12μηνα συμβόλαια ή black box για την ασφάλιση ενοικιαζόμενων οχημάτων;

Σε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα βρεθούν το Σεπτέμβριο οι ασφαλιστικές εταιρείες, σε μια προσπάθεια να καταλήξουν σε συμφωνία για την ασφάλιση των ενοικιαζόμενων στόλων. Να συμφωνήσουν δηλαδή για το κατά πόσο θα συνεχίσουν να εκδίδονται 12μηνα συμβόλαια ασφάλισης ή θα καθιερωθεί η χρήση του “black box”, ενός παραμετρικού συστήματος ασφάλισης που θα καθορίζει, μεταξύ άλλων, και τη διάρκεια του κάθε συμβολαίου.
 
Πρόκειται για διαπραγματεύσεις που θα διεξαχθούν στο πλαίσιο των τελευταίων, κρίσιμων, πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει το υπουργείο Οικονομικών με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος ώστε να τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος για τον περιορισμό των ανασφάλιστων οχημάτων.
 
Η… διαφωνία μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων έγκειται στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα πρέπει να ασφαλίζονται τα προς ενοικίαση οχήματα. Οι ασφαλιστές ζητούν 12μηνα ασφαλιστήρια και οι εταιρείες ενοικίασης ασφαλιστήρια αντίστοιχα του χρόνου κυκλοφορίας των οχημάτων τους.
 
Πληροφορίες του iw αναφέρουν ότι, οι ασφαλιστές θα επιμείνουν στη θέση τους για 12μηνη ασφάλιση των ενοικιαζόμενων οχημάτων θεωρώντας ότι είναι εξαιρετικά δύσκολος αν όχι ακατόρθωτος ο έλεγχος του χρόνου χρήσης των οχημάτων, όπως και των αποστάσεων που διανύουν. Θα τονίσουν ότι ο νόμος προβλέπει πως εφόσον ένα όχημα φέρει πινακίδες πρέπει να είναι ασφαλισμένο καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου, όπως εξάλλου συμβαίνει και με τα ιδιόκτητα ΙΧ, τα οποία ασφαλίζονται για 12 μήνες το χρόνο, ανεξάρτητα από το διάστημα κατά το οποίο κινούνται.
 
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Ένωση εξετάζει το σενάριο –εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία στις διαπραγματεύσεις- να προτείνει τη χρήση των “black box”, ενός ειδικού εξοπλισμού που τοποθετείται στα αυτοκίνητα και καταγράφει μια σειρά από δεδομένα για τη χρήση τους, μεταξύ των οποίων τους χρόνους, τις διαδρομές και τις αποστάσεις που διανύουν, ώστε βάσει αυτών των στοιχείων να υπολογίζονται τα ασφάλιστρα.
 
Κύκλοι της αγοράς προσθέτουν ότι σε κάθε περίπτωση τα αυτοκίνητα που τίθενται σήμερα σε κυκλοφορία, τα σύγχρονα δηλαδή οχήματα, έχουν προσαρμοσμένους ανάλογους μηχανισμούς, ενώ μηχανισμοί «μαύρων κουτιών» είναι δυνατό να τοποθετηθούν και στα αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας, με το σχετικό βέβαια κόστος.
 
Οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν επίσης ότι η χρήση των “black box” θα επιτρέψουν στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να περιορίσουν τους χρόνους ασφάλισης των οχημάτων, αυτό όμως δεν σημαίνει κατ΄ ανάγκη ότι θα περιοριστεί και το κόστος ασφάλισης, διότι μέσω των «μαύρων κουτιών» καθίσταται ευκολότερη η παραμετροποίηση των τιμολογίων, και υπό αυτή την έννοια κάποια συμβόλαια είναι πιθανό να κοστίσουν ακριβότερα.