Σκληρός ανταγωνισμός στην αγορά αυτοκινήτου

Σε αγορά για γερούς παίκτες ικανούς να αντιμετωπίσουν πέρα από τις συνέπειες της κρίσης και ακραίες συνθήκες ανταγωνισμού εξελίσσεται ο κλάδος ασφάλισης Αυτοκινήτων, με τις 10 πρώτες σε οχήματα ασφαλιστικές εταιρείες να διεκδικούν νέα μερίδια και άρα έσοδα, άλλες επιτυχώς και άλλες άδοξα.
 
Η προσπάθειά τους μάλιστα αυτή καθίσταται δυσκολότερη λόγω της αρνητικής ανάπτυξης που ακολουθεί ο κλάδος, εξέλιξη η οποία οφείλεται:
 
-         στις μειώσεις ασφαλίστρων τις οποίες αποφασίζουν οι περισσότερες εταιρείες,
-         στο μειωμένο στόλο ασφαλισμένων οχημάτων. Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έχουν πάρει την κατηφόρα, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες κάτοχοι ΙΧ οχημάτων μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας.
 
Το α΄ τρίμηνο του 2012 εμφανίζεται λοιπόν με μειωμένο στόλο ασφαλισμένων οχημάτων (4.824.7554) κατά 7% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος και με τις 10 μεγαλύτερες ως προς τον αριθμό συμβολαίων ασφαλιστικές εταιρείες να ανταγωνίζονται για το ποια θα αυξήσει τη συμμετοχή της στο σύνολο των πωλήσεων.
 
Από στοιχεία της αγοράς προκύπτει ειδικότερα ότι στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2012 απώλειες στο στόλο των ασφαλιζόμενων οχημάτων μέτρησαν η Εθνική Ασφαλιστική η οποία έχασε το 34% των συμβολαίων της, η Υδρόγειος της οποίας ο στόλος μειώθηκε κατά 9%, η Ευρωπαϊκή Ένωση της οποίας οι απώλειες ήταν 19%, η Αγροτική Ασφαλιστική με απώλειες 23%, η Chartis με -8% και η Διεθνής Ένωσις με -13%.
 
Σε ότι αφορά ειδικότερα την Εθνική Ασφαλιστική, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες απώλειες τις οποίες κατέγραψε οφείλονται κατά βάση στην προσπάθεια την οποία καταβάλλει η διοίκησή της να εξυγιάνει το χαρτοφυλάκιο οχημάτων και να διατηρήσει τον κλάδο σε κερδοφόρα πορεία.
 
Στον αντίποδα, ενισχυμένη κατά 25% ήταν στο α΄ τρίμηνο του 2012 η Interamerican, κατά 70% η Ευρωπαϊκή Πίστη (κυρίως λόγω της υπογραφής ενός μεγάλου συμβολαίου), και η Allianz κατά 8%.
 
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στο εξεταζόμενο διάστημα η κατάταξη των δέκα πρώτων εταιρειών με βάση το στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων διαμορφώθηκε ως εξής: Πρώτη η Εθνική Ασφαλιστική με 527.000 συμβόλαια, δεύτερη η Interamerican με 493.043, τρίτη η Υδρόγειος με 390.271, και ακολουθούν η Ergo με 332.359 (διατήρησε σταθερή την παραγωγή της), η Ευρωπαϊκή Πίστη με 316.159, η Ευρωπαϊκή Ένωση με 266.585, η Αγροτική με 253.942, η Chartis με 238.418, η Allianz με 238.054 και η Διεθνής Ένωση με 204.207 οχήματα.