Α. Βασιλείου: Η Εθνική πρέπει να δουλέψει για να αναβαθμιστεί

Με φιλόδοξους στόχους, που αποτυπώνονται σε σχέδιο που έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται, και μεταξύ άλλων προβλέπει και αύξηση της παραγωγής κατά 20% για το 2013, η Εθνική Ασφαλιστική επιχειρεί να κάνει ένα ποιοτικό και ποσοτικό άλμα για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο να εμπεδωθεί στη συνείδηση των Ελλήνων ως η «καλύτερη εταιρεία της αγοράς». Το σχέδιο αυτό παρουσιάζει στο iw ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, κ. Ανδρέας Βασιλείου, στην εκτενή συνέντευξη που μας παραχώρησε όπου αναλύει:

– τα σχέδια για το προσωπικό της εταιρείας για τα οποία επισημαίνει ότι «στα επόμενα τρία χρόνια έχει διασφαλιστεί η επιχειρησιακή ειρήνη και παραγωγικότητα και δεν έχουμε τίποτα άλλο να κάνουμε παρά τη δουλειά μας»

-  τον εργασιακό στόχο, αναφέροντας: «πρέπει να συνεχίσουμε να γινόμαστε καλύτεροι κάθε μέρα, με ενημέρωση συνεργατών, εκπαίδευση, συντονισμό και
επιβράβευση»

– την είσοδο στις direct πωλήσεις και τη σχέση με τους συνεργάτες, όπου θεωρεί ότι «δεν κόβουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις δουλειές από συνεργάτες και εμείς δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τους ανθρώπους μας, ασφαλιστές και πράκτορες»

– την ιδέα της δημιουργίας Ασφαλιστικής Ακαδημίας, «προκειμένου να αναβαθμιστεί το επίπεδο των γνώσεων των ασφαλιστών»

– την ποιότητα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, που τη θεωρεί αξιόπιστη σήμερα, λέγοντας για τις εταιρείες ότι «όλες έχουν θέση στην αγορά»

– το ρόλο της Εθνικής για τη βελτίωση της αγοράς, αναφέροντας πως «βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρείες και μπορεί να συμβάλει στην εξυγίανση και τη διαμόρφωση
νέου ασφαλιστικού χάρτη».

– την αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών, τονίζοντας πως «ποτέ δεν ήλθαν, όπως το δημόσιο, να πουν κόβω αποζημιώσεις ή κόβω συνταξιοδοτικά και είναι απόλυτα
συνεπείς για όσα πληρώνονται».

– την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών και την εξέλιξή της.

iw:? Πώς θα προχωρήσει η Εθνική τα επόμενα χρόνια;

A.B.: Αυτό που κάνουμε εμείς, οι ασφαλιστές, είναι να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο, έναν πιο ασφαλή κόσμο. Είναι γνωστό ότι η κοινωνική ασφάλιση έχει οπισθοδρομήσει. Αυτό δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες για την ιδιωτική ασφάλιση. Η Εθνική Ασφαλιστική είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ελλάδα και από πλευράς εργασιών ζωής και στους γενικούς κλάδους, και είμαστε ευγνώμονες στην αγορά που μας δείχνει αυτήν την εμπιστοσύνη.

Εμείς αναλαμβάνουμε και αναγνωρίζουμε την ευθύνη που έχουμε από αυτήν τη θέση, έχουμε αποφασίσει να προχωρήσουμε και θέλουμε να καθιερωθούμε στη συνείδηση των Ελλήνων ως η καλύτερη εταιρεία.

iw:? Σήμερα είστε η καλύτερη εταιρεία;

A.B.: Είμαστε μια πάρα πολύ καλή εταιρεία. Γενικώς όμως δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε, γιατί εκείνο που έχει μεγαλύτερη αξία δεν είναι «τι είσαι σήμερα», αλλά «τι θέλεις να είσαι αύριο».

iw:? Και τι θα κάνετε για να υπηρετήσετε τον στόχο τού να γίνετε και να μάθει και ο κόσμος ότι είστε η καλύτερη εταιρεία;

A.B.: Πρέπει να συνεχίσουμε να γινόμαστε καλύτεροι κάθε μέρα και το μήνυμα αυτό να φτάνει στον κόσμο. Εδώ υπάρχουν δύο παράμετροι: Πρώτον ο κόσμος της Εθνικής Ασφαλιστικής, οι ασφαλιστές μας.

Γνωρίζουμε ότι για τον κόσμο είμαστε τόσο παλιοί όσο οι ασφαλιστές μας. Πρέπει να τους εκπαιδεύσουμε, να τους δώσουμε την κατάλληλη νοοτροπία και αξιοπιστία ώστε να μεταφέρεται αυτό το μήνυμα και παράλληλα να γίνεται το ίδιο από τον άλλο κόσμο της Εθνικής, που είναι το προσωπικό. Το προσωπικό ξέρει πολύ καλά ότι έχει κάθε λόγο να υποστηρίζει – εξυπηρετώντας – τους καταναλωτές. Από την άλλη πλευρά, είναι η δημιουργία και η υποστήριξη προϊόντων, από πλευράς καλύψεων, καθημερινής λειτουργίας, εξυπηρέτησης και άλλες σχετικές διαδικασίες. Η Εθνική έχει το πιο εκτεταμένο δίκτυο σε σύγκριση με κάθε άλλη ασφαλιστική εταιρεία.

iw:? Επειδή μιλάτε για συνεργάτες, θα ήθελα να ρωτήσω για το προσωπικό. Έχετε κάποιο σχέδιο;

A.B.: Με το προσωπικό της Εθνικής έχουμε έναν καλό διάλογο, που έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό. Το 2012 επισφραγίστηκε με την υποστήριξη του προσωπικού στην πρόταση της Εθνικής Ασφαλιστικής όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις και τα οικονομικά. Πριν από μερικούς μήνες υποστηρίχθηκε κατά 63% – μετά από ψήφιση του προσωπικού – πρόταση που εξασφαλίζει οικονομική και επαγγελματική στήριξη του προσωπικού. Παράλληλα εξασφαλίζει επιχειρησιακή ειρήνη και παραγωγικότητα από πλευράς προσωπικού. Άρα στα επόμενα τρία χρόνια δεν έχουμε τίποτε άλλο να κάνουμε παρά μόνο καλά τη δουλειά μας.

iw:? Σχετικά με τους συνεργάτες, μεσίτες, πράκτορες, διαμεσολαβούντες: ποια είναι η σχέση σας και πώς θέλετε να τη συνεχίσετε;

A.B.: Αυτοί οι άνθρωποι είναι το δίκτυο. Δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλιστική εταιρεία χωρίς δίκτυο. Αυτοί οι άνθρωποι είναι η εταιρεία στην αγορά. Ο καταναλωτής, ο ασφαλισμένος, δεν γνωρίζει τη διοίκηση αλλά τους ανθρώπους που εκπροσωπούν την εταιρεία στην αγορά. Έχουμε πλήρη συνείδηση ότι αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να λάβουν από την εταιρεία την κατεύθυνση, την εκπαίδευση, την υποστήριξη και όλα τα άλλα που χρειάζονται για να εκπροσωπούν την εταιρεία καλά.

Άρα υπάρχει μεγάλη έμφαση σε αυτόν τον τομέα, στο εκπαιδευτικό κομμάτι, το συντονισμό, την ενημέρωσή τους και την επιβράβευσή τους.

iw:? Η είσοδός σας στις direct πωλήσεις τούς κόβει δουλειές;

A.B.: Πιστεύω πως όχι. Νομίζω ότι κάθε μέρος του δικτύου έχει τη δική του φυσική αγορά. Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν εξελίξεις όσον αφορά την ηλεκτρονική εποχή, οι οποίες καθορίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από όλη την αγορά και ίσως δε και περισσότερο από άλλες εταιρείες που έσπευσαν πολύ πιο πριν από την Εθνική να μπουν σε αυτήν την αγορά.

Η αγορά αυτή ψάχνει να βρει πώς θα ασφαλιστεί εύκολα και φθηνά. Ο άνθρωπος που θέλει να το κάνει αυτό θα το κάνει χωρίς να αποφασίσω εγώ αντιστοίχως. Περαιτέρω υπάρχει ένα πολύ μεγαλύτερο μέρος της αγοράς το οποίο ενδιαφέρεται να συζητήσει να ασφαλιστεί και δια της συζήτησης αυτής να αντιληφθεί καλύτερα τις ανάγκες και να απολαύσει έναν πιο πλήρη τρόπο κάλυψης. Άρα ο καλός ασφαλιστής, που είναι εξοπλισμένος για να έχει αυτή τη συνεργασία με τον καταναλωτή, δεν έχει να φοβηθεί από την ηλεκτρονική εποχή. Περαιτέρω οι εταιρείες είναι δυνατόν, όταν θα κάνουν τις ενέργειές τους, να έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία απέναντι στα δίκτυα. Στην Εθνική Ασφαλιστική, όπως θα έχετε διαπιστώσει στο μήνυμα προς τον καταναλωτή, του δίνουμε και τις δύο λύσεις, και τη λύση direct, αλλά και την επαφή με τον ασφαλιστή. Αυτό, από πλευράς ασφαλιστικής πώλησης, είναι ατυχές. Αυτοί που είναι εξειδικευμένοι και απόλυτα προσηλωμένοι στην ηλεκτρονική πώληση θα μας έλεγαν ότι δεν μπορείτε να παραπέμπετε στον ασφαλιστή.

iw:? Γιατί λοιπόν δεν κάνετε αμιγή ηλεκτρονική πώληση και βάζετε μέσα και τους  διαμεσολαβούντες;

A.B.: Γιατί εμείς δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τους ανθρώπους μας, τους ασφαλιστές και τους πράκτορες. Για εμάς είναι εξίσου σημαντικό να μην αγνοήσουμε το γεγονός ότι υπάρχει η κίνηση όσον αφορά την ηλεκτρονική πώληση, αλλά ταυτόχρονα είναι εξίσου σημαντικό να μην το κάνουμε αυτό,
αποδυναμώνοντας, αποξενώνοντας και δημιουργώντας ανησυχία στα δίκτυά μας. Έγινε λοιπόν με απόλυτη συνείδηση.

iw:? Πείτε μας καθαρά για τους στόχους – οικονομικούς και τεχνικούς – του 2013, τον απολογισμό του 2012 και τις προβλέψεις του 2013 για την Εθνική Ασφαλιστική.

A.B.: Το 2012 ήταν ένα πολύ σημαντικό έτος για την Εθνική Ασφαλιστική, καθώς έγιναν ενδιαφέροντα πράγματα. Το ένα είναι η ανακεφαλαιοποίηση. Η Εθνική ξεκινάει το 2013 με κεφάλαια του 2012 μετά το «κούρεμα» συν την ανακεφαλαιοποίηση που έχει γίνει, η οποία είναι 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή μια θηριώδης, θα έλεγα, ανακεφαλαιοποίηση συν τα κέρδη της εταιρείας. Η Εθνική Ασφαλιστική το 2012 είχε μια πολύ επιτυχημένη πορεία όσον αφορά τα κέρδη της. Το 2012 η Εθνική Ασφαλιστική δημιούργησε τόσα κέρδη όσα είχε συνολικά δημιουργήσει τα προηγούμενα 10 χρόνια. Η κερδοφορία δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο το μέτοχο, αλλά και τον πελάτη και τον ασφαλιστή. Το προσωπικό
και ο μέτοχος της εταιρείας θέλουν μια εταιρεία ισχυρή και όχι μια εταιρεία αποδυναμωμένη, με κεφάλαια που είναι χαμηλά.

Η οικονομική ευρωστία της ασφαλιστικής εταιρείας είναι πολύ μεγάλη. Άρα ξεκινάμε το 2013 με ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα από οικονομικής πλευράς. Για το 2013 θέλουμε να έχουμε πρόοδο και ανάπτυξη σε όλους τους τομείς όπου θα μπορούμε να κάνουμε καλά τη δουλειά μας.

Ήδη έχουμε προγραμματίσει μια σημαντικότατη αύξηση παραγωγής, κοντά στο 20%. Ξεκινάμε με μια προοπτική κερδοφόρου ανάπτυξης το 2013. Είμαι πάρα πολύ αισιόδοξος με αυτά που μπορούμε να κάνουμε, πολύ δε περισσότερο γιατί νομίζω ότι οι άνθρωποί μας – όλοι – θα μπορέσουν να δουλέψουν ώστε να επιτευχθούν αυτά τα αποτελέσματα.

iw:? Πώς αποφασίσατε να εμπλακείτε στις εκλογές της ΕΑΕΕ; Δεν πιστεύετε ότι η συμμετοχή αυτή απαιτεί χρόνο και ενέργεια που αποσπούν την προσήλωσή σας στους στόχους ανάπτυξης της Εθνικής;

A.B.: Με την ένωση δεν είναι η πρώτη φορά που εμπλέκομαι. Είχα ενασχόληση την τελευταία φορά ως αντιπρόεδρος του Δ.Σ. το 1996. Τότε, ως διεθνής ασφαλιστής, συνειδητοποίησα ότι δεν είχα χρόνο για να είμαι χρήσιμος και έτσι αποφάσισα να μη συμμετάσχω στο συμβούλιο της ενώσεως. Είχαν γίνει συζητήσεις, κατά καιρούς, για να επανέλθω στο Δ.Σ. και να είμαι πρόεδρος της ενώσεως. Το ήθελα
πάρα πολύ, αλλά λόγω χρόνου δεν μπορούσα να βοηθήσω και δεν ήθελα να είμαι πρόεδρος «για την καρέκλα».

iw:? Έχετε κάποια σκέψη για την ΕΑΕΕ;

A.B.: Η Ένωση δεν είναι κάτι απρόσωπο. Η ένωση είναι χιλιάδες οικογένειες υπαλλήλων στις εταιρείες που εκπροσωπεί και ασφαλιστών. Οι άνθρωποι αυτοί θέλουν να κάνουν καλύτερη δουλειά, να είναι χρήσιμοι στην αγορά και να υποστηρίζουν τις οικογένειές τους. Εδώ μιλάμε για έναν πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων, οι οποίοι πρέπει να στηριχθούν δια της ενώσεως. Η ένωση πρέπει να βοηθήσει αυτούς τους ανθρώπους και να συνεργαστεί με όλα τα υπόλοιπα κλαδικά σωματεία και όργανα των διαμεσολαβούντων και άλλων συγγενών οργανισμών, ώστε να προωθήσουμε αυτά που πρέπει να προωθηθούν. Όσον αφορά δε τις δικές μας τις δουλειές, η ένωση έχει επιτελέσει ένα σημαντικό έργο.

Επειδή υπάρχει αυτή η οπισθοδρόμηση στην κοινωνική ασφάλιση, η ιδιωτική ασφάλιση καλείται να παίξει έναν πιο σημαντικό ρόλο. Ήδη η ιδιωτική ασφάλιση έχει προσφέρει πολύ σημαντικές υπηρεσίες μέχρι σήμερα και είναι πρόβλημα δικό μας, των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών, που δεν το έχουμε προβάλει. Οι εταιρείες της ένωσης καταβάλλουν πολλά δισεκατομμύρια σε αποζημιώσεις, για να έχει ο κόσμος σύνταξη και περίθαλψη και, πολύ περισσότερο, για να προστατεύσει κανείς νέες οικογένειες σε περίπτωση που – κανείς δεν το θέλει, αλλά συμβαίνει καθημερινά – απολέσουν τον προστάτη τους και την πηγή των εισοδημάτων τους. Αυτό κάνει η ένωση.

iw:? Αυτό το κάνουν οι εταιρείες. Η ένωση τι θα μπορούσε να κάνει;

A.B.: Η ένωση εκπροσωπεί τις εταιρείες. Υπάρχουν θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Παραδείγματος χάριν, σήμερα ξέρουμε ότι έχουμε μια αποδυναμωμένη κοινωνία. Έχουμε κινδύνους που υπάρχουν και που δεν μπορούν πια να καλυφθούν από το κράτος. Ο κόσμος έχει ανάγκη από αυτήν την κάλυψη και μπορεί να την έχει από τους ασφαλιστές που λειτουργούν εδώ. Οι ασφαλιστές επηρεάζονται από την οικονομική κατάσταση και από τις παραμέτρους εντός των οποίων κυμαίνονται. Έχουμε σήμερα την ακύρωση της εκπτώσεως ασφαλίστρων ζωής και υγείας που μέχρι πρότινος υπήρχε, δεν δικαιούται ο Έλληνας καταναλωτής να έχει αυτήν την έκπτωση ασφαλίστρων; Όχι μόνο για να έχει αυτός την έκπτωση των ασφαλίστρων και να μπορούν οι εταιρείες να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους, αλλά και για να δώσουν μεγαλύτερη προστασία και να ανακουφίσουν και το σύστημα υγείας που πιέζεται.

iw:? Δηλαδή οραματίζεστε μια ένωση που θα έχει πιο σκληρό και διεκδικητικό χαρακτήρα – συνδικαλιστικό χαρακτήρα – ή μια ένωση που θα αναβαθμίσει τα προϊόντα;

A.B.: Οραματίζομαι μια ένωση που θα συνεργαστεί με όλους, όχι μόνο με τα μέλη, αλλά και με όλους τους υπόλοιπους, και με τους παράγοντες εκτός της ασφαλιστικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένων και των αρχών και της κυβέρνησης. Η δημιουργία ενός καλύτερου και ασφαλέστερου κόσμου είναι προς το συμφέρον όλων μας. Δεν είναι το θέμα να υπάρξει συνδικαλιστική διεκδίκηση…

iw:? Πιστεύετε ότι μπορεί να το καταφέρει κάποιος στην ένωση αυτό;

A.B.: Πιστεύω ότι αν δουλέψουμε ορθά, μπορούμε να το κάνουμε, γιατί η δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου είναι προς το συμφέρον όλων μας.

iw:? Μήπως είναι θέμα καθυστέρησης και ελλειμματικής προσήλωσης των προηγούμενων διοικήσεων;

A.B.: Όχι, είναι η συνέχεια μιας προσπάθειας. Οι προηγούμενες διοικήσεις έκαναν πάρα πολλή δουλειά. Τώρα θα πρέπει να κάνουμε τη δουλειά που πρέπει να γίνει από το 2013 και μετά. Οι προηγούμενες διοικήσεις έκαναν τη δουλειά που έπρεπε να γίνει μέχρι το 2012.

iw:? Εσείς είστε έτοιμος να το κάνετε αυτό;

A.B.: Έχω την αίσθηση ότι εάν η αγορά το κρίνει, θα είναι πολύ καλό από πλευράς δικής μου να δράσω επαγγελματικά και να της ανταποδώσω ό,τι μου έχει δώσει όλα αυτά τα χρόνια. Εγώ είμαι στην αγορά αυτή 37 χρόνια και με βάση την Ελλάδα δημιουργήσαμε ένα δίκτυο εταιρειών σε όλη την περιοχή της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης και κάναμε πάρα πολύ καλή δουλειά σε αυτήν την περιοχή.

Σήμερα, κρίνω ότι έχω υποχρέωση να βοηθήσω την Εθνική Ασφαλιστική και να βοηθήσω και την αγορά δια της ενώσεως.

iw:? Ας δούμε στην Εθνική Ασφαλιστική τι κάνετε, προτού ξεκινήσετε την ενασχόλησή σας με την ένωση και προχωρήσουν και οι σκέψεις σας. Ποιοτικά, η Εθνική βρίσκεται σε καλό επίπεδο;

A.B.: Νομίζω ότι είμαστε σε μια εξέλιξη που θα αποδείξει και πάλι ότι το καλύτερο είναι πολύ πιο καλό από το καλό. Η Εθνική πρέπει να δουλέψει, ώστε να αναβαθμίσει, να εξοπλίσει και να αναπτύξει τους συνεργάτες της στο παραγωγικό δίκτυο, ώστε να μπορούν άμεσα να δώσουν καλύτερες υπηρεσίες στην αγορά και επίσης να αναδιαταχθεί και να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες της όσον αφορά στο προσωπικό
ώστε το σέρβις να αναβαθμιστεί.

iw:? Πώς θα το κάνετε αυτό με τους συνεργάτες εκεί έξω;

A.B.: Με τους συνεργάτες, αρχικά, έξω εφαρμόζουμε μια σειρά μέτρων που οι ίδιοι έχουν αρχίσει να λειτουργούν. Σημαντική είναι η Ακαδημία Εκπαίδευσης, η οποία έχει να κάνει με την εκπαίδευση που πρέπει να μεταφέρουμε στους συνεργάτες αυτούς.

iw:? Τη δημιουργήσατε;

A.B.: Ήδη έχουμε κάνει πάρα πολλά βήματα και εσείς, αν δείτε στο site της εταιρείας, θα βρείτε πολλά πράγματα σχετικά με αυτό. Έχουμε δημιουργήσει συνθήκες εσωτερικής εκπαίδευσης, αλλά και συνεργασίας με εξωτερικούς οργανισμούς εκπαίδευσης, όπως είναι η LIMRA, ώστε να έχουμε τακτικές συσκέψεις με τους συνεργάτες, όπου διαπιστώνουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, τις συνθήκες της
αγοράς, πώς προσεγγίζουμε την αγορά και πώς θα κάνουμε καλύτερη δουλειά. Σε διάφορα επίπεδα υπάρχουν θέσεις και άνθρωποι που έχουν ευθύνη για την ποιότητα της εξυπηρέτησης και για την ποιότητα των πωλήσεων: ιδιαίτερα οι διευθυντές μας, οι επιθεωρητές μας, οι agency managers,
τα καταστήματα πωλήσεων στις διάφορες πόλεις, και έχουμε δουλέψει πολύ στενά για να καταφέρουμε αυτό που σας έχω περιγράψει.

iw:? Περνούν στην Ασφαλιστική Ακαδημία όλα αυτά τα στελέχη;

A.B.: Όλα αυτά τα στελέχη έχουν το δικό τους επίπεδο και θα έχουν ακόμα μεγαλύτερο εξοπλισμό για να κάνουν τη δουλειά τους.

iw:? Όταν λέτε εξοπλισμό εννοείτε ενημέρωση;

A.B.: Βεβαίως, γιατί έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα. Δημιουργία εκπαίδευσης, πωλήσεων, κατάλληλης νοοτροπίας και άλλων στοιχείων, γιατί πάνω από όλα πρέπει να υπάρχει αξιόπιστη προσέγγιση της αγοράς.

iw:? Η νοοτροπία σήμερα πώς είναι;

A.B.: Η νοοτροπία σήμερα επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Η νοοτροπία ενός ασφαλιστή είναι αυτή που του δημιουργεί η εταιρεία του. Τόνιζα, ανέκαθεν, ότι ο ασφαλιστής πρέπει να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: πρώτον αξιοπιστία και δεύτερον γνώση και επαγγελματισμό.

iw:? Αξιοπιστία έχει σήμερα η Εθνική Ασφαλιστική;

A.B.: Η Εθνική έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σήμερα. Εάν δεν έχεις την εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων, δεν μπορείς να έχεις αυτό το μερίδιο αγοράς.

iw:? Η ασφαλιστική αγορά που προτίθεστε να εκπροσωπήσετε, διαθέτει αξιοπιστία σήμερα;

A.B.: Βεβαίως έχει, και πρέπει να έχει αξιοπιστία. Αν πάμε, λόγου χάριν, στο κομμάτι των συντάξεων, έχει καταβάλει και καταβάλλει όλα όσα έχει συμφωνήσει. Οι ασφαλιστές της ιδιωτικής ασφάλισης δεν είπαν σε κανέναν ασφαλισμένο τους ότι θα του μειώσουν τη σύνταξη. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι εταιρείες τα έχουν ρυθμίσει αυτά, ιδιαίτερα στον τομέα της υγείας έχουν κάνει συμβάσεις με νοσηλευτήρια και, σε πολύ μεγάλο βαθμό, κατεβάζουν οι ίδιες απευθείας τα νοσήλια των ασφαλισμένων τους.

iw:? Αυτά ποιος τα πιστοποιεί κ. Βασιλείου;

A.B.: Υπάρχει η δυνατότητα του ασφαλισμένου να τα πιστοποιήσει ακόμα και δια της δικαστικής διαδικασίας. Οι ασφαλιστές σήμερα δεν χρωστάμε σε κανένα. Όποιος δε από τους ασφαλιστές κακόπιστα ή καλόπιστα – εγώ πιστεύω καλόπιστα – κρίνει ότι κάποια αποζημίωση δεν πρέπει να
δοθεί, απειλείται με δικαστική απόφαση.

iw:? Ποιος πιστοποιεί σήμερα την ασφαλιστική αγορά;

A.B.: Οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι που την εμπιστεύονται και η ΤτΕ. Η ασφαλιστική αγορά είναι από τις πιο στενά ελεγχόμενες αγορές που υπάρχουν. Υφίσταται ελέγχους κατά κρίση και τακτικούς. Η ΤτΕ έχει τη δυνατότητα να κάνει ελέγχους σε οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία, οποιαδήποτε ώρα το
κρίνει.

iw:? Είναι ακριβά τα ασφάλιστρα για τη μέση ελληνική οικογένεια;

A.B.: Νομίζω πως όχι. Η μέση ελληνική οικογένεια μπορεί να έχει προβλήματα σήμερα, αλλά τα ασφάλιστρα τα οποία καταβάλλει δεν τα καταβάλλει επί μακρόν. Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σήμερα στη μέση οικογένεια είναι, μέσα στη γενικότερη οικονομική κρίση που υπάρχει, να έχει και τη δική της προσωπική ή οικονομική κρίση και να μην μπορεί να την αντιμετωπίσει, γιατί κανένας δεν θα μπορεί να βοηθήσει. Οι λογαριασμοί, π.χ., μιας νοσηλείας είναι μεγάλοι. Οι ασφαλιστές υπάρχουν για να δίνουν λύσεις σαν αυτές. Εγώ πιστεύω ότι ο μέσος Έλληνας δικαιούται να είναι ήσυχος και να επιβιώσει μέσα από μια ατυχία και κακοτοπιά, ένα ατύχημα ή μια ασθένεια. Θα πρέπει να διαπιστώσει πώς θα το κάνει αυτό, να συνεργαστεί με σωστές εταιρείες και σωστούς ασφαλιστές και να πάρει συγκεκριμένες απαντήσεις για όλα αυτά τα ερωτήματα.

Έτσι, οπωσδήποτε, θα διαπιστώσει πως κάποια πράγματα πρέπει να τα κάνει, κάποια πράγματα είναι πιο φθηνά από ό,τι νομίζει και κάποια πράγματα, αν δεν γίνουν, θα του στοιχίσουν ακριβά.__

iw:? Μιλήσατε για μια μεγάλη αύξηση της παραγωγής το 2013. Με τι εργαλεία πώλησης θα την πραγματοποιήσετε;

A.B.: Υπάρχουν διάφοροι τομείς στους οποίους θα επικεντρωθούμε. Ένας μεγάλος τομέας στον οποίο πιστεύουμε ότι θα αναπτυχθούμε πολύ, είναι ο τομέας των ομαδικών ασφαλίσεων και των μεγάλων πελατών. Εκεί έχουμε την τύχη στην εταιρεία να είναι πρόεδρος ο γενικός διευθυντής της εταιρικής
τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας. Κατά συνέπεια, η Εθνική μπορεί να είναι χρήσιμη για όλους αυτούς τους πελάτες της τράπεζας. Έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα ανθρώπων που θα κληθούν να βοηθήσουν σε αυτόν τον τομέα.

Ένας άλλος τομέας που μπορούμε να έχουμε μια σημαντική θετική εξέλιξη είναι ο τομέας του bancassurance, καθώς εκεί έχουμε έναν άλλο παράγοντα, το γενικό διευθυντή της Εθνικής Τράπεζας, τον κ. Αθανασόπουλο, που είναι ένας πολύ ικανός άνθρωπος, με γνώση του αντικειμένου του και περιμένουμε ότι και εκεί θα έχουμε σημαντικότατες εξελίξεις. Περαιτέρω, έχουμε τις διεθνείς εργασίες, στις οποίες μπορούμε να κάνουμε πολλή δουλειά.

Ο κ. Μυλωνάς, ο οποίος είναι υπεύθυνος διεθνών εργασιών της Εθνικής Τράπεζας, είναι δεύτερος αντιπρόεδρος της Εθνικής Ασφαλιστικής.

iw:? Με τις εταιρείες στο εξωτερικό τι θα κάνετε;

A.B.: Η πρώτη μας ενέργεια είναι να ενισχύσουμε και να αναπτύξουμε τις υπάρχουσες εταιρείες. Αυτή τη στιγμή έχουμε δύο εταιρείες στην Κύπρο, δύο στη Βουλγαρία, έχουμε μία στη Ρουμανία και τράπεζες σε χώρες όπως η Σερβία, τα Σκόπια και η Αλβανία, όπου δεν ξεκινήσαμε το bancassurace. Έχουμε επίσης και την εταιρεία της τράπεζάς μας στην Τουρκία. Πρώτο μέλημά μας είναι όπου κάνουμε δουλειά σήμερα να την κάνουμε καλύτερα και εν συνεχεία να αναπτύξουμε και πρόσθετες δραστηριότητες.

iw:? Η σχέση σας με την τράπεζα ποια είναι;

A.B.: Η σχέση μας με την τράπεζα δεν μπορεί παρά να είναι εξαιρετική. Η τράπεζα ήρθε και, πριν γίνει η δική της ανακεφαλαιοποίηση, έκανε την ανακεφαλαιοποίηση της Εθνικής Ασφαλιστικής, η οποία με βάση την απόφαση του Δ.Σ. της τράπεζας μπορεί να είναι μέχρι 600 εκατ. και ήδη η ανακεφαλαιοποίηση αυτή, κατά τα 500 εκατ., έχει γίνει. Αυτό είναι μια ισχυρή ψήφος εμπιστοσύνης. Επιπλέον, έχουμε εδώ
στο ίδιο το Δ.Σ. στελέχη όπως αυτά που ανέφερα, αλλά και άλλα, όπως είναι ο κ. Παλαιολόγος από την τράπεζα, που είναι στο Δ.Σ. μας. Επίσης, έχουμε όλη αυτήν τη συνεργασία που σας περιέγραψα νωρίτερα στον τομέα των μεγάλων πελατών και του bancassurance.

Πριν λίγες μέρες είχαμε την ετήσια συγκέντρωση του προσωπικού μας και είχαμε τη χαρά να έρθει ο κ. Τουρκολιάς εδώ και να δει το προσωπικό. Η τράπεζα δείχνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την
Εθνική Ασφαλιστική.

iw:? Έχει προχωρήσει η σκέψη σε σχέση με την υποδοχή της ασφαλιστικής εταιρείας EFG της τράπεζας της Eurobank;

A.B.: Εμείς οδηγούμαστε από τη δήλωση που έχει κάνει ο κ. Τουρκολιάς, ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη στον τραπεζικό τομέα, αλλά και όχι μόνο. Από εκεί και πέρα συνεχίζουμε να δουλεύουμε, ώστε στην Εθνική Ασφαλιστική να είμαστε καλύτεροι κάθε μέρα και να μπορέσουμε να κάνουμε αυτό που θα ζητήσει ο μέτοχός μας.

Για την ώρα υπάρχει μια διαδικασία εν εξελίξει, υπάρχουν τα θέματα της τράπεζας – που πρέπει να λυθούν – το θέμα των αδειών, και αυτά τα πράγματα τα χειρίζονται αυτοί που έχουν την ευθύνη σε αυτήν τη φάση να τα χειριστούν. Κατά συνέπεια εμείς σήμερα ετοιμαζόμαστε για να κάνουμε ό,τι μας ζητήσουν, όταν θα μας το ζητήσουν.

iw:? Η σχέση σας με τις άλλες ασφαλιστικές ποια είναι;

A.B.: Είναι πάρα πολύ καλή.

iw:? Σε τι επίπεδο;

A.B.: Σε όλα τα επίπεδα. Οι εταιρείες αυτές λειτουργούν γιατί η ΤτΕ κρίνει ότι έχουν όλα τα προαπαιτούμενα για να λειτουργήσουν. Η ΤτΕ ελέγχει ποια θα είναι ασφαλιστική εταιρεία. Από εκεί και πέρα όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι συνάνθρωποί μας και προσπαθούν να κάνουν καλή δουλειά στην αγορά, όπως και εμείς, και πιστεύουμε ότι όλες οι εταιρείες και όλοι οι άνθρωποι που μπορούν να παράξουν την αξία για την αγορά και να δημιουργήσουν καλές προοπτικές για το μέλλον τους έχουν θέση.

iw:? Εσείς, ως Εθνική Ασφαλιστική, σκέφτεστε κάποια συνεργασία; Βρίσκεστε σε διάλογο για εξαγορές εταιρειών ή για συνεργασίες με κάποιες εταιρείες;

A.B.: Η ΤτΕ ζήτησε από την Εθνική Ασφαλιστική να βοηθήσει στον τομέα του λεγόμενου consolidation της αγοράς, γιατί έχουμε ένα συνολικό μέγεθος εταιρειών το οποίο ίσως να είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με αυτό που η αγορά μπορεί να στηρίξει. Η Εθνική Ασφαλιστική ως εταιρεία-ηγέτης, έχει δεχτεί να βοηθήσει και έχουν γίνει συζητήσεις για το πώς μπορεί να γίνει αυτό. Οι συζητήσεις αυτές βρίσκονται σε
εξέλιξη και τελικώς κάθε εταιρεία θα αποφασίσει για τον ίδιο της τον εαυτό.

iw:? Ο ρόλος της Εθνικής ως προς τη διαμόρφωση νέου χάρτη εταιρειών ποιος θα είναι;

A.B.: Η Εθνική Ασφαλιστική είναι μια μεγάλη εταιρεία και μπορεί να έχει ρόλο. Εκείνη που μπορεί να έχει αντικειμενικά μεγαλύτερο ρόλο στον τομέα αυτό είναι η ένωση.

iw:? Η Εθνική έχει μπει σε κάποια διαδικασία ISO; Έχει πάρει ISO;

A.B.: Η Εθνική Ασφαλιστική έχει πάρει μια επαναπιστοποίηση ISO 9001. Νομίζω ότι δεν είναι πάρα πολλές οι εταιρείες στην Ελλάδα που έχουν πάρει αυτήν την πιστοποίηση και έχουμε δώσει πολύ μεγάλη πίστωση στο προσωπικό μας για την προσπάθεια που έγινε για τη συγκεκριμένη πιστοποίηση. Βεβαίως συνεχίζουμε να δουλεύουμε ούτως ώστε η πιστοποίηση να εφαρμόζεται στην καθημερινή μας
λειτουργία. Είμαστε μια εταιρεία προσηλωμένη στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται και αυτό το αποδεικνύουμε κάθε μέρα.

iw:? Δεδομένης της κρίσης που υπάρχει στην αγορά, θα ακολουθήσετε πολιτική χαμηλού ασφαλίστρου, περιορισμού των αναγκαίων ανατιμήσεων ή ακόμα και μείωσης των τιμών ή θα κινηθείτε αυτόνομα;

A.B.: Δεν είναι σωστό να έχουμε μια ανάπτυξη που δεν είναι υγιής. Αυτό δεν θα είναι καλό ούτε για τους ασφαλισμένους μας. Η ανάπτυξη που θα έχουμε θα είναι μια ανάπτυξη που πραγματικά θα τους εξασφαλίζει και θα είναι σε μια υγιή οικονομική βάση. Επιπλέον, είμαστε γνώστες της κατάστασης στην αγορά και γνωρίζουμε ότι κάποια επιμέρους κομμάτια της θα πρέπει να έχουν χαμηλότερα ασφάλιστρα και πρέπει να είμαστε και εμείς σε πλήρη συνείδηση αυτού του μεγέθους. Θα πρέπει και οι ίδιοι, δουλεύοντας σαν Εθνική Ασφαλιστική, να έχουμε τη δυνατότητα να παρέχουμε για τους ανθρώπους που θέλουν ένα φθηνότερο συμβόλαιο, χωρίς να παραλείψουμε ότι μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι με μεγαλύτερη ασφαλιστική ανάγκη και είναι έτοιμοι σε κάποιους τομείς να πληρώσουν μεγαλύτερο κόστος, όπως στον τομέα της υγείας. Ξέρουμε ότι το ασφάλιστρο θα πρέπει να εξαρτηθεί και από την πολύ καλή συνεννόηση που έχουμε με τα νοσηλευτήρια.

Στην Εθνική Ασφαλιστική έχουμε κάνει πολύ καλή συνεννόηση για τα ασφαλιστήρια, πράγμα που μας επιτρέπει να κρατήσουμε τα ασφάλιστρά μας χαμηλά. Είναι μια συνεχής προσπάθεια, είναι γνωστή η κατάσταση που υπάρχει στην αγορά και κάναμε όλες τις ενέργειες που είναι σχετικές με αυτές τις συνθήκες. Γιατί πράγματι έτσι θα μπορέσει ο καταναλωτής να τη γνωρίσει και να καθιερωθεί στη συνείδησή του η Εθνική Ασφαλιστική ως η καλύτερη ασφαλιστική στη χώρα.

iw:? Πώς θα το πετύχετε αυτό;

A.B.: Εμείς θέλουμε, αν πάμε σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδος, ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό, μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο, και ρωτήσουμε ποια είναι η καλύτερη ασφαλιστική εταιρεία, αυθορμήτως η πλειοψηφία να απαντήσει «η Εθνική Ασφαλιστική». Άρα θέλουμε να δουλέψουμε προς αυτήν την κατεύθυνση και να το πετύχουμε μέσα σε αυτά τα πλαίσια.

iw:? Κλείνοντας, θέλω να σας ρωτήσω κάτι: για ποιο λόγο να έρθει κάποιος να ασφαλιστεί στην Εθνική και να μην πάει σε κάποια άλλη εταιρεία;

A.B.: Εδώ, στην Εθνική Ασφαλιστική, θέλουμε να γινόμαστε κάθε φορά καλύτεροι. Δεν έχουμε όμως ανταγωνισμό με όλες τις υπόλοιπες εταιρείες, ούτε έχουμε στόχο να έχουμε ένα μερίδιο εταιρείας 100%. Οι υπόλοιπες εταιρείες, οι καλές, είναι συναγωνιστές μας. Και στις υπόλοιπες εταιρείες υπάρχουν καλοί ασφαλιστές, καλά λειτουργικά συστήματα και έχουν και αυτές θέση στην αγορά. Όλοι μας προσπαθούμε να δώσουμε όσο γίνεται περισσότερη εμπιστοσύνη και όλοι μας θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε αυτό χωρίς να είναι εις βάρος των υπολοίπων. Άρα όλες οι εταιρείες που υπάρχουν στη χώρα έχουν θέση σε αυτήν την αγορά και χαίρομαι που προσπαθούν και αυτές να γίνουν καλύτερες. Ο καταναλωτής κρίνει ποια εταιρεία είναι για εκείνον η καλύτερη