Αναζητείται καλύτερη εξυπηρέτηση μετά την πώληση

 Είναι γεγονός ότι τα ασφαλιστικά συμβόλαια –προϊόντα- που πωλούνται στην ελληνική αγορά είναι πολλά, έχουν πληρότητα καλύψεων και δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από αυτά που διατίθενται στις άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Η αγορά μας είναι και σύγχρονη και καλή. Και οι εταιρείες, επίσης, διαθέτουν καλά συστήματα λειτουργίας, οργάνωση και υποδομή. Το ίδιο σωστή και επαρκής είναι και η τακτική προώθησης, και η χρήση της νέας τεχνολογίας στην πώλησης ασφαλιστικών συμβολαίων και η ενημέρωση των ασφαλιστών.

Υπάρχει όμως και ένα μείζον θέμα στο οποίο ακόμα εμφανίζεται υστέρηση η οποία αποδεικνύεται καθημερινώς. Είναι το θέμα της εξυπηρέτησης «μετά την πώληση» που η πράξη δείχνει ότι κάπου σκοντάφτει. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα διαμαρτυρόμενων ασφαλισμένων που όταν χρειάστηκαν να εξυπηρετηθούν ήλθαν αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις. Αυτό είναι το «κλειδί» για την είσοδο της αγοράς σε μια νέα εποχή που επιτακτικά χτυπά την πόρτα για να έλθει. Δεν αρκεί να πουληθεί ένα συμβόλαιο. Χρειάζεται και να υποστηρίζεται και να «πολλαπλασιάζεται» σε αξία, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την σωστή διαχείριση των συμβολαίων μετά από την πώλησή τους.

Τηλεφωνικά κέντρα που σε αφήνουν στο «κενό», υπηρεσίες αργές, χαώδεις συνθήκες στην αντιμετώπιση περιστατικών, διαδικασίες δύσκολες που δε γίνονται κατανοητές από τον πελάτη όταν καλείται ο ίδιος να τις διεκπεραιώσει είναι μερικές από τις «μαύρες» στιγμές που κλονίζουν της εμπιστοσύνη των πελατών προς τις εταιρείες, αμαυρώνουν την αγορά, γκρεμίζουν το δύσκολο χτίσιμο ασφαλιστικής συνείδησης και δυσχεραίνουν την ανάπτυξη της αγοράς.

Είναι φανερό ότι δεν αρκούν μόνο τα κεφάλαια και το όνομα, αλλά χρειάζεται και η ευαίσθητη μεταχείριση των πελατών. Κακές συμπεριφορές, αναιτιολόγητες καθυστερήσεις, και έλλειψη οργανωμένης εξυπηρέτησης είναι ότι χειρότερο μπορεί να συμβεί στον κάθε ασφαλισμένο. Αυτό αποτυπώνεται και σε παράπονα προφορικά, ή και καταγγελίες γραπτές προς τους αρμόδιους φορείς, δείχνοντας ότι χρειάζεται να γίνουν και άλλα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, όπως βήματα χρειάζεται να γίνουν και στο θέμα της διαφανούς ενημέρωσης ώστε να απαλειφθεί το φαινόμενο που κάποιοι ασφαλισμένοι μαθαίνουν για το συμβόλαιό τους όταν έχει επέλθει ο κίνδυνος και σπεύδουν να το χρησιμοποιήσουν κατανοώντας τότε και μόνο –δηλαδή εκ των υστέρων- το τι πλήρωναν. 

Είναι απαραίτητο, θεωρούμε, να δοθεί ιδιαίτερο βάρος, και άμεσα, από τις ασφαλιστικές εταιρείες στο πώς θα εξυπηρετούν σωστά και γρήγορα τους -χωρίς απορίες και καλά ενημερωμένους- πελάτες τους για να αρχίσει να ανακτάται σταδιακώς και η χαμένη εμπιστοσύνη για την ιδιωτική ασφάλιση, μέγεθος σοβαρό, για την ανάπτυξη της αγοράς.