Ασφαλιστικές λύσεις για την προστασία των πολιτών

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η δεύτερη, μετά την πρώτη στη Θεσσαλονίκη, “Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης” στη Λάρισα, στις 19 Μαΐου 2011, στο ξενοδοχείο Larissa Imperia, που διοργάνωσε η free press εφημερίδα ασφαλίζομαι (www.asfalizomai.com)

Την ημερίδα, που διεξήχθη υπό την αιγίδα:
1 του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Λάρισας,
2 του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών,
3 της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος και
4 του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας, 

παρακολούθησαν πάνω από 200 άτομα, στελέχη μεγάλων ελληνικών και πολυεθνικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων, διαμεσολαβούντα πρόσωπα και εκπρόσωποι των συλλογικών τους οργάνων, καταναλωτές (ιδιώτες και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού χώρου), δημοσιογράφοι, κ.ά. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης της Λάρισας πιστεύουμε ότι προσέφερε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ενημερωθούν για την αξία της ασφάλισης, να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που υφίστανται και να γνωρίσουν τα προσφερόμενα από τις εταιρείες σύγχρονα ασφαλιστήρια, που απαντούν στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, ιδιωτών και επιχειρήσεων. Επίσης, κατά τη διάρκεια της ημερίδας, δόθηκε η ευκαιρία στο κοινό να απευθύνει ερωτήματα στους εκπροσώπους των εταιρειών και να ενημερωθεί για τις νέες τάσεις στην ασφαλιστική αγορά.
Τα πάνελ απαρτίζονταν από υψηλού επιπέδου ομιλητές και εκπροσώπους των χορηγών της ημερίδας, ενώ οι χορηγοί και οι διοργανωτές συνεργάστηκαν στενά, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα κοινό υψηλής ποιότητας. Εκτός από τη συμμετοχή στις διαλογικές συζητήσεις, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και εξειδικευμένες ομιλίες επί των σημαντικών θεμάτων που απασχολούν την ελληνική ασφαλιστική αγορά και των τάσεων που διαγράφονται, τόσο για τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και για τα διαμεσολαβούντα πρόσωπα.

Η ημερίδα ξεκίνησε με το καλωσόρισμα του Γενικού Διευθυντή της Ethos Media S.A., εκδότριας εταιρείας της εφημερίδας «ασφαλίζομαι», ο οποίος αναφέρθηκε στην ανάγκη ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού, τόσο για τα νέα ασφαλιστικά προγράμματα όσο και για τις εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά. Οι επόμενες ημερίδες έχουν προγραμματισθεί για το Σεπτέμβριο στην Πάτρα και το Δεκέμβριο στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Κωνσταντίνος Αγοραστός: «Οι ασφαλίσεις είναι ένας τομέας που γεννά ελπίδες, σε μια εποχή που καταρρέει το σύστημα υγείας και μειώνονται οι συντάξεις»

Κωνσταντίνος Αγοραστός, Περιφερειάρχης ΘεσσαλίαςΣτο χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός, Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, αναφέρθηκε στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά και στις δυνατότητες να ανατραπεί το αρνητικό κλίμα στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, λέγοντας πως «τα πράγματα είναι δύσκολα και αυτό φαίνεται καθημερινά από την έλλειψη εμπιστοσύνης, από την πλευρά των πελατών, και από την προσπάθεια αύξησης του ασφαλιστικού προϊόντος, που δεν είναι εύκολη. Ο κόσμος φοβάται, υπάρχει απαξίωση και δεν υπάρχει ασφάλεια στις συναλλαγές. Μέσα από την ασφάλιση χιλιάδες άνθρωποι έχασαν χρήματα. Από την άλλη, όμως, είναι ένας τομέας που γεννά ελπίδες, σε μια εποχή που καταρρέει το σύστημα υγείας και μειώνονται οι συντάξεις. Για να υπάρξει μέλλον, πρέπει να υπάρχει αλήθεια και οι σχέσεις να είναι πραγματικές και όχι εφήμερες. Οι εταιρείες μπορούν να συμβάλλουν, ως ένας άλλος πυλώνας ασφάλισης και παροχής προγραμμάτων, αρκεί να επικοινωνήσουμε με ειλικρίνεια».

Σωτήριος Γιαννακόπουλος: «Η ιδιωτική ασφάλιση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και αποτελεί αναγκαίο θεσμό για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης»

Σωτήριος ΓιαννακόπουλοςΟ Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Λάρισας, κ. Σωτήριος Γιαννακόπουλος, ανέφερε πως αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός το ότι η ιδιωτική ασφάλιση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και αποτελεί αναγκαίο θεσμό για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης και την ανάπτυξη της οικονομίας, γενικότερα.

Στο πλαίσιο μάλιστα της παγκοσμιοποίησης, οι επιχειρηματικές πρωτοβουλίες θα ήταν πολύ περιορισμένες, αν δεν υπήρχε το προστατευτικό «δίχτυ» της ιδιωτικής ασφάλισης. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, σε μια εποχή που οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους. Ο ασφαλιστικός κλάδος πρέπει να συμβάλει δραστικά, όσον αφορά τη ασφάλιση των πιστώσεων. Σήμερα ο ρόλος της ασφάλισης αναδεικνύεται σημαντικότερος και οι πολίτες έχουν ανάγκη να εξασφαλίσουν καλύτερη ποιότητα ζωής. Πρέπει να καταρτιστεί μια εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη του θεσμού, με συναινετικές διαδικασίες και αμοιβαίες δεσμεύσεις.

Βασίλης Τσίνας: «Η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί θεσμό αναγκαίο για τη γενικότερη ανάπτυξη της οικονομίας»

Βασίλης Τσίνας, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και ΒιομηχανιώνΟ κ. Βασίλης Τσίνας, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, τόνισε ότι η κρίση που βιώνουμε σήμερα είναι η μεγαλύτερη της σύγχρονης ιστορίας της χώρας μας και η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί ένα θεσμό αναγκαίο για τη γενικότερη ανάπτυξη της οικονομίας. 

Με την καταβολή, κάθε χρόνο, εκατομμυρίων ευρώ για την αποκατάσταση κάθε είδους ζημιάς, υποστηρίζει πολλές επαγγελματικές και οικονομικές δραστηριότητες, αλλά σίγουρα απομένουν πολλά να γίνουν, για να αναπτυχθεί η ασφαλιστική συνείδηση στη χώρα μας.

Η ιδιωτική ασφάλιση μπορεί να λειτουργήσει ως συμπληρωματική προς τα κύρια και επικουρικά ταμεία. Μέσα στα επόμενα χρόνια οι ασφαλιστικές εταιρείες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία μας, οδηγώντας σε καλύτερη κατανομή των επενδυόμενων πόρων.

Στέλιος Πουρέγκας: «Όλοι οι εμπλεκόμενοι στο χώρο των διαμεσολαβούντων πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία και να αναζητήσουν λύσεις στα προβλήματα του κλάδου»

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας, κ. Στέλιος ΠουρέγκαςΟ Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας, κ. Στέλιος Πουρέγκας, αναφέρθηκε στις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στο χώρο των διαμεσολαβούντων, που ήταν βέβαια προς τη σωστή κατεύθυνση. 

Σε ένα έντονα μεταβαλλόμενο περιβάλλον θεωρήθηκε αυτονόητο το παλαιότερο μοντέλο «ο καθένας μόνος του» να αντικατασταθεί με ένα πιο συλλογικό. Κάλεσε δε, όλους τους εμπλεκόμενους να αλλάξουν νοοτροπία και να αναζητήσουν λύσεις στα προβλήματα του κλάδου.

Δημήτρης Παπανικολάου: «Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πρέπει να είναι άριστοι γνώστες των εμπορικών και οικονομικών θεμάτων»

Ο κ. Δημήτρης Παπανικολάου, Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος, αναφέρθηκε στα προβλήματα που ταλανίζουν την ασφαλιστική αγορά, στις εταιρείες που δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια που ορίζει η Δημήτρης Παπανικολάου, Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδοςνομοθεσία, στις ανακλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από το 1981 μέχρι σήμερα και στις εταιρείες που έχουν υπαχθεί στο άρθρο 6 και συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στην αγορά, χωρίς να ενημερώνονται οι διαμεσολαβητές και το κοινό. 

Αναφέρθηκε επίσης στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των διαμεσολαβούντων και στις προμήθειες που θεωρούνται από τις εταιρείες υψηλές και αναζητούν εναλλακτικά κανάλια διανομής των προϊόντων τους. Και στο χώρο των διαμεσολαβούντων, είπε, υπάρχουν μη επαγγελματίες με έλλειψη γνώσεων και τυπικών προσόντων και δήλωσε ότι μετά από πολύχρονο διάστημα που το υπουργείο δεν έκανε ελέγχους, η νέα εποπτική αρχή έκανε σοβαρούς ελέγχους, στο δρόμο που ακολουθεί και η Τράπεζα της Ελλάδος. 

Τέλος, τόνισε ότι για να ανυψώσουμε το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης, πρέπει οι εταιρείες να συνεργάζονται με πιστοποιημένους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, τους οποίους θα εκπαιδεύουν άριστα, και να ελέγχουν τους συνεργάτες τους.

Σπύρος Λευθεριώτης: «Η ασφάλιση βοηθά στη βελτίωση της κοινωνικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας»

Στο ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης στη σύγχρονη κοινωνία αναφέρθηκε στην κεντρική ομιλία του ο κ. Σπύρος Λευθεριώτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΕΙΑΣ, στην Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης στη Λάρισα. 

Αναφερόμενος στα οφέλη που προκύπτουν από την ιδιωτική ασφάλιση, τόνισε ότι η τελευταία «μειώνει την ανάγκη πρόσθετων αποθεματικών, απελευθερώνει κεφάλαια στην αγορά, αποτελεί πηγή επενδυτικών κεφαλαίων και μειώνει τον πιστωτικό κίνδυνο. Όλα αυτά οδηγούν στη βελτίωση της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας». 

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «οι πληρωθείσες ζημίες του 2009 ήταν 2,9 δισ. ευρώ και το ποσό ήταν μοιρασμένο μεταξύ των αποζημιώσεων των κλάδων ζωής και υγείας και των κλάδων γενικών ασφαλίσεων». Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «ο κίνδυνος αποτελεί πλέον στοιχείο της καθημερινότητάς μας. Όσο αναπτύσσεται η οικονομία και η κοινωνία, δημιουργείται μεγαλύτερη ανασφάλεια, οι δομές γίνονται περισσότερο πολύπλοκες και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουμε μεγεθύνονται. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, τόνισε, όταν έρθει η ώρα του κινδύνου να έχουμε προβλέψει πώς πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα για να μην είμαστε απροετοίμαστοι.

Γιάννης Τζίτζικας: «Έξυπνα» προϊόντα για την προστασία της υλικής και άυλης περιουσίας των επιχειρήσεων»

Στις επιχειρηματικές ασφαλίσεις και στα «έξυπνα» προϊόντα στο σύγχρονο κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο, αναφέρθηκε ο κ. Τζίτζικας Γιάννης, Προϊστάμενος του Κλάδου Αναπτυσσόμενων Αγορών της CHARTIS, κατά την ομιλία του στην Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης στη Λάρισα.
 
Τζίτζικας Γιάννης, Προϊστάμενος του Κλάδου Αναπτυσσόμενων Αγορών της CHARTISΌπως δήλωσε, «διανύουμε μια περίοδο βαθιάς ύφεσης, που δημιουργεί πιέσεις στον τζίρο των επιχειρήσεων, αλλά και δυσκολίες στην εξεύρεση κεφαλαίων. Οι επιχειρήσεις, στο πλαίσιο αυτό, μπορούν να επιλέξουν ένα δυνατό ασφαλιστικό οργανισμό και να ενισχύσουν την ασφαλιστική τους προστασία, για να έχουν στη φαρέτρα τους εναλλακτικές λύσεις. 

Οι σύγχρονοι κίνδυνοι αφορούν την εμπράγματη περιουσία, το περιβάλλον λειτουργίας, το ανθρώπινο δυναμικό, τον τζίρο και τη φήμη.

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι επιχειρηματικοί πελάτες, στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ζητούν ό,τι και οι φυσικοί πελάτες, δηλαδή ξεκάθαρους όρους, απλές διαδικασίες, αξία στα χρήματα, αξιοπιστία και service. 

Όμως, δεν διαθέτουν, εκτός από λίγους μεγάλους οργανισμούς, εξειδικευμένα τμήματα, ώστε να προχωρήσουν στην αξιολόγηση του κινδύνου. Η πρόταση της Chartis, ιδιαίτερα για την αγορά των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, είναι τα πολυασφαλιστήρια, που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες κινδύνων με ένα συμβόλαιο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του πελάτη.

Τάσος Παπαδόπουλος: «Όλοι πρέπει να έχουν δικαίωμα στην υγεία, με την καλύτερη σχέση κόστους – παροχών»

Ο κ. Τάσος Παπαδόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Πωλήσεων της Κεντρικής και Βορείου Ελλάδος της INTERAMERICAN, τόνισε στην ομιλία του πως περίπου 5.500 ευρώ δαπανώνται ετησίως από κάθε νοικοκυριό για υπηρεσίες υγείας. Ως παραδείγματα νοσηλείας ανέφερε την αφαίρεση χολής, που στοιχίζει 7.500 ευρώ, τη θεραπεία για την επάρατη νόσο, που κοστίζει 40.000 ευρώ και το γεγονός ότι για να κάνει κανείς εγχείριση καρδιάς (by pass), πρέπει να ξοδέψει 17.500 ευρώ. Υπάρχει πελάτης στην Interamerican που για καρκίνο έχει πάρει, μέχρι στιγμής, 350.000 ευρώ».

Σε ό,τι αφορά στον όμιλο Eureko, που είναι στο πλευρό της Interamerican, η παραγωγή ασφαλίστρων αγγίζει τα 19,9 δισ. ευρώ, τα ίδια κεφάλαια είναι 10,4 δισ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη 1,2 δισ. ευρώ και ο δείκτης φερεγγυότητας 251%. 

Τάσος Παπαδόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Πωλήσεων της Κεντρικής και Βορείου Ελλάδος της INTERAMERICANΗ Eureko, τόνισε, αποτελεί το μεγαλύτερο ασφαλιστή υγείας και είναι η μοναδική ασφαλιστική της οποίας η αξιολόγηση αναβαθμίστηκε το 2010. Η Eureko θεωρεί την Interamerican ως μία από τις εταιρείες αιχμής, εκτός Ολλανδίας, μαζί με τη Eureko Sigorta στην Τουρκία και την Oranda στη Ρωσία. 

Η Interamerican είναι μια ισχυρή εταιρεία, που παρέχει μοναδικές υποδομές στο χώρο της βοήθειας και της υγείας και είναι χαρακτηριστικό το ότι 251.406 ασφαλισμένοι έκαναν χρήση των υπηρεσιών υγείας και βοήθειας το 2010». 

Στη συνέχεια, παρουσίασε τα προγράμματα υγείας της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι η Interamerican διαθέτει «ολοκληρωμένο σύστημα υγείας, που έχει ιατρικές επισκέψεις σε δίκτυο 1.200 ιατρών, κάλυψη νοσοκομειακών εξόδων έως 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως, 185 διαγνωστικά κέντρα, ιδιόκτητο πολυιατρείο, 24ωρη γραμμή υγείας, ιδιόκτητο στόλο 20 ασθενοφόρων και 3 ελικόπτερα. 

Τέλος, ανέφερε πως όλοι πρέπει να έχουν δικαίωμα στην υγεία, με την καλύτερη σχέση κόστους – παροχών.

 

Έλενα Φίλη–Lustenhouwer: «Δόμηση προσωπικής σχέσης για την ανάπτυξη εμπιστοσύνης»

Αναφερόμενη στις αξίες και τις αρχές που συμβάλλουν στην ανάπτυξη κάθε επιχείρησης, η κ. Φίλη, Εμπορική Διευθύντρια της Carglass, ανέφερε πως «η προσωπική σχέση, η εμπιστοσύνη, η αξιοπιστία και ο επαγγελματισμός, με βασικά συστατικά την ποιότητα, την ταχύτητα και την καινοτομία – διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη κάθε εταιρείας. Καθοριστικό ρόλο, όμως, παίζει και η δύναμη της συνήθειας, καθώς αυτό που γνωρίζει κανείς, αυτό και εμπιστεύεται.

Έλενα  Φίλη, Εμπορική Διευθύντρια της CarglassΗ Carglass ιδρύθηκε στη Λάρισα το 2009 και το ξεκίνημά μας ήταν πραγματικά δύσκολο. Ένας μεγάλος αγώνας δόθηκε και δίνεται καθημερινά. Η προσωπική σχέση και η συνήθεια απαιτούν χρόνο, γι’ αυτό και επενδύσαμε στον επαγγελματισμό. 

Ούτως ή άλλως, ο επαγγελματισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας μας. 

Στους πελάτες παρέχεται ποιότητα κρυστάλλων και εργασίας, υπερσύγχρονα μοναδικά εργαλεία, κινητή μονάδα εξυπηρέτησης, 24ωρο τηλεφωνικό κέντρο, συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρείες, κινητή μονάδα εξυπηρέτησης, φιλικό και άνετο περιβάλλον .

Όλα αυτά αποτελούν εφαλτήριο για τη δόμηση της προσωπικής σχέσης για την ανάπτυξη της εμπιστοσύνης με όχημα την αξιοπιστία».

Γιάννης Πετρίδης: «Πρέπει να αδράξουμε την ευκαιρία, να δημιουργήσουμε ευέλικτα προϊόντα»

Σήμερα ζούμε σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τόνισε ο κ. Πετρίδης Γιάννης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της INP Μεσίτες Ασφαλίσεων και Αντασφαλίσεων Α.Ε. «Αντιμετωπίζουμε», είπε, «αντίξοες συνθήκες σε όλα τα επίπεδα. Οι ασφαλιστικές, από τη μία πλευρά, πιέζονται συνεχώς από τον εντεινόμενο έλεγχο της εποπτικής αρχής, για να καλύψουν με Πετρίδης Γιάννης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της INP Μεσίτες Ασφαλίσεων και Αντασφαλίσεων Α.Εαυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων τα αποθεματικά τους, να προσαρμοστούν στη Solvency II, να αντεπεξέλθουν στις μεγάλες επισφάλειες που αντιμετωπίζουν και, από την άλλη πλευρά, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, ως το κεντρικό κύτταρο παραγωγής της ασφαλιστικής βιομηχανίας, καλούμεθα να κάνουμε διαχείριση αβεβαιότητας. 

Η INP έχει ως μοναδικό κανάλι διανομής τον επαγγελματία διαμεσολαβητή, για τον οποίο δημιουργήσαμε τέσσερις πυλώνες ανάπτυξης και υποστήριξης, που είναι: 1) το εξειδικευμένο προσωπικό μας, 2) το διοικητικό μας δίκτυο διοικητικής υποστήριξης, 3) το υψηλού επιπέδου μηχανογραφικό σύστημα και 4) το ήθος και το πάθος των ανθρώπων που βρίσκονται στη διοίκηση. 

Η INP πολύ πρόσφατα σύναψε στρατηγική συνεργασία με τον Όμιλο του Ιατρικού Αθηνών, δημιουργώντας ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και ευέλικτο ασφαλιστικό πρόγραμμα υγείας, που απευθύνεται σε κάθε Έλληνα καταναλωτή, με χαμηλό κόστος. Σήμερα πρέπει να αδράξουμε την ευκαιρία, να δημιουργήσουμε ευέλικτα προϊόντα, μέσα από μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες, στο πλαίσιο της ελαστικότητας κάθε εταιρείας, να δημιουργήσουμε παροχές προσαρμοσμένες σε εξειδικευμένες απαιτήσεις, αλλά και στο κόστος που μπορεί να υποστηρίξει κάθε πελάτης. Ως INP φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μία άρτια ομάδα συνεργατών σε όλη την επικράτεια, που θα διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες και αρχές και θα έχει τη δυνατότητα να αντεπεξέρχεται με ποιοτικά και παραγωγικά αποτελέσματα σε οποιεσδήποτε συνθήκες της αγοράς». 

ΠΑΝΕΛ I: Νέα Συνταξιοδοτικά προγράμματα και προγράμματα υγείας

Στο πρώτο πάνελ της ημερίδας με τίτλο «Νέα Συνταξιοδοτικά προγράμματα και προγράμματα υγείας», με συντονιστή τον κ. Κωνσταντίνο Ουζούνη, κατέθεσαν τις απόψεις τους οι κ.κ. Σπύρος Λευθεριώτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών, Τάσος Παπαδόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Πωλήσεων Κεντρικής και Βορείου Ελλάδος της INTERAMERICAN, Μωϋσής Μανουάχ, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας και Κώστας Καραγιάννης, Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας.

Σπύρος Λευθεριώτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών, Τάσος Παπαδόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Πωλήσεων Κεντρικής και Βορείου Ελλάδος της INTERAMERICAN, Μωϋσής Μανουάχ, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας και Κώστας Καραγιάννης, Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. ΛάρισαςΑπό τη συζήτηση προέκυψε ότι η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί τη μοναδική αξιόπιστη λύση για τον καταναλωτή που θέλει να εξασφαλίσει μια σίγουρη και εγγυημένη σύνταξη σε συγκεκριμένο χρόνο και με εναλλακτικές επιλογές ως προς το ύψος και τον τρόπο είσπραξής της. Τονίστηκε, όμως, ότι η αγορά προσφέρει και συνταξιοδοτικά προγράμματα με συμμετοχή του ασφαλισμένου στο είδος και στην εξέλιξη των επενδύσεων, για όσους επιθυμούν επενδυτικά ρίσκα. Ιδιαίτερα δε στις παρούσες συνθήκες, που οι κοινωνικές συντάξεις περικόπτονται ή αμφισβητούνται, η σύναψη ενός συνταξιοδοτικού προγράμματος με εγγυημένες παροχές αποτελεί τη μόνη λύση αναπλήρωσης του μελλοντικού εισοδήματος που χάνεται. Στο θέμα της υγείας στη συζήτηση αναφέρθηκε ότι υπάρχει πλήθος προγραμμάτων που προσφέρονται στον καταναλωτή και καλύπτουν κάθε ανάγκη, από την απλή επίσκεψη σε ένα γιατρό, μέχρι την πιο δύσκολη χειρουργική επέμβαση στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. 

Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν τα νέα προγράμματα υγείας της αγοράς, οι διαφορές τους με τα ήδη υφιστάμενα και οι δυνατότητες που έχει ο καταναλωτής να επιλέξει το πρόγραμμα που αφενός καλύπτει τις προσωπικές και οικογενειακές του ανάγκες και αφετέρου αντιστοιχεί στις οικονομικές του δυνατότητες. Τονίστηκε ιδιαίτερα ότι η ασφαλιστική αγορά καταβάλλει δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για την κάλυψη των ασφαλισμένων της, ποσά που θα αδυνατούσαν να καταβάλουν οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι, σε βάρος βέβαια της προσωπικής τους υγείας. Σχετικά με το θέμα των αυξήσεων και της αλλαγής των τιμολογίων αναφέρθηκε πως το κόστος διαμορφώνεται από τα ιδιωτικά νοσοκομεία, τις αμοιβές των γιατρών και τα κόστη των φαρμάκων και όχι από τις ασφαλιστικές εταιρείες που καλούνται να καταβάλουν τις αποζημιώσεις. Τέλος, αναφέρθηκε ότι, λόγω της οικονομικής κρίσης, πολλοί ασφαλισμένοι προχωρούν σε ακύρωση των ασφαλιστηρίων τους, αλλά τονίστηκε ότι αυτό είναι μεγάλο λάθος, ότι υπάρχουν τρόποι για τη μείωση των ασφαλίστρων χωρίς τη διακοπή των συμβολαίων και ότι ο κάθε ασφαλισμένος θα πρέπει να απευθυνθεί στον προσωπικό του ασφαλιστικό σύμβουλο και να του ζητήσει εναλλακτικές λύσεις, ώστε και ασφαλισμένος να παραμείνει και να περιορίσει τα ασφάλιστρα που πληρώνει.

Σπύρος Λευθεριώτης

«Καταρχήν θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η όποια ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν έχει προέλθει από την άνοδο της ασφαλιστικής συνείδησης του Έλληνα, αλλά από την προσπάθεια που έχουν καταβάλει οι άνθρωποι που διαμεσολαβούν στις ασφαλίσεις. Από έρευνες που έχουν γίνει, είναι σαφές ότι οι εργασίες στους τομείς της ζωής και της υγείας, παρά την κρίση, θα ανοίξουν. Θα υπάρξουν όμως μεταβολές στα συμβόλαια, τόσο στον τρόπο πληρωμής και το ύψος των ασφαλίστρων όσο και στο ύψος π.χ. των συντάξεων. Τα ποσά επαναπροσδιορίζονται, μπαίνουν σε νέα τάξη και τα πράγματα θα πάνε καλά. Δυστυχώς στην Ελλάδα εκπαιδεύσαμε πωλητές και όχι συμβούλους με πραγματικές γνώσεις, που θα μπορούν να συμβουλεύουν τον πελάτη, πράγμα πολύ δύσκολο. Όποιος πωλητής θέλει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του πελάτη, θα πρέπει να κάνει σωστή διαχείριση χαρτοφυλακίου και να ξαναπλησιάσει τους πελάτες του.

Στο θέμα της υγείας ο χώρος της ιδιωτικής ασφάλισης προσφέρει πολλά και σήμερα. Τολμώ να πω ότι, αν υπάρχει ένα τμήμα του πληθυσμού που απολαμβάνει υπηρεσίες υγείας, αυτό είναι οι ασφαλισμένοι στην ιδιωτική ασφάλιση. Δυστυχώς όμως τα νοσοκομεία, που είναι ο πόλος που διαμορφώνει και το κόστος νοσηλείας, δεν είδαν τις ασφαλιστικές εταιρείες ως στρατηγικούς εταίρους, αλλά ως ευκαιρία για να ανεβάσουν τις τιμές, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγάλων ζημιών στα αποτελέσματα των ασφαλιστικών εταιρειών. Άρα, κάτι πρέπει να αλλάξει. Σήμερα, όμως, είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τον καταναλωτή να βρει ό,τι συμβόλαιο υγείας επιθυμεί – ισόβιο ή όχι – και να το αγοράσει. Αύριο η αγορά θα αλλάξει».

Τάσος Παπαδόπουλος

«Σε πολλά σεμινάρια ρωτάμε τους νέους εκπαιδευόμενους: “Τι σύνταξη θα πάρεις”; Εκείνοι γελάνε, τους ρωτάμε “πότε θα την πάρεις” και απαντούν “δεν ξέρω”. Εκεί φθάσαμε, να μην ξέρει ο νέος άνθρωπος τι θα γίνει με τη σύνταξή του. Μήπως θα έπρεπε να αρχίσουμε να εκπαιδεύουμε την κοινωνία για το συνταξιοδοτικό θέμα; Οι άνθρωποι των πωλήσεων πρέπει να πάνε στους πελάτες και να τους πουν την αλήθεια για τις συντάξεις, όχι ψεύτικες προσδοκίες, αλλά την αλήθεια, τα λίγα και σίγουρα, τη συμπληρωματική σύνταξη που θα πάρουν. Στο μέλλον θα υπάρχουν επιλογές, φοροαπαλλαγές και ευέλικτα προγράμματα. Ένα ακόμα σοβαρό θέμα είναι όλοι οι νέοι άνθρωποι που δεν εργάζονται και, συνεπώς, δεν έχουν οποιαδήποτε κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος. Πρέπει να σοκάρουμε τον κόσμο, να τον ξυπνήσουμε, να μάθει και να προστατευθεί.

Οι ασφαλιστικές συνεργάζονται με τους καλύτερους γιατρούς και παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Αυτή είναι και η διαφορά».

Μωϋσής Μανουάχ

«Τα προϊόντα επένδυσης είναι γνωστό ότι χωρίζονται στα εγγυημένης απόδοσης και στα προϊόντα ρίσκου. Παλαιότερα ο καταναλωτής ζητούσε τα προϊόντα ρίσκου, αναζητώντας υψηλές αποδόσεις. Σήμερα, με ό,τι βλέπει και ακούει, ζητά τα προϊόντα εγγυημένων αποδόσεων. Υπάρχει όμως το πρόβλημα της δυσπραγίας, δεν μπορεί να πληρώσει μεγάλα συμβόλαια. Εμείς, ως διαμεσολαβούντες, θα πρέπει να πουλήσουμε στον πελάτη αυτό που θα μπορεί να πληρώσει και τα επόμενα χρόνια. Σήμερα γίνονται βελτιώσεις σε όλα τα επίπεδα, των προγραμμάτων, των εγγυήσεων, της προστασίας του καταναλωτή, είμαστε σε έναν πολύ καλό δρόμο.

Η ασφαλιστική αγορά πληρώνει πολλά εκατομμύρια κάθε χρόνο σε αποζημιώσεις υγείας. Για τα «ψιλά» γράμματα η ευθύνη πέφτει στα διαμεσολαβούντα πρόσωπα, πρέπει να ενημερώνουν τους υποψήφιους πελάτες για τις εξαιρέσεις και για τα πιθανά προβλήματα. Η πλειοψηφία των πελατών δεν διαβάζει τα ασφαλιστήρια, γι’ αυτό ο ασφαλιστής πρέπει να ενημερώνει».

Κώστας Καραγιάννης

«Ο καταναλωτής ζει για πρώτη φορά την αβεβαιότητα ως προς τη σύνταξή του. Πρώτη φορά αρχίζει να ακούει, με θετική προσέγγιση, τι καλό θα ήταν να είχε και μια συμπληρωματική ιδιωτική σύνταξη. Γίνεται κατανοητό, πλέον, ότι από την ιδιωτική ασφάλιση, σε αντίθεση με την κοινωνική, θα έχει έσοδα και κάποιος που θα μείνει άνεργος ή κάποιος που θα μεταναστεύσει ή κάποιος που θα σταματήσει να εργάζεται. Σήμερα, που υπάρχουν ακόμα εγγυημένες συντάξεις και εγγυημένα εφάπαξ, είναι μια καλή ευκαιρία για σύναψη ασφάλισης.

Ο καταναλωτής πολλές φορές παρακάμπτει το ταμείο κοινωνικής ασφάλισης και προστρέχει μόνο στην ιδιωτική κάλυψη. Τώρα, τα πράγματα έχουν αλλάξει και, κυρίως λόγω κόστους, αγοράζει προγράμματα με απαλλαγές, έτσι ώστε να αξιοποιεί και το ταμείο κοινωνικής ασφάλισης. Πολλοί δεν πηγαίνουν στην κοινωνική ασφάλιση και λόγω χαμηλού επιπέδου υπηρεσιών και χρόνου. Για το λόγο αυτό, πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες τις αναλαμβάνουν οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες».

ΠΑΝΕΛ II: Ασφάλιση ιδιωτικής περιουσίας (κατοικία, αυτοκίνητο, σκάφος). Πολυασφαλιστήρια και σύγχρονες καλύψεις.

Στο δεύτερο πάνελ της ημερίδας με τίτλο «Ασφάλιση ιδιωτικής περιουσίας (κατοικία, αυτοκίνητο, σκάφος). Πολυασφαλιστήρια και σύγχρονες καλύψεις», με συντονιστή τον κ. Νίκο Κλήμη, κατέθεσαν τις απόψεις τους οι κ.κ. Χρύσανθος Βαξεβάνης, Agency & Branch Manager της CHARTIS, Στέλιος Πουρέγκας, Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας και Δημήτρης Παπανικολάου, Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος

Στη συζήτηση αναπτύχθηκε η έννοια των πολυασφαλιστηρίων σε όλους τους κλάδους ασφάλισης, αναλύθηκαν τα οφέλη των καταναλωτών από τις πολλαπλές καλύψεις που προσφέρουν και η χρησιμότητά τους, όταν επέλθει ο κίνδυνος. Ειδική αναφορά έγινε στις μεθόδους προσδιορισμού της αξίας στην οποία πρέπει να ασφαλίζεται το κάθε περιουσιακό στοιχείο, ώστε ο πελάτης αφενός να αποζημιώνεται χωρίς απώλειες και χωρίς διενέξεις και αφετέρου να μην επιβαρύνεται με ασφάλιστρα που δεν ανταποκρίνονται στην περιουσία που ασφαλίζει. Αναπτύχθηκε επίσης το πρόβλημα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπισή του και οι επιπτώσεις που θα έχουν οι ιδιοκτήτες τους, αν παραμείνουν ανασφάλιστα. Ειδική αναφορά έγινε στο ρόλο του Συστήματος Φιλικού Διακανονισμού και στις παροχές της Φροντίδας Ατυχήματος που προσφέρουν όλες οι εταιρείες, σε περίπτωση ζημιάς του κλάδου αυτοκινήτων, υπηρεσίες που πρέπει να χρησιμοποιεί ο ασφαλισμένος για την καλύτερη και συντομότερη αποζημίωσή του. Τέλος, αναπτύχθηκε ο ρόλος των διαμεσολαβούντων προσώπων τη στιγμή της ασφάλισης, αλλά και τη στιγμή της ζημιάς, και οι νέες τάσεις της αγοράς, στην οποία αναπτύσσονται και εναλλακτικά δίκτυα προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων.

Χρύσανθος Βαξεβάνης

«Τα περισσότερα από τα λεγόμενα πολυασφαλιστήρια που κυκλοφορούν στην αγορά, στην πραγματικότητα, αποτελούν ένα ασφαλιστήριο με πολλές καλύψεις, με ένα κεφάλαιο, ένα ανώτατο όριο. Αντίθετα, τα πραγματικά πολυασφαλιστήρια είναι συμβόλαια που περιέχουν πολλούς κλάδους ασφάλισης, με καλύψεις και ανεξάρτητα κεφάλαια που προστίθενται. Το κόστος των επιπλέον αυτών καλύψεων είναι μηδαμινό και, συνεπώς, χωρίς να επιβαρύνουμε τον πελάτη, του προσφέρουμε καλύψεις που δε θα σκεφτόταν να τις ζητήσει, αλλά τον προστατεύουν, όταν επέλθει ο κίνδυνος. Η νέα τάση στην αγορά είναι τα ασφαλιστήρια κατά παντός κινδύνου, όπου ουσιαστικά δεν βλέπουμε αναλυτικά τις καλύψεις, αλλά μόνο τις εξαιρέσεις.

Για να μην υπάρχουν προβλήματα στη ζημιά, κυρίως σε θέματα κεφαλαίων ασφάλισης, πρέπει να έχει προηγηθεί μια σωστή ασφάλιση. Για ένα σπίτι, για παράδειγμα, το σωστό κεφάλαιο ασφάλισης είναι το εκάστοτε κατασκευαστικό κόστος της αγοράς. Το πρόβλημα είναι ο προσδιορισμός της αξίας του περιεχομένου, όπου υπάρχουν και οι περισσότερες διενέξεις. Και στο σημείο αυτό έχει βρεθεί η λύση της αξίας αντικατάστασης. Μέσα από τα πολυασφαλστήρια ο καταναλωτής ήρθε σε επαφή με την έννοια της αστικής ευθύνης. Βέβαια όλοι δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες και ο καθένας πρέπει να ασφαλίζει τις πραγματικές του ανάγκες. Πέρα από αυτά υπάρχουν και εξειδικευμένες καλύψεις, π.χ. για όσους έχουν κειμήλια, συλλογές ή έργα τέχνης στο σπίτι τους».

Στέλιος Πουρέγκας

«Τα τελευταία χρόνια πολλοί πολίτες έχουν αγοράσει περιουσιακά στοιχεία, κτίρια και κινητά στοιχεία μέσω δανείων τραπεζών. Οι τράπεζες συνήθως ασφαλίζουν ουσιαστικά τον πιστωτικό τους κίνδυνο, με συνέπεια ο πολίτης αφενός να είναι υπασφαλισμένος και αφετέρου να έχει καλύψει ελάχιστους κινδύνους (φωτιά, ευρεία έκρηξη και σεισμό) για το κτίριο και να έχει ανασφάλιστο το περιεχόμενο. Κάθε δανειολήπτης πρέπει να απευθύνεται σε έναν επαγγελματία διαμεσολαβούντα, ασφαλιστικό σύμβουλο για να συζητήσει μαζί του σφαιρικά και ολοκληρωμένα την κάλυψη της κατοικίας του, του κτιρίου και του περιεχομένου του και με σωστές αξίες. Πολλά συμβόλαια μέσω τραπεζών είναι ομαδικά, δηλαδή ο πελάτης δε γνωρίζει για ποιους ακριβώς κινδύνους έχει ασφαλισθεί.

Ο φιλικός διακανονισμός και η φροντίδα ατυχήματος έχουν αλλάξει την εικόνα της ζημιάς στον κλάδο των αυτοκινήτων. Εμείς, ως διαμεσολαβούντες, προτρέπουμε όλους τους πελάτες μας στη χρήση της φροντίδας ατυχήματος. Σήμερα οι πελάτες προσέχουν ακόμα περισσότερο σε ποια εταιρεία θα ασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους, γιατί γνωρίζουν ότι από τη δική τους εταιρεία θα αποζημιωθούν και όχι από την εταιρεία του τρίτου, υπαίτιου οδηγού».

Δημήτρης Παπανικολάου

«Η σωστή αξία ασφάλισης για ένα αυτοκίνητο είναι η εμπορική αξία του αυτοκινήτου τη στιγμή της ζημιάς. Οι τράπεζες, πολλές φορές, ζητάνε κεφάλαια ασφάλισης στην εμπορική αξία που χρηματοδότησαν και οι δανειολήπτες είναι υπερασφαλισμένοι, χωρίς να αποζημιωθούν για τα κεφάλαια αυτά σε περίπτωση επέλευσης του κινδύνου. Με το φιλικό διακανονισμό, τις διαδικασίες της φροντίδας ατυχήματος και τον ηλεκτρονικό φάκελο, έχουν σχεδόν γίνει αντικειμενικές οι αποζημιώσεις στις υλικές ζημιές. Το πρόβλημα παραμένει στις σωματικές βλάβες και ιδίως σε περιπτώσεις θανάτου, όπου κάθε δικηγόρος ζητά ό,τι θέλει και τα δικαστήρια εκδίδουν αποφάσεις για ψυχική οδύνη και ηθική βλάβη, σε υψηλότατα ποσά, άγνωστα για τη λοιπή Ευρώπη.

Τα ανασφάλιστα οχήματα, που είναι μια βόμβα για την αγορά, ξεπερνάνε το 1.000.000. Ευτυχώς είναι σχεδόν έτοιμη μια εφαρμογή, στηριγμένη σε βάσεις δεδομένων, για τη σύλληψη και ασφάλιση όλων αυτών των αυτοκινήτων. Δυστυχώς, σήμερα τις ζημιές που προκαλούν τα ανασφάλιστα, τις πληρώνει το Επικουρικό ή οι υπόλοιποι ασφαλισμένοι και αυτό είναι άδικο. Οι επιπτώσεις της ζημιάς ενός ανασφάλιστου, στα προηγμένα κράτη, φθάνουν στον ανασφάλιστο ιδιοκτήτη και προχωράνε σε επανείσπραξη, έστω και μετά από πολλά χρόνια».

ΠΑΝΕΛ III: Ασφάλιση Επιχειρήσεων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων

Στο τρίτο πάνελ, με θέμα «Ασφάλιση Επιχειρήσεων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων», με συντονιστή τον κ. Νίκο Κλήμη, συμμετείχαν οι κ.κ Γιάννης Τζίτζικας, Προϊστάμενος του Κλάδου Αναπτυσσόμενων Αγορών της CHARTIS, Ιωάννης Παπαδουλάκης, Διευθυντής Τεχνικών Ασφαλίσεων στην ΑΤΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ και Γιάννης Πετρίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της INP Μεσίτες Ασφαλίσεων και Αντασφαλίσεων Α.Ε.

Στη συζήτηση αναλύθηκε το νέο περιβάλλον μέσα στο οποίο αναπτύσσεται η επιχειρηματικότητα και οι κίνδυνοι που την απειλούν. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις σύγχρονες καλύψεις αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, στην ασφάλιση περιβαλλοντικών ευθυνών, με βάση την πρόσφατη νομοθεσία και στην ασφάλιση της ευθύνης διοικήσεων και στελεχών επιχειρήσεων. Ειδική αναφορά έγινε στα εξειδικευμένα προγράμματα αγροτικών εκμεταλλεύσεων (ζωϊκού και φυτικού κεφαλαίου, ιχθυοκαλλιεργειών και θερμοκηπίων), αλλά και στην ασφάλιση των φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, κυρίως μεγάλης ισχύος, που όλο και περισσότερο τοποθετούνται σε αγροτικές εκτάσεις και στα επιμέρους τμήματα καλύψεων που μπορεί να περιέχει ένα εξειδικευμένο ασφαλιστήριο. Στον τομέα της ασφάλισης του ανθρώπινου δυναμικού κάθε επιχείρησης, μέσω ομαδικών συμβολαίων, τονίστηκε ότι οι ομαδικές ασφαλίσεις προσωπικού, κυρίως στον τομέα της υγείας, αποτελούν διέξοδο και αντιμετωπίζουν τα προβλήματα στη σύγχρονη δύσκολη οικονομική φάση που διέρχονται επιχειρήσεις και εργαζόμενοι. Τέλος, επισημάνθηκαν οι επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών, που παρακολουθούμε σε παγκόσμια κλίμακα, στη λειτουργία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και στη διαμόρφωση των ασφαλίστρων.

Γιάννης Τζίτζικας

«Το επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο. Πολύ περισσότερο στην Ελλάδα που, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, ψηφίζονται νόμοι που αλλάζουν είτε τη φορολογία είτε άλλες παραμέτρους του «επιχειρείν». Όλες αυτές οι αλλαγές, ακόμα και αν αυτό δε φαίνεται με μια πρώτη ματιά, έχουν άμεση σχέση και με τις ασφαλιστικές ανάγκες των επιχειρήσεων. Αν οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθούν αυτές τις μεταβολές, οι μεσαίες και οι μικρότερες αδυνατούν, για αντικειμενικούς λόγους. Οι ασφαλιστικές εταιρείες έρχονται να παίξουν και αυτό το ρόλο και να συμβουλεύσουν τις επιχειρήσεις αυτές για τα νέα ασφαλιστικά προγράμματα που ανταποκρίνονται στις εκάστοτε ανάγκες.

Οι σύγχρονες ανάγκες περιστρέφονται γύρω από τις αστικές ευθύνες κάθε μορφής, από την ευθύνη του χώρου λειτουργίας μέχρι την αστική ευθύνη προϊόντος και από τις ευθύνες των διοικήσεων μέχρι την περιβαλλοντική ευθύνη. Ειδικά για τα φωτοβολταϊκά, πρέπει να διευκρινισθεί ότι δεν είναι, καταρχήν, ασφαλίσιμη η διαφορά ισχύος που μπορεί να παρουσιαστεί μεταξύ της μελέτης και της πραγματικής απόδοσης».

Ιωάννης Παπαδουλάκης

«Ουσιαστικά, η αγροτική επιχείρηση, η αγροτική εκμετάλλευση, έχει όλα τα χαρακτηριστικά των υπόλοιπων επιχειρήσεων και συνεπώς έχει και τις αντίστοιχες ασφαλιστικές ανάγκες. Αυτό που διαφέρει είναι το αντικείμενο της ασφάλισης, δηλαδή το διαφορετικό προϊόν-εμπόρευμα. Συνεπώς, και η αγροτική εκμετάλλευση έχει ανάγκη όλο το πλέγμα των καλύψεων για τις αστικές ευθύνες. Φυσικά υπάρχουν και ιδιαιτερότητες, λόγω της εξειδικευμένης δραστηριότητας της κάθε αγροτικής εκμετάλλευσης. Για παράδειγμα, έχουμε τις ασφαλίσεις ιχθυοκαλλιεργειών, τόσο ως προς τις εγκαταστάσεις όσο και ως προς το ζωντανό πληθυσμό, τις ασφαλίσεις του ζωϊκού κεφαλαίου, τις ασφαλίσεις του φυτικού κεφαλαίου, καθώς και τις ειδικές καλύψεις θερμοκηπίων, για τις εγκαταστάσεις, τον εξοπλισμό και τα παραγόμενα προϊόντα.

Μια νέα μορφή «αγροτικών εκμεταλλεύσεων» είναι και οι εγκαταστάσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κυρίως βέβαια φωτοβολταϊκών, που εγκαθίστανται σε εκτάσεις στην ύπαιθρο. Στον τομέα αυτό έχουμε τη δυνατότητα της ασφάλισης αφενός της περιόδου κατασκευής, συμπεριλαμβανομένων και των τυχόν αστικών ευθυνών και των κινδύνων βλαβών, και αφετέρου της εγκατάστασης, ως περιουσιακού στοιχείου, για τα υπόλοιπα χρόνια. Υφίσταται επίσης η κάλυψη της απώλειας εσόδων, λόγω μη παραγωγής ρεύματος εξαιτίας της επέλευσης ενός ασφαλισμένου κινδύνου».

Γιάννης Πετρίδης

«Ειδικά αυτή την περίοδο της οικονομικής κρίσης, πρέπει να επανεξετασθούν όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια επιχειρήσεων, να ιεραρχηθούν και πάλι οι προτεραιότητες, να ελεγχθούν τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια. Πρώτη προτεραιότητα πρέπει να είναι η πρόληψη των κινδύνων και όσους κινδύνους δεν μπορούμε να αποτρέψουμε, αυτούς πρέπει και να ασφαλίσουμε. Αυτή είναι η δουλειά και ο ρόλος ενός επαγγελματία μεσίτη ασφαλίσεων, να μπορέσει να διακρίνει και να ξεχωρίσει τους κινδύνους και να συμβουλεύσει κατάλληλα τον πελάτη-επιχείρηση, χρησιμοποιώντας είτε ειδικούς αναλυτές είτε εμπειρογνώμονες είτε νομικούς. Την ασφάλιση δεν πρέπει να τη βλέπει η επιχείρηση ως κόστος. Ουσιαστικά, με το ασφαλιστήριο εξασφαλίζει άμεσα κεφάλαια σε περιπτώσεις ζημιών.

Ένας σημαντικός τομέας των επιχειρηματικών ασφαλίσεων είναι και ο τομέας των ομαδικών ασφαλιστηρίων προσωπικού, είτε ως προς την αποταμίευση είτε, κυρίως, ως προς την περίθαλψη υγείας. Είναι ένας τομέας που όλες οι επιχειρήσεις θέλουν να παρέχουν στους εργαζόμενους και ενώ σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, όπως σήμερα, διακόπτονται διάφορες παροχές, τα ομαδικά των εργαζομένων δε θίγονται. Σήμερα, έχουμε κυρίως ομαδικά προγράμματα υγείας, αλλά, σύντομα στο μέλλον, θα αναπτυχθούν εντονότερα τα συνταξιοδοτικά προγράμματα, ως απάντηση στο καταρρέον κοινωνικό σύστημα συνταξιοδότησης».

1 Μεγάλοι Χορηγοί
Interamerican, International Life, Carglass, Ε.Ν. ΜΑΝΟΣ ΕΠΕ

2 Χορηγός
I.N.P. Insurance Partners

3 Υποστηρικτές
ATE Ασφαλιστική, Chartis, Credit Agricole Life

4 Χορηγοί Επικοινωνίας:
«ασφαλίζομαι», Κέρδος, Insurance World, Insurance Week, insuranceworld.gr, ΧΡΗΜΑ, ΧΡΗΜΑ WEEK, hrima.gr