Ο ασφαλιστικός κλάδος εισέρχεται σε μια νέα «μετα-ψηφιακή» εποχή όπου η επιτυχία συνάδει με την ικανότητα έκαστου οργανισμού να εξειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και σε άλλες νέες τεχνολογίες.
Η «μετα-ψηφιακή» εποχή δεν συνεπάγεται ότι το «digital» σταματά εδώ, αλλά πλέον δεν θα αποτελεί «συγκριτικό πλεονέκτημα» αναφέρει η Accenture στην έρευνά της που τιτλοφορείται «Technology Vision for Insurance 2019».
Το επόμενο μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ασφάλιση θα δημιουργηθεί από την ικανότητα αξιοποίησης των «στιγμιαίων αγορών» ή μέσω εξατομικευμένων real time προσφορών συμβολαίων και υπηρεσιών, προσαρμοσμένων σε μεμονωμένες στιγμές της ζωής των πελατών, εκτιμά η Accenture.
Η έκθεση που δημοσιεύει το insurancejournal.com επισημαίνει ότι οι ασφαλιστές μπορούν τώρα να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία των πελατών για να «προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες κατ ‘απαίτηση» που να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ανάγκες τους.
Περισσότεροι από τέσσερις εκ των πέντε ερωτηθέντων (84%) που συμμετείχαν στην έρευνα της Accenture πιστεύουν ότι τα «ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία» δίνουν στους ασφαλιστικούς ομίλους έναν νέο τρόπο εντοπισμού των ευκαιριών που ανοίγονται, σε συνάρτηση με τις ανεκπλήρωτες ανάγκες των πελατών.
Την ώρα που ένας μέσος πελάτης ασφάλισης εμπλέκεται με τον ασφαλιστή μόνο μία ή δύο φορές το χρόνο, οι ασφαλιστές επιχειρούν να ενισχύσουν αυτή τη διάδραση μέσω real – time υπηρεσιών προστασίας και μετριασμού κινδύνoυ. Τρεις στους πέντε ασφαλιστές (60%) χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία για την κατασκευή προϊόντων ή υπηρεσιών που ενισχύουν το “customer engagement”, ενώ ένα 35% σχεδιάζει να το πράξει το επόμενο έτος.
“Υπάρχει μια ευκαιρία για τους ασφαλιστές να αυξήσουν και να βελτιώσουν τα σημεία επαφής τους με τους πελάτες και να δημιουργήσουν μια ισχυρότερη, πιο εξατομικευμένη εμπειρία αξιοποιώντας τα ψηφιακά αποτυπώματα των πελατών τους. Ωστόσο θα πρέπει πρώτα να ψηφιοποιήσουν τον πυρήνα και στη συνέχεια να προωθήσουν αυτές τις νέες εξελίξεις”, δήλωσε ο Daniele Presutti , επικεφαλής της πρακτικής στην Ασφάλιση της Accenture στην Ευρώπη.
Ο Presutti υποστηρίζει ότι οι περισσότεροι παραδοσιακοί ασφαλιστές βρίσκονται αρκετά πίσω από τον “μετα-ψηφιακό” κόσμο, με μεγάλη εξάρτηση από την τεχνολογία mainframe. “Αυτό καθιστά δύσκολο για αυτούς να διερευνήσουν ευκαιρίες από τεχνολογίες όπως η AI προκειμένου να αλλάξουν τις δραστηριότητές τους, να επιταχύνουν το χρόνο τους στην αγορά και να βελτιώσουν την ασφάλεια”, δήλωσε ο Presutti. “Τους καθιστά επίσης ευάλωτους συγκριτικά με τους πρώτους που υιοθετούν αυτές τις τεχνολογίες” πρόσθεσε.