Οι μειώσεις ασφαλίστρων ρίχνουν κατά 8,8% την παραγωγή στο αυτοκίνητο

Σε μειώσεις ασφαλίστρων που κυμαίνονται από 4 έως και 15% έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα οι ασφαλιστικές εταιρείες στον κλάδο Αυτοκινήτου. Ο λόγος όπως εξηγούν στελέχη της αγοράς είναι τόσο η οικονομική ύφεση αλλά και από η ανάγκη που υπάρχει για μεγαλύτερα μερίδια στον κλάδο και, κυρίως, για περισσότερη ρευστότητα.

Όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, η μεγάλη πτώση που σημειώθηκε στο α΄ τρίμηνο του 2013 στην παραγωγή του κλάδου αστικής ευθύνης οχημάτων, με το τζίρο να περιορίζεται κατά 8,8% στα 290,982 εκατ. ευρώ από 318,966 εκατ. ευρώ το 2012 την αντίστοιχη περίοδο, αποδίδεται κατά βάση στις εκπτώσεις επί των ασφαλίστρων και σε δεύτερο βαθμό στον περιορισμό του αριθμού των κυκλοφορούντων οχημάτων.

Το φαινόμενο που καταγράφηκε το Δεκέμβριο του 2011 με τις εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους ΙΧ οχημάτων να καταθέτουν τις πινακίδες τους δεν επαναλήφθηκε με την ίδια ένταση στην εκπνοή του 2012. Πρόκειται για εξέλιξη η οποία καταδεικνύει ότι η μείωση της παραγωγής προήλθε από την τιμολογιακή πολιτική των ασφαλιστικών εταιρειών και όχι από τη συρρίκνωση του στόλου των οχημάτων.

Μάλιστα, όπως τονίζεται, αυτή τη φορά λόγω της εκτεταμένης χρήσης του παραμετρικού συστήματος από τις εταιρείες, κατέστη πολύ δύσκολο να εντοπιστεί ποιοι και κυρίως πόσοι πραγματικά «χτύπησαν» τα ασφάλιστρά τους.

Όπως δηλώνει στο IW ο Γενικός Διευθυντής Ασφαλιστικών Εργασιών της Interamerican, κ. Γιώργος Μαυρέλης, το γεγονός ότι φέτος καταγράφονται λιγότερα ατυχήματα, ότι τα οχήματα κινούνται με χαμηλότερες ταχύτητες προς εξοικονόμηση καυσίμων, και ότι λόγω της παλαιότητας των οχημάτων το κόστος των ανταλλακτικών περιορίζει και το ύψος των ζημιών, άφησε σημαντικά περιθώρια στις ασφαλιστικές εταιρείες να μειώσουν τα ασφάλιστρά τους». Πρόσθεσε δε ότι «όσοι στηρίζονται σε παραμετρικά συστήματα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν και «έξυπνες» μειώσεις στα τιμολόγιά τους».

Ανεξάρτητα πάντως από τα ανωτέρω, από την αγορά δεν λείπει και η… γκρίνια για υπερβολικές μειώσεις ασφαλίστρων, κυρίως στην περιφέρεια, όπου, όπως τονίζεται, ο αθέμιτος ανταγωνισμός έχει επιφέρει απρόβλεπτες ανατροπές.