back to top
30.2 C
Athens
Κυριακή 27 Ιουλίου 2025

Να κάνει ολική αναθεώρηση πρακτικών η ασφαλιστική αγορά

του Νίκου Σακελλαρίου  

To 2016 τελειώνει και  μαζί του τελειώνουν οι ελπίδες για μία σημαντική ανάκαμψη του κλάδου.  Αν το 2016 , η ασφαλιστική παραγωγή  κλείσει πτωτικά σε σχέση με το καταστροφικό 2015 τότε θα έχουμε μία σημαντική οπισθοδρόμηση για την ασφαλιστική αγορά στο σύνολό της. Αν κλείσει με μία οριακή θετική μεταβολή θα είναι απλώς μία εξίσου κακή χρονιά.

- Advertisement -

Προσπαθώντας να αναλύσουμε τι φταίει για την κακοδαιμονία του κλάδου εξετάσαμε όλες τις παραμέτρους.  Τα τιμολόγια, την συμπεριφορά , το παρελθόν του κλάδου , το εισόδημα του μέσου ασφαλισμένου , τις επενδύσεις  και καταλήξαμε ότι όλα έχουν συνδράμει στο να βρίσκεται η ασφαλιστική αγορά  κάτω ακόμη και το γνωστό 2,5% επί του ΑΕΠ.  Ενδεχομένως εφέτος να αγγίξει το 2% ή ίσως και χαμηλότερα αν το ΑΕΠ μείνει σταθερό.

Τα συμπεράσματα από την αναζήτησή μας ήταν απλά.  Τα τιμολόγια στις ασφαλίσεις  Ζωής και Γενικών σε σχέση με το μέσο εισόδημα και κυρίως την αγοραστική δύναμη του μέσου καταναλωτή-ασφαλισμένου έχουν αυξηθεί.  Το λεγόμενο PPP (price purchase parity) έχει μειωθεί δραματικά  μέσα στο 2016 εξαιτίας και της καθίζησης των εισοδημάτων και της δραματικής αύξησης των φόρων.  Η συμπεριφορά των ασφαλιστικών εταιρειών και των διαμεσολαβούντων έχει βελτιωθεί αλλά δυστυχώς το παρελθόν του κλάδου την αναιρεί.  Στο πρόσφατο hackinnow που διοργάνωσε ο συντονιστής cluster  Corallia μαζί με την Groupama  για τις ασφαλίσεις, μία διαγωνιζόμενη (όχι πάνω από 22 ετών )  είπε ανοικτά παρουσιάζοντας μία εφαρμογή ότι «οι ασφαλιστικές δεν ήταν πολύ φιλικές με το κοινό». Σοκ.  Μήπως αυτή δεν είναι παγιωμένη άποψη;  Έχει κατανοήσει o κλάδος  ότι το παρελθόν λειτουργεί ως βαρίδι στην ανάπτυξη του ;  Οι ασφαλιστικές «αρπαχτές», οι μεταφορές χαρτοφυλακίων , οι μειώσεις καλύψεων , η ψυχολογική  τρομοκρατία και η κακή πώληση στον πελάτη όπως γίνονταν τις προηγούμενες δεκαετίες, το πλασάρισμα μη κατάλληλων επενδυτικών προϊόντων σε λάθος εποχή, έχουν δημιουργήσει μία εικόνα χαμηλής εκτίμησης για τον ασφαλιστικό κλάδο.

- Advertisement -

Το ότι οι ασφαλισμένοι στην κοινωνική ασφάλιση που είναι άνω των 40 ετών αρνούνται να ασφαλιστούν στην ιδιωτική ασφάλιση  έχει να κάνει με αρνητικές συμπεριφορές προς τον πελάτη ιδιαίτερα στον κλάδο του αυτοκινήτου τις προηγούμενες δεκαετίες.  Υποθέσεις απλών  τροχαίων  που έληγαν με εκατοντάδες τηλεφωνήματα, αναμονή πολλών μηνών  πολύ άγχος  και μεγάλο φόβο για τα έξοδα έχουν ‘τραυματίσει’  ανεπανόρθωτα την ασφαλιστική συνείδηση του νέο-έλληνα.  Το νέο πρόσωπο της ασφαλιστικής αγοράς είναι σαφώς πιο ελκυστικό αλλά χρειάζεται να προσπαθήσει ακόμη περισσότερο για να φτιάξει την εικόνα του στον μέσο Έλληνα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τα 4 σενάρια κλιματικού κινδύνου για την ευρωζώνη – Πού βρισκόμαστε σήμερα

Τα σενάρια του NGFS εξετάζουν την κοινή επίδραση καταστροφών και πολιτικών σε ΑΕΠ, πληθωρισμό και χρηματοπιστωτική σταθερότητα έως το 2030

Η GROUPAMA λαμβάνει την κορυφαία πιστοποίηση Ethos Platinum για 2η συνεχόμενη χρονιά

Η Groupama Ασφαλιστική, μέλος του γαλλικού Ομίλου Groupama και με ισχυρή παρουσία στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, έλαβε, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά

Groupama Ασφαλιστική: Aνακαινίζει δύο κέντρα των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη

Η Groupama Ασφαλιστική, παραμένοντας αρωγός στο πολύπλευρο έργο των Παιδικών Χωριών SOS, προχωρά στην ανακαίνιση του κτιρίου

Υδρόγειος Ασφαλιστική: Αναπτυξιακή πορεία και ισχυρές επιδόσεις. Αύξηση παραγωγής, υψηλή κερδοφορία

Χρονιά σημαντικών εξελίξεων και δυναμικής πορείας αποτέλεσε το 2024 για την Υδρόγειο Ασφαλιστική, η οποία συνεχίζει με σταθερά βήματα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Ασφαλιστικοί κίνδυνοι για καταναλωτές

Προωθώντας οι τραπεζό-υπάλληλοι ασφαλιστικά προϊόντα μέσω προσφορών και ειδικών τιμολογίων ή παροχή ευνοϊκών ορίων σε δανειολήπτες δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

ΣΕΜΑ: Συλλυπητήρια ανακοίνωση για την απώλεια του Ιωάννη Μακρυμίχαλου

«Η πορεία του και η συμβολή του θα μείνουν ανεξίτηλες» - «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο του με την υπευθυνότητα και τις αρχές που ο ίδιος υπηρέτησε»

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

EIOPA: Πρόοδος των αρχών ανταγωνισμού στην αξιολόγηση εξωτερικών αναθέσεων

Αν και η έκθεση επισημαίνει αρκετές βελτιώσεις, εντοπίζει επίσης τομείς που απαιτούν περαιτέρω προσοχή