Υπ.Ναυτιλίας: 50.000 το ελάχιστο όριο για απώλεια ζωής και σωματική βλάβη

Διαβάστε το ΦΕΚ για τη ρύθμιση θεμάτων κάλυψης αστικής ευθύνης πλοιοκτητών δρομολογημένων πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές:

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
 
Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
(α) Της περίπτωσης (ε) της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του Ν. 2932/2001 «Ελεύθερη παροχή υπηρεσι¬ών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές – Σύσταση Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής – Μετα¬τροπή Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες εταιρείες και άλλες διατάξεις» (Α΄ 145) όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτωση (α) της παραγράφου 2 του άρθρου 25 του Ν. 3450/06 «Αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της ναυτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις (Α΄ 64).
(β) Των άρθρων 54 και 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώ¬θηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).

(γ) Της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του Ν. 1923/1991 «Κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις, που υπογράφηκε στο Λονδίνο στις 19 Νοεμβρίου 1976» (Α΄ 13), όπως τρο¬ποποιήθηκε με το Ν. 3743/2009 «Κύρωση του Πρωτο¬κόλλου 1996 σχετικά με την τροποποίηση της Σύμβασης για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις 1976» (Α΄ 24).

(δ) Του π.δ 6/2012 «Ενσωμάτωση της οδηγίας 2009/20/ ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά με την ασφάλιση των πλοιοκτητών για τις ναυτικές απαιτήσεις» (Α 7).
(ε) Του άρθρου 5 του π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετο¬νομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπη¬ρεσιών» (Α 141) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του π.δ 94/2012 «Τροποποίηση π.δ 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του π.δ 98/2012 (Α΄ 160).
(στ) Του π.δ 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπλη¬ρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 141).
2. Τα με αριθ. πρωτ. 138/19-01-2012 και 1456/29-06-2012 έγγραφα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
3. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
 
Άρθρο 1
Για τη δρομολόγηση πλοίου, ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 «Ο.Χ» (“gross tonnage”), στις θα¬λάσσιες ενδομεταφορές σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2932/01 (Α΄ 145) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ο πλοιοκτήτης πρέπει να διαθέτει ασφάλιση σε ισχύ η οποία να καλύπτει την αστική ευθύνη του από απαιτήσεις επιβατών που έχουν αιτία ή αφορμή την απώλεια ζωής ή/και σωματική βλάβη ή/και απώλεια ή/και ζημία πράγματος, που έλαβε χώρα πάνω σε πλοίο ή σχετίζεται άμεσα με την εκμετάλλευση πλοίου.
 
Άρθρο 2
1.  Η ασφάλιση του πλοιοκτήτη παρέχεται από αλληλοασφαλιστικούς οργανισμούς που είναι μέλη της Διεθνούς Ομάδας Αλληλασφαλιστικών Οργανισμών (International Group of P & I Clubs) και ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς που έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν νόμιμα σε κράτος – μέλος της Ε.Ε ή του Ε.Ο.Χ.
2.  Η εξακρίβωση του νομίμου της εγκατάστασης και λειτουργίας ασφαλιστικής επιχείρησης ή χρηματοπιστω¬τικού οργανισμού σε κράτος – μέλος της Ε.Ε ή του Ε.Ο.Χ. γίνεται με σχετική βεβαίωση του Κράτους, την οποία υποχρεούται να φέρει ο πλοιοκτήτης μαζί με το πιστο¬ποιητικό ή πιστοποιητικά το άρθρου 4 της παρούσης.
 
Άρθρο 3
1. Για την απώλεια ζωής ή τη σωματική βλάβη επιβα¬τών το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης ανέρχεται τουλάχιστον σε 50.000 ΕΥΡΩ ανά επιβάτη και ανά συμβάν.
2. Για την απώλεια ή ζημία πράγματος το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης ανέρχεται του¬λάχιστον σε 2.500 ΕΥΡΩ ανά επιβάτη και ανά συμβάν.
3. Το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης για απώλεια ζωής ή/και σωματική βλάβη ή/και υλικές ζημιές περισσότερων του ενός ατόμου ανέρχεται σε 500.000 ΕΥΡΩ ανά συμβάν.
 
Άρθρο 4
1. Η ύπαρξη ασφάλισης αποδεικνύεται από ένα ή πε¬ρισσότερα Πιστοποιητικά, που έχουν εκδοθεί από τον πάροχό της και φέρονται επί του πλοίου.
2.  Το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητικά που χορηγού¬νται από τον πάροχο της ασφάλισης περιλαμβάνουν τα ακόλουθα στοιχεία:
α) το όνομα του πλοίου, τον αριθμό IMO και τον λιμένα νηολόγησης,
β) την επωνυμία και διεύθυνση της κύριας εγκατάστα¬σης του πλοιοκτήτη,
γ) το είδος και τη διάρκεια της ασφάλισης,
δ) την επωνυμία και διεύθυνση του κύριου καταστήμα¬τος του παρόχου της ασφάλισης και, κατά περίπτωση, τη διεύθυνση του καταστήματος στο οποίο έχει συνα¬φθεί η σύμβαση ασφάλισης.
3. Το παραπάνω, πιστοποιητικό ή πιστοποιητικά, που εκδίδεται σε γλώσσα άλλη πλην της ελληνικής, πρέπει να συνοδεύεται από επίσημη μετάφρασή τους, στην ελληνική γλώσσα από αρμόδια αρχή ή από εξουσιοδο¬τημένα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία πρόσωπα.
 
Άρθρο 5
Η Αρμόδια Λιμενική Αρχή επαληθεύει ότι τα υπόχρεα πλοία που αποπλέουν ή καταπλέουν, σε λιμένα δικαι¬οδοσίας της, φέρουν το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητι¬κά ασφάλισης. Εάν το πιστοποιητικό ή πιστοποιητικά ασφάλισης δεν φέρονται επί του πλοίου, και ανεξάρτητα από τις κυρώσεις του άρθρου 6, απαγορεύεται ο από¬πλους του πλοίου, μέχρις ότου ο πλοιοκτήτης κοινο¬ποιήσει στην Αρμόδια Λιμενική Αρχή, το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητικά.
 
Άρθρο 6
1.  Στους παραβάτες του άρθρου 1, επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώ-δικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (A΄ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει κάθε φορά, εκτός αν ο παρα¬βάτης έχει ήδη καταδικασθεί ή αθωωθεί με τελεσίδικη απόφαση ποινικού δικαστηρίου για ποινικό αδίκημα, το οποίο ταυτίζεται με την παράβαση στην οποία αφορά η διοικητική κύρωση.
2.  Για την επιμέτρηση του προστίμου λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, όπως η ολική χωρητικότητα του πλοίου και η καθ’ υποτροπή παράλειψη ασφάλισης.
 
Άρθρο 7
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως