσπάθεια. Αυτό, άλλωστε, θεωρεί ως βασική προϋπόθεση για την επιχειρηματική πρόοδο.

Αφορμή για να δημιουργηθεί η ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ στάθηκε η συγκυριακή γνωριμία του κ. Καπάνταη με εκπροσώπους της Λέσχης. Τότε, από τις συζητήσεις αναδείχθηκε η μεγάλη «δεξαμενή» του πελατολογίου της ΕΛΠΑ, που ελάμβανε την υπηρεσία Οδικής Βοήθειας. Το έδαφος ήταν πρόσφορο για να γεννηθεί και η εταιρεία που θα μπορούσε να προσφέρει και ασφάλιση αυτοκινήτου σε όλους αυτούς τους πολίτες που ήταν φίλοι και πελάτες της ΕΛΠΑ. Και πράγματι, με μεγάλη ανταπόκριση, οι πελάτες της ΕΛΠΑ ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ τίμησαν και την ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ. Οι παροχές καλές, η «μπράντα» ισχυρή και η τιμολόγηση σε επίπεδο που μπορούσε να προσελκύσει πελάτες. Σταδιακώς η εταιρεία αύξανε τους ασφαλισμένους της και ξεπέρασε κατά πολύ τα «σύνορα» των πιστών φίλων της οδικής βοήθειας. «Οι άνθρωποι εκείνη την εποχή έρχονταν μόνοι τους να ασφαλιστούν στην ΕΛΠΑ για οδική βοήθεια, θεωρούσαν ότι ήταν εφάμιλλη του δημοσίου από άποψη εγγύησης, και εμείς ποτέ δεν διαψεύσαμε, ούτε κλονίσαμε στο ελάχιστο, την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν, και γι’ αυτό και συνεχίζουν να τη δείχνουν», αναφέρει ο κ. Καπάνταης.

Το 2008 ήταν σταθμός για την πορεία της εταιρείας, αφού τότε εξελίχθηκε σε μεσιτική. Αφορμή ήταν η προοπτική να αντιπροσωπεύσει εδώ στην Ελλάδα κάποια συνδικάτο των Lloyds, κάτι που τελικά δεν έγινε. Το 2010 προχώρησε στην αντιπροσώπευση της Alpha, εταιρείας από τη Δανία, συνέχισε ως βασικός διανομέας της Enterprise και συνεχίζει… Τώρα μπροστά, σε νέες προκλήσεις, η ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ και ο κ. Καπάνταης.

Στοιχεία Επικοινωνίας
Λ.Μεσογείων 395  η 280- Αγ.Παρασκευη – 15343 (πρέπει να το τσεκάρω)
Τηλ: 210-6898710
Φαξ: 210-6898712
URL: http://www.elpaasfalisi.gr/Default.aspx
E-mail: sales@elpaasfaleies.gr

Συνέντευξη

Παναγιώτης Καπάνταης
Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ

Ευκαιρίες στην αγορά, τις οποίες και ετοιμάζεται να διεκδικήσει, διαβλέπει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ, κ. Παναγιώτης Καπάνταης, ο οποίος πιστεύει πως οι καινοτόμοι και διορατικοί θα προχωρήσουν, ανοίγοντας νέα προοπτική στην ασφαλιστική αγορά. Διακρίνει ότι η αγορά θα περάσει σε «λίγα χέρια» και σε σύντομο διάστημα γι’ αυτό και πιστεύει ότι οι εταιρείες των οποίων οι διοικήσεις θα λάβουν γρήγορες αποφάσεις θα πρωταγωνιστήσουν στις εξελίξεις. Για την εταιρεία του, έχει σχέδια ανάπτυξης, ενισχύει τα δυνατά της σημεία – που είναι το δίκτυο πωλήσεων, το ισχυρό brand name και τα ανταγωνιστικά ασφάλιστρα – και ετοιμάζεται να υιοθετήσει νέες μεθόδους ανάπτυξης της παραγωγής. Στηρίζει και εκτιμά το έργο της εποπτείας, πιστεύει στον έλληνα ασφαλιστή και δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για την εταιρεία του.

iw? Ποια η σχέση της ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ με την ΕΛΠΑ ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ;

Παναγιώτης Καπάνταης: Με την ΕΛΠΑ ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ η ΕΛΠΑ ΜΕΣΙΤΙΚΗ έχει σχέση αποκλειστικής συνεργασίας. Δεν υπάρχει μετοχική σχέση, αλλά απλώς νομική και φυσικά, κατά τη διάρκεια της πολυετούς και μακρόχρονης συνεργασίας, ποσοστό των κερδών μας, όπως άλλωστε προβλέπεται από το μεταξύ μας συμφωνητικό, καταβάλλεται στην ΕΛΠΑ. Επιπλέον, έχουμε στηρίξει σημαντικά την ΕΛΠΑ, αφού τα τελευταία χρόνια είμαστε ο μεγαλύτερος πελάτης της, έχοντας εγγράψει δεκάδες χιλιάδες συνδρομητές.

iw? Πώς οραματίζεστε το μέλλον της εταιρείας σας;

Π.Κ.: Οραματιζόμαστε να παραμείνουμε δυνατοί, επίκαιροι και να βελτιωνόμαστε. Και για όλα αυτά μεριμνούμε, λαμβάνουμε αποφάσεις και προχωράμε σε εφαρμογή σχεδίων.

iw? Πείτε μας για την ασφαλιστική σας δραστηριότητα σήμερα…

Π.Κ.: Η ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ βρίσκεται σε ένα μεταίχμιο: Σταματάει μια σημαντική συνεργασία με την ασφαλιστική εταιρεία Enterprise και ανοιγόμαστε σε νέες, μεγαλύτερες, και πολλά υποσχόμενες, συνεργασίες και σε νέα προϊόντα. Θα μεγαλώσουμε και κάθετα και οριζόντια.

iw? Πιο συγκεκριμένα;

Π.Κ.: Τώρα πάμε να εμπλουτίσουμε την γκάμα των προϊόντων μας. Ταυτόχρονα θα προχωρήσουμε και σε νέα προϊόντα. Στόχος μας είναι η Ζωή και η Υγεία. Σε μερικούς – περίπου 6 – μήνες θα προσφέρουμε στο δίκτυό μας και νέα προϊόντα.

iw? Γνωρίζουμε ότι προχωρήσατε σε μια νέα συνεργασία: Πείτε μας δύο λόγια γι’ αυτήν τη συνεργασία.

Π.Κ.: Η συνεργασία αυτή αφορά στην «EXPERT Μεσίτες Ασφαλίσεων», εταιρεία συμφερόντων μου. Είχαμε την τιμή, αλλά  και το προνόμιο, να μας επιλέξει η AmTrust ως έναν από τους δύο αντιπροσώπους που όρισε για την Ελλάδα και είναι πράγματι τιμή και προνόμιο για εμάς η εμπιστοσύνη μιας τόσο μεγάλης εταιρείας. Σημειώστε ότι η AmTrust δραστηριοποιείται σε 70 χώρες και η παραγωγή ασφαλίστρων του Ομίλου AmTrust το 2012 ανήλθε σε 2,75 δισ. δολ.

iw? Έχετε στελεχιακό δυναμικό και υποδομές;

Π.Κ.: Η ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ έχει περισσότερους από 300 συνεργάτες σε όλη τη χώρα. Σε αυτούς δίνουμε τη δυνατότητα να έχουν έναν πλήρη οργανωτικό εξοπλισμό, ώστε να κάνουν με άνεση την εργασία τους. Τους παρέχουμε ό,τι χρειάζεται για να έχουν άμεση πρόσβαση σε όλη την αλυσίδα, που ξεκινά από την ενημέρωση και φθάνει μέχρι την εκτύπωση συμβολαίου. Μπορούν ακόμα και να πληρώσουν και τα ασφάλιστρα, κρατώντας την προμήθειά τους.

iw? Δεν υπάρχει αυτό το σύστημα σε όλες τις εταιρείες;

Π.Κ.: Θεωρώ ότι εφαρμόζουμε ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα «τυπώνω-πληρώνω». Όποιος έχει τον πελάτη μπροστά του, μπορεί να του δώσει και το συμβόλαιο και να διακανονίσει και το θέμα της πληρωμής. Έτσι κάνουμε εύκολη και ομαλή τη συνεργασία μας. Δεν γνωρίζω σε ποιο βαθμό μπορεί το δικό μας σύστημα να προπορεύεται άλλων. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι είμαστε από τους πρώτους που εφαρμόσαμε το σύστημα αυτό στην αγορά.

iw? Πείτε μας σε τι διαφέρει η εταιρεία σας; Ποιο προβάλλετε ως πλεονέκτημά της στον ανταγωνισμό και στους πελάτες σας;

Π.Κ.: Διαλέγουμε ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε και δίνουμε ανταγωνιστικό ασφάλιστρο. Δεν είναι ασήμαντο το ότι στο ξεκίνημά μας το 2001 μπορούσαμε να πουλάμε μέχρι και 20% φθηνότερα από τον μέσο όρο του ασφαλίστρου της αγοράς. Αυτό, σε συνδυασμό με την επωνυμία μας και την καλή εξυπηρέτηση, τόσο του συνεργάτη όσο και του πελάτη, μας έδωσε προβάδισμα το οποίο και αξιοποιήσαμε. Αυτό είναι το κυρίαρχο στοιχείο για να είσαι συνεπής απέναντι στον πελάτη και να ξεχωρίζεις στην αγορά. Επίσης, πλεονέκτημά μας – και το επισημαίνω – θεωρώ ότι δίνουμε στον πελάτη μας πιστοποιητικό που γράφει ΕΛΠΑ. Και αυτό είναι «μπράντα» και εγγύηση. Δεν χωρά ούτε αμφισβήτηση ούτε έχουμε δώσει δείγματα και δικαιώματα για οποιαδήποτε δυσαρέσκεια.

iw? Αριθμητικά πώς περιγράφετε την εξέλιξή σας;

Π.Κ.: Θα έλεγα ότι ξεκινήσαμε με 2 στελέχη εντός της εταιρείας και σήμερα βρισκόμαστε με 20, ενώ η παραγωγή μας έφθασε στο υψηλό των 18 εκατομμυρίων ευρώ καθαρών ασφαλίστρων, το οποίο και θεωρούμε ορόσημο για τη συνέχειά μας. Όσο για τον στόλο των αυτοκινήτων μας, ξεπέρασε εδώ και καιρό τα 50 χιλιάδες οχήματα.

iw? Το προφίλ των πελατών σας;

Π.Κ.: Είχαμε την τύχη των συντηρητικών-προσεκτικών, όπως αποδείχθηκε, πελατών. Αυτό μείωσε τον δείκτη ατυχημάτων. Διαπιστώσαμε ότι οι πελάτες μας, που αναγνώριζαν και εμπιστεύονταν το όνομα της ΕΛΠΑ, ήταν άνθρωποι μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας, με συντηρητικό προφίλ, οι οποίοι στην πλειονότητά τους έκαναν λίγα χιλιόμετρα και παρουσίαζαν λίγες ζημιές. Όλα αυτά μας προσέφεραν διαπραγματευτική δύναμη απέναντι των ασφαλιστικών εταιρειών. Μας ήθελαν και αυτές για πελάτες, προσφέροντάς μας καλές τιμές. Σταδιακά αρχίσαμε να κερδίζουμε πελάτες και από άλλες «δεξαμενές», εκτός των μελών και φίλων της ΕΛΠΑ. Πραγματοποιήσαμε συνεργασίες και με άλλα πρακτορεία και πουλούσαμε Οδική Βοήθεια ΕΛΠΑ και ασφάλειες από καλές – όπως εμείς τις κρίναμε – ασφαλιστικές εταιρείες.

iw? Εντοπίζετε και υιοθετείτε νέους τρόπους πώλησης συμβολαίων;

Π.Κ.: Ναι, εντοπίζουμε νέα κανάλια διανομής και ίσως κάποια τα υιοθετήσουμε στο μέλλον. Είναι όσα θεωρούμε ότι θα προσφέρουν στην εταιρεία, στους συνεργάτες και στους πελάτες μας. Αυτό επιτάσσουν οι κανόνες προσαρμογής στη νέα εποχή. Απαιτούνται νέοι τρόποι διανομής, συμπληρωματικοί των παλαιών, ή καινοτόμοι και πρωτοποριακοί, και εμείς θα τους ακολουθούμε. Για να είμαστε επίκαιροι και μέσα στις εξελίξεις.

iw? Τι προσέχετε στα δίκτυα διανομής των προϊόντων σας;

Π.Κ.: Να πουλάνε όλα τα δίκτυα πωλήσεων με την ίδια τιμή. Διότι για τα δίκτυα και την ισόρροπη ανάπτυξή τους, την απρόσκοπτη εξέλιξή τους και τελικά τη μεγιστοποίηση της απόδοσής τους, βασική παράμετρος είναι να προσφέρει η ασφαλιστική για κάθε κανάλι διανομής την ίδια τιμή πώλησης του συμβολαίου, κάτι που δυστυχώς δεν εφαρμόστηκε από κάποιες εταιρείες, ακόμη και από συνεργαζόμενες μαζί μας.

iw? Τι θα λέγατε προς τα δίκτυα ως μήνυμα;

Π.Κ.: Θα έλεγα ότι τα δίκτυα θα πρέπει να επιλέγουν συνεργασίες με εταιρείες που είναι στο πλάι τους, τους στηρίζουν και δεν τους ανταγωνίζονται με περίεργες πρακτικές. Εμείς, και θέλω να είναι αυτό ξεκάθαρο προς όλες τις κατευθύνσεις, δεν χρησιμοποιούμε, και ούτε θα χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον, τέτοιες πρακτικές.

iw? Για την ασφαλιστική αγορά τι διακρίνετε ως προς το μέλλον της;

Π.Κ.: Η αγορά θα περάσει σε λίγους. Ίσως σε μεγάλες υφιστάμενες εταιρείες ή σε νέα εταιρικά σχήματα που θα πρέπει να δημιουργηθούν μέσω συνεργασιών. Πάντως, οι συνθήκες δυσκολεύουν, τα περιθώρια στενεύουν και ό,τι είναι να γίνει χρειάζεται αποφασιστικότητα και ταχύτητα. Δεν υπάρχει άνεση χρόνου.

iw? Η προοπτική βρίσκεται στις συνεργασίες;

Π.Κ.: Σίγουρα, με την επισήμανση ότι μιλάμε μόνο για τη συνεργασία υγιών εταιρειών. Διότι είναι δύσκολο να προχωρήσεις και να συνεργαστείς ενώνοντας ζημιές.

iw? Πού εστιάζεται σήμερα το ενδιαφέρον των ασφαλιστών;

Π.Κ.: Η αγορά σήμερα πουλάει αυτοκίνητα και κάποια φθηνά νοσοκομειακά προγράμματα. Πιστεύω ότι είναι άδικο, περιορίζει τις δυνατότητες των εταιρειών και στερεί από τους καταναλωτές τη δυνατότητα να απολαύσουν σημαντικά ασφαλιστικά προγράμματα. Χρειάζεται να τονωθεί, αυτό είναι στο χέρι μας, και σε αυτό πρέπει να βοηθήσουμε όλοι.

iw? Χωράει η αγορά νέους «παίκτες»;

Π.Κ.: Ναι. Μπορεί να έλθει και άλλη ασφαλιστική εταιρεία ή να εξελιχθούν οι υφιστάμενες, υιοθετώντας νέες καινοτόμες δραστηριότητες. Τα κανάλια διανομής αλλάζουν, οι τρόποι ανάπτυξης πολλαπλασιάζονται και επιτρέπουν στους διορατικούς και καινοτόμους να πουλήσουν συμβόλαια, να ανοίξουν την αγορά.

iw? Πού αποδίδετε την ένδεια των πωλήσεων;

Π.Κ.: Σίγουρα το μειούμενο εισόδημα των καταναλωτών είναι η βασική αιτία της πτώσης. Ποιον να ενημερώσεις και πού να απευθυνθείς όταν δεν υπάρχουν χρήματα για άλλες ανάγκες; Γι’ αυτό και μειώνονται οι παροχές στα συμβόλαια, ώστε να φθηνύνουν, οπότε να πουληθούν και να συντηρηθούν οι εταιρείες στη ζωή. Μιλάμε όμως για επιβίωση και όχι για ανάπτυξη. Δεν με εκφράζει αυτή η λογική. Πιστεύω ότι υπάρχουν ευκαιρίες. Διαβλέπω αλλαγές στις οποίες θα πρέπει εμείς να είμαστε παρόντες.

iw? Δείχνετε εμπιστοσύνη στο ελληνικό δυναμικό και στις δυνατότητες της χώρας να αναπτυχθεί ασφαλιστικά;

Π.Κ.: Δεν είναι λίγες οι φορές που εμείς, ως Έλληνες, θεωρούμε πως οι άλλες χώρες είναι πιο προηγμένες ασφαλιστικά ή γενικά πιο ανεπτυγμένες στην επιχειρηματικότητα της ασφαλιστικής αγοράς. Μέσα από την εμπειρία μου διαπιστώνω ότι ο έλληνας ασφαλιστής ή ο έλληνας επιχειρηματίας ασφαλιστής, που μέσα από οποιονδήποτε τρόπο ιδιώτευσε στην αγορά, είναι και άξιος και καινοτόμος και πολύ πιο καλός από πολλούς Ευρωπαίους. Δυστυχώς το μέγεθος της αγοράς και η έλλειψη χρηματοδότησης δεν επιτρέπουν να αναδειχθούν τα ταλέντα αυτά.

iw? Ποιος ευθύνεται για την εικόνα των εταιρειών στους καταναλωτές;

Π.Κ.: Οι διοικήσεις των εταιρειών ευθύνονται για την καλή ή κακή εξυπηρέτηση των πελατών, θέμα που προκαλεί θετικές ή αρνητικές εντυπώσεις και τελικά διαμορφώνει εικόνα για τις ασφαλιστικές υπηρεσίες. Δεν θέλω να ρίξω αλλού ευθύνες. Μπορεί όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας να συντελούν σε ένα αποτέλεσμα, αλλά θεωρώ ότι την ευθύνη, τον βηματισμό και στη συνέχεια, έχει και πρέπει να αναλαμβάνει ο πρώτος κρίκος της αλυσίδας, που είναι η διοίκηση. Ωστόσο η επιτυχία είναι πλέον θέμα ομάδας, που πρέπει απαραιτήτως να λειτουργεί αγαστά.

iw? Πώς κρίνετε την εποπτεία;

Π.Κ.: Η εποπτική αρχή λειτουργεί πολύ καλά. Όλα τα τελευταία χρόνια, από την ΕΠΕΙΑ έως και σήμερα, η εποπτεία παίζει σημαντικό ρόλο. Πιστεύω ότι έχει βοηθήσει πολύ την αγορά και τις εταιρείες εξατομικευμένα. Διαπιστώνει, υποδεικνύει, συνεργάζεται, βοηθά στο τελικό αποτέλεσμα εφόσον βέβαια υπάρχει και προθυμία από την πλευρά των εταιρειών. Νομίζω ότι έδωσε, και δίνει, ευκαιρίες στην αγορά και τις εταιρείες.