Αδιαφορούν(;) οι διοικήσεις των εταιρειών που συγκεντρώνουν παράπονα;

Δεν είναι τυχαίο ότι η ιδιωτική ασφάλιση δεν προχωρά -όσο θα ήθελαν οι αρμόδιοι- ως κλάδος. Δεν είναι τυχαίο ότι τα κορυφαία στελέχη της προβληματίζονται για την στασιμότητα. 

Δεν είναι τυχαίο ότι οι εταιρείες, το προϊόν, οι ασφαλιστές, δε μπορούν να πείσουν τους πολίτες για το τόσο σημαντικό είναι ένα πρόγραμμα ασφάλισης. Και όλα αυτά δεν είναι τυχαία. Δείχνουν με τον πιο έκδηλο τρόπο ότι ι ιδιωτική ασφάλιση του 2012 χρειάζεται ανανέωση, χρειάζεται άλλα μυαλά, χρειάζεται βελτιώσεις, χρειάζεται να αποκοπεί από το παρελθόν της Και γιατί αυτό; 

Διότι στο παρελθόν και μάλιστα το κοντινό, διαβάζοντας τα στοιχεία που έδωσε η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητας Ζωής –και ας μην την στοχοποιούν κάποιοι- διαπιστώνουμε ότι ο τομέας της ιδιωτικής ασφάλισης είναι διαχρονικά πρώτος σε αριθμό και συγκεντρώνει το 19,3% του συνόλου των καταγγελιών που κατέγραψε η ΕΚΠΟΙΖΩ το 2011, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2012 το ως άνω ποσοστό ανήλθε στο 23%.  

Δε μπορούμε να κατανοήσουμε πώς το επιτρέπουν αυτό οι εταιρείες, δηλαδή το να υπάρχουν καταναλωτές που είναι δυσαρεστημένοι και διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν και τρέχουν προς κάθε κατεύθυνση μιλώντας –σίγουρα- υποτιμητικά για τις ασφαλιστικές και έμμεσα ή άμεσα και για τα προϊόντα τους. 

Πως θα μπορούσε να επιτευχθεί καλύτερο τρόπος δυσφήμισης, πως θα μπορούσε να διαδοθεί καλύτερα μια φήμη που αναφέρεται ατεκμηρίωτα σε κάποια «κακή ασφαλιστική» με προβληματικά προϊόντα και συμπεριφορά. Πως θα μπορούσε να μη πληγεί έτσι και ο κλάδος και το σύνολο των εταιρειών αφού «όλες ίδιες είναι» θα υποστηρίξει κάποιος που άκουσε κάποιον άλλον ότι ο συγγενής του είχε πρόβλημα με κάποια ασφαλιστική. Και είναι σίγουρο ότι ο κάποιος του κάποιου τον κάποιο , θα δικαιολογήσει τον καταναλωτή και θα «μαυρίσει» την εταιρεία.

Αναφέρει λοιπόν η ΕΚΠΟΙΖΩ ότι εντυπωσιακή είναι η άνοδος του πλήθους των σχετικών καταγγελιών από 3.478 το 2009 σε 4.100 το 2011, σε ποσοστό 17,8%. Μάλιστα μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2012 έχουν ήδη καταγραφεί 2.500 παράπονα καταναλωτών που αφορούν ασφαλιστικές εταιρίες και αν συνεχιστούν με αυτούς τους ρυθμούς εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις 4.500 καταγράφοντας αύξηση 9,7% από το αντίστοιχο αριθμό το 2011. 

Οι καταγγελίες των καταναλωτών κατανέμονται ως εξής:: Αυθαίρετες και υψηλές αναπροσαρμογές ασφαλίστρων  55%, Άρνηση καταβολής αποζημίωσης  30%, Υποχρέωση ασφάλισης σε συγκεκριμένη εταιρεία με την αγορά αυτοκινήτου ή ακινήτου  15%, Ελλιπής πληροφόρηση & Αδιαφάνεια όρων  20%, και Λοιπές αθέμιτες και καταχρηστικές πρακτικές  27%.

Θα πρέπει να πούμε όμως ότι στις χιλιάδες καταγγελίες δεν υπάρχουν κάποιες εταιρείες που σημαίνει ότι αυτές πρέπει να διακριθούν. Αντίθετα υπάρχουν και κάποιες άλλες –πέραν κάθε υποψίας- που πρωτοστατούν. Είναι απίστευτο αλλά αληθινό. Που είναι οι διοικήσεις τους για να βάλουν τέλος;