Τα κοινωνικά μέσα απειλούν τη φήμη των εταιρειών

Τα νέα ψηφιακά μέσα ενέχουν κινδύνους που μπορούν να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στις μπράντες και τη φήμη των εταιρειών.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες προειδοποιούν τους πελάτες τους για τον αυξανόμενο κίνδυνο από τη λάθος χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης που χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι των εταιρειών τους. 

Στο πρόσφατο παρελθόν σκάνδαλα στο Twitter έχουν δημιουργήσει προβλήματα σε πολιτικούς όπως ο Anthony Weiner και έφεραν σε δύσκολη θέση μεγάλα πρακτορεία ειδήσεων όπως το Fox News.

«Η χρήση των LinkedIn, Facebook και Twitter έχει γίνει ρουτίνα στο χώρο εργασίας ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης. Ωστόσο, τα όρια ανάμεσα στην προσωπική και επιχειρηματική χρήση είναι συχνά ασαφή», σύμφωνα με τον επικεφαλής της Axa στο τμήμα διαχείρισης ευθυνών, κ. Callum Taylor.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση υπαλλήλου που απολύθηκε καθώς παραβίασε την πολιτική της εταιρείας σχετικά με την ανάρτηση σχολίων για τους πελάτες στο Facebook. Παρά το γεγονός ότι ενέργειες του εργαζομένου έλαβαν χώρα εκτός γραφείου και ωραρίου εργασίας το δικαστήριο έκρινε ότι οι ενέργειες του εργαζόμενου ήταν πιθανό να επιφέρουν βλάβες στη φήμη της επιχείρησης».

Αναμφισβήτητα στην εποχή του διαδικτύου οι εταιρείες πρέπει να αναπτύξουν σχέσεις με την τεχνολογία των κοινωνικών μέσων δικτύωσης αλλά πρέπει επίσης να είναι σε θέση να προστατεύουν την εικόνα τους, το εμπορικό τους σήμα, τη φήμη και την εμπλοκή τους σε δαπανηρές νομικές διαφορές.

Τα βασικά σημεία που πρέπει να προσέχουν οι εταιρείες σύμφωνα με την Axa είναι τα ακόλουθα:

1. Επίσημη γραπτή κοινωνική πολιτική σε κάθε εταιρεία για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
2.Ορισμός κυρώσεων για την παραβίαση της πολιτικής
3.Σαφής καθορισμός των ενεργειών που συνιστούν παράβαση καθήκοντος
5. Έλεγχος ως προς το ότι η χρήση των ηλεκτρονικών μέσων και της πολιτικής της εταιρείας ταυτίζονται
6.Διασφαλίστε ότι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τους όρους που έχει θέσει η εταιρεία
7. Ανανέωση των πολιτικών ανά τακτά χρονικά διαστήματα ούτως ώστε να συμβαδίζουν και με την εξέλιξη της τεχνολογίας
8. Οι πολιτικές που εφαρμόζονται πρέπει να αφορούν και τη συμπεριφορά των εργαζομένων εκτός ωραρίου εργασίας. 

Πηγή: Strategic Risk