Λιγότερες ζημιές στο αυτοκίνητο το 2011

Μπορεί το 2011 να κόστισε πολλά για τις ασφαλιστικές εταιρείες σε αποζημιώσεις στον κλάδο Ζωής λόγω των αυξημένων εξαγορών στα επενδυτικά και συνταξιοδοτικά προγράμματα, όμως δεν συνέβη το ίδιο και στον κλάδο Γενικών Ασφαλειών και ειδικότερα στις Ασφαλίσεις Αυτοκινήτων.
 
Σε αυτή την περίπτωση οι συνέπειες της κρίσης ήταν μάλλον θετικές για το 2011. Οι χαμηλότερες ταχύτητες των οχημάτων για την κατανάλωση λιγότερων καυσίμων, οι μειωμένες αγορές νέων ΙΧ αυτοκινήτων και η κατάθεση εκατοντάδων χιλιάδων πινακίδων κυκλοφορούντων οχημάτων, περιόρισε τις αποζημιώσεις για υλικές ζημιές και σημαντικές βλάβες, οπότε υπό αυτή την έννοια οι ασφαλιστικές εταιρείες, πέρυσι, βγήκαν κερδισμένες, αφού, χωρίς επί της ουσίας να πράξουν τίποτε, πέτυχαν ότι επί πολλά χρόνια επεδίωκαν ματαίως.
 
Ειδικότερα λοιπόν, το 2011 το σύνολο των αποζημιώσεων για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες μειώθηκε κατά 11% στα 693 εκατ. ευρώ από 783 εκατ. ευρώ το 2010. Στο ίδιο διάστημα οι αποζημιώσεις μόνο για υλικές ζημιές μειώθηκαν κατά 22% στα 388 εκατ. ευρώ από 499 εκατ. ευρώ το 2010.
 
Όσο για τις σωματικές βλάβες, πέρυσι, καταγράφηκε άνοδος των καταβαλλόμενων αποζημιώσεων κατά 7% στα 304 εκατ. ευρώ, χωρίς ωστόσο αυτή η μεταβολή να οδηγήσει σε άνοδο και το σύνολο των αποζημιώσεων του κλάδου Αυτοκινήτων.
 
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η πτωτική πορεία των αποζημιώσεων θα συνεχιστεί και το 2012, ενδεχομένως μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση, καθότι οι παράγοντες που οδηγούν σε μειωμένες αποζημιώσεις όχι απλά δεν έχουν εκλείψει, αλλά αντιθέτως παρουσιάζουν σημάδια έντασης.