back to top
20 C
Athens
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Η ασφαλιστική πλευρά της υπόθεσης Volkswagen

 

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Εξ’ ολοκλήρου ίσως κληθεί να πληρώσει η Volkswagen τον βαρύ λογαριασμό του σκανδάλου με την παραποίηση των εκπομπών ρύπων στα ντιζελονίκητα μοντέλα της, καθώς νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι δεν δικαιούται να διεκδικήσει ασφαλιστική κάλυψη για το κόστος ανάκλησης των “επίμαχων” οχημάτων, ούτε επικαλούμενη “ελάττωμα” στο προϊόν εφόσον το πρόβλημα προέκυψε -όπως όλα δείχνουν- από απάτη , για την οποία αναζητούνται τώρα οι ένοχοι.

Υπενθυμίζεται ότι η….ρυπαρή υπόθεση “αναδύθηκε” όταν η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (ΕPA) αποκάλυψε ότι 482.000 μοντέλα της VW με κινητήρα ντίζελ έφεραν λογισμικό το οποίο παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων, παρουσιάζοντάς πολύ χαμηλότερα επίπεδα ρύπων κατά τους ελέγχους σε σχέση με τα πραγματικά επίπεδα ρύπων όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονται σε κανονική λειτουργία. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε ότι το λογισμικό αυτό φέρουν 11 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο και “έβαλε στην άκρη” 6,5 δισ. ευρώ για την κάλυψη των δαπανών. Οι αναλυτές εκτιμούν όμως ότι το ποσό αυτό ίσως αποδειχθεί πολύ μικρό:

- Advertisement -

Η  ΕPA κάνει λόγο για δυνητικό πρόστιμο 18 δισ. δολαρίων, ήδη έχουν αρχίσει να υποβάλλονται ομαδικές αγωγές στις ΗΠΑ και αλλού για εξαπάτηση του καταναλωτικού κοινού (που νόμιζαν ότι αγόραζαν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, ενώ κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε…), ενώ οι αρχές τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία έχουν ξεκινήσει ποινική έρευνα που μπορεί να καταλήξει σε άσκηση διώξεων. Το πρώτο θύμα του σκανδάλου, του μεγαλύτερου στην 78χρονη ιστορία της VW ήταν ο διευθύνων σύμβουλός της Μάρτιν Βίντερκορν που παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την ευθύνη, αν και -όπως είπε- δεν θεωρεί ότι προσωπικά έχει κάνει κάτι λάθος.

Το συνολικό κόστος για την VW  -σε βάθος χρόνου- ίσως ξεπεράσει τα 20 δισ. δολ. που κατέλαβε η BP για την περιβαλλοντική καταστροφή που προκάλεσε η έκρηξη στην πλατφόρμα Deepwater Horizon στον Κόλπο του Μεξικού και όπως εκτιμά ο Ρίτσαρντ Λίντχαμ, εταίρος της βρετανικής δικηγορικής εταιρείας Mishcon de Reya, φαίνεται δύσκολο η εταιρεία να αποζημιωθεί από τις εταιρίες που την καλύπτουν ασφαλιστικά.

“Με δεδομένη την εσωτερική πληροφορόρηση που είχαν τα στελέχη της VW για το πρόωλημα, φαίνεται δύσκολο να διεκδικήσει αποζημίωση είτε για την ανάκληση των οχημάτων είτε για ελάττωμα, οπότε δεν θα μπορέσουν να μετακυλίσουν τις ζημίες τους…”

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Allianz: Αυξάνονται οι αποζημιώσεις για αστική ευθύνη

Οι αποζημιώσεις για αστική ευθύνη γίνονται όλο και συνηθέστερες για τις μεγάλες εταιρείες και δεν περιορίζονται πλέον σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Σκάνδαλο VW: Οι αποζημιώσεις, οι πιέσεις και οι αγωγές των Γερμανών

Η εδρεύουσα στο Wolfsburg της Γερμανίας Volkswagen, ανακοίνωσε ότι το λογισμικό που έχει τοποθετηθεί στον κινητήρα των οχημάτων με κωδικό EA 189 δεν παραβιάζει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Σκάνδαλο VW: Οι αποζημιώσεις, οι πιέσεις και οι αγωγές των Γερμανών

Η εδρεύουσα στο Wolfsburg της Γερμανίας Volkswagen, ανακοίνωσε ότι το λογισμικό που έχει τοποθετηθεί στον κινητήρα των οχημάτων με κωδικό EA 189 δεν παραβιάζει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Ετοιμάζει αγωγή η Allianz εναντίον της Volkswagen για το “Dieselgate”

Allianz Global Investors: "Ως διαχειριστές κεφαλαίων αποτελεί καθήκον μας να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα των πελατών μας..Μια πιθανή αποζημίωση θα ήταν επ' ωφελεία των funds μας"

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης