Της Ελενας Ερμείδου
Την μερίδα του λέοντος έφαγαν τα τραπεζικά δίκτυα στις πωλήσεις των ατομικών ασφαλιστήριων ζωής και υγείας. Από το 30% πέρυσι στο 45% το 2020. Το bancassurance εκτινάχθηκε, τα δίκτυα ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αποκλειστικής συνεργασίας συρρικνώθηκαν.
Τι έγινε και εκτοπίστηκε αυτό τα ποσοστό, καθόλου ευκαταφρόνητο; Πάει για να τα κρατήσει τα μερίδια αυτά το bancasssurance, διόλου δύσκολο έτσι όπως τρέχουν τα ποσοστά σε ένα χρόνο να έχει κάνει άλματα.
Μήπως τα μέτρα κατά του κορωνοϊού οδήγησαν τον κόσμο στις τράπεζες και τα γκισέ πωλούσαν ασταμάτητα; Αυξήθηκαν και οι χορηγήσεις δανείων. Μήπως οι τράπεζες είχαν έτοιμες τις ψηφιακές πλατφόρμες και τις πρόβαλλαν καλύτερα;
Αν η εκτόξευση ήταν λόγω των μέτρων, τότε μπορεί να δούμε τα δύο αυτά δίκτυα διανομής να έρχονται σώμα με σώμα. Αν, όχι όμως κάτι έγινε άλλο που βρήκε την αγορά ασφαλιστικής διαμεσολάβησης απροετοίμαστη.
Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στις πωλήσεις των ομαδικών ασφαλιστήριων ζωής, αλλά και εκεί δεν παύει να υπάρχουν μετατοπίσεις μεριδίων. Τα αποκλειστικά δίκτυα έχασαν πέντε μονάδες. Επίσης και τα μη αποκλειστικά δίκτυα μία σχεδόν ποσοστιαία μονάδα. 3% πήραν οι ψηφιακές πλατφόρμες ενώ ήταν ανύπαρκτες πέρυσι. 11% από 8,5% τα τηλεφωνικά κέντρα, φαίνεται θα πήραν φωτιά. Κάπου εκεί μοιράστηκαν τα ποσοστά και οι πωλήσεις των συμβολαίων. Όσο πατάει η γάτα ένα χιλιοστό πάτημα, ανέβηκε σε σχέση με το 2019 το bancassurance.
Η αλήθεια είναι ότι στις τράπεζες ο μύλος έπιανε και άλεθε ότι έμπαινε. Δεν υπήρχε πελάτης, ούτε μία φορά που να μην το αφήσουν χωρίς ενημέρωση για τα ασφαλιστικά προϊόντα που θα μπορούσε να έχει. Και αν παρατηρήσουμε στις ατομικές ασφαλίσεις ανέβηκε το ποσοστό του bancassurance. Έναν – έναν έπιαναν. Να παρατηρήσω κάτι σοβαρό, πωλούσαν ναι, αλλά χωρίς ανάλυση αναγκών.
Ένα άλλο ερώτημα είναι πόσοι θα τα είχαν ανάγκη τα συγκεκριμένα προϊόντα και πόσοι θα τα κρατήσουν και τον επόμενο χρόνο ;
Χρειάζεται δουλειά. Το έγραψε η στήλη και σε προγενέστερα δημοσιεύματα.