Απώλειες 10% στις ασφαλιστικές εργασίες

Το 10% άγγιξε η μείωση των εργασιών που κατέγραψε ο ασφαλιστικός κλάδος στο τέλος του πρώτου εξαμήνου, αποτέλεσμα της ύφεσης της οικονομίας και της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου που συγκέντρωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, το σύνολο των ασφαλιστικών εργασιών μειώθηκε στα 2,4 δισ. ευρώ έναντι 2,6 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010, καταγράφοντας πτώση κατά 9,5%. 

Η υποχώρηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση των εργασιών του κλάδου ζωής, τα ασφάλιστρα του οποίου μόλις που ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ έναντι 1,2 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καταγράφοντας μείωση κατά 13,8%. Το μεγαλύτερο πλήγμα υπέστησαν τα παραδοσιακά ασφαλιστικά συμβόλαια, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων χρόνων που έφτασε το 22,1%. 

Τα ασφάλιστρα του κλάδου μειώθηκαν από 851,3 εκατ. ευρώ σε 662,7 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που αποδίδεται στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, που συμπαρασύρει σε μαζικές εξαγορές και ρευστοποιήσεις συμβολαίων ζωής. Σημάδια αντοχής εμφανίζουν τα συμβόλαια που συνδέονται με επενδύσεις, η παραγωγή των οποίων ανήλθε στα 152,7 εκατ. ευρώ έναντι 147,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα καταγράφοντας άνοδο κατά 3,4%. 

Το βάθος της ύφεσης αποτυπώνεται στα στοιχεία των εργασιών του κλάδου γενικών ασφαλίσεων, όπου για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια η πτώση φθάνει το 5,9% και τα ασφάλιστρα του κλάδου υποχωρούν από 1,4 δισ. ευρώ υποχώρησαν σε 1,3 δισ. ευρώ.  Η μείωση είναι καθολική και αγγίζει όχι μόνο τους κλάδους που συνδέονται με την επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως ο κλάδος πυρός που σημειώνει πτώση 5,7% και ο κλάδος των λοιπών ζημιών αγαθών που υποχωρεί κατά 9,6%. 

Η κρίση αγγίζει εξίσου και τον κλάδο του αυτοκινήτου παρά το γεγονός ότι πρόκειται για τη μοναδική υποχρεωτική ασφάλιση και είναι χαρακτηριστικό ότι παρά τις αυξήσεις ασφαλίστρων που σημειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2011, τα ασφάλιστρα για την αστική ευθύνη οχημάτων υποχώρησαν κατά 1,3% και διαμορφώθηκαν στα 712,4 εκατ. ευρώ έναντι 722,1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010. Ενδεικτικό της ύφεσης είναι η τάση περικοπής των συμπληρωματικών καλύψεων στον κλάδο αυτοκινήτου μέσα από την υποχώρηση των εργασιών του κλάδου χερσαίων οχημάτων, τα ασφάλιστρα του οποίου υποχώρησαν κατά 22,4% και διαμορφώθηκαν από τα 208,7 εκατ. ευρώ στα 161,9 εκατ. ευρώ.