H οδική βοήθεια αντέχει την πτώση πωλήσεων στα αυτοκίνητα

Ισχυρός παραμένει ο κλάδος της οδικής βοήθειας στην Ελλάδα, παρά τη δραματική πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο κλάδος οδικής βοήθειας αύξησε το 2010 οριακά τις δυνάμεις του κατά 0,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αν και η αγορά καινούριων αυτοκινήτων καταγράφει σημαντική μείωση, η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των οχημάτων δημιουργεί την ανάγκη για πρόσθετες καλύψεις στους οδηγούς. 

Το 2010 ήταν συνολικά ασφαλισμένα για οδική βοήθεια 1.654,507 οχήματα και για φροντίδα ατυχήματος 5.225.160, ενώ μειωμένο κατά 3,8%, στα 439.016, ήταν το πλήθος των καταγραφέντων περιστατικών οδικής βοήθειας, σε αντίθεση με το πλήθος των περιστατικών για φροντίδα ατυχήματος, που ήταν αυξημένο κατά 8,9%, στα 336.559. Από το σύνολο των περιστατικών του 2010, το 24,1% αφορούσε ατυχήματα, το 24,2% μηχανικές βλάβες, το 36,8% ηλεκτρικές βλάβες, το 6,8% αλλαγή ελαστικού και το 8,1% άλλες βλάβες. 

Αναλυτικότερα, στα ατυχήματα το 44,8% αντιμετωπίστηκε επιτόπου. Στη μηχανική βλάβη το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 14,5%, στην ηλεκτρική 65,6%, στην αλλαγή ελαστικού 73,9% και στις λοιπές βλάβες 43,9%. Στα υπόλοιπα περιστατικά τα οχήματα ρυμουλκήθηκαν στο συνεργείο.

Η συχνότητα των περιστατικών για οδική βοήθεια διαμορφώθηκε στο 26,5%, μειωμένη έναντι του 2009 (27,7%), και για τη φροντίδα ατυχήματος στο 6,4% από 6,8% έναντι του 2009. Το 60,6% των περιστατικών οδικής βοήθειας έλαβαν χώρα στην Αττική, το 15,5% στη Θεσσαλονίκη, το 23,8% στην υπόλοιπη Ελλάδα και το 0,1% εντός Ελλάδας.

Στην ελληνική αγορά η κάλυψη οδικής βοήθειας παρέχεται από πολλές εταιρείες χωρίς, στις περισσότερες περιπτώσεις, να ασκείται από τις ίδιες, αλλά από εξειδικευμένες στον τομέα αυτό επιχειρήσεις. Οι βασικές κατηγορίες οχημάτων στις οποίες παρέχεται η κάλυψη της οδικής βοήθειας είναι: α) Τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά οχήματα, β) Τα ιδιωτικής χρήσης φορτηγά οχήματα και γ) Τα ιδιωτικής χρήσης φορτηγά-αγροτικά οχήματα. 

Και στις κατηγορίες αυτές όμως υπάρχουν πρόσθετες προϋποθέσεις, που μπορεί να διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία, όπως το να μην υπερβαίνει το μικτό βάρος του οχήματος τα 3.500 κιλά, να μην έχει ύψος άνω των τριών μέτρων, το μεταξόνιό του να μην έχει μήκος άνω των 3,60 μέτρων κ.λπ. Οι περισσότερες εταιρείες παρέχουν επίσης την κάλυψη της οδικής βοήθειας και σε μοτοσικλέτες με κινητήρα άνω των 250 cc, αλλά λίγες εταιρείες παρέχουν την κάλυψη σε βαρέος τύπου οχήματα, όπως μεγάλα φορτηγά, βυτιοφόρα, λεωφορεία κ.λπ.

Άγγελος Πολίτης, γενικός διευθυντής πωλήσεων & market management στην Allianz Ελλάδος

Η Allianz, με γνώμονα την παροχή υπηρεσιών ουσιαστικής προστιθέμενης αξίας στους πελάτες της, σχεδιάζει και προσφέρει υπηρεσίες που τους βοηθούν να είναι πιο ασφαλείς και να προφυλάσσουν την οικογένεια και την περιουσία τους.
Μέσω της υπηρεσίας «Οδική Βοήθεια – All Help», που παρέχεται σε όλα τα πακέτα ασφάλισης αυτοκινήτου, η Allianz προσφέρει, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος στην Ελλάδα, άμεση μεταφορά του αυτοκινήτου του πελάτη σε συνεργείο επιλογής του, μεταφορά των επιβαινόντων στον τόπο προορισμού τους και προσφορά αυτοκινήτου αντικατάστασης για 24 ώρες στις επόμενες 15 ημέρες του ατυχήματος. 

Επιπλέον, με την προαιρετική κάλυψη «Ολοκληρωμένη Οδική Βοήθεια», η Allianz παρέχει πλήρεις υπηρεσίες σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ή βλάβης στην Ελλάδα ή την Ευρώπη. Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν την επιτόπου επισκευή του αυτοκινήτου ή τη μεταφορά του σε συνεργείο, τη μεταφορά των επιβαινόντων στον τόπο προορισμού τους, την παροχή αυτοκινήτου αντικατάστασης και την υγειονομική μεταφορά, εάν αυτή είναι απαραίτητη. 

Η Allianz, επενδύοντας στην καινοτομία και αξιοποιώντας την τεχνολογία, έβαλε πρόσφατα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την τηλεματική στην υπηρεσία της ασφάλισης μέσω της κάλυψης «Secure Drive», που παρέχεται προαιρετικά με τα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου «All For 1». Η ηλεκτρονική συσκευή τηλεματικής Secure Drive τοποθετείται στο αυτοκίνητο και μέσω δορυφόρου εντοπίζει την ακριβή θέση του αυτοκινήτου, δίνοντας σήμα στο κέντρο επιχειρήσεων της Allianz Assistance σε περίπτωση ατυχήματος, βλάβης ή κλοπής. 

Επίσης, μέσω της ενσωματωμένης κάρτας SIM, επιτρέπει την «ανοικτή» φωνητική επικοινωνία του οδηγού με τα εξειδικευμένα στελέχη της Allianz Assistance: 

• Κλήση επείγουσας βοήθειας: Σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, η συσκευή τηλεματικής εκπέμπει επείγουσα κλήση στο συντονιστικό κέντρο της Allianz Assistance, εντοπίζει και ενημερώνει για τη θέση που βρίσκεται το αυτοκίνητο και επιτρέπει ανοικτή επικοινωνία με την ομάδα διαχείρισης επείγουσας κλήσης βοήθειας.
• Ειδοποίηση βλάβης: Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο παρουσιάσει βλάβη, χρησιμοποιώντας το ειδικό πλήκτρο ειδοποίησης βλάβης, ο οδηγός επικοινωνεί με το συντονιστικό κέντρο της Allianz Assistance.
• Άμεση ειδοποίηση κλοπής: Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο κλαπεί, τότε η συσκευή τηλεματικής εκπέμπει σήμα κλοπής στο συντονιστικό κέντρο της Allianz Assistance, εντοπίζει και ενημερώνει για τη θέση που βρίσκεται το αυτοκίνητο και η ομάδα διαχείρισης κλοπής αυτοκινήτου αναλαμβάνει την παρακολούθησή του σε συνεργασία με την αστυνομία, με σκοπό την ανεύρεσή του. 

Οι πελάτες, επιλέγοντας την κάλυψη «Secure Drive», επωφελούνται από:
• Ελκυστικότερα ασφάλιστρα για την κάλυψη της Αστικής Ευθύνης και της «Ολοκληρωμένης Οδικής Βοήθειας»
• Σημαντική έκπτωση στα ασφάλιστρα για την κάλυψη ολικής/μερικής κλοπής.

Κωνσταντίνος Λαπιδάκης, τεχνικός διευθυντής στην Υδρόγειο Ασφαλιστική

H «Υδρόγειος», μία από τις μεγαλύτερες, εξειδικευμένες ασφαλιστικές εταιρείες στον κλάδο οχημάτων στην Ελλάδα, προσφέρει, εντελώς δωρεάν, σε όλα της τα ασφαλιστικά προγράμματα, την κάλυψη φροντίδας ατυχήματος, καθώς επίσης, προαιρετικά, τις καλύψεις οδικής και ταξιδιωτικής βοήθειας.

Φροντίδα ατυχήματος
Η κάλυψη περιλαμβάνει μια σειρά πολύτιμων υπηρεσιών σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, μεταξύ άλλων, και την αποστολή εξειδικευμένου συνεργάτη της εταιρείας στον τόπο του ατυχήματος για συμπλήρωση, μαζί με τον ασφαλισμένο, της δήλωσης ατυχήματος ή/και της δήλωσης φιλικού διακανονισμού, φωτογράφιση των εμπλεκόμενων οχημάτων και καταγραφή των συνθηκών του ατυχήματος, μεταφορά του ασφαλισμένου οχήματος σε περίπτωση ακινητοποίησής του, στο πλησιέστερο συνεργείο ή σε άλλο τόπο επιλογής του ασφαλισμένου κ.τ.λ. Επιπλέον, οι ασφαλισμένοι μας, καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο της φροντίδας ατυχήματος, που λειτουργεί όλο το χρόνο, επί 24ώρου βάσεως, μπορούν να ζητούν τηλεφωνικά την παροχή νομικών και ιατρικών συμβουλών σχετικά με το ατύχημα, από εξειδικευμένους επαγγελματίες. Η κάλυψη παρέχεται σε ολόκληρη την ηπειρωτική Ελλάδα καθώς και στα νησιά Άνδρο, Εύβοια, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ζάκυνθο, Λήμνο, Σάμο, Ρόδο, Κρήτη, Χίο, Λέσβο, Κω, Λέρο, Κάρπαθο, Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Μήλο, Σαντορίνη και Σύρο.

Οδική και ταξιδιωτική βοήθεια

Στις υπηρεσίες οδικής βοήθειας, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η επιτόπου επισκευή του ασφαλισμένου οχήματος ή η μεταφορά του σε συνεργείο, σε περίπτωση βλάβης/τροχαίου ατυχήματος, η μεταφορά των ασφαλισμένων επιβατών από το σημείο της βλάβης/ατυχήματος, η κάλυψη των εξόδων διανυκτέρευσής τους σε ξενοδοχείο, καθώς και η παροχή βοήθειας σε περίπτωση έλλειψης καυσίμων, απώλειας κλειδιών, κλοπής του αυτοκινήτου, κ.ά. 

Στις υπηρεσίες ταξιδιωτικής βοήθειας, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η υγειονομική μεταφορά ή και ο επαναπατρισμός του ασφαλισμένου μετά από ατύχημα ή ξαφνική ασθένεια κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, η μεταφορά ή επιστροφή των ατόμων που τον συνοδεύουν, η ιατρική και νοσηλευτική βοήθεια σε περίπτωση τραυματισμού ή ασθένειας, η κάλυψη απώλειας ή καταστροφής αποσκευών, κ.ά. Η κάλυψη οδικής και ταξιδιωτικής βοήθειας παρέχεται σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης και όλες τις χώρες που βρέχονται από τη Μεσόγειο Θάλασσα (εκτός της Αλβανίας).

Οι καλύψεις φροντίδας ατυχήματος και οδικής και ταξιδιωτικής βοήθειας της «Υδρογείου» προσφέρονται σε συνεργασία με τη μεγάλη, διεθνή εταιρεία Mapfre Assistencia (Eurosos).

Γιάννης Σπανουδάκης, γενικός διευθυντής γενικών ασφαλίσεων στην EFG Eurolife Ασφαλιστική

Η EFG Eurolife θεωρεί την κάλυψη της οδικής βοήθειας ως μία από τις πλέον σημαντικές και χρήσιμες για τον ασφαλισμένο. Για το λόγο αυτό ήταν από τις πρώτες ασφαλιστικές που καθιέρωσαν τη δυνατότητα κάλυψης πλήρους οδικής βοήθειας σε όλα ανεξαρτήτως τα πακέτα ασφάλισης που διαθέτει, με εξαιρετικά χαμηλό και ανταγωνιστικό κόστος, ώστε να δώσει τη δυνατότητα να την αποκτήσει το σύνολο του πελατολογίου της. 

Η κάλυψη παρέχεται εντός της ελληνικής επικράτειας, αλλά και στο εξωτερικό, στις περισσότερες ευρωπαϊκές και μεσογειακές χώρες, και είναι πληρέστατη καλύπτοντας περιπτώσεις ατυχήματος, επιτόπιας επισκευής, μεταφοράς σε συνεργείο κ.λπ. Η αμεσότητα ανταπόκρισης και το επίπεδο της εξυπηρέτησης παρακολουθείται συστηματικά, ώστε να διασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή ικανοποίηση του ασφαλισμένου.

Με ένα ασφαλιστήριο αυτοκινήτου της EFG Eurolife Ασφαλιστικής, ο ασφαλισμένος είναι βέβαιος ότι καλύπτεται αποτελεσματικά, τόσο από πλευράς ασφαλιστικών καλύψεων όσο και από πλευράς άμεσης αποζημίωσης και πάντοτε με υψηλό επίπεδο ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών (όπως καταδεικνύεται από σχετικές έρευνες).

Θανάσης Πετρόπουλος, senior underwriter, Consumer Lines στην Chartis

Η οδική βοήθεια είναι αναμφίβολα μία από τις πιο χρήσιμες καλύψεις σε κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο οχήματος και αυτό μπορεί να το επιβεβαιώσει κάθε οδηγός που κάποια στιγμή τη χρειάστηκε, είτε για ατύχημα είτε για κάποια βλάβη. 

Στην Chartis η φροντίδα ατυχήματος περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές καλύψεις όλων των συμβολαίων. Σε συνεργασία με την Interpartner, ο ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα αναγγελίας ζημιάς σε 24ωρη βάση, ενώ ειδικός συνεργάτης μεταβαίνει στον τόπο του ατυχήματος για λήψη φωτογραφιών και για τη συμπλήρωση της δήλωσης ατυχήματος. Επιπλέον, για τα Ι.Χ.Ε. και τις μοτοσικλέτες άνω των 125 cc, παρέχεται η οδική βοήθεια ατυχήματος όπου, σε περίπτωση ακινητοποίησης, το όχημα μεταφέρεται σε συνεργείο επιλογής του ασφαλισμένου. 

Προχωρώντας στις συμπληρωματικές καλύψεις, η Chartis παρέχει οδική βοήθεια βλάβης η οποία, όπως και η οδική φροντίδα ατυχήματος, παρέχεται τόσο μέσα στα γεωγραφικά σύνορα της χώρας όσο και εκτός. Σε αυτή την περίπτωση, ειδικό κινητό συνεργείο επισκευάζει επιτόπου τη βλάβη και όπου αυτό δεν είναι δυνατό, γίνεται μεταφορά στο πλησιέστερο συνεργείο. Και εδώ, η κάλυψη αφορά σε Ι.Χ.Ε., φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους και μοτοσικλέτες άνω των 125 cc. Εάν υπάρχουν ζημίες από τροχαίο ατύχημα, πυρκαγιά ή φυσικά φαινόμενα, και εφόσον η επισκευή δεν μπορεί να γίνει αυθημερόν, ο ασφαλισμένος, εφόσον έχει επιλέξει την αντίστοιχη κάλυψη, δικαιούται όχημα αντικατάστασης έως πέντε ημέρες. Σε περίπτωση κλοπής του οχήματος δικαιούται όχημα αντικατάστασης έως 90 ημέρες. 

Πέρα όμως από την επιτόπου βοήθεια και φροντίδα των ασφαλισμένων, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουμε και στο επόμενο στάδιο εξυπηρέτησης του ασφαλισμένου, την επισκευή του οχήματος. Σε αυτό το πλαίσιο ξεκινήσαμε τη λειτουργία του Easy Repair, ενός προγράμματος προσεκτικά επιλεγμένων συνεργαζόμενων συνεργείων που δίνουν τη δυνατότητα επισκευής του οχήματος, χωρίς εκταμίευση χρημάτων και γραφειοκρατικές διαδικασίες, ενώ παρέχουν αυτοκίνητο αντικατάστασης και εγγύηση επισκευής. Η υπηρεσία αυτή παρέχεται σε όλους τους ασφαλισμένους ανεξαιρέτως, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων.

Ιnter Partner Assistance

Η Ιnter Partner Assistance είναι θυγατρική εταιρεία του Ομίλου ΑΧΑ και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες βοήθειας στον κόσμο. Δραστηριοποιείται εμπορικά σε 70 χώρες, έχει 34 υποκαταστήματα στο εξωτερικό, ενώ οι υπηρεσίες της παρέχονται σε 200 χώρες. Το δυναμικό της ανέρχεται σε 6.300 εργαζόμενους και ο ετήσιος αριθμός περιστατικών υπερβαίνει τα 6 εκατομμύρια. Η ανάπτυξη της εταιρείας, τα τελευταία χρόνια, οφείλεται στην προώθηση προγραμμάτων επείγουσας ιατρικής – ταξιδιωτικής και οδικής βοήθειας. Συγκεκριμένα, τα έσοδα της εταιρείας το 2010 ήταν 929 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5.2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 

Το υποκατάστημα της Ελλάδας, με παρουσία άνω των 23 ετών, το 2011 διαχειρίστηκε 200.000 υποθέσεις και οκτακόσιες χιλιάδες τηλεφωνήματα. Εξ αυτών, 85% απαντήθηκαν σε λιγότερο από 20 δεύτερα. Ο δείκτης ικανοποίησης, όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα ποιότητας, κυμαίνεται σε ποσοστό υψηλότερο του 93%. 

Η εταιρεία είναι πιστοποιημένη στο πρότυπο ISO 9001: 2008, ενώ είναι η μοναδική στο είδος της που έχει θέσει σε εφαρμογή πλάνο επιχειρησιακής συνέχειας (BCP), με αποτέλεσμα να διαθέτει εναλλακτικές εγκαταστάσεις ώστε να μπορεί, σε περίπτωση έκτακτων γεγονότων και γενικότερα κρίσης, να ανακτήσει τις κύριες επιχειρησιακές λειτουργίες της, διασφαλίζοντας έτσι την αδιάλειπτη επιχειρησιακή της λειτουργία. 

Οι συνεχείς μετρήσεις της επιχειρηματικής αποδοτικότητας, όπως και η επίτευξη των αντίστοιχων δεικτών μέτρησης, αποτελούν έμπρακτο παράδειγμα εταιρείας που επιδεικνύει προσήλωση στην πελατοκεντρική στρατηγική της.

Στόχος της Ιnter Partner Assistance είναι να συνεχίσει την ανάπτυξή της στα παραδοσιακά προϊόντα, εδραιώνοντας παράλληλα τη θέση της στην παροχή υπηρεσιών που απαντούν στις αναδυόμενες ανάγκες της καθημερινότητας των πελατών της. Έτσι, σήμερα η Inter Partner Assistance διαφοροποιεί τις υπηρεσίες της για την κάλυψη των νέων αυτών αναγκών, προσφέροντας προϊόντα στους ακόλουθους στρατηγικούς τομείς: αυτοκίνητο, υγεία, ταξίδι, κατοικία.
Οδική βοήθεια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό

Πρόκειται για μια συνολική πρόταση ασφάλισης, που προσφέρει κάλυψη τόσο στο όχημα όσο και στους επιβαίνοντες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μετά από βλάβη, ατύχημα ή κλοπή. Οι καλύψεις που παρέχονται στους πελάτες μας είναι ενδεικτικά οι ακόλουθες:

- Άνοιγμα φακέλου, on line ενημέρωση της εταιρείας – πελάτη
- Τοπική προσπάθεια αποκατάστασης της ζημιάς
- Μεταφορά του οχήματος σε συνεργείο επιλογής του ασφαλισμένου
- Αποστολή ανταλλακτικών
- Επαναπατρισμός οχήματος
- Έξοδα διαμονής επιβατών
- Μεταφορά επιβατών στον τόπο κατοικίας ή προορισμού
- Εισιτήριο ανάκτησης οχήματος
- Μίσθωση οδηγού για την επιστροφή του οχήματος στον τόπο κατοικίας
- Υγειονομική μεταφορά σε περίπτωση τραυματισμού
- Έξοδα νοσοκομειακής περίθαλψης στο εξωτερικό
- Συνοδεία ανηλίκων
- Πρόωρη επιστροφή στον τόπο κατοικίας.
- Νομική προστασία στο εξωτερικό
- Όχημα αντικατάστασης

Συνεργασίες με εταιρείες – πελάτες:

Η Inter Partner Assistance προωθεί την ασφάλιση οδικής βοήθειας μέσω εταιρικών πελατών, π.χ. ασφαλιστικών εταιρειών ή εισαγωγέων αυτοκινήτων, που παρέχουν το πρόγραμμα ως προαιρετική κάλυψη ή ως επιπρόσθετη παροχή με την αγορά αυτοκινήτου, αντίστοιχα. Τα προγράμματα αυτά σχεδιάζονται στα μέτρα της εταιρείας – πελάτη, ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες των πελατών. 

Το συγκεκριμένο μοντέλο διανομής (B2B) προσδίδει προστιθέμενη αξία στα προϊόντα των εταιρειών-πελατών μας, ενώ παράλληλα η εταιρεία μας αποκτά πρόσβαση σε ένα σημαντικό, υφιστάμενο και δυνητικό, για άλλα προϊόντα πελατολόγιο.
Επιπροσθέτως, πρόγραμμα οδικής βοήθειας μπορεί να προσφερθεί στον τελικό καταναλωτή και μέσω άλλων δικτύων διανομής, όπως είναι αυτά των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Οι προοπτικές και τα προβλήματα της αγοράς

Αν θα έπρεπε να κάνουμε μια σύνοψη των προβλημάτων τα οποία χαρακτηρίζουν την αγορά μας, αυτά θα ήταν τα παρακάτω:

- Έντονος ανταγωνισμός σε μια πολύ μικρή αγορά,
- Ασταθές οικονομικό περιβάλλον με συχνές αλλαγές
- Πολύπλοκο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την παροχή οδικής βοήθειας, δημιουργώντας σύγχυση και αντιφάσεις κατά την εφαρμογή του, που εστιάζεται σε ποσοτικά κριτήρια, καθιστώντας την παροχή της υπηρεσίας ακριβή
- Μείωση της αγοραστικής δύναμης των πελατών
- Μείωση των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων
- Αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων