back to top
13.4 C
Athens
Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025

O «διασώστης» και ο «επενδυτής» εισβάλουν παράνομα στους τραπεζικούς λογαριασμούς

Το ποσοστό των περιστατικών παραβίασης λογαριασμών αυξήθηκε κατά 20% σε σύγκριση με το 2019

Το 2020, κάθε δεύτερη δόλια συναλλαγή στον χρηματοπιστωτικό κλάδο ήταν παραβίαση λογαριασμού, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Kaspersky Fraud Prevention. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από ανώνυμες πηγές για γεγονότα που εντόπισε το Kaspersky Fraud Prevention από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2020, το ποσοστό αυτών των περιστατικών αυξήθηκε από 34% το 2019 σε 54% το 2020. Δύο κόλπα για την πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς – «ο διασώστης» και ο «επενδυτής» – παραμένουν ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα από το 2019 κι έπειτα.

- Advertisement -

Η σημασία των ψηφιακών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε το 2020,με τους ανθρώπους να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι ως συνέπεια της πανδημίας. Οι ειδικοί της Kaspersky αναφέρουν πως απόρροια αυτού ήταν η ακόμα μεγαλύτερη αξιοποίηση των τεχνικών κοινωνικής μηχανικής από εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό τόσο για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όσο και για τους πελάτες τους να γνωρίζουν τα τυπικά κακόβουλα συστήματα και να είναι σε θέση να προστατεύσουν τον εαυτό τους.

Εκτός από την αύξηση των επιτυχημένων παραβιάσεων λογαριασμών, στο 12% των περιστατικών εξαπάτησης, τα νόμιμα εργαλεία απομακρυσμένης διαχείρισης (RAT), όπως το TeamViewer, χρησιμοποιήθηκαν καταχρηστικά σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς χρηστών.

- Advertisement -
Φωτογραφία 1. Ποσοστά των περιστατικών εξαπάτησης που εντοπίστηκαν από το Kaspersky Fraud Prevention το 2020

Η ομάδα του Kaspersky Fraud Prevention διακρίνει ότι υπήρχαν δύο συνηθισμένα είδη προσέγγισης που χρησιμοποίησαν οι επιτιθέμενοι για να αποκτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς – και τα δύο ως συνέχεια παρόμοιων τάσεων που παρατηρήθηκαν το 2019. Κατά την πρώτη τακτική, οι απατεώνες μεταμφιέζονται ως «ο διασώστης», προσποιούμενοι ότι είναι ειδικοί ασφάλειας που προσπαθούν να «σώσουν» τους χρήστες. Καλούν τους πελάτες των τραπεζών παριστάνοντας τους αξιωματικούς ασφάλειας και αναφέρουν ύποπτες χρεώσεις ή πληρωμές και προσφέρουν τη βοήθειά τους. Ο «διασώστης» μπορεί να ζητήσει από τους πελάτες να επαληθεύσουν την ταυτότητά τους μέσω κωδικού που αποστέλλεται σε γραπτό μήνυμα ή push-notification, έτσι ώστε να σταματήσει μια ύποπτη συναλλαγή ή να μεταφέρει χρήματα σε έναν «ασφαλή λογαριασμό». Μπορούν επίσης να ζητήσουν από ένα θύμα να εγκαταστήσει μια εφαρμογή για απομακρυσμένη διαχείριση προσποιούμενοι ότι απαιτείται για την επίλυση προβλημάτων. Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως υπάλληλοι της μεγαλύτερης τράπεζας στην περιοχή του πιθανού θύματος και χρησιμοποιούν πλαστογραφημένη ταυτότητα για εισερχόμενες κλήσεις για να μοιάζουν με πραγματική τράπεζα.

Το δεύτερο παράδειγμα είναι αυτό πού οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου δρουν ως «ο επενδυτής». Αυτό το σενάριο περιλαμβάνει απατεώνες που παριστάνουν τους υπαλλήλους μιας εταιρείας επενδύσεων ή τους σύμβουλους επενδύσεων από μια τράπεζα. Καλούν τους πελάτες για να τους προσφέρουν έναν γρήγορο τρόπο για να βγάλουν χρήματα επενδύοντας σε κρυπτονόμισμα ή μετοχές απευθείας από τον λογαριασμό του πελάτη, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν υποκατάστημα της τράπεζας. Ως προϋπόθεση για την παροχή της «επενδυτικής υπηρεσίας», ο «επενδυτής» ζητά από το υποψήφιο θύμα τον κωδικό που έλαβε σε γραπτό μήνυμα ή push notification.

«Οι πελάτες των τραπεζών νοιάζονται ιδιαίτερα για την ευκολία πρόσβασης στους λογαριασμούς τους και στην εκτέλεση των βασικών χρηματοοικονομικών ενεργειών. Και τώρα αυτό έχει γίνει ιδιαίτερα σημαντικό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύουμε ότι οι λύσεις για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο θα πρέπει να παρέχουν ένα υψηλό επίπεδο μέτρων ασφαλείας -συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από την απάτη- τα οποία ενσωματώνονται απρόσκοπτα στην εμπειρία των χρηστών. Και φυσικά, αξίζει να υπενθυμίζουμε τακτικά στους πελάτες τις τεχνικές των απατεώνων, έτσι ώστε να μπορούν να παρατηρήσουν αν κάτι φαίνεται ύποπτο», εξηγεί η Claire Hatcher, Επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Kaspersky Fraud Prevention.

Για να βοηθήσει τα άτομα και τις επιχειρήσεις να παραμείνουν προστατευμένα από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τεχνικές εξαπάτησης, η Kaspersky συνιστά στις διαδικτυακές υπηρεσίες και στους εμπόρους λιανικής να υιοθετήσουν τα ακόλουθα μέτρα:

  • Περιορίστε τον αριθμό των προσπαθειών για τη διεξαγωγή μιας συναλλαγής. Οι ψηφιακοί εγκληματίες ενδέχεται να προσπαθήσουν αρκετές φορές να εισαγάγουν τα σωστά στοιχεία.
  • Εκπαιδεύστε τους πελάτες σας σχετικά με τα πιθανά κόλπα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι κακοποιοί. Να τους αποστέλλετε τακτικά πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο εντοπισμού της απάτης και τον καλύτερο τρόπο απόκρισης σε αυτήν την κατάσταση.
  • Διεξάγετε ετήσιους ελέγχους ασφαλείας και δοκιμές διείσδυσης για την εύρεση ζητημάτων ασφαλείας στο δίκτυο μιας εταιρείας.
  • Έχετε μια ειδική ομάδα ανάλυσης απάτης ικανή να βρει και να αναλύσει τις αναδυόμενες μεθόδους που χρησιμοποιούν οι απατεώνες.
  • Εφαρμόστε ελέγχους ταυτότητας πολλών παραγόντων για να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα παραβίασης λογαριασμών.
  • Εγκαταστήστε μια λύση προστασίας από απάτες που μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα για τον εντοπισμό νέων συστημάτων και μεθόδων επίθεσης.

 

Η έκθεση Kaspersky Fraud Prevention βασίζεται σε περιστατικά που σχετίζονται με το ψηφιακό έγκλημα και σε δεδομένα που εντοπίστηκαν από το Kaspersky Fraud Prevention μετά από ενδελεχή ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών στον τραπεζικό τομέα και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους κύριους φορείς απάτης που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, διαβάστε την πλήρη έκθεση εδώ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο «MyHealth Agent» φέρνει τα δεδομένα υγείας στο κινητό των πολιτών

Σε ποιες πληροφορίες αποκτούν οι πολίτες άμεση, φιλική και ασφαλή πρόσβαση μέσω της νέας εφαρμογής

Εικονικές συνταγές: Εξάρθρωση κυκλώματος με στοιχεία ΕΟΠΥΥ

Οι ελεγκτές του ΕΟΠΥΥ αξιοποίησαν δείκτες συνταγογράφησης και το σύστημα red flag – Συλλήψεις και κατηγορίες

Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας – Ξεκάθαρη ανάγκη κάλυψης από την ασφαλιστική αγορά!

Τι αποκαλύπτει πανελλαδική έρευνα της Visa σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ

Χακάρισμα λογαριασμών WhatsApp μέσω ψεύτικης ψηφοφορίας

Νέα καμπάνια phishing εντόπισε η Kaspersky - Πώς θα προστατευθείτε

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Kaspersky: Η ΤΝ κοινός παρονομαστής στις απειλές ασφάλειας για τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας το 2026

Από τα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων και τις ροές εργασίας οπτικών εφέ, έως τα δίκτυα διανομής περιεχομένου, τα παιχνίδια και το ρυθμιστικό πλαίσιο

Η Εθνική Ασφαλιστική αναβαθμίζει την ψηφιακή εμπειρία πελατών, εργαζομένων και συνεργατών

Το νέο MyEthniki App φέρνει όλες τις υπηρεσίες της ανασχεδιασμένης πλατφόρμας MyEthniki σε κινητά και τάμπλετ με ένα «tap»

Kaspersky: Οι μισοί από τους κωδικούς που παραβιάστηκαν το 2025 είχαν ήδη διαρρεύσει

Απαντώντας στην αυξανόμενη ανάγκη για ισχυρή ασφάλεια, η βιομηχανία στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς λύσεις νέας γενιάς, όπως τα Passkeys

Ο «MyHealth Agent» φέρνει τα δεδομένα υγείας στο κινητό των πολιτών

Σε ποιες πληροφορίες αποκτούν οι πολίτες άμεση, φιλική και ασφαλή πρόσβαση μέσω της νέας εφαρμογής

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Ευριπίδης Παναγιωτίδης: «Το γραφείο μας είναι για τα δύσκολα»

Ο επικεφαλής του Πρακτορείου «Ασφάλειες Παναγιωτίδης» μιλά μεταξύ άλλων για την πορεία του και τα οφέλη μιας τεχνογνωσίας που βασίζεται στη διεθνή εμπειρία

Όμιλος Φωτιάδη: Οι δηλώσεις για το ασφαλιστικό mega deal με την Alpha Bank

O κυπριακός όμιλος προβλέπεται να διατηρήσει σημαντική συμμετοχή στο ενοποιημένο σχήμα Universal Life-Altius, με τη διοίκηση να ασκείται από κοινού

Αναλαμβάνει καθήκοντα Προέδρου στην Εθνική Ασφαλιστική ο Γ. Κώτσαλος

Ποιος φέρεται να αποχωρεί από το υφιστάμενο ΔΣ της εταιρείας, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες του «IW»

Πολιτική συμφωνία για τη Retail Investment Strategy

Thea Utoft Høj Jensen, Insurance Europe: «Συμφωνία ορόσημο για την SIU, αλλά όχι το τέλος της διαδικασίας»

Χακαρίστηκε η σελίδα του ΠΣΑΣ στο Fb – Άμεση επαναφορά με νέα παρουσία στα social media

Με την αντίδρασή του ο ΠΣΑΣ έστειλε το μήνυμα ότι τέτοιου είδους ενέργειες δεν επηρεάζουν ούτε τη λειτουργία ούτε τη θεσμική του παρουσία