της Ελενας Ερμείδου
Το αυτοκίνητο έχει αρχίσει και βγάζει ζημιές, με το loss ratio να έχει ήδη σκαρφαλώσει στο 66% από το 44% που βρίσκονταν. Τα αποθεματικά εξανεμίζονται.
Για να φτάσει σε αυτή την κατάσταση που είναι σήμερα ο κλάδος, χρειάστηκε «προεργασία 2 ετών», σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, και θα χρειαστούν και άλλα τόσα ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
Η συχνότητα ζημιών, μεταξύ 2006 και 2016 είχε βρεθεί στα υψηλότερα της επίπεδα το 2018, με δείκτη 8,27 . Από το 2009 μέχρι το 2013 ακολούθησε καθοδική πορεία, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα το 2013, στο 6,2 και έκτοτε αυξάνεται, έχοντας φτάσει στο 6,7 το 2016.
Το ποσοστό ζημιάς στο οικονομικό έτος, το 2016 έφτασε στο 66% και σε ασφαλιστικό έτος, το 43%. Τα χαμηλότερα ποσοστό φαίνονται να είναι το 2010, όπου στο οικονομικό έτος έκλεισαν στο 47% και στο ασφαλιστικό στο 44%.
Το πάρτι με τα χαμηλά τιμολόγια στο αυτοκίνητο καλά κράτησε αλλά τέλειωσε.
Κάτι θα πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστικές ώστε να ακολουθήσουν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού στην εξυπηρέτηση των πελατών.