back to top
10 C
Athens
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

Αλ. Σαρρηγεωργίου: Το κράτος δεν μπορεί μόνο του να δώσει λύσεις

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά θα συνεχίσει και φέτος την καλή πορεία που είχε το 2018, τονίζει μεταξύ των άλλων, ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου σε συνέντευξή του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημειώνοντας ότι «η ασφαλιστική αγορά είναι πιο ισχυρή από ποτέ από άποψη κεφαλαίων». Αναφορικά με τις ανάγκες των πολιτών σε θέματα συντάξεων και υγείας, υπογράμμισε τη θέση των ασφαλιστικών εταιρειών ότι το κράτος δεν μπορεί μόνο του να ανταποκριθεί με επάρκεια σε αυτές τις ανάγκες. «Η συνεργασία με την Ιδιωτική Ασφάλιση μπορεί να δώσει βιώσιμες λύσεις προς όφελος όλων των μερών, είτε στον περιορισμό του κόστους, είτε στη δημιουργία ειδικών ιδιωτικών προγραμμάτων και για τα κρατικά νοσοκομεία, αλλά και για τα ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα» σημείωσε ο πρόεδρος.

Αναλυτικά η συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Σαρρηγεωργίου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στη δημοσιογράφο Εύη Παπαδοσηφάκη έχει ως εξής:

- Advertisement -

– Μείωση της τάξης του 1,7% παρουσίασε η παραγωγή ασφαλίστρων τον Ιανουάριο του 2019 αγγίζοντας τα 353,78 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη μελέτη της ΕΑΕΕ για την παραγωγή εγγεγραμμένων ασφαλίστρων Ιανουαρίου 2019. Είναι «κακό ποδαρικό»; Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι η ασφαλιστική αγορά πρέπει να αλλάξει σε κάτι την στρατηγική της;

Τα στοιχεία αυτά αφορούν τον πρώτο μόλις μήνα της χρονιάς και σίγουρα δεν μπορεί κανείς να βασιστεί σε αυτά για να συνάγει συμπεράσματα για τη συνολική πορεία της αγοράς το 2019. Η μικρή μείωση που σημειώθηκε τον Ιανουάριο οφείλεται στις Γενικές ασφαλίσεις, η πορεία των οποίων συνδέεται στενά με την πορεία της οικονομίας. Οπότε δεν πρέπει να βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα.

- Advertisement -

Το 2018 έκλεισε θετικά για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, με αύξηση 1,8% στη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων. Είμαι αισιόδοξος ότι η καλή πορεία θα συνεχισθεί και θα ενισχυθεί. Η ασφαλιστική αγορά είναι πιο ισχυρή από ποτέ από άποψη κεφαλαίων. Έχουν γίνει σημαντικότατα βήματα σε επίπεδο διακυβέρνησης. Έχουμε το αυστηρό θεσμικό πλαίσιο Solvency II και την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος να θωρακίζουν την αξιοπιστία μας και κυρίως είμαστε χρήσιμοι, προσφέρουμε, δηλαδή, ασφαλιστικές λύσεις που απαντούν σε πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες των πολιτών.

– Το συνταξιοδοτικό πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα. Ολόκληρη η Ευρώπη και όλες οι προηγμένες χώρες αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. Για τη χώρα μας ποια λύση θεωρείτε ότι θα πρέπει να υιοθετηθεί άμεσα για να προλάβουμε τη διαχείριση μίας δυσκολότερες κατάστασης στο μέλλον;

Πράγματι, το συνταξιοδοτικό πρόβλημα είναι θέμα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες και όχι μόνο η Ελλάδα. Θα σας αναφέρω δυο αριθμούς, 2 και 70. Σε 2 τρισ. ευρώ το χρόνο υπολογίζεται το σχετικό κενό σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ το αντίστοιχο κενό σε διεθνές επίπεδο ανέρχεται σε 70 τρισ. ευρώ. Αυτό, όπως καταλαβαίνουμε όλοι, δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμο για κανέναν. Το θέμα απασχολεί έντονα και την Ε.Ε. σε κεντρικό επίπεδο: η δημιουργία του Pan-European Personal Pension Product και το σχεδιαζόμενο λανσάρισμά του για το 2019, αποτελεί μια πρωτοβουλία και εξέλιξη προς τη θετική κατεύθυνση στην Ε.Ε και σηματοδοτεί την πρόθεσή της να ενισχύσει τη συνταξιοδοτική αποταμίευση.

Κύριος παράγοντας που επηρεάζει τα συνταξιοδοτικά συστήματα πολλών χωρών είναι η εξέλιξη του δημογραφικού. Η γήρανση του πληθυσμού είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα για τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και ένα φαινόμενο που αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια. Ζούμε περισσότερο και άρα χρειάζεται μεγαλύτερη συνταξιοδοτική αποταμίευση.Επιπλέον, χρειάζεται επανασχεδιασμός και ριζική αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήματος, ώστε να μην περιορίζεται μόνο στην Κοινωνική Ασφάλιση.

Στηριζόμενοι στα επιτυχημένα παραδείγματα άλλων χωρών προτείνουμε τη διαμόρφωση ενός ασφαλιστικού συστήματος τριών πυλώνων, όπου η ιδιωτική ασφάλιση θα συμπληρώνει την κοινωνική. Σκοπός είναι ένα νέο, ευρύτερο συνταξιοδοτικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις για συνταξιοδοτική αποταμίευση, συνδυάζοντας διανεμητικά και κεφαλαιοποιητικά στοιχεία. Σε αυτό το πλαίσιο επιδιώκουμε το διάλογο με την Πολιτεία, καθώς έχουμε όλες τις προϋποθέσεις, για να είμαστε μέρος της λύσης.

– Πως θα βοηθούσε την οικονομία μας και τον Έλληνα πολίτη η σύμπραξη του δημόσιου συστήματος υγείας με την ιδιωτική ασφαλιστική αγορά, με δεδομένο ότι πάνω από 5 δισ. ευρώ, από μία συνολικά καταγεγραμμένη δαπάνη σχεδόν 15 δισ. ευρώ για την υγεία, πληρώνεται απευθείας από τους πολίτες;

Στον τομέα της υγείας τα δεδομένα είναι αμείλικτα. ‘Αλλωστε τα ζήσαμε όλοι εκ του σύνεγγυς, οπότε γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι δαπάνες υγείας περιορίστηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια της κρίσης, εξαιτίας των αναγκαίων μέτρων δημοσιονομικής σταθερότητας. Η Eurostat και ο ΟΟΣΑ πιστοποιούν ότι η Ελλάδα δαπανά 1.650 ευρώ κατά κεφαλήν στην υγειονομική περίθαλψη, ποσό που υπολείπεται κατά ένα τρίτο και πλέον από τον μέσο όρο στην Ε.Ε. Επιπλέον, το 2016 η ιδιωτική δαπάνη των πολιτών για την υγεία ήταν 7,4% των συνολικών δαπανών των νοικοκυριών έναντι 6,5% το 2009. Επομένως, η αυξημένη συμμετοχή των ασθενών στα έξοδα για την υγεία αποδεικνύει ότι οι πολίτες στρέφονται στον ιδιωτικό τομέα.

Είναι γεγονός ότι οι οικονομικά ευκατάστατοι έχουν τη δυνατότητα και την επιλογή της αυτασφάλισης, του να αναλάβουν δηλαδή, οι ίδιοι τον κίνδυνο να καλύψουν τα έξοδα υγείας τους, άμεσα. Οι οικονομικά αδύναμοι, όμως, καλό είναι να σκεφτούν ως επιλογή την ιδιωτική ασφάλιση, για να είναι σε θέση να απολαμβάνουν υπηρεσίες υγείας και άμεσα, την ώρα, δηλαδή, της ανάγκης, και με διαφανείς διαδικασίες και πληρωμές. Γι’ αυτό και η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι μία λύση που, εάν προχωρήσει, θα βοηθήσει ουσιαστικά το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων πολιτών. ‘Αλλωστε, πρόκειται για μια λειτουργική και αποτελεσματική επιλογή, η οποία έχει υιοθετηθεί από πλήθος κρατών του σύγχρονου κόσμου.

Όπως ανέφερα και προηγουμένως, η πραγματικότητα είναι ότι το Κράτος δεν μπορεί μόνο του να ανταποκριθεί με επάρκεια στις ανάγκες των πολιτών στις συντάξεις και την υγεία. Η συνεργασία με την Ιδιωτική Ασφάλιση μπορεί να δώσει βιώσιμες λύσεις προς όφελος όλων των μερών, είτε στον περιορισμό του κόστους, είτε στη δημιουργία ειδικών ιδιωτικών προγραμμάτων και για τα κρατικά νοσοκομεία αλλά και για τα ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα.

– Η Ελληνική αγορά έχει προσαρμοστεί στο νόμο 4583/2018 σχετικά με την οδηγία IDD, που αφορά στην ενίσχυση της διαφάνειας και την διαμόρφωση ενιαίων όρων για τη διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων;

Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται στη φάση της τελικής τους προσαρμογής στις απαιτήσεις της οδηγίας ΙDD, διαδικασία που είχε προφανώς ξεκινήσει πριν την ψήφιση του ν. 4583/2018.  Η εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από την εφαρμογή του Solvency II, δείχνει ότι ο κλάδος μπορεί και θέλει να υιοθετεί ρυθμιστικούς κανόνες που λειτουργούν πρωτίστως προς όφελος των ασφαλισμένων. Η εφαρμογή της οδηγίας IDD αποσκοπεί στην περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας της ασφαλιστικής αγοράς και στη θέσπιση ενιαίων όρων και προϋποθέσεων για τη διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων ανεξάρτητα από το κανάλι προώθησής τους. ‘

Αρα, θα έλεγα ότι εισάγει μια νέα, ακόμη πιο προχωρημένη διάσταση της έννοιας της προστασίας του καταναλωτή και, υπό αυτό το πρίσμα, έχει θετικό πρόσημο για την ασφαλιστική αγορά. Όμως, πρέπει να δοθεί προσοχή, ώστε να μην αυξηθεί υπέρμετρα η γραφειοκρατία. Περισσότερη νομοθεσία δεν σημαίνει καλύτερη νομοθεσία. Ο καταναλωτής χρειάζεται σύντομη και εύληπτη ενημέρωση και όχι μία δεσμίδα χαρτιών που δεν έχει το χρόνο να διαβάσει και συχνά δεν μπορεί να καταλάβει. Και φυσικά, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και το κόστος, καθώς κάθε επιπλέον διαδικασία επιβαρύνει διαχειριστικά την εταιρεία, αυξάνοντας τελικά το κόστος.

– Τί ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η καινοτομία στην ασφαλιστική βιομηχανία και στην σύμπραξη δημόσιας και ιδιωτικής ασφάλισης;

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία τις τελευταίες δεκαετίες έχουν επηρεάσει σημαντικά τον κόσμο των επιχειρήσεων, μεταμορφώνοντας ολόκληρους κλάδους. Η ασφαλιστική αγορά δεν θα μπορούσε να μείνει φυσικά ανεπηρέαστη. Ως ασφαλιστικός κλάδος, λοιπόν, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουμε και να προσφέρουμε καινοτόμα προϊόντα στους πελάτες μας.

Για παράδειγμα, η τεχνολογία του AI έρχεται να υπηρετήσει το σκοπό της προστασίας της εταιρείας από την απάτη, κάτι που έως σήμερα γινόταν χειροκίνητα, με ό,τι αυτό σήμαινε σε επίπεδο αποτελεσματικότητας και αμεσότητας. Επιπλέον, το cyber risk αποτελεί πρόκληση, αλλά ταυτόχρονα ευκαιρία για τον κλάδο, καθώς η προστασία και η οχύρωση των ασφαλιστικών εταιρειών από κυβερνο-επιθέσεις πλέον έχει καταστεί ανάγκη και μεγάλες επενδύσεις έχουν γίνει ως προς αυτό. Παράλληλα, νέα προϊόντα, τα οποία απευθύνονται σε εταιρείες, έρχονται να προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο των ασφαλιστικών εταιρειών.

Στο άμεσο μέλλον σίγουρα θα δούμε και ατομική ασφάλιση για cyber risk, η οποία θα προκύψει από την αυξημένη χρήση του Internet για e-αγορές και όχι μόνο. Διαπιστώνετε, λοιπόν, και εσείς ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης των τεχνολογικών εξελίξεων από την αγορά, τα οποία φυσικά θα συνεχίζονται συνεχώς προς όφελος των πελατών μας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΠΕΚΑΠ: Ετοιμη να καταθέσει μέτρα για τις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας, ανοικτό κάλεσμα σε ασφαλιστές

η ΕΑΕΕ αναφέρει η ΠΕΚΑΠ αναγνωρίζει ότι η  αύξηση των ασφαλίστρων έχει συνέπειες τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τις εταιρείες - μέλη της Ένωσης

Οι Προτάσεις της ΕΑΕΕ  στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

«Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις»

Ο κλάδος υγείας συρρικνώνεται και θα συνεχίσει να συρρικνώνεται στο μέλλον εάν δεν αλλάξουν πράγματα

Η παραγωγή αυξήθηκε σε αριθμητικούς όρους κατά 10% όταν το 7-8% ήταν τιμαριθμικές αναπροσαρμογές, δηλαδή αυξήσεις τιμολογιακές στα ασφάλιστρα.

ΕΑΕΕ : Αύξηση10% στην παραγωγή ασφαλίσεων  υγείας το 2023 έναντι 2022

Στην άνοδο της παραγωγής περιλαμβάνεται και η μέση τιμολογιακή αύξηση που ήταν μεγαλύτερη από 7% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εταιρειών και έτσι η αύξηση της νέας παραγωγής είναι πολύ χαμηλότερη

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Κλειδί για το μέλλον μας η ασφαλιστική συνείδηση

Τα μέτρα για την ασφάλιση ενάντια σε φυσικές καταστροφές δημιουργούν ευοίωνες προοπτικές για όλους μας...

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης