Allianz ψηφιακή οικονομία: Σε 2 άξονες η μεταφορά δεδομένων, τα οφέλη

της Ελενας Ερμείδου

Την ανάγκη για περαιτέρω ρύθμιση σχετικά με την ασφαλή μεταφορά δεδομένων οχημάτων ζήτησε σήμερα η Allianz από την ΕΕ στην συνέντευξη Τύπου Allianz Motor Day, διευκρινίζοντας ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο και την πλήρη έλεγχο: θα πρέπει να αποφασίζουν ποιος μπορεί να χρησιμοποιεί τα δεδομένα από το όχημά τους για συγκεκριμένους σκοπούς. Σύμφωνα με την Allianz ο  ανταγωνισμός μπορεί να υπάρξει μόνο με δίκαιες τιμές.

Η Allianz ειδικότερα ζητά να δημιουργηθούν 2 βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα εδράζεται η πράξη της ΕΕ για την μεταφορά δεδομένων.

Άξονας 1. Να δημιουργηθεί μια ρυθμιζόμενη αγορά για την ανταλλαγή δεδομένων και οι κατασκευαστές οχημάτων να ζητούν δίκαιες τιμές για την παροχή δεδομένων

Άξονας 2. Ο νέος κανονισμός μπορεί να ενισχύσει την ευρωπαϊκή ψηφιακή οικονομία και να καταστήσει τα συστήματα μεταφορών μας πιο βιώσιμα, ασφαλή και αποτελεσματικά

Στο πλαίσιο αυτό, η  Allianz βλέπει σημαντικά οφέλη για τους πελάτες της καθώς η πράξη της ΕΕ για τα δεδομένα επιτρέπει ακόμη πιο εξατομικευμένες προσφορές αυτοκινήτων, βελτιωμένη πρόληψη ατυχημάτων και εξυπνότερη διαχείριση απαιτήσεων στην ασφάλιση αυτοκινήτων

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα της Allianz που διεξήχθη σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες δείχνει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός οδηγών αυτοκινήτων είναι πρόθυμος να μοιραστεί με την ασφαλιστική του εταιρεία τα δεδομένα του αυτοκινήτου του.

 

Θέματα ιδιώτη πελάτη 

Τα βασικά ζητήματα που προκύπτουν είναι τι πρέπει να κάνει ο ιδιώτης πελάτης με τα δεδομένα του οχήματός του και, κυρίως, πώς πρέπει να έχει πρόσβαση στα δεδομένα και να τα μεταβιβάζει. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, αυτό μπορεί να λειτουργήσει μόνο εάν υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος για να μεταφέρουν οι ιδιώτες τα δεδομένα. Ο νόμος της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων απαντά εν μέρει σε αυτό, δημιουργώντας τη νομική βάση για τη διαβίβαση δεδομένων από το όχημα σε τρίτους.

Ο Klaus-Peter Röhler, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Allianz SE επισημαίνει ότι “από το νομικό πλαίσιο λείπουν ακόμη οι συγκεκριμένοι όροι με τους οποίους τα δεδομένα από το όχημα μπορούν να καταστούν αξιοποιήσιμα για όλους τους συμμετέχοντες στην αγορά. Οι νομοθέτες πρέπει να βρουν το συντομότερο δυνατό μια εφαρμόσιμη λύση για το θέμα αυτό, διαφορετικά ο ‘θησαυρός’ των δεδομένων δεν μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος των πελατών και όλων των συμμετεχόντων”.

 

Η εφαρμογή των κανονισμών της ΕΕ για τα δεδομένα των οχημάτων παρέχει στους ασφαλιστές πληθώρα πολύτιμων πληροφοριών, που τους επιτρέπει να αξιολογούν με μεγαλύτερη ακρίβεια τους κινδύνους και να προσαρμόζουν ανάλογα τις ασφαλιστικές πολιτικές. Με την πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις επιδόσεις των οχημάτων, την οδηγική συμπεριφορά και τα αρχεία συντήρησης, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένα προγράμματα κάλυψης που αντικατοπτρίζουν το πραγματικό προφίλ κινδύνου των πελατών.

Allianz – Ευρωπαϊκή Πίστη

Αυτό όχι μόνο ενισχύει την ακρίβεια της ανάληψης ασφαλιστικών συμβάσεων, αλλά προωθεί επίσης τη δικαιότερη τιμολόγηση και τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών”, σχολίασε ο κ. Στέφανος Μαλαχιάς, Εμπορικός Διευθυντής της Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη και πρόσθεσε: “Από την άλλη πλευρά, η πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες επιτρέπει στους πελάτες να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τις οδηγικές τους συνήθειες, οδηγώντας σε καλύτερη αποδοτικότητα των καυσίμων και μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Όμως, αυτό δεν θα ήταν μόνο κέρδος για τους οδηγούς, αλλά θα εξοικονομούσε ενέργεια, θα βοηθούσε στην προστασία του κλίματος και θα βελτίωνε την ποιότητα του αέρα. Εάν τα δεδομένα των οχημάτων χρησιμοποιηθούν με σύνεση, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν το σύστημα μεταφορών μας ασφαλέστερο, καθαρότερο και συνολικά πιο έξυπνο”.

Πώς ο νόμος της ΕΕ για τα δεδομένα μπορεί να αλλάξει την ασφάλιση αυτοκινήτων

Με τα λεπτομερή δεδομένα που συλλέγονται από τα οχήματα, στο μέλλον θα μπορούσαν να διαμορφωθούν νέες, ελκυστικές προσφορές αλλά και εξατομικευμένες υπηρεσίες. Σε περίπτωση ατυχήματος, θα είναι δυνατή η αυτόματη καταγραφή της έκτασης της ζημιάς σε πραγματικό χρόνο με την αξιολόγηση των δεδομένων θέσης και των δεδομένων από τους αισθητήρες σύγκρουσης. Ασφαλιστικές εταιρείες, όπως η Allianz, θα μπορούσαν να ενημερώσουν αμέσως μια υπηρεσία ρυμούλκησης, να προχωρήσουν σε κράτηση για αυτοκίνητο αντικατάστασης, να παραγγείλουν τα κατάλληλα ανταλλακτικά και να κλείσουν ραντεβού σε συνεργείο για τον πελάτη τους. Αντίστοιχα, σε περίπτωση σοβαρών ατυχημάτων, θα μπορούσε να παρασχεθεί ιατρική βοήθεια. Στο παρελθόν, ο πελάτης έπρεπε να ενημερώσει τις ασφαλιστικές εταιρείες. Στο μέλλον, οι εταιρείες θα μπορούσαν να επικοινωνούν με τους πελάτες προληπτικά, παρέχοντας ουσιαστική υποστήριξη τη στιγμή που οι πελάτες χρειάζονται περισσότερο βοήθεια.

Δίκαια τιμή στον πελάτη 

Η Allianz είχε επίσης επισημάνει ότι με τη χρήση δεδομένων αυτοκινήτου, μπορεί να προσφέρει την πιο δίκαιη δυνατή τιμή σε κάθε πελάτη. “Μπορούμε να διαμορφώσουμε προσφορές στα ασφάλιστρα σημαντικά προσαρμοσμένες στον κίνδυνο, λαμβάνοντας υπόψη τόσο το στυλ οδήγησης όσο και το αν το όχημα είναι εξοπλισμένο με συστήματα ασφαλείας και αν αυτά είναι ενεργοποιημένα ή απενεργοποιημένα. Ταυτόχρονα, τα δεδομένα των αισθητήρων και των καμερών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ορθή, σωστή και δίκαιη διερεύνηση ενός ατυχήματος και για την αποσαφήνιση της ευθύνης”, δήλωσε ο Klaus-Peter Röhler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE.

Τα δεδομένα επίσης που αποστέλλονται απευθείας από το όχημα θα αποκτήσουν ιδιαίτερη σημασία όταν στο μέλλον αυτόνομα και υποστηριζόμενα από τεχνητή νοημοσύνη συστήματα θα ελέγχουν το όχημα. Ασφαλισμένοι που έχουν επηρεαστεί -καθώς και η κοινωνία- έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν αν ο άνθρωπος ή η μηχανή προκάλεσε το ατύχημα.