Διευρυμένες καλύψεις από την Aigaion στην ασφάλιση σκαφών

H Aigaion με αφορμή το αφιέρωμα του περιοδικού Insurance World «Πεδίο ανάπτυξης εργασιών η ασφάλιση σκαφών» και την υποχρεωτική ασφάλιση των σκαφών για την κάλυψη της αστικής ευθύνης προς τρίτους σύμφωνα με τον Ελληνικό Νόμο 2743/99 , επισημαίνει πως «ο ελληνικός Νόμος, προβλέπει κάλυψη των σκαφών για τα κατώτατα υποχρεωτικά όρια που θέτει (ήτοι Σωματικές Βλάβες/Θάνατος: 300.000 ευρώ, Υλικές Ζημίες: 150.000 ευρώ , Θαλάσσια Ρύπανση: 90.000 ευρώ) μόνο κατά την διάρκεια μετακίνησης και κυκλοφορίας (ναυσιπλοΐας) των σκαφών στην θάλασσα. 

Αυτό σημαίνει, πως αν για παράδειγμα σκάφος που βρίσκεται ελλιμενισμένο/δεμένο σε μαρίνα/λιμένα πάρει φωτιά η οποία επεκταθεί και στο/α διπλανό/ά σκάφος/η, τα τελευταία (διπλανά σκάφη) δεν καλύπτονται, καθότι το σκάφος από το οποίο ξεκίνησε και επεκτάθηκε η φωτιά δεν μετακινούταν ούτε ναυσιπλοούσε κατά την διάρκεια του συμβάντος.

Δυστυχώς, το μεγαλύτερο μέρος των συμβαλλομένων μερών (ασφαλιζόμενοι & ασφαλιστές), δεν γνωρίζουν την προαναφερθείσα «λεπτομέρεια» με αποτέλεσμα την ελλιπή ασφαλιστική κάλυψη του λήπτη της ασφάλισης. 

Η Aigaion A.A.E. είναι η πρώτη ελληνική ασφαλιστική εταιρεία που δημιούργησε πρόγραμμα Αστικής Ευθύνης που να καλύπτει το «κενό» του ελληνικού Νόμου και να προσφέρει και πρόσθετες καλύψεις για την πληρέστερη ασφαλιστική κάλυψη της αστικής ευθύνης από το σκάφος του λήπτη της ασφάλισης. 

Το εν λόγω προϊόν προσφέρεται με ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ασφάλιστρο και έχει σαφώς συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με το βασικό πακέτο που παρέχεται ευρέως στην αγορά, ως εξής:

- Καλύπτει την αστική ευθύνη του σκάφους καθ ’όλη την διάρκεια ασφάλισής του, είτε βρίσκεται παροπλισμένο εντός ή και εκτός θαλάσσης, ή ακόμα και όταν ανελκύεται ή καθελκύεται στο νερό, σε αντίθεση με τα συμβόλαια που ασφαλίζουν σύμφωνα με τον Νόμο 2743/99, τα οποία καλύπτουν την αστική ευθύνη του σκάφους μόνο κατά την διάρκεια μετακίνησης & ναυσιπλοΐας του.
- Προσφέρεται με όριο 1.000.000 ευρώ ανά συμβάν και ανά ασφαλιστικό έτος, το οποίο δεν χωρίζεται σε επιμέρους όρια ανά κάλυψη, όπως π.χ. το όριο των 300.000 για τις Σωματικές Βλάβες ή το όριο των  150.000 ευρώ για τις υλικές ζημίες κ.ο.κ., αλλά δίδεται στο σύνολό του. Έτσι, ο λήπτης της ασφάλισης, σε περίπτωση συμβάντος αστικής ευθύνης προς τρίτους, μπορεί να επιλέξει το πώς και για ποια κάλυψη θα διαθέσει το ποσό αποζημίωσης (μέχρι το ανώτατο όριο) ανάλογα με τις απαιτήσεις τρίτων που έχουν εγερθεί. 

Παρέχονται επεκτάσεις κάλυψης για περιπτώσεις όπου ο ασφαλισμένος μπορεί να καταστεί κατά νόμο υπεύθυνος να αποζημιώσει τρίτο (ή τρίτους), εξαιτίας συμβάντων που προέρχονται από ατυχήματα κατά την διάρκεια όποιας απόπειρας ανελκύσεως ή πραγματικής ανέλκυσης, απομάκρυνσης ή  καταστροφής του ναυαγίου του ασφαλισμένου σκάφους, ή όποια αμέλεια, ή αποτυχία στην ανέλκυση, απομάκρυνση ή καταστροφή του. 

Επίσης, εφόσον έχει προηγηθεί γραπτή συναίνεση των ασφαλιστών, η εταιρεία καλύπτει τις δικαστικές δαπάνες στις οποίες υπεβλήθη ο ασφαλισμένος, ή τις οποίες μπορεί ο ασφαλισμένος να υποχρεωθεί να καταβάλει σε περίπτωση όπου προβαίνει σε δικαστικό αγώνα προκειμένου να περιορίσει την ευθύνη καθώς και το κόστος παραστάσεως σε οποιαδήποτε ανάκριση σχετικά με θάνατο, ή ατύχημα το οποίο προκάλεσε θάνατο». Την προαναφερθείσα επισήμανση μας έστειλε η κα Αναστασία Σημαντήρα,
Yacht Line Manager της Aigaion.