Η Easy λανσάρει το directinsurance.gr

Για το νέο του εγχείρημα το directinsurance.gr, μία ιδέα που «οικοδομήθηκε» βάσει της εμπειρίας του από τα asfalistra.gr, την εξέλιξη και το ρόλο του διαδικτύου στην προώθηση των ασφαλιστικών προϊόντων, τις δυνατότητες πώλησης και άλλων προγραμμάτων -πέρα της ασφάλισης οχημάτων- μέσω του ιντερνετικού καναλιού αλλά και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό που επικρατεί σήμερα στο χώρο του διαδικτύου μίλησε στο iw ο κ. Αντώνης Βαρσαμής, Διευθύνων Σύμβουλος της Easy Insurance Agency.

Όπως ανέφερε το directinsurance.gr θα ασχοληθεί με τους κλάδους αυτοκινήτου και υγείας και θα διαφοροποιείται σε σχέση με το asfalistra.gr κυρίως ως προς τις εταιρείες που θα εμφανίζει, καθώς δεν θα είναι ίδιες για κάθε τύπο οχήματος, αλλά θα εμφανίζονται περίπου 5-6 εταιρείες με οικονομικά ασφάλιστρα, ψάχνοντας ανάμεσα από 38 συνεργαζόμενες εταιρείες.

iw? Ξεκινήσατε το 2003 τα asfalistra.gr με την πώληση ασφαλιστικών πακέτων αυτοκινήτου μέσω διαδικτύου. Ποια ήταν η εμπειρία σας στην ασφαλιστική αγορά πριν από αυτή την επένδυση;

Α. Β.: Η πορεία μου άρχισε σαν ασφαλιστής το 1998 στη Scop Life, το 1999 στην Ασπίς Πρόνοια και εν συνεχεία ασχολήθηκα με το asfalistra.gr. Τo 2003 ιδρύθηκε η εταιρεία και χρειάστηκε αρκετό διάστημα και ιδιαίτερη υποδομή για να δημιουργήσουμε το software. Tο 2005, όταν βγήκε το site στον «αέρα», ήμασταν οι μόνοι on line brokers στην αγορά που πουλούσαμε ασφάλιση αυτοκινήτου μέσω του διαδικτύου. Το site αρχικά ονομαζόταν carinsurance.gr και μετά από ένα χρόνο μετονομάστηκε σε asfalistra.gr.

iw? Ποιο θα είναι το μέλλον των πωλήσεων μέσω internet βραχυπρόθεσμα, αλλά και μεσοπρόθεσμα;

Α.Β.: Νομίζω ότι πλέον όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στο διαδίκτυο για να αναζητήσουν ασφάλιση αυτοκινήτου, αλλά και για φθηνά ασφάλιστρα λόγω της οικονομικής κρίσης. Επίσης αρκετές εταιρείες έχουν αρχίσει να προωθούν direct συμβόλαια μέσα από τις εταιρικές τους ιστοσελίδες. Αυτό αυξάνει το κοινό που ψάχνει μέσω διαδικτύου. Εμείς που είμαστε ένας on line broker, δίνουμε τη δυνατότητα στο χρήστη, καταχωρώντας μία φορά μόνο τα στοιχεία που απαιτούνται, να δει τιμές από 35-40 εταιρείες, με τις οποίες έχουμε συνεργασία, για την ασφάλιση του αυτοκινήτου, να συγκρίνει, αλλά και να αγοράσει on line. Η διαδικασία αυτή βοηθάει στο να σχηματίσει ο καταναλωτής μια πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει στην αγορά, κάνοντας στην ουσία, μέσα σε ένα μόλις λεπτό, την έρευνά του, κάτι που μέχρι σήμερα δεν είχε τη δυνατότητα να το κάνει. 

Δεύτερον μπορεί να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει και να αγοράσει on line, αντί να πηγαίνει στα site της κάθε εταιρείας ξεχωριστά και να βλέπει τις τιμές. Πιστεύω ότι ο κόσμος έχει στραφεί σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, της ασφάλισής του μέσω του διαδικτύου. Μεσοπρόθεσμα θεωρώ πως οι on line πωλήσεις, όσον αφορά τα συμβόλαια αυτοκινήτου, που είναι εύκολη πώληση και υποχρεωτική από τη νομοθεσία, θα πάρουν μεγάλο μερίδιο αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό το ότι στην Αγγλία το μερίδιο αυτό βρίσκεται στο 62% και στην Ολλανδία, που θεωρείται πρωταθλήτρια σε αυτόν τον τομέα, το μερίδιο ξεπερνά το 85%.

iw? Ο on line ανταγωνισμός αυξάνεται. Εσείς ποιες κινήσεις κάνετε για να επικρατήσετε στην αγορά;

Α.Β.: Η αλήθεια είναι ότι πριν από 2-2,5 χρόνια δεν υπήρχε ανταγωνιστής και «παίζαμε» μόνοι μας στην αγορά. Αυτό που κάνουμε για να μπορέσουμε να επικρατήσουμε στην αγορά, είναι να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας, να είμαστε πιο άμεσοι προς τον καταναλωτή και να προσπαθούμε να «εκμεταλλευτούμε» όλες τις εκπτώσεις που παρέχουν οι εταιρείες μέσω των επίσημων τιμολογίων τους, για να προσελκύσουμε όλο και περισσότερους πελάτες. Είμαστε η μόνη διαδικτυακή εταιρεία που έχει 8 κλάδους ασφάλισης. Επίσης στη συνεχή αναβάθμιση των συστημάτων μας, αλλά και στην εξυπηρέτηση του πελάτη ρίχνουμε το βάρος μας, καθώς μπορεί κάποιος να αγοράζει μέσω του διαδικτύου, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι απευθύνεται σε μια απρόσωπη υπηρεσία. Υπάρχει ένα call center, ένας άνθρωπος που απαντά πάντα στο τηλέφωνο, μπορούμε να απαντήσουμε στις απορίες του, να διαχειριστούμε τις ζημιές που θα προκύψουν, οπότε δεν αισθάνεται αποκομμένος από τον ασφαλιστή, όπως είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Άρα ο ανταγωνισμός βοηθάει στο να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες που παρέχουμε στον πελάτη.

iw? Οπότε υπάρχει επαφή και με τον ασφαλιστή;

Α.Β.: Αισθάνεται ότι έχει μια επαφή, με την έννοια του ότι υπάρχει μια υπόσταση της διαδικασίας που γίνεται στο ίντερνετ. Δε είναι μια απρόσωπη διαδικασία, όπου μπαίνει κάποιος στο internet, αγοράζει και του έρχεται το προϊόν. Είναι μια υπηρεσία που του δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει με την εταιρεία για ό,τι χρειάζεται. Μια μεγάλη μερίδα των πελατών μας παίρνουν τηλέφωνο, υπάρχει ωστόσο και μια μερίδα που διεκπεραιώνει όλη τη διαδικασία μέσω διαδικτύου, σε πρώτο στάδιο, χωρίς να επικοινωνήσει καν με την εταιρεία. Υπάρχει επομένως η δυνατότητα, αν θελήσει, να επικοινωνήσει ο καταναλωτής με την εταιρεία, για να αισθανθεί ασφαλής. Διαφορετικά μπορεί μέσα σε 5-6 λεπτά ο πελάτης να κάνει όλη τη διαδικασία, χωρίς να επικοινωνήσει μαζί μας, να κάνει upload τα χαρτιά του να μεταβεί σε ασφαλές περιβάλλον για να χρησιμοποιήσει την πιστωτική του κάρτα και να περιμένει μόνο να λάβει το συμβόλαιο στη διεύθυνση που έχει επιλέξει.

iw? Θεωρείτε ότι η διαδικτυακή πώληση θα επεκταθεί και σε άλλους ασφαλιστικούς κλάδους; Θα έχει αποτέλεσμα;

Α.Β.: Εμείς έχουμε, αυτή τη στιγμή, on line οκτώ κλάδους μαζί με το αυτοκίνητο, οι οποίοι είναι: πυρός, σκάφους, ταξιδιωτική ασφάλιση, προγράμματα υγείας, αστική ευθύνη, κλάδοι που δεν έχει ο ανταγωνισμός σε τέτοια ευρύτητα. Οι πωλήσεις είναι ακόμα σε πρωταρχικό στάδιο, ίσως γιατί κάποιοι κλάδοι πωλούνται μέχρι σήμερα από τον ασφαλιστή και γιατί έτσι έχει μάθει ο Έλληνας. Ίσως στο μέλλον να αυξηθούν οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου και σε άλλους κλάδους.

iw? Υπάρχει ωστόσο κάποιος από αυτούς τους κλάδους από τον οποίο περιμένετε κάποια εξέλιξη;

Α.Β.: Γενικά, θα έλεγα, οι εύκολες ασφαλίσεις και οι φθηνές, οι οποίες δεν χρειάζονται ιδιαίτερη επεξήγηση και με τις οποίες δεν Αντώνης Βαρσαμής, Διευθύνων Σύμβουλος της Easy Insurance Agencyασχολείται ο ασφαλιστής, αφού το κέρδος του είναι μικρό λόγω της μικρής προμήθειας, είναι η ταξιδιωτική ασφάλιση, που θα μπορέσει να πάρει ένα μερίδιο αγοράς στο μέλλον, αλλά και η ασφάλιση κατοικιδίων – που υπάρχουν στο εξωτερικό και πωλούνται μέσω διαδικτύου εδώ και αρκετά χρόνια – καθώς στην Ελλάδα υπάρχουν 200.000 ιδιοκτήτες ζώων.

iw? Πείτε μας για το νέο σας εγχείρημα, το directinsurance.gr. Σε τι διαφοροποιείται από το asfalistra.gr;

Α.Β.: To directinsurance, που βγει στον αέρα στις 15 Νοεμβρίου, είναι μια ιδέα που βασίζεται στην εμπειρία μας από το asfalistra.gr. Εμείς ξεκινήσαμε με τη λογική ότι έχουμε σχεδόν όλη την αγορά και ο πελάτης ενημερώνεται, βλέπει τιμές από το σύνολο των εταιρειών και στη συνέχεια αγοράζει. Στην πορεία είδαμε ότι το 70-80% των πελατών μας στρέφονται στις 4-5 φθηνές εταιρείες και λόγω της κρίσης, αλλά και επειδή ο καταναλωτής μέσω του διαδικτύου προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα. Είναι ένα καινούριο εγχείρημα που θα απλοποιήσει τις διαδικασίες και θα το κάνει πιο εύκολο και εύχρηστο στο χρήστη, θα εμφανίζει τις 5-6 φθηνότερες εταιρείες και θα μπορεί να συγκρίνει και να ολοκληρώνει όλη τη διαδικασία on line. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει τηλεφωνική υποστήριξη από έμπειρο και πιστοποιημένο προσωπικό για να μπορέσει να τον βοηθήσει. Τα πλεονεκτήματά του είναι ότι είναι εύκολο, εύχρηστο, γρήγορο και φθηνό. 

Τέλος, σημαντικό είναι ότι το directinsurance.gr  θα το υποστηρίξει στο κομμάτι του marketing και η Ethos Media, η οποία έχει σημαντική πείρα στον ασφαλιστικό χώρο, αλλά και γνώση των αναγκών της ευρύτερης αγοράς των πελατών διαδικτυακών υπηρεσιών.