«Η νομική προστασία είναι πλέον απαραίτητη σε κάθε Έλληνα πολίτη»

Τη διαδικασία ανάπτυξης που θα ακολουθήσει η D.A.S. – Hellas, διεκδικώντας μερίδιο από την άνοδο του κλάδου της νομικής προστασίας – που θεωρείται βέβαιη τα επόμενα χρόνια – μας αναλύει η νέα διευθύνουσα σύμβουλος και αντιπρόεδρος του Δ.Σ., κ. Νάντια Σταυρογιάννη. Μιλώντας στο iw, η κ. Σταυρογιάννη δηλώνει ότι η εταιρεία θα δημιουργήσει νέα προϊόντα νομικής προστασίας για να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες των καταναλωτών, ενώ πιστεύει ακράδαντα ότι η οικονομική κρίση δημιουργεί ευκαιρίες τις οποίες η D.A.S. εντοπίζει και ετοιμάζεται να αξιοποιήσει. Θεωρεί ότι στο άμεσο μέλλον κάθε ελληνική οικογένεια θα έχει περισσότερα από ένα ασφαλιστήρια συμβόλαια νομικής προστασίας. Σε αυτό θα συμβάλουν σημαντικά τόσο η συστηματική προσπάθεια όλων των ανθρώπων της εταιρείας για συνεχώς βελτιούμενες και ποιοτικότερες παροχές όσο και το δίκτυο των συνεργαζόμενων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της D.A.S., τους οποίους τιμά και στηρίζει, λέγοντας ότι «το κανάλι των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών θα συνεχίσει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην πώληση προϊόντων της D.A.S.». Παράλληλα, η κ. Σταυρογιάννη δηλώνει ότι η εταιρεία της οποίας ηγείται είναι ανοικτή σε προτάσεις συνεργασίας με ασφαλιστικές εταιρείες και έτοιμη να αξιοποιήσει κάθε νέα ευκαιρία.

iw? Είστε χρόνια στέλεχος της D.A.S. – Hellas, αλλά από τον Ιούλιο αναλάβατε χρέη διευθύνουσας συμβούλου και αντιπροέδρου του Δ.Σ. Αυτό σηματοδοτεί αλλαγές στη δουλειά σας;

Ν.Σ.: Υπηρετώ την D.A.S. εδώ και 18 χρόνια και θα συνεχίσω να την υπηρετώ με το ίδιο κέφι και την ίδια υπευθυνότητα. Σίγουρα η θέση την οποία ανέλαβα έχει από μόνη της περισσότερες αρμοδιότητες και ευθύνες, η σημαντικότερη εκ των οποίων είναι να συνεχίσει η D.A.S. και με τη δική μου ηγεσία την ίδια, ηγετική πορεία που είχε στον κλάδο της νομικής προστασίας στη χώρα μας.

iw? Καλή πορεία ή αναπτυξιακή;

Ν.Σ.: Και τα δύο. Είναι αυτονόητο ότι για να χαρακτηριστεί η πορεία μας καλή, πρέπει να είναι και αναπτυξιακή. Η D.A.S. – Hellas, όπως ξέρετε, εδώ και 40 χρόνια, είναι ηγέτιδα στο χώρο της και κατόρθωσε να προσφέρει στους καταναλωτές ποιοτικές υπηρεσίες, κάτι που σκοπεύουμε να συνεχίσουμε. Βέβαια το περιβάλλον, δυστυχώς για όλους μας, αλλάζει ραγδαία και οι συνθήκες, μέρα με τη μέρα, γίνονται πιο δύσκολες και πιο σκληρές. Γι’ αυτό το λόγο, εμείς μεριμνάμε, μέσω των παροχών μας, για να διασφαλίζουμε τα έννομα συμφέροντα των πελατών μας.

iw? Δηλαδή πώς μεριμνάτε για να ενταχθείτε στις αλλαγές που συντελούνται; Τι προτίθεστε να αλλάξετε προκειμένου να ενταχθείτε στο νέο κοινωνικό οικονομικό περιβάλλον; Μπορείτε να μας το προσδιορίσετε;Νάντια Σταυρογιάννη, D.A.S. HELLAS

Ν.Σ.: Η D.A.S. Hellas παρακολουθούσε πάντα τις εξελίξεις της αγοράς και φρόντιζε με τις υπηρεσίες της να καλύπτει τις εκάστοτε ανάγκες των ασφαλισμένων της. Στην D.A.S. βλέπουμε πάντα τις συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά, ώστε να ανταποκρινόμαστε σε αυτές με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο. Σίγουρα η αγορά αλλάζει ταχύτατα και εμείς δεν μπορούμε να είμαστε οι ίδιοι, γι’ αυτό και με την ίδια ταχύτητα προσπαθούμε να εφαρμόζουμε τις αλλαγές μας στο εσωτερικό της εταιρείας.

iw? Αναφέρεστε σε διοικητικές αλλαγές, σε αλλαγές ουσίας ή σε άλλες που αφορούν τη δομή της λειτουργίας, τη σχέση με τους πελάτες σας κ.ά.;

Ν.Σ.: Αναφέρομαι σε όλα. Πρώτα από όλα, στις παροχές μας στους πελάτες μας. Ο στόχος είναι, όπως σας είπα, ένας: η ποιότητα. Φροντίζουμε να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες στους πελάτες μας και υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να οργανώνουμε τις δομές μας και, σύμφωνα με τις νέες συνθήκες αγοράς, να αναπτύσσουμε ταχύτητα για να γίνουν όλα αυτά. Σίγουρα όμως θα υπάρξουν και διοικητικές αλλαγές. Άλλωστε, ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι η εποπτική αρχή επιβάλλει στις ασφαλιστικές εταιρείες νέα δεδομένα. Προκειμένου να αντεπεξέλθουμε και εμείς σε αυτά, πρέπει να αλλάξουμε και τη διοικητική δομή της εταιρείας μας.

iw? Υπάρχει κάτι στα σχέδιά σας που μπορείτε να μας ανακοινώσετε;

Ν.Σ.: Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι όλη η ομάδα της D.A.S., που αποτελείται από ικανά στελέχη, με τις ανάλογες γνώσεις και την αντίστοιχη θέληση, φροντίζει να αναβαθμίζει τις επιλογές που η εταιρεία προσφέρει στους συνεργάτες και τους πελάτες της.

iw? Πότε ξεκίνησε η επαγγελματική σας σχέση με την D.A.S.;

Ν.Σ.:. Εντάχθηκα στην ομάδα της εταιρείας το 1994 ως διευθύντρια μηχανογράφησης, έχοντας τελειώσει τις σπουδές μου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, με ειδίκευση στην πληροφορική. Ήρθα λοιπόν στην D.A.S. και δημιούργησα το πληροφοριακό σύστημα που λειτουργεί μέχρι και σήμερα στην εταιρεία μας. Μέσω της ενασχόλησής μου αυτής, απέκτησα τεράστια εμπειρία, έμαθα ολόκληρο το μηχανισμό λειτουργίας της εταιρείας, έτσι ώστε σήμερα να μπορώ να γνωρίζω τις απαιτήσεις της κάθε θέσης εργασίας. Το γεγονός αυτό μού δίνει τη δυνατότητα να βοηθώ τους συνεργάτες μου, προκειμένου να αναβαθμίσει ο καθένας τις υπηρεσίες που προσφέρει στο τμήμα του. 

Το 2007 ανέλαβα τη διεύθυνση του τμήματος πωλήσεων της εταιρείας και έτσι μπόρεσα να γνωρίσω από κοντά όλο το δίκτυο των συνεργατών μας, να μιλήσω με τον καθένα ξεχωριστά και επανειλημμένως, προκειμένου να γνωστοποιήσω την αναγκαιότητα των προϊόντων νομικής προστασίας σε όλους. Αυτήν την πολιτική οι συνεργάτες μας την προσέλαβαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και την εφάρμοσαν, με αποτέλεσμα τη θεαματική ανάπτυξη των εργασιών μας τα προηγούμενα χρόνια.

iw? Πώς βλέπετε το μέλλον της D.A.S.;

Ν.Σ.: Το μέλλον της D.A.S., είτε μιλάμε για τον ελληνικό χώρο είτε για τον ευρωπαϊκό είτε για τον παγκόσμιο, είναι κοινό και προδιαγράφεται λαμπρό. Πρέπει να σας πω ότι η D.A.S. δεν βρίσκεται μόνο στην Ευρώπη, αλλά έχει «ανοίξει τα φτερά της» και στην Κορέα, όπως και στον Καναδά. Άρα μιλάμε για μια παγκόσμια εταιρεία. Η μητρική D.A.S. δίνει πάντα τις κατευθύνσεις και οι στόχοι μας περιλαμβάνουν την ανάπτυξη, την ποιότητα και την πρωτοπορία. Αυτές τις αρχές εφαρμόζουμε και στην D.A.S. Hellas, στην οποία έχουμε πολλούς λόγους να πιστεύουμε και δουλεύουμε για το μέλλον της, γιατί πραγματικά πιστεύουμε ότι οι συνθήκες της ελληνικής αγοράς βοηθούν τη νομική προστασία.

iw? Γιατί το λέτε αυτό;

Ν.Σ.: Καταρχάς, πιστεύω αυτό που λέει ο λαός μας, ότι «η κρίση γεννάει ευκαιρίες». Η νομική προστασία είναι πλέον απαραίτητη σε κάθε Έλληνα πολίτη, για πολλούς λόγους. Πρώτα από όλα, η πρόσβαση στη δικαιοσύνη είναι πλέον ακριβή. Αν μάλιστα προσμετρηθεί και η πρόσφατη απόφαση για την επιβολή ΦΠΑ 23% στις αμοιβές των δικηγόρων και των δικαστικών επιμελητών, καταλαβαίνουμε ότι το σχετικό κόστος αυξήθηκε σημαντικά. Αυτό καθιστά απαγορευτική την πρόσβαση του ιδιώτη στο δικαστήριο. Σε συνδυασμό μάλιστα και με το μεγάλο διάστημα που απαιτείται για να εξελιχθεί η υπόθεση κάθε πολίτη, κατανοείτε ότι δημιουργείται ένα αποτρεπτικό πλαίσιο για κάθε ιδιώτη. Εδώ έρχεται ο ασφαλιστής της νομικής προστασίας, ώστε όλες αυτές τις απαιτήσεις να τις ελαχιστοποιήσει, μειώνοντας το κόστος, αλλά και το χρόνο ενασχόλησης του ασφαλισμένου με διαδικαστικά – νομικά θέματα. Φροντίζει έτσι ώστε όλες τις νομικές διαδικασίες να τις κάνει κάποιος άλλος για τον ασφαλισμένο μας. Σήμερα μάλιστα που το περιβάλλον είναι τόσο δύσκολο και ο Έλληνας πολίτης χρειάζεται συχνά να προσφεύγει στη δικαιοσύνη, η νομική προστασία του είναι αναγκαία. 

Ένας δεύτερος λόγος είναι οι συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Όπως είναι γνωστό, το τελευταίο διάστημα έχει ανακληθεί η άδεια πολλών ασφαλιστικών εταιρειών. Οι συμπολίτες μας που διεκδικούσαν αποζημιώσεις από τις εταιρείες αυτές, επειδή σε αυτές είχαν τοποθετήσει τα συμβόλαιά τους οι υπαίτιοι των ζημιών, πρέπει τώρα να διεκδικήσουν τις απαιτήσεις τους είτε από τους ίδιους τους υπαιτίους είτε από το επικουρικό κεφάλαιο, εάν βέβαια πρόκειται για υλικές ζημιές που προέρχονται από σύγκρουση αυτοκινήτων. Σε κάθε περίπτωση, οι συμπολίτες μας αυτοί, αλλά και όλοι μας – γιατί στο μέλλον μπορεί να βρεθούμε στη δύσκολή αυτή θέση – έχουμε ανάγκη τη νομική προστασία, για να μας βοηθήσει να κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και να αποζημιωθούμε σωστά.

 Η κρίση άλλωστε, που έχει ξεσπάσει στη χώρα μας, έχει φέρει σε δεινή θέση πολλές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην είσπραξη των απαιτήσεών τους από τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Η D.A.S. Hellas, με τα εξειδικευμένα προγράμματά της, βρίσκεται στο πλευρό των ασφαλισμένων της, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να διεκδικήσουν με τον καλύτερο, αλλά και οικονομικότερο τρόπο, τις ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις τους.

iw? Διακρίνω ότι διαβλέπετε μεγάλες προοπτικές στις εργασίες σας. Αλλά τι θα κάνετε για να συνειδητοποιήσει και να γνωρίσει ο καταναλωτής και κάθε δυνητικός πελάτης σας το προϊόν που παρέχετε ως κλάδος, καθώς σήμερα υπάρχει ένα κενό στην ενημέρωση;

Ν.Σ.: Αυτό που λέτε είναι γεγονός και εδώ βρίσκεται η μεγάλη μας δύναμη. Το γεγονός ότι ο Έλληνας πολίτης δεν έχει αυξημένη ασφαλιστική συνείδηση όσο οι άλλοι Ευρωπαίοι πολίτες, και ειδικά όσον αφορά στη νομική προστασία, σημαίνει ότι έχουμε μπροστά μας μια μεγάλη αγορά και εμείς είμαστε εδώ για να πάρουμε το μεγαλύτερο μερίδιο από αυτήν.

iw? Πώς θα το επιτύχετε αυτό;

Ν.Σ.: Γνωρίζετε, καταρχάς, ότι η νομική προστασία από την D.A.S. Hellas πωλείται κυρίως μέσα από το δίκτυο των διαμεσολαβητών. Σκοπεύουμε λοιπόν να εντατικοποιήσουμε την εκπαίδευση των συνεργατών μας, παρέχοντάς τους τα απαραίτητα εφόδια, αλλά και την υποδομή ώστε εκείνοι, με τη σειρά τους, να ενημερώσουν το ευρύ κοινό για τη νομική προστασία. Μέσω των καλά εκπαιδευμένων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών μας, θα φτάσει η γνώση για τη νομική προστασία στον τελικό καταναλωτή.

iw? Με ποιες διαδικασίες θα γίνει η σωστή εκπαίδευση;

Ν.Σ.: Ενισχύσαμε την ομάδα της εταιρείας μας που ασχολείται με την εκπαίδευση του δικτύου με νέα, ικανά, και με υψηλή επάρκεια γνώσεων, στελέχη. Καθημερινά οι άνθρωποι αυτοί επισκέπτονται τα γραφεία των συνεργατών μας και ασχολούνται αποκλειστικά με το training. Με τα συνεχιζόμενα σεμινάρια είμαστε σίγουροι ότι θα «περάσει» η γνώση στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, αλλά μέσω αυτής της γνώσης θα καταλάβουν και οι ίδιοι την αναγκαιότητα του προϊόντος της νομικής προστασίας για τους πελάτες τους.

iw? Θεωρείτε ότι έτσι δημιουργείτε τις βάσεις για το μέλλον της νομικής προστασίας στην Ελλάδα;

Ν.Σ.: Κατ’ αυτόν τον τρόπο, γνωστοποιούμε το μέλλον της νομικής προστασίας.

iw? Το οποίο βλέπετε ότι θα είναι εξίσου καλό με την πορεία της D.A.S. Ελλάδος;

Ν.Σ.: Βεβαίως, η νομική προστασία έχει λαμπρό μέλλον.

iw? Σε παγκόσμιο επίπεδο;

Ν.Σ.: Και παγκοσμίως. Δεν είναι τυχαίο το ότι οι πωλήσεις της D.A.S. στην Κορέα, σε λιγότερο από δύο χρόνια που βρισκόμαστε εκεί, έχουν ενισχυθεί σημαντικά. Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες σε όλο τον κόσμο έχουν ανάγκη τη νομική προστασία.

iw? Η αγορά της Κορέας κινείται όπως και η ελληνική αγορά;

Ν.Σ.: Όχι είναι εντελώς διαφορετική. Πρώτα από όλα, στην Κορέα οι αρμόδιοι για τις αγορές και τις επενδύσεις του κάθε νοικοκυριού είναι οι γυναίκες. Οι γυναίκες αποφασίζουν για το πώς θα κατανείμουν τους πόρους τους στις ανάγκες της οικογένειας. Χρησιμοποιούν μάλιστα, ιδιαίτερα, για τις αγορές τους το τηλεμάρκετινγκ. Η D.A.S. διατηρεί παρουσία στη διαφημιστική αυτή προώθηση από την κορεατική τηλεόραση, προάγοντας την αξία της νομικής προστασίας και τα αποτελέσματα είναι θεαματικά!

Νάντια Σταυρογιάννη, D.A.S. HELLASiw? Ανταποκρίνονται οι εκεί καταναλωτές;

Ν.Σ.: Πολύ.

iw? Ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε χρόνια στην εταιρεία και τη θεωρείτε ένα κομμάτι της επαγγελματικής σας ανάπτυξης, τώρα αναλάβατε μια νέα θέση. Έχετε κάποιες συγκεκριμένες φιλοδοξίες για να φέρετε αλλαγές ως επικεφαλής αυτού του τομέα;

Ν.Σ.: Καταρχάς, θα φροντίσουμε να καλύψουμε όλες, ή το μεγαλύτερο μέρος, των αναγκών των συμπολιτών μας με νέα προϊόντα και προγράμματα νομικής προστασίας. Τα καινούρια δεδομένα που επικρατούν στην αγορά φέρνουν στην επιφάνεια νέες ανάγκες για τους καταναλωτές. Θα υπάρξουν λοιπόν νέες καλύψεις στα υφιστάμενα προϊόντα μας ή νέα προϊόντα για να καλύψουμε τις ανάγκες αυτές.

iw? Πόσα νέα προγράμματα θα φέρετε;

Ν.Σ.: Δεν έχουμε καταλήξει ακόμα σε αριθμό. Αυτό που όμως η D.A.S. θα φροντίσει είναι με τα νέα της προγράμματα να «μπει» σε κάθε ελληνική οικογένεια. Με τον τρόπο αυτό οι Έλληνες πολίτες θα κάνουν χρήση των υπηρεσιών που τους προσφέρει η. D.A.S. Hellas και ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα τους ενημερώνει και για τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας μας. Αισιοδοξούμε ότι κάθε οικογένεια στο μέλλον θα είναι ασφαλισμένη κοντά μας, με περισσότερα από ένα προγράμματα νομικής προστασίας.

iw? Έχετε καταλήξει σε ποιους τομείς θα αναπτυχθείτε;

Ν.Σ.: Βεβαίως. Θα αναπτυχθούμε στον τομέα της οικογενειακής νομικής προστασίας, επειδή θεωρούμε ότι η ελληνική οικογένεια αυτή την περίοδο είναι ιδιαίτερα ευάλωτη. Τα προϊόντα οικογενειακής νομικής προστασίας προσφέρουν καλύψεις για εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα, για προβλήματα συναλλαγών, για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων κ.λπ.
Ένας άλλος τομέας στον οποίο θέλουμε να αναπτυχθούμε είναι ο τομέας των επιχειρήσεων. Σήμερα οι επαγγελματίες αποτελούν τη μερίδα εκείνη που θίγεται περισσότερο. Έχουν αλλάξει δραματικά οι συνθήκες, οι ανάγκες τους είναι συνεχώς αυξανόμενες και στην D.A.S. Hellas θα δημιουργηθούν νέα ελκυστικά προγράμματα για την κάλυψή τους.

iw? Με ποιον τρόπο ο επαγγελματίας ή η οικογένεια θα γνωρίσει τα προϊόντα αυτά;

Ν.Σ.: Το κύριο κανάλι μας – και αυτό δεν πρόκειται να το αλλάξουμε – είναι οι ασφαλιστικοί μας διαμεσολαβητές.

iw? Θα προστεθεί κάποιο καινούριο κανάλι;

Ν.Σ.: Όχι, προς το παρόν. Σίγουρα θα φτιάξουμε όλα τα «εργαλεία» που απαιτούνται ώστε, πέρα από την εκπαίδευση, να τους δώσουμε και άλλα εφόδια για να μεταφέρουν την ιδέα της νομικής προστασίας στους καταναλωτές. Θα τους δώσουμε πιο αναλυτικά έντυπα, θα φτιάξουμε καινούρια προϊόντα και θα τους εκπαιδεύσουμε σωστά για να μπορούν με παραδείγματα να ενημερώνουν τους πελάτες για την αναγκαιότητα της νομικής προστασίας. Εξυπακούεται ότι, στο πλαίσιο αυτό, θα εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία. Σας θυμίζω ότι η D.A.S. είναι πιστή στις αρχές της και μία από αυτές είναι να τιμά τις συνεργασίες της. Το δίκτυο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών είναι το σημαντικότερο κανάλι πωλήσεων της D.A.S. Hellas και θα συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

iw? Πώς έχουν διαμορφωθεί οι συνεργασίες σας στην αγορά με τις ασφαλιστικές εταιρείες;

Ν.Σ.: Συνεργαζόμαστε με την Ergo Hellas, που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την D.A.S. Hellas και προωθεί στους πελάτες της τα προϊόντα μας. Έχουμε επίσης ξεκινήσει συνεργασία με την Axa. Είναι δύο συνεργασίες που τιμάμε και θέλουμε να τις ενισχύσουμε. Από εκεί και πέρα, είμαστε πάντα ανοικτοί σε προτάσεις. Είμαστε εδώ και θέλουμε να προσπαθήσουμε, από την πλευρά μας, για να αναπτύξουμε περαιτέρω τις συνεργασίες μας. 

iw? Αποτελεί έναν στόχο στην ατζέντα σας αυτό ή θα συνεχίσετε να πουλάτε τα προϊόντα σας ως D.A.S.;

Ν.Σ.: Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε πρόταση και ευκαιρία.

iw? Σας ενδιαφέρει δηλαδή;

Ν.Σ.: Βεβαίως μας ενδιαφέρει. Δεν αλλάζει σε τίποτα το γεγονός ότι το βασικό μας κανάλι είναι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, καθώς τα προϊόντα μας είτε πωλούνται απευθείας από δικούς μας συνεργάτες είτε από συνεργάτες άλλων ασφαλιστικών εταιρειών, δηλαδή το βασικό κανάλι παραμένει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής. Σίγουρα όμως, όπως προανέφερα, είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις συνεργασίας και ένας από τους στόχους μας είναι να συνεργαστούμε και με άλλες ασφαλιστικές εταιρείες.

iw? Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τη νομική προστασία; Πιστεύετε ότι πρέπει να πωλείται εξειδικευμένα ή όπως ήδη πωλείται, ως κομμάτι των ασφαλιστηρίων συμβολαίων;

Ν.Σ.: Πιστεύω ακράδαντα ότι η νομική προστασία πρέπει να πωλείται ως ανεξάρτητο συμβόλαιο από ανεξάρτητη εταιρεία. Όταν η νομική προστασία παρέχεται από τον ίδιο ασφαλιστή που καλύπτει και την αστική ευθύνη, μπορεί να δημιουργηθεί σύγκρουση συμφέροντος. Αν κάποιος έχει ασφαλίσει το αυτοκίνητό του για αστική ευθύνη σε μια εταιρεία και συγκρουστεί με κάποιον που έχει ασφαλίσει το αυτοκίνητο του στην ίδια εταιρεία, πώς μπορεί να λειτουργήσει το συμβόλαιο νομικής προστασίας; Άρα λοιπόν η νομική προστασία αποτελεί ανεξάρτητο κομμάτι και πρέπει να ασκείται από ανεξάρτητη εταιρεία. 

Εδώ θα σας αναφέρω και μια είδηση, που για εμάς αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον. Η πλειοψηφία των εταιρειών γενικών κλάδων ενσωμάτωνε τη νομική προστασία στα συμβόλαια αστικής ευθύνης και όχι μόνο. Πρόσφατα είχαμε μια συνάντηση στην υποεπιτροπή νομικής προστασίας στην ΕΑΕΕ, όπου τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν για το πρώτο εξάμηνο του 2011 σημείωναν μείωση κατά 3% στον κλάδο αστικής ευθύνης και κατά 7% στον κλάδο νομικής προστασίας. H ARAG και εμείς, ως εξειδικευμένες εταιρείες, δεν παρουσιάζαμε μείωση, άρα είναι σαφές ότι η μείωση αυτή προερχόταν καθαρά από τις εταιρείες γενικών ασφαλίσεων. Όλους αυτούς τους πελάτες, που αγοράζουν συμβόλαια από τις εταιρείες γενικών κλάδων που δεν εμπεριέχουν νομική προστασία, θα πρέπει να τους προσεγγίσουν οι δικοί μας συνεργάτες και να τους προωθήσουν ένα ανεξάρτητο συμβόλαιο νομικής προστασίας.

iw? Αυτό πιστεύετε ότι συμβαίνει ή μήπως επέλεξαν οι καταναλωτές να μην ασφαλίζονται;

Ν.Σ.: Μέχρι τώρα πρέπει να σας πω ότι οι εταιρείες γενικών κλάδων δεν έβγαζαν από τα συμβόλαιά τους τη νομική προστασία, ακόμα κι αν τη ζητούσε ο πελάτης.

iw? Μήπως έγινε για λόγους κόστους;

Ν.Σ.: Οφείλω να συμφωνήσω με την απόφαση των εταιρειών να αφαιρέσουν τη νομική προστασία για να μειώσουν το κόστος των πακέτων τους. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τη χρειάζεται ο πελάτης. Επομένως οι πελάτες αυτοί αποτελούν μια δυνητική αγορά και αν τους προσεγγίσουν οι δικοί μας ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, είμαι σίγουρη ότι θα επιλέξουν το εξειδικευμένο προϊόν.