Έως 1 τρις ευρώ οι ζημιές παγκοσμίως από πλημμύρες το 2050

Οι ανακοινώσεις, χθες, της Παγκόσμιας Τράπεζας σχετικά με τις επιπτώσεις που μπορούν να υπάρξουν από τις πλημμύρες στις εθνικές οικονομίες, και οι προβλέψεις της ότι έως το 2050 οι ζημιές σε ετήσια βάση είναι δυνατό να φθάσουν και το 1 τρις ευρώ, έφερε το θέμα των φυσικών καταστροφών στην επικαιρότητα, και, όπως τονίζει στο iw ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών & Σκαφών της ΕΑΕΕ, κ. Νότης Βαγιακάκος, η Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να συμβάλλει στην καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών έχει προχωρήσει στη «ζωνοποίηση» των περιοχών ανάλογα με την επικινδυνότητά τους.

Αναφερόμενος ειδικότερα στην Ελλάδα και τις ασφαλίσεις κατά πλημμύρων επισημαίνει ότι, «αν ο κλάδος αντιμετωπίζει σήμερα κάποιο ζήτημα είναι κυρίως η διάχυση του κινδύνου. Τυχόν αύξηση της ασφαλιστικής πίτας θα εξασφάλιζε στο διηνεκές τη διατηρησιμότητα της αγοράς».

Σχολιάζοντας, την κεφαλαιακή επάρκεια που χαρακτηρίζει τον κλάδο στην Ελλάδα, δηλώνει ότι τα χαμηλά επιτόκια στις χρηματαγορές μας προσφέρουν κεφαλαιακή «άνεση», σε μια περίοδο που άλλες αγορές, λόγω της κρίσης, ασφυκτιούν.

Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του ο κ. Βαγιακάκος, αναφέρει ότι στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια τα δεδομένα αλλάζουν σε ότι αφορά τις αποζημιώσεις για καταστροφές από πλημμύρες. Τονίζει ειδικότερα ότι, στη χώρα μας οι περισσότερες καταστροφές από πλημμύρες καταγράφονται λόγω της υπερχείλισης χειμάρρων, ποταμών ή παραποτάμων και όχι από τις ζημιές που προκαλούν οι ίδιες οι βροχοπτώσεις σε κατοικίες ή και καλλιέργειες ή από την άνοδο της στάθμης στη θάλασσα.

Διευκρινίζουν επίσης ότι ακραίες καιρικές συνθήκες βιώνουμε συχνότερα τα τελευταία χρόνια, γεγονός το οποίο αυξάνει την επικινδυνότητα του κλάδου Ασφάλισης, αναφέροντας ως χαρακτηριστική περίπτωση τη χαλαζόπτωση που έχει πλέον φέρει σε δύσκολη θέση την αγορά αυτοκινήτου, με τις αντιπροσωπίες να βρίσκουν εξαιρετικά δύσκολα ασφαλιστικό κάλυμμα.