της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Τους….κραδασμούς από τις “αναταράξεις” που βιώνει η Alitalia δέχεται η Assicurazioni Generali. Αυτό συμβαίνει διότι ο ιταλικός ασφαλιστικός όμιλος αγόρασε το 2015 το μεγαλύτερο μέρος (300 εκατ. ευρώ) των ομολόγων, συνολικού ύψους 375 εκατ. ευρώ που είχε εκδώσει ο προβληματικός αερομεταφορέας της Ιταλίας, με την έκδοση να είναι γνωστή ως…”Dolce Vita” (Γλυκιά Ζωή). Πλην όμως, τα ομόλογα -που λήγουν το 2020- μόνο….γλυκιά γεύση δεν έχουν αφήσει στο χαρτοφυλάκιο της Generali, αφού η τιμή τους έχει καταποντιστεί τις τελευταίες ημέρες, καθώς η Alitalia αντιμετωπίζει -για μια ακόμη φορά- το φάσμα της χρεοκοπίας. Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, η τιμή του ομολόγου υποχώρησε την Τρίτη στα 15,9 σεντς στο ευρώ, από 45 σεντς στο ευρώ στις 21 Απριλίου και 94 σεντς στο τέλος του 2015.
Η Alitalia τέθηκε υπό καθεστώς ειδικής διαχείρισης την Τρίτη από την ιταλική κυβέρνηση, κατόπιν αιτήματος του ΔΣ της εταιρείας. Αυτό σημαίνει οτι η πάλαι ποτέ εμβληματική αεροπορική εταιρεία της Ιταλίας είτε θα αναδιαρθρωθεί εκ βάθρων, είτε θα πωληθεί (εν όλω ή εν μέρει) είτε θα οδηγηθεί σε εκκαθάριση, εάν οι τρεις Επίτροποι δεν βρουν κάποιον τρόπο για να την επαναφέρουν σε τροχιά βιωσιμότητας. Η έναρξη πτωχευτικών διαδικασιών -για δεύτερη φορά σε μια δεκαετία- κατέστη μονόδρομος αφότου οι 12.500 εργαζόμενοι της Alitalia απέρριψαν το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας, που είχαν θέσει ως προαπαιτούμενο οι βασικοί μέτοχοι (δηλαδή η Etihad Airways που κατέχει το 49%, οι ιταλικές τράπεζες Intesa και Unicredit και η κατασκευαστική Atlantia) για να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν την Alitalia. Η εταιρεία στην παρούσα φάση “καίει” περί το 1 εκατ. ευρώ ημερησίως και έχει ρευστά διαθέσιμα για λίγες ακόμα ημέρες. Η κυβέρνηση της Ρώμης παρείχε δάνειο-γέφυρα 600 εκατ. ευρώ για έξι μήνες προκειμένου να αποφευχθεί η ανώμαλη προσγείωση της εταιρείας, διαμηνύοντας ότι δεν πρόκειται να την διασώσει με χρήματα των φορολογουμένων, όπως έχει κάνει επανειλημμένως στο παρελθόν. Με δεδομένο όμως ότι στη χώρα θα γίνουν εκλογές έως τον Μάιο του 2018, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει…αλλαγή πλεύσης…