ΟΤΕ-COSMOTE: Εκσυγχρονισμός και επιδόσεις οι στόχοι της διοίκησης

Στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του ΟΤΕ, αλλά και την πορεία του ομίλου τον τελευταίο χρόνο αναφέρθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους. «Η προσπάθεια που ξεκίνησε στον ΟΤΕ λίγα χρόνια πριν και συνεχίζεται σήμερα αποβλέπει στον εκσυγχρονισμό του ΟΤΕ και στην ανάδειξη της πραγματικής του δυναμικής», υπογράμμισε ο κ. Τσαμάζ κατά την ομιλία του, αναφερόμενος στις αλλαγές που πραγματοποιούνται ώστε να καταστεί ο ΟΤΕ μια ανταγωνιστική εταιρεία.  

Ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα μέτρα που ελήφθησαν τον περασμένο Φεβρουάριο και Μάρτιο στον ΟΤΕ για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, όπως η δραστική μείωση των υπερωριών &  εξόδων κίνησης των προϊσταμένων, η κατάργηση αναχρονιστικών επιδομάτων και η θέσπιση νέου ωραρίου. Αντίστοιχα, στην COSMOTE, εφαρμόστηκε πρόγραμμα βελτίωσης λειτουργιών, με αναδιοργάνωση και κατάργηση δραστηριοτήτων. 

Ο κ. Τσαμάζ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην πρόσφατη συμφωνία-σταθμό που επετεύχθη στον ΟΤΕ με την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας μετά από 8 μήνες διαπραγματεύσεων, εξασφαλίζοντας την απασχόληση για το τακτικό προσωπικό του ΟΤΕ, αλλά και μειώνοντας το κόστος προσωπικού κατά 11% έως και το 2014. «Σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και την εταιρεία, η υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης είναι σημαντικός σταθμός όχι μόνο για τα  εργασιακά του ΟΤΕ. Ελπίζω η συναίνεση που πετύχαμε με τα Σωματεία να βρει εφαρμογή και αλλού, δεδομένου ότι υπάρχουν και άλλα μέτωπα που πρέπει να αντιμετωπιστούν», δήλωσε ο κ. Τσαμάζ και συνέχισε: «Δεν εφησυχάζουμε. Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε στις αναγκαίες αλλαγές, ώστε ο ΟΤΕ, συνολικά, να γίνει πιο αποδοτικός και να μετασχηματιστεί σε μια επιχείρηση υψηλών επιδόσεων..

 Ο πελάτης στο επίκεντρο

Σε εμπορικό επίπεδο, πρώτος στόχος είναι η συνεχής βελτίωση της «εμπειρίας του πελάτη» σε όλα τα επίπεδα, και η αναβάθμιση των προϊόντων και υπηρεσιών. Ο κ. Τσαμάζ έκανε ειδική μνεία στον εξορθολογισμό και την ανανέωση του δικτύου πωλήσεων και ειδικότερα στην ανανέωση 30 καταστημάτων ΟΤΕ αλλά και καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ και, ενώ αναφέρθηκε και στη διακοπή λειτουργίας κάποιων καταστημάτων λόγω της χαμηλής εμπορικής τους δραστηριότητας. Επιπλέον, μέσα στο 2011, ο ΟΤΕ ενοποίησε 12 αριθμούς και 7 Κέντρα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης κάτω από έναν αριθμό, το 13888, δημιούργησε νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους πελάτες του (Online Ενεργοποίηση Ψηφιακών Ευκολιών), παρουσίασε το νέο www.ote.gr που αποτελεί, πλέον, τη βασική πύλη εισόδου σε όλα τα εμπορικά και εταιρικά sites του ΟΤΕ, ενώ απλοποίησε το λογαριασμό που λαμβάνει ο πελάτης. 

Ο όμιλος έδωσε έμφαση στη διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών που απαντούν στις σύγχρονες απαιτήσεις, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη συνδρομητική τηλεόραση και την κινητή ευρυζωνικότητα. Επιδιώκοντας να απαντήσει στην τάση για «ψυχαγωγία στο σπίτι», ο ΟΤΕ διέθεσε το φθινόπωρο στην ελληνική αγορά την OTE TV Μέσω Δορυφόρου, κάνοντας τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης του ΟΤΕ διαθέσιμες παντού στην Ελλάδα. Η ΟΤΕ TV περιλαμβάνει 50 κανάλια, εκ των οποίων τα 8 υψηλής ευκρίνειας. Τα πρώτα στοιχεία είναι αρκετά ενθαρρυντικά, όπως αναφέρθηκε, με την OTE TV μέσω δορυφόρου να έχει προσελκύσει ήδη 10.000 νέους συνδρομητές, ενώ το περιεχόμενο συνεχίζει να εμπλουτίζεται.

Απαντώντας στην ανάγκη για internet παντού, η COSMOTE έχει τοποθετηθεί ισχυρά στον τομέα της κινητής ευρυζωνικότητας, έχοντας διαθέσει ευέλικτες προτάσεις για όλες τις κατηγορίες πελατών και μια μεγάλη γκάμα προσιτών smartphones. Μόνο το 2011 η εταιρεία διέθεσε 45 νέα εξελιγμένα smartphones και tablets, με τιμές που ξεκινούν από μόλις 100 ευρώ. Η δυναμική αυτή προσέγγιση οδήγησε στην ενίσχυση το Γ’ τρίμηνο του 2011 των εσόδων από υπηρεσίες data από το κινητό κατά 14% σε ετήσια βάση. Μόνο τον τελευταίο χρόνο το δίκτυο 3G της COSMOTE επεκτάθηκε κατά 38% και η μέση ταχύτητα χρήστη αυξήθηκε κατά 45%.

Δυνατές επιδόσεις COSMOTE

Ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε στις κινήσεις της Διοίκησης του ΟΤΕ για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού του Ομίλου, ο οποίος, αν και υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θεωρείται υψηλός, επηρεάζεται από την κρίση χρέους της Ελλάδας. Ο κ. Τσαμάζ, περιέγραψε με λεπτομέρεια τις μέχρι τώρα κινήσεις του ΟΤΕ για την αναχρηματοδότηση μέχρι το 2014 δανείων ύψους 3,4 δισ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο 2011 ο ΟΤΕ προχώρησε:

• το Φεβρουάριο, στην έκδοση Κοινού Ομολογιακού Δανείου ύψους 900 εκατ. ευρώ με κοινοπραξία 16 τραπεζών
• τον Απρίλιο, στην επιτυχή έκδοση τριετών ομολογιών με σταθερό επιτόκιο συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ.
• το Δεκέμβριο, στη συμφωνία για την πώληση του ποσοστού 20% που κατείχε ο ΟΤΕ στην Telekom Srbija, έναντι σχεδόν 400 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Τσαμάζ χαρακτήρισε ικανοποιητικά τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου ΟΤΕ,  τονίζοντας ότι επιδεικνύουν αξιοσημείωτες αντοχές. Λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον όπου το εισόδημα των καταναλωτών και η ζήτηση μειώνονται, ο ρυθμός απώλειας των εσόδων του Ομίλου επιβραδύνθηκε το Γ΄ τρίμηνο του 2011, ενώ διατηρήθηκε το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας και επετεύχθησαν ισχυρές λειτουργικές χρηματοροές. Σε αυτό συνέβαλε σημαντικά και η συνεχής προσπάθεια της Διοίκησης για περιορισμό του κόστους λειτουργίας.

Ξεχωριστή μνεία έγινε στις επιδόσεις της COSMOTE, τα «δυνατά» μεγέθη της οποίας, παρά τις δύσκολες συνθήκες και τον έντονο ανταγωνισμό, «αποδεικνύουν την καλή δουλειά που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια», όπως ανάφερε ο επικεφαλής του ΟΤΕ. Η εταιρεία αποτελεί ηγέτιδα στην ελληνική αγορά σε μερίδια αγοράς, εσόδων & EBITDA, ενώ οι επιδόσεις της την κατατάσσουν πρώτη μεταξύ των πρώτων ευρωπαίων εταίρων της. Η COSMOTE είναι επίσης Νο1 στην κινητή ευρυζωνικότητα, αλλά και στις υπηρεσίες φορητότητας, προσελκύοντας το 44% των πελατών που αλλάζουν δίκτυο. Βάσει ερευνών, η εταιρεία υπερτερεί και σε άλλους δείκτες, σκοράροντας, για παράδειγμα, 60% στην προτίμηση των καταναλωτών (Brand Preference).

Επενδύσεις

Ψήφο εμπιστοσύνης στην αγορά χαρακτήρισε ο κ. Τσαμάζ την επένδυση ύψους 119 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε η COSMOTE για την εξασφάλιση φάσματος συχνοτήτων για την επόμενη 15ετία. Όπως τόνισε, «η επένδυση αυτή αποδεικνύει ότι και θέλουμε και μπορούμε να συμβάλουμε στην ανάκαμψη της αγοράς».

Αναφορικά με την ανάπτυξη σταθερών δικτύων νέας γενιάς – ο ΟΤΕ έχει ταχθεί υπέρ της ανάπτυξης δικτύου FTTC VDSL -, o κ. Τσαμάζ επεσήμανε ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί  μόνο υπό προϋποθέσεις. 

Ο κ. Τσαμάζ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα προγράμματα Εταιρικής Υπευθυνότητας, επισημαίνοντας ότι ο Όμιλος ΟΤΕ, παρά το δυσμενές περιβάλλον, συνέχισε αμείωτα την κοινωνική του συνεισφορά με την επένδυση των ΟΤΕ-COSMOTE σε προγράμματα Εταιρικής Υπευθυνότητας για το 2011 να ξεπερνά τα 6 εκατ. ευρώ.  

Η μείωση του δανεισμού, η συνέχιση του μετασχηματισμού της εταιρείας, η μείωση του κόστους, τα εργασιακά και τα ρυθμιστικά θέματα είναι οι κυριότερες προκλήσεις που ο όμιλος ΟΤE έχει μπροστά του στο εγγύς μέλλον.  Τέλος ο κ. Τσαμάζ ευχαρίστησε τους συνεργάτες του, αλλά και τους 30.000 υπαλλήλους όλων των εταιρειών του Ομίλου για τη συνεισφορά τους.