«Στρατηγικές Επιτυχίας στο Νέο Οικονομικό Περιβάλλον»

Οι τάσεις εξέλιξης των ασφαλιστικών εργασιών και των προϊόντων και οι στρατηγικές που μπορούν να οδηγήσουν τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους διαμεσολαβούντες σε πορεία ανάπτυξης παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά, παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Insurance Money Conference 2012 με τίτλο «Ασφαλιστικές Εταιρείες & Διαμεσολαβούντες: Στρατηγικές Επιτυχίας στο Νέο Οικονομικό Περιβάλλον», που διεξήχθη την Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012, στο ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental. 

O κ. Γιώργος Κώτσαλος, Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) ανέφερε ότι στη δύσκολη αυτή συγκυρία η ιδιωτική ασφάλιση παραμένει αρκετά ισχυρή σε αντιδιαστολή με άλλες αγορές όπως η τραπεζική. Επίσης τόνισε ότι σήμερα οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν μία σειρά από διλήμματα όπως, τη μείωση κόστους σε σχέση με την παροχή υπηρεσιών, τους μέτοχους, τα μεγέθη, τη μετάβαση από το τηλέφωνο στο διαδίκτυο και τη διαφάνεια, στα οποία πρέπει να βρειO κ. Γιώργος Κώτσαλος, Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος λύσεις λαμβάνοντας υπόψη της τις τάσεις των καταναλωτών. Ακόμα είπε ότι συνθήκες αλλάζουν στην ασφαλιστική αγορά και οι τάσεις που διαμορφώνονται είναι οι ακόλουθες:

• Υπάρχει τεράστια πίεση για απλότητα και διαφάνεια
• Ο καταναλωτής «αυτοκατευθύνεται» περισσότερο από ότι στο παρελθόν
• Ο πελάτης εμπιστεύεται σε μεγάλο βαθμό το διαδίκτυο, τα μέλη της οικογένειάς του και τα φιλικά πρόσωπα στις επιλογές που κάνει
• Χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του διαδικτύου. Είναι χαρακτηριστικό ότι τραπεζικός οργανισμός με 10.000 πελάτες, ανταλλάσσει για τις συναλλαγές του με τους πελάτες 30.000 e-mails και τηλέφωνα και 750.000 διαδικτυακές πράξεις
• Ο καταναλωτής αισθάνεται πάντα την ανάγκη να βρίσκεται σε επικοινωνία με τον ασφαλιστή του 

Στην παρέμβασή του ο κ. Χαράλαμπος Βογιατζής, Διευθυντής της Διεύθυνσης Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος είπε τα εξής: «Είναι γενική ομολογία ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά διαχειρίζεται αρκετά ικανοποιητικά τις αρνητικές συνέπειες της χρηματοοικονομικής κρίσης, ενώ παράλληλα προσπαθεί να αντιπαρέλθει μια σειρά διαρθρωτικών προβλημάτων που εμποδίζουν την ασφαλή και ταχύτερη ανάπτυξή της. Στο πλαίσιο αυτό, η εποπτική αρχή με συνεχείς παρεμβάσεις δίνει τη Ο κ.  Γιώργος Στεργίου, Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προσαρμοσθούν στις νέες συνθήκες και να εξοικειωθούν με τις απαιτήσεις του Solvency II».
Σε ό, τι αφορά στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση επισήμανε πως «η εξυγίανση του κλάδου και η αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ και επικοινωνίας θα δώσουν τη δυνατότητα στους επαγγελματίες του χώρου να επικεντρωθούν στο κύριο αντικείμενο της δραστηριότητας τους και να διεκδικήσουν καλύτερους όρους συνεργασίας με τις εταιρείες».

Η σημερινή κρίση αναδεικνύει την ανάγκη για ασφαλιστικά προϊόντα που δεν υπόσχονται απλώς, αλλά παγιώνουν στον καταναλωτή την πεποίθηση ότι έχουν τη δυνατότητα να του προσφέρουν ένα καλύτερο μέλλον. Σύντομα η ασφαλιστική αγορά θα κληθεί να παρουσιάσει αξιόπιστες προτάσεις για αποδοτικά συνταξιοδοτικά προγράμματα, για υπηρεσίες υγείας υψηλής ποιότητας και για μέσα αποταμίευσης και επένδυσης ικανά να θωρακίσουν οικονομικά  τις νεότερες γενιές.

Υπό αυτό το πρίσμα, θα ήταν λάθος οι αναμενόμενες κεφαλαιακές αυξήσεις της τάξης του € 1,5 δισ. να ειδωθούν ως μέσα κάλυψης ελλειμμάτων. Πρώτιστα αποτελούν την αδιαμφισβήτητη έκφραση εμπιστοσύνης σε μια αγορά που κατορθώνει, Οι κ.κ Λάμπρος Γκόγκος, Βασίλης Νικηφοράκης και Άλκηστις- Μαρίνα Χριστοφίλουπαρόλη τη δυσμενή συγκυρία, να μεταλλάσσεται και να εξελίσσεται προς το καλύτερο».   

Ο κ.  Γιώργος Στεργίου, Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή είπε ότι: «Η κρίση είναι μία χρυσή ευκαιρία να δείξει ότι η ελευθερία προσφέρει δυνατότητες ανάπτυξης αλλά και υπηρεσίες για τους πελάτες, που θα τους λύσουν βασικές τους ανάγκες». Αναφερόμενος στον Κώδικα Δεοντολογίας, τόνισε ότι αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, στο οποίο θα ήθελε και η Γενική Γραμματεία να συμμετέχει και να συμβάλλει. Τέλος, παρουσίασε στοιχεία σχετικά με την υπηρεσία διαχείρισης παραπόνων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, σύμφωνα με τα οποία από το σύνολο των παραπόνων – καταγγελιών που έχουν κατατεθεί στην υπηρεσία από τον Ιανουάριο έως και τον Σεπτέμβριο του 2012 το ποσοστό που σχετίζεται με την ιδιωτική ασφάλιση ανέρχεται στο 12,1%. Οι καταγγελίες αφορούν κυρίως: υπέρμετρη αύξηση ασφαλίστρων, άρνηση καταβολής ΦΠΑ, άρνηση καταβολής ασφαλιστικής αποζημίωσης, διαφορά εκτίμησης της καταβαλλόμενης αποζημίωσης κατόπιν νοσηλείας, διαφορά εκτίμησης καταβαλλόμενης αποζημίωσης σε πολυασφαλιστήρια αυτοκινήτου και πρόωρη εξαγορά αποταμιευτικών προγραμμάτων. 

Η κα. Δέσποινα Ξενάκη, Partner στην Deloitte Insurance Leader GreeceΣτις τάσεις και τις προκλήσεις της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς  και τις εποπτικές αλλαγές που συνεπάγεται η εφαρμογή των Solvency II, FATCA, IFRS και Rating Agencies αναφέρθηκε η κα. Δέσποινα Ξενάκη, Partner στην Deloitte Insurance Leader Greece. Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte τα κυριότερα εμπόδια στην εφαρμογή της SII είναι η απροθυμία των στελεχών για αλλαγές στην εταιρεία (82%), η μη εξεύρεση πόρων (72%), εξωπραγματικές προσδοκίες (65%), η ελλιπής παρακολούθηση έργου (54%), η αμφισβήτηση των ωφελειών (46%) και η έλλειψη προσόντων (44%). Τα ζητήματα που προβληματίζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες σε σχέση με την οδηγία είναι η αποτίμηση των μακροχρόνιων εγγυήσεων, τα εσωτερικά μοντέλα, η τιμολόγηση προϊόντων, η επενδυτική πολιτική, η διαχείριση κινδύνων, τα εποπτικά κεφάλαια κ.α.

Στην πρώτη θεματική ενότητα του συνεδρίου «Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπροστά στο νέο χρηματοοικονομικό περιβάλλον» αναπτύχθηκαν η εποπτεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, η ζημιά που υπέστη ο κλάδος από το PSI, οι αλλαγές στην κοινωνική ασφάλιση, η υπόθεση της Ασπίς, της οποίας η επίδραση δεν έχει ακόμα ξεπεραστεί και η εναρμόνιση με τη Solvency II. ο κ. Ανδρέας Βασιλείου, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Εθνικής Ασφαλιστικής είπε, ότι οι ασφαλιστικές πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν και να αναβαθμίσουν το επάγγελμα, παρέχοντας αξιοπιστία στην αγορά. Ο κ. Πάνος Ζαμπέλης, Αναλογιστής, μέλος της ΕΑΕ (Ένωση Αναλογιστών Ελλάδας) και Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της AON Hewitt Ελλάδας, τόνισε την ανάγκη προσαρμογής των ασφαλιστικών εταιρειών στο νέο περιβάλλον, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις. Ο κ. Νικόλαος Μακρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Ευρώπη Ασφαλιστική, ανέδειξε τη σημασία του ευέλικτου ασφαλιστικού σχήματος που μπορεί να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Ο κ. Λάμπρος Τσόλκας, Partner της Accenture, μίλησε για την αρνητική εικόνα που έχουν οι καταναλωτές  διεθνώς για την ασφαλιστική αγορά και προέτρεψε τις εταιρείες να ξεχάσουν το παλιό επιχειρηματικό μοντέλο όπου μία μεγάλη εταιρεία μπορούσε να ασφαλίσει τα πάντα και να προσαρμοστούν στις συνθήκες κρίσης που τείνουν να μετατραπούν σε μία νέα φυσιολογική κατάσταση.

Στοιχεία σχετικά με την ετοιμότητα των ασφαλιστικών εταιρειών στις απαιτήσεις που ορίζει η Solvency II παρουσίασε ο κ. Λάμπρος Γκόγκος, Partner Ασφαλιστικών & Αναλογιστικών Υπηρεσιών στην Κεντρική & Νοτιανατολική Ευρώπη της Ernst & Young. Σύμφωνα με τη μελέτη της εταιρείας οι μισές ασφαλιστικές εταιρείες δε θα είναι έτοιμες να εφαρμόσουν την οδηγία την 1/1/2014. Σε σχέση με την πρόοδο που Παράλληλα Σεμινάριαέχει επιτευχθεί στους τρεις πυλώνες επισήμανε ότι: α) στο σύνολο της η ασφαλιστική αγορά βρίσκεται σε καλό επίπεδο προετοιμασίας στον πρώτο πυλώνα, β) στο δεύτερο πυλώνα μόνο το 17% έχουν ήδη θέσει σε λειτουργία τμήματα διαχείρισης κινδύνου και γ) στον τρίτο πυλώνα οι εταιρείες δεν έχουν προετοιμαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Στο δεύτερο πάνελ ο κ.  Βασίλης Νικηφοράκης, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών της Eurolife Ασφαλιστική, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα νέα δεδομένα σχετικά με το πώς θα αποτιμώνται οι μακροχρόνιες εγγυήσεις καθώς και οι εφεξής μεγαλύτερες κεφαλαιακές ανάγκες των εταιρειών εξαιτίας της Solvency II, ενώ η Άλκηστις Χριστοφίλου, LSE Εταίρος της Κ. Ρόκας & Συνεργάτες, επικεντρώθηκε στο μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων και εφαρμογής οδηγιών των καινούριων εποπτικών αρχών που δημιουργούνται στην Ευρώπη. Γενικότερα οι ομιλητές ανέπτυξαν το θέμα της ετοιμότητας των ασφαλιστικών εταιρειών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της Solvency II και της εποπτικής αρχής τόσο στην Ελλάδα όσο και πανευρωπαϊκά.  

Παράλληλα με τη διεξαγωγή του συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια από το ΕΙΑΣ και το Ι.ΧΟ.Σ, τα οποία είχαν τη δυνατότητα  να παρακολουθήσουν οι σύνεδροι. Συγκεκριμένα: Ο κ. Σπύρος Λευθεριώτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος Διοίκησης, Μέλος Δ. Σ. ΕΙΑΣ

Α. «Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Διαχειριστείτε την Επιχείρησή σας ως Επαγγελματίας»
(Αποτελεί μέρος της Φάσης 2 της Σειράς Ανάπτυξη Επαγγελματιών της LIMRA),
Διοργάνωση: Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ)
Εισηγητής: κ. Σπύρος Λευθεριώτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος Διοίκησης, Μέλος Δ. Σ. ΕΙΑΣ

Β. «Διατηρησιμότητα- Η Τέχνη της θωράκισης χαρτοφυλακίου»
Διοργάνωση: Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικών Σπουδών (Ι.ΧΟ.Σ)
Εισηγητής: Παναγιώτης Λελεδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος Ι.ΧΟ.Σ

Γ. «Risk Sharing Plan: Ολοκληρωμένη μεθοδολογία διαχείρισης επιχειρηματικών ασφαλίσεων»
Διοργάνωση: Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικών Σπουδών (Ι.ΧΟ.Σ)
Εισηγήτρια: Σταυρίδη Λάουρα, Γενική Διευθύντρια Ι.ΧΟ.Σ

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ:

– Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
– Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ)
– Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ)
– Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ)
– Πανελλήνια Ομοσπονδία Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΟΑΔ)
– Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ)
– Πανελλήνιος Σύνδεσμος Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων (ΠΣΣΑΣ)
– Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Συμβούλων (ΠΣΑΣ)
– Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβούντων Ελλάδος (ΕΑΔΕ)
– Σύλλογος Ασφαλιστικών Πρακτόρων Ν. Αττικής (ΣΠΑΤΕ)
– Ένωση Θεσμικών Επενδυτών (ΕΘΕ)
– Ένωση Εισηγμένων Εταιριών (ΕΝ.ΕΙΣ.ΕΤ)

SILVER SPONSORS: CHARTIS, ERNST & YOUNG, CARGLASS
BRONZE SPONSORS: ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, GLASSDRIVE, DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS
DISTINGUISHED CORPORATE PARTICIPATION: ACCENTURE
CORPORATE PARTICIPATIONS: EUROLIFE, INTERASCO ΑΕΓΑ, PK DATA, PWC, NET U.
PRINT SPONSOR: PRESSIOUS ARVANITIDIS
COURIER SPONSOR: ACS
COMMUNICATION PARTNER: V+O

COMMUNICATION SPONSORS: ΣΚΑΙ, ΣΚΑΙ 100,3, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ, ΚΕΡΔΟΣ, INSURANCE WORLD, ΑΣΦΑΛΙΖΟΜΑΙ, INSURANCEWORLD.GR, INSURANCEFORUM.GR, ΧΡΗΜΑ, PHARMA & HEALTH BUSINESS.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα http://www.moneyconferences.com/conference.asp?catid=1879 ή να επικοινωνήσουν με την Υπεύθυνη Προγράμματος κα. Σοφία-Αφροδίτη Βουλγαράκη, Communication & PR Manager, Ethos Media SA, στο τηλ: 210 9984901 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: voulgaraki.s@ethosmedia.eu