Επιστολή της ΕΕΑΕ στην ΤτΕ για παραπλανητική διαφήμιση

Σε υπόθεση παραπλανητικής διαφήμισης για ασφαλιστικό προϊόν και αθέμιτης εμπορικής πρακτικής αναφέρεται σε επιστολή της η EEAE προς την Τράπεζα της Ελλάδος. Το εν λόγω διαφημιστικό φυλλάδιο, όπως αναφέρει η Ένωση, παραλείπει ουσιώδη στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν τον καταναλωτή σε λάθος αποφάσεις, όπως το όνομα της ασφαλιστικής εταιρείας.    

                
Η επιστολή είναι η ακόλουθη: 

Αθήνα, 18/01/2013
Αρ. πρωτ. 1440
Προς την Τράπεζα της Ελλάδος
Δ/νση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης
Κοινοπ.:
• Υπουργείο Ανάπτυξης
Δ/νση Προστασίας Καταναλωτή &
Γ. .Γ. Καταναλωτή
• ΕΑΕΕ

Θέμα : ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ

Κύριοι,

Σας επισυνάπτουμε φυλλάδιο που μας απέστειλε Μέλος μας. Η εν λόγω πρακτική (φυλλάδιο, όπου δεν αναφέρεται η Ασφαλιστική Εταιρεία, με έκπτωση επί των ασφαλίστρων) είναι σύνηθες φαινόμενο τελευταίως και συνιστά:

 Α. Παραπλανητική διαφήμιση, καθώς  προκαλεί ή ενδέχεται να προ Η παραπλανητική διαφήμιση απαγορεύεται. Αυτή η απαγόρευση είναι γενική και εφαρμόζεται Ακόμη και αν η διαφήμιση δεν προκαλεί ουδεμία ζημία στον καταναλωτή: αρκεί ο δυνητικός επηρεασμός της συμπεριφοράς του. Ακόμη και αν ο προμηθευτής δεν έχει την πρόθεση να εξαπατήσει: από τη στιγμή που η διαφήμιση δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις στον καταναλωτή οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν τη συμπεριφορά του, είναι παράνομη.

Β. Παραβιάζει το Ν.2251/1994 περί Προστασίας Καταναλωτή σύμφωνα με τον οποίον 

• απαγορεύονται οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που υιοθετούνται πριν, κατά τη διάρκεια και ύστερα από εμπορική συναλλαγή.
• εμπορικές πρακτικές είναι αθέμιτες, ιδίως όταν είναι παραπλανητικές ή επιθετικές,
• μια εμπορική πρακτική θεωρείται παραπλανητική όταν, στο πραγματικό της πλαίσιο, λαμβανομένων υπ΄όψιν όλων των χαρακτηριστικών της και των περιστάσεων, καθώς και των περιορισμών του συγκεκριμένου μέσου επικοινωνίας, παραλείπει ουσιώδεις πληροφορίες που χρειάζεται ο μέσος καταναλωτής, ανάλογα με το συγκεκριμένο πλαίσιο, για να λάβει τεκμηριωμένη απόφαση συναλλαγής, και ως εκ τούτου τον οδηγεί ή ενδέχεται να τον οδηγήσει να λάβει απόφαση συναλλαγής την οποία διαφορετικά δεν θα ελάμβανε. Στην περίπτωση της πρόσκλησης για αγορά, θεωρούνται ουσιώδεις οι ακόλουθες πληροφορίες, α) τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, στο βαθμό που ενδείκνυνται σε σχέση με το μέσο και το προϊόν, β) η διεύθυνση και η ταυτότητα του προμηθευτή, όπως η εμπορική επωνυμία του και όπου ενδείκνυται, η διεύθυνση και η ταυτότητα του προμηθευτή για λογαριασμό του οποίου ενεργεί αντιπρόσωπός του

Γ. το ΠΔ 298/1986, σύμφωνα με το οποίο οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές  οφείλουν μεταξύ των άλλων να επεξηγούν τους όρους του προτεινόμενου συμβολαίου, με σκοπό τη σαφή πληροφόρηση του ασφαλισμένου για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά του, και να μη μετέρχονται μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού, αθέμιτων ή παραπλανητικών πράξεων και πρακτικών.

Κατόπιν των ανωτέρω σας παρακαλούμε να προβείτε άμεσα σε όλες τις δέουσες ενέργειες καθώς και στην λήψη και επιβολή κυρώσεων, προκειμένου να πάψουν αυτές οι αθέμιτες πρακτικές που αντίκεινται στον νόμο και αποσκοπούν στην παρεμπόδιση της λειτουργίας του υγιούς ανταγωνισμού. 
Για το Δ.Σ. της Ε.Ε.Α.Ε.
           
          ΔΗΜΗΤΡΑ – ΙΩΑΝΝΑ  ΛΥΧΡΟΥ
                            Πρόεδρος
                ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ  ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ        
                              Γεν. Γραμματέας