Kέρδη στον κλάδο αυτοκινήτου

Τριπλάσια κέρδη σε σχέση με το 2009 κατέγραψε ο κλάδος της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου την προηγούμενη χρονιά, παίρνοντας τη ρεβάνς στη στήριξη της λειτουργικής κερδοφορίας της ασφαλιστικής αγοράς. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του κλάδου για το 2010 που δημοσίευσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών το τεχνικό αποτέλεσμα στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου κατέγραψε για δεύτερη συνεχή χρονιά άνοδο, σηματοδοτώντας την έξοδο του κλάδου από τις ζημιογόνες χρήσεις. 

Η αύξηση το 2010 ανήλθε στο 201,8%, διαμορφώνοντας το τεχνικό αποτέλεσμα στα 126,8 εκατ. ευρώ έναντι 42 εκατ. ευρώ το 2009.

Η βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας, συμπίπτει χρονικά με το έτος αναπροσαρμογής των ορίων αποζημιώσεων στο αυτοκίνητο που συνοδεύθηκε με αυξήσεις στα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου, εξέλιξη που συνέβαλε στην αποκατάσταση της κερδοφορίας του κλάδου.

Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία τα έσοδα του κλάδου για το 2010 ενισχύθηκαν κατά 11,1% και ανήλθαν στο 1,46 δις ευρώ έναντι 1,31 το 2009.  Την ίδια στιγμή συγκράτηση παρατηρήθηκε στα έξοδα του κλάδου, που αυξήθηκαν με ρυθμό 4,8% και διαμορφώθηκαν στο 1,33 δις ευρώ έναντι 1,27 δις ευρώ το 2009 .

Μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των εσόδων από την ιδία κράτηση των δεδουλευμένων ασφαλίστρων που έφτασε το 16,5% ανεβάζοντας το σύνολο των δεδουλευμένων ασφαλίστρων στο 1,1, δις ευρώ. Τα δικαιώματα συμβολαίου αυξήθηκαν κατά 13,4% και ανήλθαν στα 313,2 εκατ. ευρώ, ενώ αντίθετα μικρή ήταν η συνεισφορά των εσόδων από επενδύσεις που μειώθηκαν κατά 60,6% και διαμορφώθηκαν μόλις στα 32,1 εκατ. ευρώ. 

Στη βελτίωση του τεχνικού αποτελέσματος συνέβαλε η συγκράτηση των αποζημιώσεων που σταθεροποιήθηκαν στο 1 δις ευρώ, ενώ αντίθετα οι προμήθειες παραγωγής και τα έξοδα του κλάδου αυξήθηκαν κατά 24,5% και ανήλθαν στα 299,4 εκατ. ευρώ. Οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις ιδίας κράτησης αποτέλεσαν το 76,1% των εξόδων του κλάδου, ενώ οι προμήθειες παραγωγής προς το δίκτυο το 22,4% συντηρώντας σε υψηλά επίπεδα το κόστος πρόσκτησης εργασιών παρά το γενικότερο κλίμα συγκράτησης των εξόδων του κλάδου.

Τα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα αυξήθηκαν κατά 7,1% και ανήλθαν στο 1,2 δις ευρώ, ενώ μεγαλύτερη ήταν η συμμετοχή των αντασφαλιστών που αυξήθηκε κατά 35,7% και ανήλθε στα 104,8 εκατ. ευρώ.