back to top
21.1 C
Athens
Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025

Ποιοι τελικά θα πληρώσουν τη «λυπητερή» για το Ever Given

Πώς θα κατανεμηθούν οι αξιώσεις από την ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης (P&I)- Τι λέει το UK Club και η πλοιοκτήτρια εταιρεία

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Ο κλάδος αντασφάλισης αναμένεται να επωμιστεί το μεγαλύτερο μέρος του «λογαριασμού» από το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ από το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο Ever Given, με τις πληρωμές –που εκτιμώνται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια- να συνιστούν μια «μεγάλη», αλλά όχι «υπαρξιακή» ζημία, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Η διεθνής εφοδιαστική αλυσίδα υπέστη διαταραχή στις 23 Μαρτίου, όταν το Ever Given προσάραξε μέσα στη Διώρυγα κλείνοντάς την και χρειάστηκε μια περίπου εβδομάδα εντατικών προσπαθειών για να αποκολληθεί και να αποπλεύσει. Περίπου 400 πλοία επηρεάστηκαν από το κλείσιμο της Διώρυγας, ορισμένα εκ των οποίων έκαναν τον περίπλου της Αφρικής για να προμηθεύσουν τις αγορές με τα αγαθά που μετέφεραν.

- Advertisement -

Τα πλοία διαθέτουν κανονικά την λεγόμενη ασφάλεια προστασίας και αποζημίωσης (P&I) που καλύπτει τις απαιτήσεις για ζημίες τρίτων, συμπεριλαμβανομένης περιβαλλοντικής καταστροφής, οικονομικών ζημιών, τραυματισμών. Η ξεχωριστή ασφάλιση σκάφους και μηχανολογικού εξοπλισμού (Η&Μ) προσφέρει κάλυψη για υλικές ζημίες του ίδιου του σκάφους.

Ο Alan Mackinnon, υπεύθυνος του τομέα αποζημιώσεων του UK Club, του κλαμπ που έχει αναλάβει την ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης του Ever Given, υποστήριξε ότι περιμένει αξίωση από την Αρχή Διαχείρισης της Διώρυγας σε βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας (Shoei Kisen από την Ιαπωνία) για πιθανές ζημίες στη διώρυγα και για οικονομική ζημία και ξεχωριστές αξιώσεις αποζημίωσης από τις πλοιοκτήτριες των σκαφών που καθυστέρησαν να φτάσουν στον προορισμό τους. «Νομίζω ότι σύντομα θα λάβουμε το αίτημα αποζημίωσης των αιγυπτιακών αρχών και τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν οι αξιώσεις των υπόλοιπων πλοιοκτητριών», δήλωσε στο πρακτορείο Reuters.

O πρόεδρος της Αρχής Διαχείρισης της Διώρυγας Osama Rabie δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι ζημίες και οι καταστροφές από την υπόθεση «Ever Given» ίσως φτάσουν το 1 δισ. δολ, αλλά ότι το τελικό ποσό θα υπολογιστεί μετά την περάτωση της έρευνας.

Το UK Club θα καλύψει τα πρώτα 10 εκατ. δολ. ζημιών που καλύπτονται από την ασφάλεια P&I. Πέραν αυτού του ορίου, οι πλεονάζουσες ζημίες θα καλυφθούν έως του ύψους των 100 εκατ. δολ. από την ευρύτερη «δεξαμενή» των P&I clubs.

Σε αυτό το σημείο θα παρέμβουν οι αντασφαλιστικές όπως οι Lloyd’s of London για ζημίες έως και 2,1 δις. δολ. Ερωτώμενος αν οι ζημίες μπορούν να ξεπεράσουν τα 2 δις.δολάρια, ο κ. Mackinnon δήλωσε «πεπεισμένος ότι δεν είμαστε καθόλου σε αυτό το πεδίο….Δεν μιλάμε για μια υπαρξιακή στιγμή για τον κλάδο Ρ&Ι. Μπορεί να μιλάμε για μια μεγάλη αξίωση, αλλά είμαστε δομημένοι κατά τρόπο που να αντιμετωπίζουμε αυτές ακριβώς τις μεγάλες αξιώσεις».

Αναλυτές της DBRS Morningstar δήλωσαν ότι οι συνολικές ασφαλισμένες ζημίες θα «παραμείνουν διαχειρίσιμες με δεδομένο το σχετικά μικρό χρονικό διάστημα που αποκλείστηκε η Διώρυγα», ενώ οι Lloyd’s of London υποστήριξαν ότι το συμβάν θα οδηγήσει σε «μεγάλες ζημίες» για την αγορά εμπορικών (αντ)ασφαλίσεων, της τάξης των 100 εκατ. δολαρίων τουλάχιστον.

O Yumi Shinohara, υψηλόβαθμο στέλεχος της πλοιοκτήτριας του Ever Given, Shoei Kisen, δήλωσε ότι προς το παρόν δεν έχει λάβει καμία αίτηση αποζημίωσης. Παράγοντες της ναυλομεσιτικής αγοράς αναφέρουν ότι κοντέινερ του μεγέθους του Ever Given έχουν συνήθως όρια ασφάλισης H&M της τάξης των 100-140 εκατ. δολαρίων. Ασφαλιστική πηγή στο Τόκιο δήλωσε ότι οι τρεις ιαπωνικές Η&Μ ασφαλιστικές θα πληρώσουν τα κόστη αποκόλλησης και τυχόν δαπάνες για εργασίες επιδιόρθωσης στο πλοίο. Η . Mitsui Sumitomo Insurance, η μεγαλύτερη εκ των τριών εταιρειών, αρνήθηκε να σχολιάσει τις εκτιμήσεις.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις και συμπράξεις για την ασφαλιστική κάλυψη των πανδημιών στο μέλλον

Καθώς η Ευρώπη σαρώνεται από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του Covid-19, έχει «ανάψει» και ο διάλογος στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς για τον βαθμό κάλυψης των απωλειών που προκαλεί

Θωρακίζοντας τις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες έναντι των διαταραχών

Η πανδημία του κορωνοϊού επιβεβαίωσε την ανάγκη των εταιρειών να προστατευθούν έναντι των διαφόρων τύπων διαταραχών. Οι διεθνείς εφοδιαστικές

Μελέτη ING για Solvency II: Πού επενδύουν τώρα, πού θα επενδύσουν μετά τα κεφάλαιά τους οι ασφαλιστικές

Η τριπλή πρόκληση των ασφαλιστικών εταιρειών, οι επενδύσεις σε τιτλοποιημένα δάνεια και ο μεγάλος κίνδυνος από την αύξηση των επιτοκίων.

Insurance Europe προς Κομισιόν: Βελτιώστε την Solvency II – Διευκολύνετε τις επενδύσεις

Κοινό κείμενο θέσεων με το οποίο καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις στη Solvency II ώστε να αρθούν τα μη απαραίτητα εμπόδια που υπονομεύουν την ικανότητα των ασφαλιστικών να επενδύουν μακροπρόθεσμα στις μετοχές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ERB Cyprialife και ERB Asfalistiki: Νέα, κοινή καμπάνια και εταιρική τοποθέτηση

Υπό το κεντρικό μήνυμα: «Στη ζωή, η ασφάλεια είναι κάτι περισσότερο από ένα συμβόλαιο»

«Η ηρεμία μέσα στην καταιγίδα»: Επισκόπηση Κινδύνων χώρας και τομέα από την Coface

Η Coface αναλύει την παγκόσμια δυναμική εστιάζοντας στην αύξηση του κοινωνικού και πολιτικού κινδύνου, και στις στρατηγικές προκλήσεις του Κόλπου

Fitch: Αναβάθμιση της Euroins AD σε «B+» με σταθερή προοπτική

Α. Μουρατίδου: «Προχωρούμε με αυτοπεποίθηση, επενδύοντας στην καινοτομία, στην αξιοπιστία και στη διαρκή ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης»

Η Howden ανοίγει τα χαρτιά της – Νέα σχέδια για τις προαιρετικές αντασφαλίσεις

Τι αποκαλύπτει η Howden Re στο συνέδριο του Μπάντεν-Μπάντεν, ενόψει αλλαγών και χαλάρωσης των συνθηκών αντασφάλισης

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

ΕΟΠΥΥ: Αυστηρή σύσταση για τις παράνομες χρεώσεις από ιδιωτικούς παρόχους υγείας

Επανειλημμένες καταγγελίες για παρατυπίες - Η ΕΛΛΟΚ επαναφέρει την πρότασή της για θεσμοθέτηση τακτικής αξιολόγησης των συμβεβλημένων παρόχων

Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών πρωτοπορεί με πράσινα χειρουργεία και αποτύπωση αναισθητικών αερίων

Για τον Δρ. Βασίλη Γ. Αποστολόπουλο, η τεχνολογική και ιατρική πρόοδος αποκτά αξία μόνο όταν συνοδεύεται από σεβασμό προς το περιβάλλον

Νέα διάκριση για τον Τάσο Χατζηθεοδοσίου – Ανάμεσα στους κορυφαίους 40 νέους επιχειρηματίες της Ελλάδας για το 2025

Υπό τη διοίκησή του, η Mega Brokers έχει αναδειχθεί σε έναν από τους πλέον δυναμικούς και εξωστρεφείς ομίλους του κλάδου

Στ. Στεφανίδης: «Μαζί μπορούμε να χτίσουμε ένα πιο ανθεκτικό, ασφαλές και βιώσιμο αύριο για την ελληνική φιλοξενία»

Μιλώντας στα Greek Hospitality Awards 2025, τo διευθυντικό στέλεχος της ERGO ανέδειξε τον ρόλο της ασφάλισης στη βιωσιμότητα του τουρισμού

ERB Cyprialife και ERB Asfalistiki: Νέα, κοινή καμπάνια και εταιρική τοποθέτηση

Υπό το κεντρικό μήνυμα: «Στη ζωή, η ασφάλεια είναι κάτι περισσότερο από ένα συμβόλαιο»