Αυτοκίνητο: H άνοδος σε ατυχήματα και ανασφάλιστους. Ο «πονοκέφαλος» των ασφαλιστικών

Χρονιά – επιστροφή στην κανονικότητα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το 2021 (ιδιαίτερα στο β’ 6μηνο) όσον αφορά την κίνηση στους δρόμους. Η αύξηση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες έφερε και την ανάλογη άνοδο στα τροχαία ατυχήματα βέβαια.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η κατάσταση παραμένει άσχημη, καθώς η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των χωρών με τα περισσότερα ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα τελευταία 50 χρόνια έχουμε πάνω από 140.000 θανάτους από ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους, πάνω από 250.000 παραπληγικούς και πάνω από 400.000 τετραπληγικούς. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα τα τροχαία αυξήθηκαν κατά 16% καθώς το 2020 συνέβησαν 9.107 ατυχήματα ενώ το 2021, 10.541.

Ειδικότερα, μάστιγα συνεχίζουν να αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα στην χώρα μας με τον αριθμό τους να αυξάνεται το 2021 κατά 16% σε σύγκριση με το 2020. Ρεκόρ κατέγραψαν οι καλοκαιρινοί μήνες με περισσότερα από 1.000 τροχαία ανά μήνα. 584 οι νεκροί από τροχαία το 2021.

Η μεγάλη εικόνα και επιμέρους στοιχεία

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2021 στα τροχαία υπήρξαν 594 νεκροί σε σχέση με 584 το 2020 κάτι που σημαίνει ότι χάνουν τη ζωή τους σχεδόν 2 άνθρωποι την ημέρα, ενώ βαριά τραυματισμένοι βρέθηκαν 558 άνθρωποι το 2021 σε σχέση με 514 το 2020.

Τέλος η ραγδαία αύξηση υπήρξε και στους ελαφρά τραυματίες, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 1.273 άτομα, με το 2021 να αριθμεί περίπου 11.600 ελαφρά τραυματίες σε σχέση με 10.320 το 2020.

Αναφορικά με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα, πέρα από τα τροχαία στην Αττική παρατηρούνται πολλές εμπλοκές σε τρακαρίσματα στα νησιά ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έκπληξη ωστόσο αποτελεί η Πελοπόννησος που η διαφορά στα τροχαία ατυχήματα αγγίζει το 90.7%

Τα παραπάνω αποτυπώνονται σε στοιχεία έρευνας του Pricefox, ενώ ιδιαίτερης σημασίας αποτελεί το γεγονός πως σε ελέγχους που διεξήχθησαν εντός και εκτός Αττικής το 2021 τα ανασφάλιστα οχήματα αυξήθηκαν τον τελευταίο καιρό, φτάνοντας μάλιστα το εξωφρενικό ποσό των 700 χιλιάδων αυτοκινήτων. Δηλαδή 1 στους 7 οδηγεί χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου.

Loss Ratio & Ανταγωνισμός

Η μάχη στο Κλάδο Αυτοκινήτου συνεχίζεται για εταιρείες, ελεύθερα δίκτυα, direct πωλήσεις, ασφαλιστική διαμεσολάβηση κλπ. Όπως έχουν ήδη επισημάνει στελέχη του κλάδου έχουν καταγραφεί οι σχετικές επιπτώσεις στο loss ratio, ενώ σημαντικό στοιχείο σε αυτές τις περιπτώσεις για τη “μεγάλη εικόνα” (ύψος αποζημιώσεων, αποθεματικά, διαχείριση κλπ) είναι η σφοδρότητα και η συχνότητα των ατυχημάτων.

Νέα δεδομένα βέβαια δημιουργούν και οι μεγάλες συμφωνίες – συγχωνεύσεις Ομίλων- που διαφοροποιούν την κατάσταση στον κλάδο, τα χαρτοφυλάκια, το ύψος εντέλει των ασφαλίστρων, τις προμήθειες στα Δίκτυα κλπ.

Τέλος, δεδομένου του γεγονότος ότι τα τελευταία 8-9 χρόνια η πτώση στα ασφάλιστρα κυμαίνεται περί του 4%, η επόμενη μέρα αναμένεται να φέρει αυξήσεις, κατά τις εκτιμήσεις των ανθρώπων της αγοράς.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*