Πέφτουν παραγωγή και ασφάλιστρα στον κλάδο αυτοκινήτου

Ανατροπές στα τιμολόγια ασφάλισης αυτοκινήτων φέρνει η κρίση, με την αγορά να εμφανίζει φέτος στο πρώτο εξάμηνο μειωμένο μέσο ασφάλιστρο έναντι του 2011, όταν λόγω του PSI+ διογκώνονται οι ανάγκες των ασφαλιστικών εταιρειών για νέα κεφάλαια και λόγω της εκτίναξης των ακυρώσεων παλαιών συμβολαίων επιτείνονται τα πρόβλημα ρευστότητας.

Από τα στοιχεία της ΥΣΑΕ προκύπτει ειδικότερα ότι τον Ιούνιο του 2012 το μέσω ασφάλιστρο (με δικαίωμα) κλάδου Αυτοκινήτων διαμορφώθηκε στα 262 ευρώ από 273 ευρώ το 2011, καταγράφοντας πτώση κατά 4%.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει επίσης ότι, πέρυσι, το υψηλότερο ασφάλιστρο της αγοράς μειώθηκε στα 397 ευρώ από 420 ευρώ το 2010, καθώς και ότι το χαμηλότερο ασφάλιστρο της αγοράς αυξήθηκε στα 220 ευρώ από 178 ευρώ που ήταν το 2010.
Κι όλα αυτά ενώ το 2011 δεν μειώθηκε απλά ο στόλος των ασφαλισμένων αυτοκινήτων στα 4,9 εκατ. οχήματα από 5,2 εκατ. οχήματα το 2010, αλλά και η παραγωγή, η οποία πέρυσι διαμορφώθηκε στα 1,8 δισ. ευρώ από 2 δισ. ευρώ το 2010.

Πρόκειται για εξέλιξη βέβαια που είχε και συνέχεια φέτος, με τα έσοδα από τις ασφαλιστικές εργασίες κλάδου Αυτοκινήτων να είναι μειωμένα κατά 13,8% στα 637 εκατ. ευρώ από 739 εκατ. ευρώ το 2011 την αντίστοιχη περίοδο.

Η ανωτέρω αρνητική μεταβολή επηρεάζει καθοριστικά την πορεία της αγοράς, δεδομένου ότι οι Ασφαλίσεις  Αστικής Ευθύνης Οχημάτων συμμετέχουν κατά 61,5% στο σύνολο των εσόδων που έχουν οι εταιρείες από τη δραστηριότητά τους στον κλάδο Ζημιών. 

Κορυφαίοι παράγοντες της αγοράς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι αν δεν ενταθούν οι έλεγχοι από την Τράπεζα της Ελλάδος κι αν η αγορά δεν πιεστεί να διαμορφώσει τα επίπεδα των ασφαλίστρων με βάση τις πραγματικές της ανάγκες και όχι με στόχο το κυνήγι των μεριδίων, στον κλάδο θα κυριαρχήσει το πτωχευτικό ασφάλιστρο, με τις προοπτικές για τις εταιρείες να είναι κάτι περισσότερο από δυσοίωνες.