Έρχεται(;) μηχανισμός στήριξης για τις ασφαλιστικές εταιρείες

Στη δημιουργία ενός μηχανισμού διάσωσης προβληματικών ασφαλιστικών εταιρειών προσανατολίζεται η Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου αφενός να περιορίσει τις ανακλήσεις αδειών και άρα τις παρενέργειες αυτών στην αγορά και αφετέρου να μπορέσει μέσω του μηχανισμού να παρεμβαίνει ταχύτερα ώστε να επαναφέρει στην… τάξη όσους επιμένουν να κινούνται στο περιθώριο της αγοράς.
 
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της συλλογής ιδεών και προτάσεων. Μάλιστα, η Τ.τ.Ε. φέρεται να έχει εξετάσει το θέμα και με την Task Force, με την οποία συζητά επίσης και το πώς θα μπορέσουν να ενισχυθούν τα δύο ειδικά ταμεία της ασφαλιστικής αγοράς, το Επικουρικό Κεφάλαιο κλάδου Αυτοκινήτου και το Εγγυητικό Κεφάλαιο κλάδου Ζωής.
 
Πληροφορίες του iw αναφέρουν ότι πρόθεση της Τ.τ.Ε. είναι να οργανώσει έναν ειδικό μηχανισμό υποστήριξης ασφαλιστικών που παρουσιάζουν σοβαρές κεφαλαιακές αδυναμίες, ώστε να αποφύγει έτσι την τοποθέτηση Επιτρόπου, αφού όπως φάνηκε στην πράξη όποτε κινήθηκε ανάλογα το χαρτοφυλάκιο της εκάστοτε προβληματικής ασφαλιστικής έκανε αμέσως «φτερά», ενώ το μόνο που της απέμεινε ήταν οι υποχρεώσεις.
 
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στόχος της εποπτικής αρχής δεν είναι να ιδρύσει ένα νέο FSF, ούτε να εξασφαλίσει μέσω του φορέα κεφάλαια για τη διάσωση εταιρειών, αλλά να συγκροτήσει ένα μηχανισμό υποστήριξής τους σε επίπεδο οργάνωσης, στρατηγικής, επενδυτικής πολιτικής, διοίκησης, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι τα δίκτυα θα επιμείνουν να υποστηρίζουν όποια εταιρεία προσφεύγει στο φορέα και κυρίως ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί εισπράττοντας ασφάλιστρα, αλλά και πληρώνοντας υποχρεώσεις.
 
Στο πλαίσιο της ανωτέρω προσπάθειας η εποπτική αρχή καλείται, μεταξύ άλλων, να αντιμετωπίσει μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα νομοθετικού περιεχομένου, που έχουν να κάνουν με το πτωχευτικό δίκαιο, με το δίκαιο περί εκκαθάρισης των εταιρειών, με τις διατάξεις που διέπουν την αξιολόγηση των περιουσιακών στοιχείων κάθε νομικού προσώπου και με το έννομο συμφέρον περί προσφυγής στη δικαιοσύνη.
 
Όσο για το Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτου, φαίνεται ότι ήδη οργανώνεται νέα νομοθετική παρέμβαση, που όμως, όπως όλα δείχνουν, θα επιχειρηθεί μετά τις εκλογές και εφόσον πρώτα σταματήσουν οι μεγάλες φουρτούνες για το υπουργείο Οικονομικών με τα μακροοικονομικά της χώρας.