Δημιουργία «ταμείου» διάσωσης των εταιρειών

Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν αδιαμφισβήτητα μία ζόρικη «ασφαλιστικά» εβδομάδα.

Για ακόμη μία φορά έπειτα από αρκετό καιρό πληροφορηθήκαμε για την ανάκληση ακόμη μίας άδειας ασφαλιστικής εταιρίας.
Εκεί που η αγορά προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές της σε μία περίοδο μάλιστα που η ασφαλιστική συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή δεν βρίσκεται στο επίπεδο που θα έπρεπε «σκάει» ακόμη μία βόμβα που επιδεινώνει την κατάσταση.

Νομίζω πως το βάρος πια πέφτει σε εμάς τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. 
Είναι δική μας δουλειά να προστατεύσουμε τους πελάτες μας, νέους και υφιστάμενους. Θα μου πείτε τώρα, και ποια είναι η δουλειά της Τράπεζας της Ελλάδος και της Δ.Ε.Ι.Α, δική της ευθύνη δεν είναι η προστασία των διαμεσολαβητών (και κατ επέκταση των καταναλωτών) και ο έλεγχος του συνόλου των ασφαλιστικών εταιριών?
Σαφώς και είναι έτσι, όμως δεδομένων των γεγονότων νομίζω πως δεν πρέπει να αγνοούμε και την δική μας ευθύνη, που μάλλον είναι μεγαλύτερη αυτό το διάστημα.

Δεν θα μπω στην διαδικασία να κρίνω αν έπρεπε η όχι να μπει λουκέτο στην evima. Άλλωστε δεν είμαι ειδικός σε αυτό. Έχω τις απόψεις μου στο επίπεδο που φθάνουν οι γνώσεις μου ως διαμεσολαβητής.  Αυτό που εύχομαι είναι να μπορέσουμε έστω και καθυστερημένα να αποτρέψουμε παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Πιστεύω πως οι συζητήσεις για την δημιουργία ενός ταμείου «διάσωσης» ασφαλιστικών εταιριών είναι προς το συμφέρον όλων και ίσως θα είναι η λύση σε όλα αυτά που παρακολουθούμε τα τελευταία 15 χρόνια και βάλε.
Μακάρι να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο και να αρχίσει να λειτουργεί.

Επίσης θα ήθελα να αναφερθώ σε κάτι που μοιραία συμβαίνει μετά από κάθε ανάκληση αδείας ασφαλιστικής εταιρίας. Όλοι μας , βάζοντας και εμένα μέσα, αρχίζουμε μία συζήτηση για το ποιες θα είναι οι επόμενες εταιρίες που θα «πάρουν» σειρά. Από την μία κάτι τέτοιο είναι απόλυτα φυσιολογικό και αναγκαίο για να προστατευτούμε, από την άλλη υπάρχει ο κίνδυνος να στοχοποιούνται ασφαλιστικές εταιρίες που δεν το αξίζουν. Σίγουρα θέλει η όλη συζήτηση πολύ προσοχή. Θεωρώ πως η νεότερη γενιά διαμεσολαβητών έχει και την γνώση αλλά και την ορθότητα σκέψης για να κρίνει σωστά.

Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ σε κάτι που αφορά το δικό μου σπίτι. Το insuranceforum.gr.
Εκείνη την Παρασκευή της 8ης Φεβρουαρίου κάπου στις 14.00 το μεσημέρι με κάλεσε στο κινητό ο πατέρας μου να με ρωτήσει αν έμαθα κάτι για ένα νέο λουκέτο σε ασφαλιστική εταιρία. Του απάντησα αρνητικά διότι δεν ήξερα τίποτα. Λίγα λεπτά αργότερα μάθαινα από συνάδελφο τα δυσάρεστα νέα. Τα επόμενα λεπτά προσπάθησα να σκεφτώ πώς θα έπρεπε να χειριστώ το γεγονός στο forum.

Ήταν η πρώτη φορά στα 2,5 χρόνια ύπαρξης του insuranceforum που αντιλαμβανόμουνα απόλυτα την δύναμη ενός forum.
Την αξία ενός forum όταν επαγγελματίες ενός κλάδου αναζητούν ΑΜΕΣΗ πληροφόρηση. Πληροφόρηση από πρώτο χέρι.

Καταλάβαινα τι σημαίνει να θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει όχι μόνο από την ειδησεογραφία που «τρέχει» αλλά και από συναδέλφους σου που ξέρουν κάτι περισσότερο από εσένα.

Δεν πρόλαβα να αποφασίσω τι στάση θα έπρεπε να κρατήσω εκείνη την ημέρα διότι ανοίγοντας το pc μου λίγο αργότερα είδα τις συζητήσεις να έχουν ξεκινήσει από νωρίς το πρωί. Έτσι αποφάσισα να αφήσω τα πράγματα να εξελιχθούν από μόνα τους. Άλλωστε δεν μπορούσα να κάνω κάτι διαφορετικό σε ένα forum.

Εκείνη την Παρασκευή η επισκεψιμότητα του insuranceforum εκτοξεύθηκε σχεδόν 250% σε σύγκριση με τις ημέρες που είχαμε τις Ημερίδες μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (ημέρες με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα).
Άνοδος η οποία συνεχίστηκε για τις επόμενες ημέρες και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα δεδομένων των γεγονότων που ακόμη εξελίσσονται.

Συνάδελφοι από όλη την χώρα ο καθένας με τον δικό του τρόπο και στυλ, με την δική του άποψη έβαλαν το δικό τους λιθαράκι για την δημιουργία δεκάδων συζητήσεων ανταλλαγής απόψεων για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε.

Βγήκαν συμπεράσματα, η προσωπική πληροφόρηση έγινε δημόσια, και ακόμη περισσότεροι συνάδελφοι γνωρίστηκαν μεταξύ τους.

Αυτή είναι η αξία του insuranceforum.

Αυτός είναι ο λόγος που προσπαθώ κάθε μέρα να το βελτιώνω και να το κάνω καλύτερο για όλους μας.

* Βασιλειάδης Αριστειδης, administrator@insuranceforum.gr, facebook.com/insuranceforum.gr