7.2 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 15 2025

Τι είναι το smishing και πώς να μην πέσετε θύματα

Χρήσιμες οδηγίες για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ιδιωτικότητας των πολιτών καθώς το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται αυξημένες αναφορές για αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων τύπου smishing (SMS phishing) απευθύνει η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας.

Το Smishing (γνωστό και ως phishing μέσω SMS) συνιστά μια μορφή απόπειρας ηλεκτρονικής απάτης η οποία πραγματοποιείται μέσω σύντομων μηνυμάτων κειμένου (SMS) μέσω κινητού τηλεφώνου.

- Advertisement -

Μια επίθεση τύπου smishing εξελίσσεται ως εξής:

• Το θύμα λαμβάνει ένα μήνυμα SMS στο οποίο ο αποστολέας υποδύεται μία αξιόπιστη οντότητα, οργανισμό ή πρόσωπο.

- Advertisement -

• Το SMS είναι σύντομο, και περιέχει ένα σύνδεσμο (link).

• Κάνοντας κλικ ο ανυποψίαστος χρήστης κατεβάζει στη συσκευή του κακόβουλο λογισμικό (malware) ή ανακατευθύνεται σε παραπλανητική ιστοσελίδα (malicious website) όπου του ζητείται να παραχωρήσει δεδομένα του, όπως ευαίσθητα ιδιωτικά στοιχεία, κωδικούς, στοιχεία ταυτότητας ή διαβατηρίου, τραπεζικό λογαριασμό, τραπεζική κάρτα και άλλα.

Περιστατικά τύπου smishing αντιμετωπίζονται σε παγκόσμια κλίμακα. Ειδικά για την Ελληνική επικράτεια έχουν αναφερθεί κακόβουλα μηνύματα που φαίνεται να αφορούν δήθεν κάποια έκδοση εγγράφου από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (Gov.gr), ή να έχουν περιεχόμενο φορολογικού ενδιαφέροντος (όπως επιστροφή φόρου), η να προέρχονται από τραπεζοπιστωτικά ιδρύματα, ή ακόμα και από εταιρείες εντοπισμού/παράδοσης δεμάτων.

Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας στην ανακοίνωσή της καλεί τους πολίτες να διαχειρίζονται με προσοχή και υπομονή τα SMS και γενικότερα τα μηνύματα που λαμβάνουν ακόμα και αν με μια πρώτη ματιά φαίνονται αληθή. Ειδικότερα συστήνονται τα ακόλουθα μέτρα πρόληψης και προστασίας:

• Δεν θα πρέπει να πατήσετε κανένα σύνδεσμο (link) που περιλαμβάνεται μέσα στο μήνυμα.

• Δε θα πρέπει να απαντάτε και να αντιδράτε βιαστικά σε τέτοια μηνύματα ακόμα και αν παρουσιάζονται ως επείγοντα. Αφιερώστε λίγο χρόνο αναζήτησης στο διαδίκτυο για να διερευνήσετε την γνησιότητα του μηνύματος. Αν είναι δυνατό επικοινωνήστε με τον φερόμενο ως αποστολέα για να επιβεβαιώσετε τη γνησιότητα του.

• Μην δίνετε προσωπικά στοιχεία όπως κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς/PIN καρτών, όνομα χρήστη κλπ.

• Σε κάθε περίπτωση η πρόσβαση στον εκάστοτε φορέα δεν πρέπει να πραγματοποιείται μέσω συνδέσμων από κάποιο SMS μήνυμα ή email που λάβατε. Θα πρέπει να γίνεται μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας (ή μέσω της επίσημης εφαρμογής στο κινητό).

• Διατηρείτε τη συσκευή σας και τις εφαρμογές σας ενημερωμένες.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Εξελιγμένη εμπειρία ασφάλισης μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Η Eurolife FFH παρουσιάζει τον πρωτοποριακό ψηφιακό βοηθό OSCAR

Οι παράπλευρες απώλειες στην μάχη του κλάδου υγείας

Oι μέτοχοι των ξένων πολυεθνικών στην Ελλάδα (δηλαδή οι εταιρείες με έδρα στο εξωτερικό) δηλώνουν εξαιρετικά προβληματισμένoι...

ΟΙ ΕΠΥ ανατιμούν σημαντικά τα ασφάλιστρα τους στο αυτοκίνητο

ΟΙ ΕΠΥ ανατιμούν σημαντικά τα ασφάλιστρα τους στο αυτοκίνητο

ΕUROLIFE : Δημιούργησε νέα εταιρεία Fintech με την ονομασία Wallbid Ltd

Eταιρεία Fintech (τεχνολογικών εφαρμογών στο χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών) δημιούργησε η Eurolife

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στα πρότυπα του κανονισμού DORA προσαρμόστηκε η Broker Systems

Η Broker Systems S.A. ολοκλήρωσε τις προσαρμογές των συμβατικών υποχρεώσεων προς τους πελάτης της αλλά και των εσωτερικών διαδικασιών της

Εθνική Ασφαλιστική: Μεσοσταθμική αύξηση 7% στα ισόβια συμβόλαια υγείας για το 2025

Στην περιοχή του 7% καθόρισε η Εθνική Ασφαλιστική, τη μέση αύξηση ασφαλίστρων στα ισόβια συμβόλαια υγείας για το 2025, όπως ανακοινώθηκε.

Οι θέσεις των παραγόντων στη συζήτηση για τα ασφάλιστρα

Η πρόσφατη κρίση αποτελεί μία έμμεση απόδειξη ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έκανε σωστή δουλειά στο παρελθόν στο θέμα της διαμόρφωσης ολιγοπωλίων

Eurolife FFH: Σημαντικός περιορισμός της αναπροσαρμογής ασφαλίστρων των ισοβίων ασφαλιστηρίων υγείας

Για την Eurolife FFH, αξία έχει να βρίσκεται πάντα δίπλα σε εκείνους που την εμπιστεύονται καθημερινά, για αυτό και οι ασφαλισμένοι της

Generali: Διαχρονική δέσμευση προς τους ασφαλισμένους και διαχείριση αυξήσεων στα ασφάλιστρα υγείας

Η επίσημη θέση της Εταιρείας αναφορικά με τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας και τη δέσμευσή της προς τους ασφαλισμένους της