Rilken: Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία

Σε θετικό έδαφος θα επιστρέψει το 2011, από ζημιές που κατέγραψε πέρσι, η Rilken, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της, Κων. Φαλτσέτα, παρά το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο παρουσίασε πτώση πωλήσεων κατά 8,3% και μικτών αποτελεσμάτων κατά 6,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό. Όμως, σύμφωνα με τον κ. Φαλτσέτα, το πρώτο φετινό τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό σε σχέση με την περσινή χρονιά, καθώς φέτος δεν συμπεριλήφθηκαν σε αυτό οι πωλήσεις του Πάσχα, όπως έγινε πέρσι, που «έπεσε» πολύ νωρίς. 

Επίσης, την προηγούμενη χρονιά, οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων «πλήγωσαν» ιδιαίτερα την εταιρεία, οι οποίες λογικά δε θα επαναληφθούν φέτος. Συγκεκριμένα, οι απεργίες στα φορτηγά επηρέασαν ιδιαίτερα τις επιδόσεις του τρίτου τριμήνου, το οποίο ο κ. Φαλτσέτας χαρακτήρισε καταστροφικό, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται στο διάστημα μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου σε 8,3 εκατ. ευρώ, όταν τα προηγούμενα χρόνια ξεπερνούσαν τα 10 εκατ. ευρώ Ο ίδιος τονίζει ότι η κατάσταση το 2011 δεν είναι κακή και έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το 2010, καθώς η πτώση έχει πέσει κάτω από το μισό, όπως ήδη φαίνεται από τα στοιχεία του πρώτου πενταμήνου. Επίσης, οι δαπάνες της εταιρείας έχουν περιοριστεί φέτος κατά 4,3%. 

Σε ό,τι αφορά τα περσινά αποτελέσματα, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 7,2% με αποτέλεσμα οι ζημιές να φτάσουν το 1,18 εκατ. ευρώ από κέρδη 1,6 εκατ. το 2009. 

Η πτώση της επισκεψιμότητας στα κομμωτήρια κατά 20% είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά οι πωλήσεις σε αυτά και οδήγησε στο να πωλούνται τα προϊόντα τους με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Επίσης, το 2010 η εταιρεία επιβαρύνθηκε με επιπλέον 160.000 ευρώ της έκτακτης εισφοράς. 

Ακόμη, το 2010 ήταν μια χρονιά αλματώδους αύξησης των επισφαλειών. Συγκεκριμένα, λόγω της αρνητικής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά, οι επισφάλειες εκτοξεύτηκαν σε 1,23 εκατ. ευρώ, από τις 500 χιλιάδες ευρώ των προηγούμενων χρόνων. «Μόνο από την πτώχευση της «Ατλάντικ», η εταιρεία κατέγραψε ζημιές των 600 χιλ. ευρώ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Φαλτσέτας και συνεχίζει λέγοντας: «Η αγορά έχει στεγνώσει από μετρητά και δεν αποκλείεται, και φέτος, μεγάλοι πελάτες να βρεθούν σε αδυναμία πληρωμών». 

Πάντως η Rilken, εκμεταλλευόμενη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα λανσαρίσματά της, κατάφερε, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, να έχει υποχώρηση τζίρου κατά 13% μικρότερη από το σύνολο της αγοράς, γεγονός που συνετέλεσε στην αύξηση του μεριδίου της στην εγχώρια αγορά, το οποίο έγινε διψήφιο για πρώτη φορά. Συγκεκριμένα, η αύξηση του μεριδίου αγοράς το 2010 έφτασε το 0,7% και διαμορφώθηκε στο 10,1%. Μόνο δύο εταιρείες, η Rilken και η C-P, κατόρθωσαν να αυξήσουν τα μερίδιά τους, καθώς οι υπόλοιπες σημείωσαν πτώση και συγκεκριμένα η L’ Oréal κατά 1,1%, η Unilever κατά 0,7%, η P&G 0,3% και η BDF κατά 0,2%.

Σε ό,τι αφορά το κτίριο της εταιρείας στην Κηφισιά, που εδώ και τρία χρόνια προσφέρει προς πώληση, η συντήρηση του οποίου κοστίζει το ιδιαίτερα υψηλό ποσό των 300.000 ευρώ ετησίως, ο κ. Φαλτσέτας ανέφερε ότι «δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τέτοιου είδους επενδύσεις σήμερα, παρά το γεγονός ότι έχουμε δείξει μεγάλη ευελιξία στην τιμή που ζητάμε σε σχέση με τα 10 εκατ. ευρώ που ζητούσαμε αρχικά. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι αποδεσμευτήκαμε από το μεσίτη στον οποίο το είχαμε αναθέσει αποκλειστικά και συνεργαστήκαμε με πολλούς μεσίτες, κανείς από αυτούς δεν κατάφερε να φέρει κάποια σοβαρή πρόταση».