Συσπείρωση των συλλόγων για τη νέα σύμβαση πρακτόρευσης

Πραγματοποιήθηκε η ετήσια εσπερίδα της ΕΕΑΕ με ευρεία συμμέτοχη των μελών της και πλήθος προσκεκλημένων από τον ευρύτερο ασφαλιστικό χώρο.

Η εκδήλωση άνοιξε με την ομιλία της Προέδρου κας Δήμητρας Λύχρου και ακολούθησε χαιρετισμός του Προέδρου της ΕΑΔΕ
και του ΠΣΣΑΣ κ. Δημήτρη Γαβαλάκη, καθώς και ομιλία του Γεν. Γραμματέα του ΕΕΑ, κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου για θέματα του
Επιμελητήριου που άπτονται των σχέσεων με τους Διαμεσολαβούντες.

Στην συνέχεια ο Γεν. Διευθυντής της KPMG, κ. Γιώργος Ραουνάς, παρουσίασε και ανέλυσε τις νέες κανονιστικές ρυθμίσεις που αφορούν τον εσωτερικό έλεγχο των ασφαλιστικών γραφείων. Στο δεύτερο μέρος ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης, κ. Χάρης Αλεξόπουλος ενημέρωσε για τις εξελίξεις στο χώρο της Διαμεσολάβησης, όπως προέρχονται από την ενημέρωση μας μέσω BIPAR, και η εκδήλωση έκλεισε με την ομιλία του Εντεταλμένου Συμβούλου του ΕΙΑΣ, κ. Σπύρου Λευθεριώτη, με θέμα : «Ο Ασφαλιστής και ο πελάτης του αύριο». Ακολούθησε η κοπή της πίτας και δεξίωση.

Ομιλία της κας Δ. Λύχρου:

«Η εποχή που διανύουμε έδωσε το στίγμα της σημερινής μας συνάντησης. Το τρίπτυχο του θέματος μας, ανασφάλεια –αντίδραση και ανάπτυξη μας υποχρεώνει να ξεκινήσουμε, ερμηνεύοντας την έννοια της ανασφάλειας, γιατί στον κλάδο μας, δεν οφείλεται αυτονόητα στην σημερινή οικονομική συγκυρία.

Το επάγγελμά μας δεν βάλλεται μόνο από την οικονομική κρίση και ύφεση, αλλά πρωτίστως από τις συνθήκες μέσα στις οποίες υποχρεώνεται να κινηθεί. Οι αλλαγές που έρχονται υπαγορεύονται από την αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας και από
τις αποφάσεις της Εποπτικής Αρχής που αναμένονται από καιρό. Εκτός αυτού οι νέοι τρόποι πώλησης, και ενδεικτικά το internet, έχει αναδείξει ανταγωνισμούς αθέμιτους, τους οποίους δυστυχώς η εποπτική αρχή δεν μοιάζει να είναι έτοιμη να ελέγξει και να βάλει κανόνες.

Πέρυσι στην αντίστοιχη ημερίδα μας θεωρούσαμε ότι το διαδίκτυο, όπως σε όλες τις χώρες, θα στοχεύσει σε συγκεκριμένο κοινό, όπου 2 και θα βρει ανταπόκριση, και θα προωθήσει επιλεκτικά, απλά και τυποποιημένα προϊόντα. Η πραγματικότητα δείχνει μέχρι σήμερα, ότι πάμπολλα προϊόντα μπορούν να προωθηθούν απλουστευμένα και τυποποιημένα, και όσο η Εποπτεία δεν βάζει κανόνες, τόσο η σκέψη που υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού πολλών, θα οδηγεί στην υλοποίηση τέτοιων μεθόδων.
Εμείς δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι η απρόσωπη πώληση μέσω call centers, μπορεί να διεξάγεται χωρίς κανόνες.

Πώς είναι δυνατόν ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να υποχρεώνεται σε πιστοποίηση με εξετάσεις, άδεια άσκησης επαγγέλματος, ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης, έξοδα εγκατάστασης και λειτουργίας γραφείων, και, μια τηλεφωνήτρια, χωρίς κανέναν έλεγχο και κόστος, να προτείνει, να εξηγεί και να διαπραγματεύεται, να αντιποιείται δηλαδή του επαγγέλματός μας, και να μην την ελέγχει κανείς.  

Έχουμε κάνει πάμπολλες παρεμβάσεις στο θέμα αυτό και προς την ΔΕΙΑ και προς την ΕΑΕΕ. Για την ΔΕΙΑ, έχουμε ακόμη ελπίδες από την Ένωση δεν περιμένουμε τίποτα, καθώς γνωρίζουμε ότι οι εισηγήσεις τους κινούνται σε διαμετρικά αντίθετες κατευθύνσεις. Το διαπιστώσαμε και στις αντιδράσεις τους για τις εισπράξεις των πελατών μας και για τους χρόνους απόδοσης και ακύρωσης. Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (Εταιρειών που τιμούν την συνεργασία τους με τα δίκτυα) πιέζουν την Εποπτική Αρχή σε ανεφάρμοστες και εκτός πραγματικότητας ρυθμίσεις, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της όποιας ρευστότητας, κοντόφθαλμα και χωρίς προοπτική. Δείχνουν ξαφνικά μία απροκάλυπτη αμφισβήτηση στα δίκτυα και μία διάθεση απαξίωσης σαν έτοιμοι από καιρό. Έχουμε ασχοληθεί και έχουμε αφιερώσει χρόνο ατελείωτο στα συλλογικά όργανα, προκειμένου να βρούμε τρόπους ρεαλιστικής αντίδρασης. 

Έχουμε καλέσει τους συναδέλφους να απομακρυνθούν από Εταιρείες που δεν σέβονται την δουλειά τους και τους αντιμάχονται αθέμιτα. Έχουμε ζητήσει να καταγγέλλονται πρακτικές που είναι αντιδεοντολογικές προς τα Δίκτυα. Έχουμε όμως πεισθεί, ότι ο πραγματικός τρόπος αντίδρασης είναι μία εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού. Ο κόσμος, οι πελάτες μας, πρέπει να καταλάβουν την πολλαπλή ωφέλεια από την συνεργασία με τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή τους. 

Οφείλουμε να αναδείξουμε την προστιθέμενη αξία της δουλειάς μας, και για να μην μένει αυτό κενός λόγος, πρέπει να βγούμε με μία καταιγιστική σε συχνότητα, μέσω ραδιοφώνου, ενημέρωση του κοινού. Έχουμε ζητήσει την στήριξη του Επιμελητηρίου της
Αθήνας και επειδή πιστεύουμε ότι αυτή η απόφαση είναι άμεσης προτεραιότητας θα αφήσουμε πίσω όποια άλλη οικονομική
διεκδίκηση προκειμένου να αφιερωθούμε όλοι οι Σύλλογοι σε αυτή την προσπάθεια. Είμαστε βέβαιοι ότι οι κύριοι Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, Γ.Γ του ΕΕΑ, και Νίκος Λεβετσοβίτης, Α΄Αντιπρόεδρος, επίλεκτα Μέλη και οι δύο της Ένωσής μας, όπως και οι
υπόλοιποι εκλεγμένοι συνάδελφοι θα στηρίξουν απόλυτα αυτή την απόφαση μας.

Άμεση προτεραιότητα λοιπόν η εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού και εξίσου, και παράλληλα άμεση, η ανάγκη παρουσίασης μιας
νέας ενιαίας σύμβασης πρακτόρευσης – κορμού, για όλα τα Μέλη.

Έχουμε διαπιστώσει ότι ήδη κυκλοφορούν προς υπογραφήν, με το πρόσχημα της εναρμόνισης προς τις μελλούμενες αποφάσεις του Διοικητή της ΤτΕ, διάφορα προσαρτήματα και τροποποιήσεις που πρέπει να προσεχθούν. Συνάδελφοι, μην βάζετε την υπογραφή σας αβασάνιστα και χωρίς να διαβάσετε τα κείμενα.

Κρύβονται παγίδες πολύ συχνά και θα τις βρείτε μπροστά σας. Μελετούμε τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει η
σύμβαση. Ήδη ως Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος έχουμε αναθέσει στον Νομικό μας Σύμβουλο να μελετήσει το θέμα και να μας παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο συμβάσεως που θα συντάσσεται με ότι απαιτεί ο Νόμος 190/2006.

Έπρεπε και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών να έχει προωθήσει ένα αντίστοιχο κείμενο, όμως δεν το επισπεύδει, με αποτέλεσμα η κάθε Εταιρεία να παρουσιάζει ότι θέλει. Η εργασία αυτή θα αγκαλιάσει μέσω ΕΑΔΕ τους Ασφαλιστικούς Συμβούλους και τους Μεσίτες, που έχουν ήδη έτοιμο το δικό τους σχέδιο για τα μέλη τους.

Η συσπείρωση και η ενδυνάμωση των Συλλόγων είναι αυτή που θα μας βοηθήσει να επιβάλλουμε στις εταιρείες την νέα σύμβαση, ώστε να δημιουργηθεί μία αμφοτεροβαρής σχέση και να μην συνεχισθεί το καθεστώς που ισχύει, με τις συμβάσεις προσχώρησης και μονόπλευρων υποχρεώσεων.

Προσπαθούμε και αφιερώνουμε όσο χρόνο απαιτείται προκειμένου να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις και τις αλλαγές. Οι καιροί είναι δύσκολοι και οι αλλαγές που έρχονται είναι καθοριστικής σημασίας. Το επάγγελμά μας έχει μέλλον. Για να έχει καλό μέλλον πρέπει να καταγγελθούν πρακτικές και να αποβληθούν αδιαφάνειες που καλλιεργήθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Εμείς με θετική διάθεση ακούμε την πρόθεση της Εποπτικής Αρχής να δημιουργήσει ένα σύστημα Τειρεσία για τον χώρο μας. Εκείνο όμως που απαιτούμε είναι ίση μεταχείριση όλων των εμπλεκομένων και κανόνες και έλεγχος στο διαδίκτυο, πριν η ανεξέλεγκτη  εκμετάλλευσή του, ισοπεδώσει και διαλύσει τα πάντα».