Η ανταγωνιστικότητα των προϊόντων κριτήριο για την ασφάλιση τους

«Το σημαντικότερο κριτήριο για την ασφάλιση μίας επιχείρησης είναι το ίδιο το προϊόν που παράγει και κατά πόσο αυτό είναι ανταγωνιστικό και μπορεί να πετύχει σε ξένες αγορές», δήλωσε ο κ. Χρήστος Χασιώτης, Προϊστάμενος του κλάδου Αστικής Ευθύνης και Διαχείρισης Κρίσεων της Chartis Greece, κατά τη διάρκεια του Exports Money Conference 2011 και τη συμμετοχή του στη συζήτηση για την «Ασφάλιση και χρηματοδότηση» των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης του προϊόντος, όπως ανέφερε, είναι αρκετά χρόνια διαδεδομένη στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό. Η ασφάλιση αστικής ευθύνης και η ασφάλιση αστικής διαχείρισης κρίσεως μπορούν να βοηθήσουν στην εξεύρεση πελατών και την εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων. Τη μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα και κατ’ επέκταση ανάγκη για ασφάλιση έχουν οι επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών, όμως υπάρχει ανάγκη ασφάλισης και σε άλλα διαρκή προϊόντα. 

Ο κ. Χασιώτης επισήμανε επίσης, ότι πέρα από όλα τα άλλα, οι επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν και την αυστηρή νομοθεσία Προστασίας του Καταναλωτή, ιδιαίτερα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Βόρειας Αμερικής που θεσπίζει την ευθύνη του παραγωγού προϊόντων. Μάλιστα, η ευθύνη αυτή είναι «αντικειμενική», δηλαδή αρκεί ο καταναλωτής να αποδείξει ότι υπέστη βλάβη από το συγκεκριμένο ελαττωματικό προϊόν. Επίσης, η ευθύνη αυτή είναι «απεριόριστη», δηλαδή η επιχείρηση καλείται να καταβάλει το οσοδήποτε υψηλό ποσό αποζημίωσης επιδικαστεί.

Κριτήριο για την ασφάλιση είναι το ίδιο το προϊόν. Στην Chartis η ασφάλιση που αφορά στην ανάκληση προϊόντων, περιλαμβάνει Ειδικούς Συμβούλους που διαχείρισης κρίσεων που επισκέπτονται και συμβουλεύουν  την επιχείρηση πριν δημιουργηθεί πρόβλημα, με στόχο να βελτιώσουν την ποιότητα του προϊόντος. 

 Το πάνελ με θέμα «Ασφάλιση και χρηματοδότηση» στο Exports Money Conference 2011: «Εξαγωγές: Το Εθνικό Στοίχημα» μπορείτε να δείτε εδώ