Χρυσή ευκαιρία η κρίση για την ιδιωτική ασφάλιση

Γιώργος Στεργίου, Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή

Η ασφαλιστική αγορά έπαιξε παίζει και θα παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομική ζωής της χώρας μας. Η ιδιωτική ασφάλιση θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον στη δυνατότητα του πολίτη και της επιχείρησης να ασφαλιστούν. Η κοινωνική ασφάλιση όπως είχε δομηθεί τα προηγούμενα χρόνια έφτασε στο τέλος της. Η κρίση είναι μια χρυσή ευκαιρία για να καλύψει το κενό που δημιουργείται και να δώσει μία διέξοδο στους πολίτες. Η κρίση είναι μία ευκαιρία για να δείξουμε ότι η ελευθερία προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης, αλλά και υπηρεσίες για τους πελάτες που θα τους λύσουν βασικές τους ανάγκες. Σήμερα η ασφαλιστική αγορά πρέπει να παίζει ένα ρόλο εξορθολογισμού των τιμών και των υπηρεσιών. 

Στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή λειτουργεί η υπηρεσία παραπόνων – καταγγελιών. Σύμφωνα με τα στοιχεία των παραπόνων που έχουν κατατεθεί στην υπηρεσία από τον Ιανουάριο έως και το Σεπτέμβριο του 2012 το ποσοστό που σχετίζεται με την ιδιωτική ασφάλιση ανέρχεται στο 12,1%. Οι καταγγελίες αφορούν κυρίως: υπέρμετρη αύξηση ασφαλίστρων, άρνηση καταβολής ΦΠΑ, άρνηση καταβολής ασφαλιστικής αποζημίωσης, διαφορά εκτίμησης της καταβαλλόμενης αποζημίωσης κατόπιν νοσηλείας, διαφορά εκτίμησης καταβαλλόμενης αποζημίωσης σε πολυασφαλιστήρια αυτοκινήτου και πρόωρη εξαγορά αποταμιευτικών προγραμμάτων. 

Τέλος όσον αφορά τον Κώδικα Δεοντολογίας αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, στο οποίο θα ήθελε και η Γενική Γραμματεία να συμμετέχει και να συμβάλλει.

Πηγή: Insurance Money Conference 2012
www.moneyconferences.com