Μη «τσιμπάτε» στο βλαπτικό ανταγωνισμό

Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που «τσίμπησαν» στην πρόκληση και μπήκαν στον πειρασμό να διαφημίσουν με οποιονδήποτε τρόπο ότι πουλάνε «χαμηλά, χαμηλότερα, φθηνά, ευέλικτα, σωστά»  ασφάλιστρα και γενικά  με όποιον προσδιορισμό μπορεί να φανταστεί κανείς.

Λύγισαν και ακολούθησαν για να πάρουν μερίδια, να κρατήσουν αυτά που έχουν, ούτε οι ίδιοι δε γνωρίζουν ακριβώς. Ωστόσο το αποτέλεσμα είναι ένα:  ο  ανταγωνισμός που αναβίωσε στα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου εξελίσσεται  σε πρόβλημα για την αγορά και σε θηλιά για τις εταιρείες που υπέκυψαν  ή υποκύπτουν και  μπαίνουν στον χορό των επικίνδυνα χαμηλών κοστολογήσεων.   Και δεν είναι λίγες αυτές που ήδη άρχισαν να στενάζουν… και να βρίσκονται αντιμέτωπες  με την λογική και τη νομοθεσία που οι αρμόδιοι για την εφαρμογή τους παρακολουθούν έκπληκτοι την ανωριμότητα της αγοράς που για κάποιο διάστημα είχε «καθαρίσει» από τέτοιες συμπεριφορές και τώρα ξανά από την αρχή. 

Το αποτέλεσμα του ανταγωνισμού στο αυτοκίνητο ακόμα και για τους πιο αδαείς είναι γνωστό: δεν έχει οφέλη αξιοσημείωτα, σκοτώνει την αγορά, δεν βοηθά να μεγαλώσει η πίτα και όλοι προσπαθούν ματωμένοι να πολλαπλασιάσουν ένα μικρό πεπερασμένο αριθμό καταναλωτών. Και το χειρότερο;  Ότι ακόμα και αυτοί που διαφημίζουν τα φθηνά ασφάλιστρα στη συνέχεια με τον τρόπο τους βάζουν και τα «καπέλα» οπότε με ένα σμπάρο τρία τρυγόνια: οι καταναλωτές παραμυθιάζονται, οι ανταγωνιστές εξοντώνονται, και  τα κέρδη αυξάνονται.  

Η συνταγή όχι μόνο είναι λάθος αλλά δείχνει και κάτι περισσότερο. Δείχνει την ένδεια που παρουσιάζει η ιδιωτική ασφάλιση της ελληνικής επικράτειας καθώς δεν αναπτύσσεται, δεν «μαθαίνει» από τις ξένες αγορές και περιστρέφεται ακόμα γύρω από τον κλάδο του αυτοκινήτου, όταν  κάποιοι άλλοι ασχολούνται με την ασφάλιση του διαστήματος.  Λαμπρές πρακτικές.