Στόχος της NP Insurance είναι να βρίσκεται στην αγορά τα επόμενα 100 χρόνια

Η NP Insurance είναι μια νέα εταιρεία, με περίπου εννέα χρόνια δραστηριότητας. Ξεκίνησε να λειτουργεί με ένα όραμα το οποίο διατηρεί ακόμα και αυτό τής δίνει κίνητρο για μεγαλύτερη πρόοδο.

Αυτό συνέβη γιατί η εταιρεία στηρίχθηκε σε αρχές που δημιουργούν και συντηρούν προοπτικές. Επιπλέον, έχει στόχους, τους οποίους και πετυχαίνει κάθε χρόνο. Αυτά αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της κ. Γιώργος Ζάχος, μιλώντας στο iw για την επιχειρηματική ιστορία που γράφει η NP Insurance στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.

Χωρίς έπαρση, αλλά με απόλυτη βεβαιότητα, αναλύει τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι η εταιρεία του δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από την καλύτερη πολυεθνική. Τη χαρακτηρίζει ως υποδειγματική και θεωρεί ότι οι βασικές αρχές με βάση τις οποίες κινήθηκε, από την ίδρυσή της, είναι η ειλικρίνεια, η συνέπεια και η χρηστή διαχείριση. 

Αποδίδει δε τη συνεχή ανοδική της πορεία στο γεγονός ότι προσφέρει καλά προϊόντα, καλές τιμές, ενώ βρίσκεται στο πλευρό του πελάτη και τον εξυπηρετεί την ώρα της ανάγκης. Ισχυρίζεται – και το εξηγεί – ότι η εταιρεία εφαρμόζει αυστηρούς κανόνες και αναπτύσσει μηχανισμούς που αυτοματοποιούν τις διαδικασίες και ανεξαρτητοποιούν τη λειτουργία της από τα φυσικά πρόσωπα, διασφαλίζοντας την παρουσία της στην αγορά για τα επόμενα εκατό χρόνια.

iw? Πείτε μας δυο λόγια για την ιστορία της NP Insurance.

Γ.Ζ.: Ξεκινά από τον «Ποσειδώνα», που ήταν μία από τις πρώτες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, η οποία είχε ιδρυθεί το 1972 από οικογένεια ασφαλιστών με έδρα τον Πειραιά. Καλή εταιρεία, δεν είχε δώσει δικαιώματα. Στη συνέχεια πουλήθηκε στην AGF Kosmos, η οποία όμως το 1997 εξαγοράστηκε από την Allianz, οπότε και ο «Ποσειδώνας» έγινε θυγατρική της Allianz.

iw? Εσείς πώς βρεθήκατε στην εταιρεία;

Γ.Ζ.: Ήταν το 2003, όταν, συμπτωματικά, και ενώ είχα κλείσει τον κύκλο με την εταιρεία που συνεργαζόμουν τότε, έμαθα ότι πωλείται o «Ποσειδώνας». Δώσαμε την προσφορά και στις 3 Δεκεμβρίου του 2003 συμφωνήσαμε με την Allianz, οπότε εξαγοράστηκε από εμένα και άλλους εννέα συναδέλφους που ήταν μαζί μου.

iw? Τότε δώσατε και το όνομα «Νέος Ποσειδώνας»;

Γ.Ζ.: Η εταιρεία, με την εξαγορά της από τους νέους μετόχους, μετονομάστηκε σε «Νέος Ποσειδώνας» και το σύνολο του χαρτοφυλακίου παραγωγής, καθώς και το δίκτυο, με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Ανάπτυξης, που ήταν η τότε εποπτεύουσα αρχή, μεταφέρθηκαν στην Allianz Ελλάδος.

iw? Δηλαδή πήρατε μόνο το όνομα;

Γ.Ζ.: Στην ουσία πήραμε μόνο το «κέλυφος» της εταιρείας, δηλαδή τα οικονομικά της στοιχεία, διατηρήσαμε το ανθρώπινο δυναμικό και ξεκινήσαμε τη δραστηριότητά μας την 1η Ιανουαρίου του 2004.

iw? Για ποιο λόγο θελήσατε να συνδεθείτε με μια «κενή εργασιών» εταιρεία και δεν δημιουργήσατε μια καινούργια;

Γ.Ζ.: Θα μπορούσε να γίνει και αυτό. Απλά θεωρήσαμε, την περίοδο εκείνη, προτιμότερο να εξαγοράσουμε τον «Ποσειδώνα» και δεν το μετανιώσαμε.

iw? Βοήθησε το όνομα του «Ποσειδώνα» σε κάτι;

Γ.Ζ.: Όχι, καθόλου, γιατί δεν το χρησιμοποιήσαμε. Από την αρχή των εργασιών μας η εταιρεία είχε μετονομαστεί σε «Νέο Ποσειδώνα» και εν συνεχεία, μετά από ένα χρόνο, σε NP Insurance.

iw? Σε ποιους κλάδους μπήκατε τότε και πού βρίσκεστε σήμερα;

Γ.Ζ.: Ασχοληθήκαμε με όλους τους κλάδους. H NP Insurance είναι μία πλήρης εταιρεία γενικών ασφαλίσεων, με υψηλή τεχνογνωσία, που δραστηριοποιείται στους κλάδους αυτοκινήτων, πυρός, μεταφορών, αστικής ευθύνης, προσωπικού ατυχήματος, βοηθείας και σκαφών.

iw? Πείτε μας δυο λόγια για την πορεία της εταιρείας, στα εννιά χρόνια ζωής της;

Γ.Ζ.: Είμαστε ευχαριστημένοι με την πορεία της εταιρείας. Αξίζει να σας πω ότι πριν ακόμα η εταιρεία ξεκινήσει, και κατά το διάστημα των διαπραγματεύσεων με την Allianz, είχαμε δομήσει το business plan, τους στόχους, τις αρχές, τις πολιτικές και το όραμά της. Όλα αυτά πριν περάσουμε στη διαδικασία παραγωγής. Είχαμε από την αρχή ένα όραμα: να δημιουργήσουμε μια υποδειγματική εταιρεία που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την καλύτερη πολυεθνική και αυτό είναι το όραμα που υπηρετούν όλοι οι άνθρωποι που εργάζονται στην NP Insurance. Για να υπηρετήσουμε αυτό το όραμα, βασιστήκαμε σε  συγκεκριμένους στρατηγικούς στόχους. 

Ο πρώτος στόχος μας είναι να νιώθει ο πελάτης ότι αγοράζει ένα καλό προϊόν, με καλό service, σε καλή τιμή και την ώρα που μας έχει ανάγκη, δηλαδή την ώρα της αποζημίωσης, να έχει την εταιρεία στο πλάι του. Αυτός είναι ο πρώτος στόχος που όλοι εμείς στην NP Insurance πρέπει να υπηρετούμε. Ο δεύτερος στόχος σχετίζεται με όλους εμάς που εργαζόμαστε
στην εταιρεία. 

Θέλουμε πρωτίστως να νιώθουμε ασφαλείς και μέσα από διαφανείς διαδικασίες και τη δουλειά μας, να δίνουμε διέξοδο στις προσωπικές μας φιλοδοξίες. Ο τρίτος στόχος, δεδομένου του ότι είμαστε και μια εταιρεία πολυμετοχική – σήμερα έχουμε 100 μετόχους – είναι να νιώθουμε, για την επένδυσή μας, για το ρίσκο που έχουμε  αναλάβει, δικαιωμένοι. Και αυτό έρχεται μέσα από την οικονομική πρόοδο της εταιρείας και τα καλά της αποτελέσματα. Αυτοί είναι οι στόχοι που θέσαμε από την αρχή και δεσμευόμαστε να υπηρετούμε όλοι οι άνθρωποι της εταιρείας. Θέσαμε τις αρχές μας από το ξεκίνημα, οι οποίες είναι: ειλικρίνεια, συνέπεια και χρηστή διαχείριση 

iw? Έχει διατηρηθεί η ίδια ομάδα ή υπάρχουν αλλαγές;

Γ.Ζ.: Υπάρχουν μικρές αλλαγές εμπλουτισμού θα έλεγα. Στην ουσία όμως η ομάδα είναι η ίδια. Και λειτουργεί καλά και με συντονισμό.

iw? Από πόσα άτομα αποτελείται το διοικητικό προσωπικό;

Γ.Ζ.: Αυτή τη στιγμή είμαστε 75 άτομα διοικητικό προσωπικό και περίπου 600 άτομα στο χώρο των πωλήσεων. Το δίκτυό μας λειτουργεί σε όλη την Ελλάδα.

iw? Η παραγωγή σας πώς πάει;

Γ.Ζ.: Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας σε αυτή την οκταετία συμβαδίζουν με τις πολιτικές και τους στόχους μας. Το πρώτο έτος η παραγωγή ήταν περίπου πέντε εκατ. ευρώ και το 2011 ξεπεράσαμε τα 44 εκατ. ευρώ.

iw? Πόσους πελάτες και συμβόλαια έχετε;

Γ.Ζ.: Έχουμε 150.000 πελάτες σε όλους τους κλάδους και, όπως συνηθίζουμε να λέμε στην εταιρεία, έχουμε ευχαριστημένους πελάτες, γιατί όταν μας χρειάζονται είμαστε κοντά τους, πληρώνουμε άμεσα και με συνέπεια.

iw? Πόσοι είναι οι νέοι πελάτες που έρχονται κάθε χρόνο στην εταιρεία;

Γ.Ζ.: Είναι ένα ποσοστό ανάλογο με την αύξηση της παραγωγής μας.

iw? Χάνετε πελάτες;

Γ.Ζ.: Στο βαθμό που χάνουν όλες οι εταιρείες, αλλά αντικαθίστανται με νέους πελάτες.

iw? Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας;

Γ.Ζ.: Όλοι εργαζόμαστε σε ένα χώρο και μέσα από τη δουλειά μας μπορούμε να έχουμε την ανάλογη πρόοδο.

iw? Σε τι διαφέρει η NP Insurance από τον ανταγωνισμό;

Γ.Ζ.: Η NP Insurance, ως νέα εταιρεία, παρόλο που οι ρίζες της ξεκινούν από το 1972, έχει ενταχθεί στο καθεστώς των νέων ασφαλιστικών εταιρειών και δεν έχει προβλήματα που να προέρχονται από το παρελθόν. Σκεφτήκαμε, από το ξεκίνημά μας, ότι δεν έπρεπε να δημιουργηθεί απλά άλλη μια  ασφαλιστική εταιρεία. Αντιθέτως, θέλαμε μια εταιρεία με αρχές, στόχους και όραμα. Δηλαδή θέλαμε μια εταιρεία που να έχει προοπτικές. Σχεδιάστηκε για να μπορεί να ανταποκριθεί στο νέο περιβάλλον, αυτό που έχει διαμορφωθεί σήμερα.

iw? Τι θέλετε να λέει ο πελάτης της NP Insurance;

Γ.Ζ.: Ότι είμαι ασφαλισμένος σε μια εταιρεία που οι υποσχέσεις γίνονται και πράξεις. Ότι είμαστε δηλαδή συνεπείς.

iw? Κάνετε πράξη τη διαφάνεια στην ασφαλιστική αγορά;

Γ.Ζ.: Στην NP, όπως σας είπα, υπάρχουν 600 συνεργάτες που σε μεγάλο ποσοστό είναι εταιρικοί συνεργάτες και δουλεύουν στα προϊόντα της NP Insurance. Είναι καλά εκπαιδευμένοι για να ενημερώσουν τον πελάτη και για τους όρους και για τις υποσχέσεις που του δίνονται. Υπάρχει απόλυτη διαφάνεια.

iw? Από τις γενικές ασφάλειες πού πουλάτε περισσότερο;

Γ.Ζ.: Στον κλάδο αυτοκινήτου.

iw? Το αυτοκίνητο στηρίζει και εσάς;

Γ.Ζ.: Είναι ένας κλάδος που στηρίζει όλες τις εταιρείες. Πάντως, γενικά τα προϊόντα μας σε όλους τους κλάδους είναι σύγχρονα προϊόντα και εξασφαλίζουν τους πελάτες μας για όλες τις σύγχρονες ανάγκες τους.

iw? Πώς βλέπετε τη νέα, λεπτομερή και αυστηρότερη εποπτεία;

Γ.Ζ.: Είναι ευπρόσδεκτη. Βλέπουμε θετικά τη νέα εποπτεία από τη Δ.Ε.Ι.Α. της ΤτΕ, όπως επίσης θεωρούμε πολύ σημαντικό και το έργο της ΕπΕΙΑ. Η εποπτεία εκσυγχρονίζει και εξυγιαίνει την αγορά και αυτό είναι ευχάριστο για όλους όσους εργάζονται για το μέλλον.

iw? Διακρίνετε μεγάλο μέλλον στην NP Insurance;

Γ.Ζ.: Η NP Insurance έχει σχεδιαστεί για να έχει προοπτικές και μέλλον. Όπως σας ανέφερα και πριν, στόχος μας δεν είναι η παραγωγή για την παραγωγή. Σαφώς και μας ενδιαφέρει να αυξάνουμε συνεχώς το μερίδιο αγοράς που κατέχουμε, αλλά πρωτίστως μας ενδιαφέρει να υπάρχει ορθός προγραμματισμός, για να έχουμε και τα ανάλογα αποτελέσματα.

iw? Την εταιρική μορφή της NP Insurance πώς τη φαντάζεστε στα επόμενα χρόνια; Έχετε κάνει σχέδια για τις επόμενες δεκαετίες;

Γ.Ζ.: Η NP είναι μια άψογα οργανωμένη εταιρεία, τόσο σε επίπεδο διοικητικών υπηρεσιών όσο και σε επίπεδο πωλήσεων. Μέσα από τις διαδικασίες και τους κανονισμούς λειτουργίας, συμπορευόμαστε με αυτά που πρεσβεύει η εταιρική διακυβέρνηση και δημιουργούμε μια εταιρεία που πραγματικά μπορεί να λειτουργεί και στο πλαίσιο της Solvency II. Πολύ περισσότερο όμως λειτουργούμε με αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Έτσι παρέχουμε ασφάλεια σε πελάτες και εργαζόμενους.

iw? Δεν λειτουργείτε με λογική χρόνου, δηλαδή, αλλά με λογική αιώνα;

Γ.Ζ.: Τόσο τα οικονομικά μας στοιχεία όσο και ο τρόπος λειτουργίας της εταιρείας μας, διασφαλίζουν την ύπαρξη της NP Insurance για πολλά χρόνια στην ασφαλιστική αγορά, στο πλαίσιο της οργάνωσης της Solvency II.

iw? Πόσους πελάτες μπορείτε να εξυπηρετήσετε;

Γ.Ζ.: Μπορούμε, λόγω οργάνωσης, να εξυπηρετήσουμε διπλάσιους πελάτες από αυτούς που έχουμε. Ωστόσο, η επιλογή μας και η λογική μας είναι κάθε χρόνο η εταιρεία να αναπτύσσεται σωστά, προσφέροντας καλές υπηρεσίες στον πελάτη και δημιουργώντας θετικά αποτελέσματα, για να μπορούμε να είμαστε συνεπείς σε όσα υποσχόμαστε και στους πελάτες και στους εργαζόμενους και στους συνεργάτες μας.

iw? Πιστεύετε ότι μπορείτε να πείσετε τους καταναλωτές για τα ασφαλιστικά προϊόντα, γιατί επικρατεί μια φοβία γύρω από τις ασφαλιστικές, μια κρίση εμπιστοσύνης.

Γ.Ζ.: Σίγουρα με το κλείσιμο αρκετών ασφαλιστικών εταιρειών τα τελευταία χρόνια δημιουργήθηκε στους καταναλωτές προβληματισμός και κρίση εμπιστοσύνης. Θέλω να πιστεύω όμως, ότι όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες σήμερα, προσπαθούν να εμπεδώσουν στους ασφαλισμένους τους ένα κλίμα ασφάλειας, που θα συμβάλλει και στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ ασφαλισμένων και ασφαλιστικών εταιρειών.

iw? Τι σας ενοχλεί στην ασφαλιστική αγορά; 

Γ.Ζ.: Δεν υπάρχει κάτι που να με ενοχλεί. Πιστεύω ότι έχουμε καλή εποπτεία. Όλες οι ασφαλιστικές καταβάλλουν προσπάθεια, προκειμένου ο κλάδος να είναι ισχυρός και να ξεφύγει από το ασφαλιστικό εισόδημα, που για πολλά χρόνια παραμένει το ίδιο. Με τα νέα προϊόντα που έρχονται, όπως για την κάλυψη των αστικών ευθυνών, θα δοθεί η δυνατότητα και στις ασφαλιστικές εταιρείες να αναπτυχθούν και να προσφέρουν ακόμη περισσότερα στον Έλληνα καταναλωτή.

iw? Η ασφαλιστική αγορά λειτουργεί καλά σήμερα;

Γ.Ζ.: Το τελευταίο διάστημα υπάρχει ανταγωνισμός, ιδιαίτερα στον κλάδο του αυτοκινήτου, με μεγάλες εκπτώσεις στα ασφάλιστρα, με μια τιμολογιακή πολιτική που θα έλεγα πως δεν συνάδει με τις ασφαλιστικές εταιρείες που υιοθετούν αυτά τα τιμολόγια. Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι περαστικό και πως σύντομα θα γίνει κατανοητό ότι πρέπει να υπάρχει «ισορροπία» ως προς το ασφάλιστρο, για να είμαστε και συνεπείς σε αυτά που υποσχόμαστε στους πελάτες μας.

iw? Προηγουμένως, είπατε ότι πληρώνετε αμέσως…

Γ.Ζ.: Η εταιρεία αποζημιώνει με συνέπεια. Κατά γενική ομολογία, έχουμε καθιερωθεί ως μια εταιρεία που σέβεται τον πελάτη της και αποζημιώνει έγκαιρα. Όπως λέμε, προσπαθούμε να είμαστε συνεπείς απέναντι στον πελάτη και αν είναι δυνατόν, η ζημιά που έγινε να πληρώνεται «χτες» και όχι σήμερα

iw? Σας φοβίζει η οικονομική κρίση; 

Γ.Ζ.: Η οικονομική κρίση όλους μάς φοβίζει. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα ηρεμήσουν. Είναι θέμα χρόνου.

iw? Πώς συμβιβάζεται το να υπάρχει κρίση και να αυξάνετε την παραγωγή, μάλιστα χωρίς να ασκείτε τον κλάδο ζωής;

Γ.Ζ.: Παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες, όπως η άμεση αποζημίωση, τα προϊόντα που παρέχουμε, η οργάνωσή μας κ.ά.

iw? Έχετε διαδικασίες στις πωλήσεις; 

Γ.Ζ.: Σαφώς. Η εταιρεία έχει διαδικασίες και κανονισμούς για όλες τις διευθύνσεις και πολύ περισσότερο για τη διεύθυνση πωλήσεων.

iw? Πώς πουλάει συμβόλαια η NP Insurance;

Γ.Ζ.: Στηριζόμαστε από το διαμεσολαβούντα, αλλά και τον στηρίζουμε. Είναι εμφανές αυτό και μέσα από τη διαφημιστική προβολή της εταιρείας. Θεωρούμε ότι μέσα από την εκπαίδευση και τις αρχές μπορούν οι συνεργάτες μας να αυξήσουν το χαρτοφυλάκιό τους και η εταιρεία την παραγωγή της.

iw? Έχετε συγκεκριμένους στόχους για το επόμενο διάστημα;

Γ.Ζ.: Η εταιρεία μας, από το ξεκίνημά της, αλλά και κάθε χρόνο έχει συγκεκριμένους προϋπολογισμούς παραγωγής, συγκεκριμένους στόχους και πάνω σε αυτήν τη βάση δουλεύουν όλες οι δυνάμεις της. Πιστεύουμε και φέτος ότι η εταιρεία μας, μέσα από τη δουλειά όλων μας, θα υλοποιήσει και τους στόχους του 2012.

iw? Συνεργάζεστε με άλλες ασφαλιστικές;

Γ.Ζ.: Η λογική της NP Insurance είναι να βρίσκεται στην αγορά και να προοδεύει για τα επόμενα εκατό χρόνια. Αυτό το πιστεύουμε και δημιουργούμε υποδομές για να μπορεί η εταιρεία να λειτουργεί με αυτοματισμό, ανεξάρτητα από τα φυσικά πρόσωπα που τη συνθέτουν.