Για όσους δεν γνωρίζουν το direct…

Ήταν αναμενόμενο ότι οι direct πωλήσεις θα διάβαιναν από στιγμή σε στιγμή τα σύνορα του αυτοκινήτου και θα επεκτείνονταν και σε άλλα ασφαλιστικά προϊόντα. 

Έτσι και έγινε, με την  Interamerican να κάνει προσφάτως και πάλι την αρχή  προωθώντας στην αγορά το Αnytime Health.
Δοκιμή ή αιφνιδιασμός; Τίποτα από τα δύο. Απλή εξέλιξη των πραγμάτων. 

Διότι κανείς δεν μπορεί πλέον να αμφισβητήσει αυτό το κανάλι πωλήσεων το οποίο δοκιμάστηκε, απόδειξε την αξία του και πέτυχε.
Γι΄ αυτό και δεν χωρούν απορίες σχετικά με το νέο εγχείρημα της εταιρείας στον ευαίσθητο τομέα της Υγείας. 

Είναι βέβαιο ότι το προϊόν θα αγοραστεί, ότι θα βρει αποδέκτες –ήδη έχει μεγάλη ζήτηση- και θα αποτελέσει την μαγιά για το επόμενο βήμα από όποιον και να γίνει και σε όποιον κλάδο και να γίνει. 

Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω. Και το θέμα είναι η ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη των direct πωλήσεων που όσο και να προκάλεσαν, και να δημιούργησαν αντιδράσεις, τώρα «τρέχουν» απρόσκοπτα και κερδίζουν θιασώτες. 

Και είναι αλήθεια ότι οι οποίες αντιρρήσεις, φοβίες, αρνήσεις,  ξεσηκώθηκαν στην αρχή κάμφθηκαν στην διαδρομή από το αποτέλεσμα. 

Ωστόσο, η αγορά συνεχίζει να μιλά για απρόσωπες διαδικασίες, για μάλλον προβληματική εξυπηρέτηση και διάφορα άλλα –δήθεν- μειονεκτήματα των direct διαδικασιών στην ασφάλιση.

Και εδώ εντοπίζεται η μεγάλη πλάνη και ο σκοταδισμός. Διότι τα περισσότερα από όσα λέγονται αποτελούν λόγια του «αέρα» που μπορεί να μην είναι κακοπροαίρετα αλλά να προέρχονται από φήμες, σκόρπιες κουβέντες,  και γενικά επιπόλαιες προσεγγίσεις. Το σίγουρο όμως είναι πώς είναι ανακριβή, δεν είναι τεκμηριωμένα και δημιουργούν λάθος εντυπώσεις. 

Κακώς, αυτή η στρεβλή εικόνα διαδίδεται και συντείνει σε παραπληροφόρηση της αγοράς και των καταναλωτών. Η αλήθεια διαφέρει διότι: όποιος θελήσει να κάνει χρήση του «direct» συμβολαίου ή του «απρόσωπου» ασφαλιστικού προϊόντος τότε έρχεται αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Και ποια είναι; Ιδού:  τηλεφωνείς και σου απαντούν –είναι αδύνατον να μη απαντήσει κάποιος- οπότε και δηλώνεις για παράδειγμα ατύχημα. Σε ενημερώνουν άμεσα με μήνυμα στο κινητό, έρχεται συνεργάτης με δίκυκλο και φωτογραφίζει ότι χρειάζεται. Ο φάκελος καταρτίζεται και προχωρεί. 

Η διαδικασία έχει κλείσει. Ο πελάτης έχει εξυπηρετηθεί ενώ έχει μάθει τα πάντα μέσω μηνυμάτων ή και τηλεφωνικά αφού κάποιος ενημερώνει με συνέπεια. Στη συνέχεια φτιάχνει το όχημά του το οποίο και έχει αφήσει σε όποιο συνεργείο επιθυμεί, το παίρνει και δεν ασχολείται με κανέναν και με τίποτα. Αυτό είναι η διαδικασία εξυπηρέτηση του direct καναλιού. Και μια σημείωση: τίποτε δεν είναι απρόσωπο διότι όταν ο πελάτης τηλεφωνεί πάντα υπάρχει κάποιος που απαντά και εξυπηρετεί. Συμπέρασμα: Δεν ψάχνεις,  δεν περιμένεις, δεν εμπλέκεσαι σε αναμονές, σπασμένα τηλέφωνα και καταστάσεις χρονοβόρες. Κάπως έτσι καταρρίπτονται οι μύθοι και ας συνεχίζουν ακόμα κάποιοι να μιλούν χωρίς να γνωρίζουν…